Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zijn er hier nog meer vreks op het forum?

+4
_Lacey_
Melis_je
Rovine
luenca
8 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

zijn er hier nog meer vreks op het forum?  Empty zijn er hier nog meer vreks op het forum?

Bericht  luenca za 10 sep 2011 - 5:51

ik vraag me af of er hier nog meer vreks zijn behalve ik :p overigens moet ik vaak ook wel omdat ik een uitkering heb, maar toen ik nog werkte was ik ook best zuinig. dus voor de wreks onder ons, vertel hoe jullie leven eruit ziet, waar je je kleding koopt en andere spullen, en tips zijn altijd welkom!

ik werk zelf bij een 2ehandswinkel, kleding wat niet helemaal goed meer is, maar nog wel meekan ( bijv klein gaatje of naadje los ) mag weg voor 50 cent. ook hebben we hier vlakbij een kringloopwinkel en daar is ook eens in de maand alles voor 50 cent , of helft vd prijs. en natuurlijk andere kringloopwinkels, overigens koop ik niet alleen maar spulletjes voor 50 cent hoor! ben vandaag naar de markt geweest waar ik truitjes leggings jurkjes en ballerina's heb gekoct voor 3-5 euro per stuk. en laarzen koop ik meestal ook daar, 10-15 euro. en ik heb vandaag 2 bh;s gekocht voor 3 euro Very Happy

mijn interieur komt ook bijna alles van marktplaats Very Happy en ik ga ook meestal in de sale shoppen in de stad. ik heb volgens mij al in geen jaaaaaaren een truitje gekocht van 25 euro ofzo of laarzen van 200 euro :p

met eten ben ik ook zuinig. maar ik eet niet te weinig. ik pluk ook vaak fruit en noten van de boerderij waar ik werk, vooral noten zijn erg duur. soms ruil ik met vriendinnen of collega's kleding. en ik verkoop ook weer weleens wat.


Laatst aangepast door shygirl87 op za 10 sep 2011 - 5:55; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : spelfout)
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zijn er hier nog meer vreks op het forum?  Empty Re: zijn er hier nog meer vreks op het forum?

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 5:51

Wat is een wrek?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zijn er hier nog meer vreks op het forum?  Empty Re: zijn er hier nog meer vreks op het forum?

Bericht  luenca za 10 sep 2011 - 5:54

sorry heb het verkeerd geschreven het is toch vrek :p
maar hier even een uitleg...overigens vind ik die wel erg negatief benadeeld

Een vrek (ook wel gierigaard, krentenkakker of krent) is een zuinig persoon die zich voornamelijk op financieel gebied opstelt als weigerachtig in uitgeven van geld. Tevens getuigt hij meestal van een overdreven spaarzaamheid, vaak zelfs ten koste van basiscomfort en basisbehoeften. Ook zal dit vaak gepaard gaan met enerzijds onwil bezit te delen en anderzijds een drang tot hebzucht.

luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zijn er hier nog meer vreks op het forum?  Empty Re: zijn er hier nog meer vreks op het forum?

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 5:56

Oke, nou we leven wel zuinig omdat het niet anders kan. Dus ja ook dingen via marktplaats of een kringloop idd.
Maar voel mij niet zo als de omschrijving zegt trouwens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zijn er hier nog meer vreks op het forum?  Empty Re: zijn er hier nog meer vreks op het forum?

Bericht  luenca za 10 sep 2011 - 6:01

Theedoosje schreef:Oke, nou we leven wel zuinig omdat het niet anders kan. Dus ja ook dingen via marktplaats of een kringloop idd.
Maar voel mij niet zo als de omschrijving zegt trouwens.

ja kringloop is zo leuk he! ik vind het echt tof om te doen, ik had laatst allemaal kleding van de zara nog zowat nieuw voor 50 cent per stuk omdat het zomercollectie bij ons alles 50 cent was.
ik ga niet bezuinigen op dat ik niet eet of me vaste lasten onder probeer uit te komen ofzo, maar ben wel blij als ik weer wat geld na mn spaarrekening over kan schrijven! het is wel gekomen door dat ik van uitkering rond moest komen , maar ben er inmiddels zo handig mee geworden en toch kom ik niks tekort.
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zijn er hier nog meer vreks op het forum?  Empty Re: zijn er hier nog meer vreks op het forum?

Bericht  luenca za 10 sep 2011 - 6:02

nee, ik voel me ook niet zo als die beschrijving, vind m ook erg negatief klinken, komt van wikipedia
ik zie het eerder als hobby dan als must!
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zijn er hier nog meer vreks op het forum?  Empty Re: zijn er hier nog meer vreks op het forum?

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 6:02

Ik vind het leuk om koopjes te scoren en vind het erg leuk als ik ergens heel goedkoop mee thuis kan komen, en we kopen de meeste producten voor de boodschappen goedkoop, maar niet omdat het moet, maar omdat we het gewoon leuk vinden om aan sommige dingen weinig uit te geven, zodat we voor andere dingen meer geld overhebben!

Kleding koop ik wel altijd nieuw trouwens, maar meubels ofzo zou ik wel rustig tweedehands kopen.


Laatst aangepast door Pippa op za 10 sep 2011 - 6:04; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zijn er hier nog meer vreks op het forum?  Empty Re: zijn er hier nog meer vreks op het forum?

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 6:04

shygirl87 schreef:
Theedoosje schreef:Oke, nou we leven wel zuinig omdat het niet anders kan. Dus ja ook dingen via marktplaats of een kringloop idd.
Maar voel mij niet zo als de omschrijving zegt trouwens.

ja kringloop is zo leuk he! ik vind het echt tof om te doen, ik had laatst allemaal kleding van de zara nog zowat nieuw voor 50 cent per stuk omdat het zomercollectie bij ons alles 50 cent was.
ik ga niet bezuinigen op dat ik niet eet of me vaste lasten onder probeer uit te komen ofzo, maar ben wel blij als ik weer wat geld na mn spaarrekening over kan schrijven! het is wel gekomen door dat ik van uitkering rond moest komen , maar ben er inmiddels zo handig mee geworden en toch kom ik niks tekort.

Nou ja ik zou liever in een 'gewone' winkel weer kunnen shoppen maar vind ook niks mis met kringloop. Kleding heb ik niet via de kringloop maar marktplaats soms. Onze kringloop heeft niet veel kleding en niet veel voor mij Very Happy
Balen dat jij in B.reda woont anders kwam ik daar eens naar de 2e hands kledingwinkel Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zijn er hier nog meer vreks op het forum?  Empty Re: zijn er hier nog meer vreks op het forum?

Bericht  luenca za 10 sep 2011 - 6:12

Theedoosje schreef:
shygirl87 schreef:
Theedoosje schreef:Oke, nou we leven wel zuinig omdat het niet anders kan. Dus ja ook dingen via marktplaats of een kringloop idd.
Maar voel mij niet zo als de omschrijving zegt trouwens.

ja kringloop is zo leuk he! ik vind het echt tof om te doen, ik had laatst allemaal kleding van de zara nog zowat nieuw voor 50 cent per stuk omdat het zomercollectie bij ons alles 50 cent was.
ik ga niet bezuinigen op dat ik niet eet of me vaste lasten onder probeer uit te komen ofzo, maar ben wel blij als ik weer wat geld na mn spaarrekening over kan schrijven! het is wel gekomen door dat ik van uitkering rond moest komen , maar ben er inmiddels zo handig mee geworden en toch kom ik niks tekort.

Nou ja ik zou liever in een 'gewone' winkel weer kunnen shoppen maar vind ook niks mis met kringloop. Kleding heb ik niet via de kringloop maar marktplaats soms. Onze kringloop heeft niet veel kleding en niet veel voor mij Very Happy
Balen dat jij in B.reda woont anders kwam ik daar eens naar de 2e hands kledingwinkel Wink

waar woon jij dan? ik zou zeggen kom een keer langs neem ik je mee Wink
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zijn er hier nog meer vreks op het forum?  Empty Re: zijn er hier nog meer vreks op het forum?

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 6:13

Ergens onder E.indhoven Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zijn er hier nog meer vreks op het forum?  Empty Re: zijn er hier nog meer vreks op het forum?

Bericht  luenca za 10 sep 2011 - 6:15

Theedoosje schreef:Ergens onder E.indhoven Wink

ow das nie zo heel ver smile
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zijn er hier nog meer vreks op het forum?  Empty Re: zijn er hier nog meer vreks op het forum?

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 6:17

Wij hebben een tijdje heel krap bij kas gezeten, maar nu we het weer ruimer hebben, vind ik het heerlijk om daar naar te leven. Meer luxe dingen, een bakje aardbeien van 500 gram voor een schandalige 3 euro kopen, 2 paar schoenen in één keer kunnen kopen en niet op alle kleine dingen te hoeven letten.

Als het nodig is kunnen we heel zuinig leven. Op zo'n moment zie ik het als sport om zo zuinig mogelijk te leven, maar als het niet nodig is, vind ik het ook heerlijk om wat luxer te leven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zijn er hier nog meer vreks op het forum?  Empty Re: zijn er hier nog meer vreks op het forum?

Bericht  Rovine za 10 sep 2011 - 6:27

Toen ik nog studeerde was alles zo goedkoop mogelijk scoren ook wel een hobby. Soms uit noodzaak, soms een kwestie van prioriteiten. Mijn ouders hebben me zo ook wel opgevoed, als je bijvoorbeeld een bepaald gadget wil een half jaar wachten toto het goedkoper is. Dat heb ik nu wel met computerspelletjes en dvd's.

Nu ik een baan heb kan ik er wel erg van genieten om dingen gewoon zo te kopen wanneer ik wil. Hoewel ik nog wel een nieuwe laptop wil bijvoorbeeld, maar ik blijf maar wachten tot degene die ik wil afgeprijsd is. Soms heb ik gewoon een bedrag wat ik voor een bepaald iets in mijn hoofd en wil dan ook niet meer betalen dan dat.

Qua eten let ik er wel op, dingen die toch wel opkomen in de aanbieding kopen of groente uit de aanbieding kopen. Maar ik laat er niks voor. Denk dat ik er te weinig mee bezig ben om mezelf een vrek te noemen, al zou ik wel graag willen dat ik de tijd had tweedehandswinkeltjes af te struinen en dingen op te knappen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zijn er hier nog meer vreks op het forum?  Empty Re: zijn er hier nog meer vreks op het forum?

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 6:29

shygirl87 schreef:
Theedoosje schreef:Ergens onder E.indhoven Wink

ow das nie zo heel ver smile

Nee maar wel even te duur om heen te reizen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zijn er hier nog meer vreks op het forum?  Empty Re: zijn er hier nog meer vreks op het forum?

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 6:46

Ik zit nu extreme couponing te kijken op TLC, maar ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen, haha! Sowieso let ik niet op aanbiedingen, of nou ja wel bij de AH, maar niet bij andere winkels, ik ga niet voor een aanbieding naar een andere supermarkt, dat vind ik teveel moeite, haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zijn er hier nog meer vreks op het forum?  Empty Re: zijn er hier nog meer vreks op het forum?

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 7:04

Ik let op aanbiedingen en probeer tegenwoordig niet meer teveel geld uit te geven aan kleding en luxeproducten.

Daarentegen kijk ik niet op een paar euro als ik een cadeautje koop voor iemand en ik steun meerdere goede doelen.

Niet echt een vrek dus, maar probeer wel zuinig te leven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zijn er hier nog meer vreks op het forum?  Empty Re: zijn er hier nog meer vreks op het forum?

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 7:19

Ik leef heel zuinig als hobby maar ga daarom juist heel vaak een weekend weg. Zuinig leven is niet nodig want er komt genoeg binnen maar het sparen is wel mijn hobby. Een vrek ben ik niet, das iemand die van een ander wil profiteren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zijn er hier nog meer vreks op het forum?  Empty Re: zijn er hier nog meer vreks op het forum?

Bericht  Melis_je za 10 sep 2011 - 7:51

shygirl87 schreef:ik vraag me af of er hier nog meer vreks zijn behalve ik :p overigens moet ik vaak ook wel omdat ik een uitkering heb, maar toen ik nog werkte was ik ook best zuinig. (...) ik werk zelf bij een 2ehandswinkel, (....) ik pluk ook vaak fruit en noten van de boerderij waar ik werk,

Is het vrijwilligerswerk? Of waarom zie je het niet als werken?
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zijn er hier nog meer vreks op het forum?  Empty Re: zijn er hier nog meer vreks op het forum?

Bericht  luenca za 10 sep 2011 - 19:30

Melis_je schreef:
shygirl87 schreef:ik vraag me af of er hier nog meer vreks zijn behalve ik :p overigens moet ik vaak ook wel omdat ik een uitkering heb, maar toen ik nog werkte was ik ook best zuinig. (...) ik werk zelf bij een 2ehandswinkel, (....) ik pluk ook vaak fruit en noten van de boerderij waar ik werk,

Is het vrijwilligerswerk? Of waarom zie je het niet als werken?

ja ik werk nu vrijwillig, via de ggz. krijg wel onkostenvergoeding maar geen salaris dus Wink
hmm als een vrek ook iemand is die profiteert van anderen ben ik geen vrek smile
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zijn er hier nog meer vreks op het forum?  Empty Re: zijn er hier nog meer vreks op het forum?

Bericht  luenca za 10 sep 2011 - 19:31

Rejoy. schreef:Wij hebben een tijdje heel krap bij kas gezeten, maar nu we het weer ruimer hebben, vind ik het heerlijk om daar naar te leven. Meer luxe dingen, een bakje aardbeien van 500 gram voor een schandalige 3 euro kopen, 2 paar schoenen in één keer kunnen kopen en niet op alle kleine dingen te hoeven letten.

Als het nodig is kunnen we heel zuinig leven. Op zo'n moment zie ik het als sport om zo zuinig mogelijk te leven, maar als het niet nodig is, vind ik het ook heerlijk om wat luxer te leven.

die koop ik ook altijd op de markt, 1 euro per bakje Very Happy
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zijn er hier nog meer vreks op het forum?  Empty Re: zijn er hier nog meer vreks op het forum?

Bericht  luenca za 10 sep 2011 - 19:33

Nobucta schreef:Toen ik nog studeerde was alles zo goedkoop mogelijk scoren ook wel een hobby. Soms uit noodzaak, soms een kwestie van prioriteiten. Mijn ouders hebben me zo ook wel opgevoed, als je bijvoorbeeld een bepaald gadget wil een half jaar wachten toto het goedkoper is. Dat heb ik nu wel met computerspelletjes en dvd's.

Nu ik een baan heb kan ik er wel erg van genieten om dingen gewoon zo te kopen wanneer ik wil. Hoewel ik nog wel een nieuwe laptop wil bijvoorbeeld, maar ik blijf maar wachten tot degene die ik wil afgeprijsd is. Soms heb ik gewoon een bedrag wat ik voor een bepaald iets in mijn hoofd en wil dan ook niet meer betalen dan dat.Qua eten let ik er wel op, dingen die toch wel opkomen in de aanbieding kopen of groente uit de aanbieding kopen. Maar ik laat er niks voor. Denk dat ik er te weinig mee bezig ben om mezelf een vrek te noemen, al zou ik wel graag willen dat ik de tijd had tweedehandswinkeltjes af te struinen en dingen op te knappen.

ik wil graag een flatscreen, en ik weet wel dat ik er geld voor heb , maar telkens denk ik dan kan ik niet beter wachten tot ik n bepaald bedrag heb staan...op me spaarrekening dus..en dan denk ik weer ach die paar honderd euro je heb nog genoeg over en niet alles is gratis, maarja dan vergeet ik iedere keer weer een te bestellen :P
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zijn er hier nog meer vreks op het forum?  Empty Re: zijn er hier nog meer vreks op het forum?

Bericht  luenca za 10 sep 2011 - 19:36

Theedoosje schreef:
shygirl87 schreef:
Theedoosje schreef:Ergens onder E.indhoven Wink

ow das nie zo heel ver smile

Nee maar wel even te duur om heen te reizen Wink

ja dat is dan weer kut :P ik ga trouwens altijd met de bus na bv tilburg of den bosch. ook weer zoiets. das goedkoper dan de trein, want dan ben ik voor 3 euro in den bosch. alhoewel ik niet weet hoeveel dat met ov chipkaart kost maar denk alsnog wel goedkoper dan de trein..
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zijn er hier nog meer vreks op het forum?  Empty Re: zijn er hier nog meer vreks op het forum?

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 19:49

Ow! Ik ben een krent! Very Happy Ik houd van geld, maar vooral als het opgepot op mijn spaarrekening staat. angel

Over elke euro denk ik tien keer na voor ik hem uitgeef. Een abonnement op een tijdschrift? Stel nu toch dat er een week tussenzit dat de artikelen mij niet aanspreken? Dus geen abonnement op een tijdschrift. Een kussen kopen van vijf euro? Daar is serieus een maand bedenktijd voor nodig. Sommige producten uit de supermarkt neem ik niet mee, omdat het me te duur is, terwijl ik weet dat ik er qua smaak enorm van zou genieten. Make-up? Ik ben juist gaan matigen met make-up om te kunnen besparen. Zo droeg ik altijd foundation en poeder, nu niet meer. laughcry

Maar er zit ook een keerzijde aan mijn krenterigheid. Ik twijfel dusdanig over zaken en heb het geld wel, dat ik eens per maand van mezelf mag kopen wat ik zie en leuk vind. Dat houdt in dat elke euro die ik heb bespaard, in één middag uitgeef. Gevolg; Miskopen, die ik vervolgens niet kan terugbrengen, omdat ik werk wanneer de winkels open zijn en dat wanneer ze open zijn en ik thuis ben, dan ben ik gewoon te lui om van de bank te komen.

Ik heb dan ook besloten dat ik wat minder moet nadenken over uitgaven, omdat ik heel goed in mijn donder heb wat er in gaat en wat er uit gaat, dat ik wellicht minder uitgeef als ik niet zo'n krent ben. Althans, een gemaakte krent. Dat blijkt wel uit mijn momenten met gat in de hand. :P

Edit; Er zijn trouwens maar twee aanbiedingen die ik in de gaten houd. Coca Cola Light en bier. De laatst genoemde houd ik in de gaten via goedkoopbier.nl. Ik ben echt een gemaakte krent. De krent die graag krent zou willen zijn, maar het eigenlijk absoluut niet is. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zijn er hier nog meer vreks op het forum?  Empty Re: zijn er hier nog meer vreks op het forum?

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 19:56

shygirl87 schreef:
Theedoosje schreef:
shygirl87 schreef:
Theedoosje schreef:Ergens onder E.indhoven Wink

ow das nie zo heel ver smile

Nee maar wel even te duur om heen te reizen Wink

ja dat is dan weer kut :P ik ga trouwens altijd met de bus na bv tilburg of den bosch. ook weer zoiets. das goedkoper dan de trein, want dan ben ik voor 3 euro in den bosch. alhoewel ik niet weet hoeveel dat met ov chipkaart kost maar denk alsnog wel goedkoper dan de trein..

oow wacht dat 3 euro kaartje geld natuurlijk ook in Breda....dan kan het wel goedkoper...hmm ..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zijn er hier nog meer vreks op het forum?  Empty Re: zijn er hier nog meer vreks op het forum?

Bericht  luenca za 10 sep 2011 - 20:09

Theedoosje schreef:
shygirl87 schreef:
Theedoosje schreef:
shygirl87 schreef:
Theedoosje schreef:Ergens onder E.indhoven Wink

ow das nie zo heel ver smile

Nee maar wel even te duur om heen te reizen Wink

ja dat is dan weer kut :P ik ga trouwens altijd met de bus na bv tilburg of den bosch. ook weer zoiets. das goedkoper dan de trein, want dan ben ik voor 3 euro in den bosch. alhoewel ik niet weet hoeveel dat met ov chipkaart kost maar denk alsnog wel goedkoper dan de trein..

oow wacht dat 3 euro kaartje geld natuurlijk ook in Breda....dan kan het wel goedkoper...hmm ..

yes heel brabant! behalve eindhoven zelf , geloof ik. maar jij woont daar onder he :P als ik na den bosch ga ( vriend van me woont in schijndel ) dan doe ik er wel 3 uur over maar neem tijdschriften mee ( van de bieb dus gratis lezen! Very Happy ) en evt eten drinken als ik dat nog niet heb gedaan en wel moet. echt heerlijk en veel rustiger dan trein ook nog eens!
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zijn er hier nog meer vreks op het forum?  Empty Re: zijn er hier nog meer vreks op het forum?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum