Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel kleding kochten jullie voor de baby?

+5
Monnie
Fearie
Susan
PapillonRose
Tania
9 plaatsers

Ga naar beneden

Hoeveel kleding kochten jullie voor de baby? Empty Hoeveel kleding kochten jullie voor de baby?

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 5:24

Hoeveel kleertjes kochten jullie voor je ging bevallen? En welke maat/ maten?

En draagt een baby echt korte mouwen als ze 1 tot 3 maanden zijn? Heb tot nu toe alleen maar lange mouwen en zal in juli bevallen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kleding kochten jullie voor de baby? Empty Re: Hoeveel kleding kochten jullie voor de baby?

Bericht  Tania zo 10 apr 2011 - 5:28

Ik had best veel en vooral maat 56 en 62 omdat ze gezegd hadden dat mijn zoontje vrij groot zou zijn. Toen werd hij een maand te vroeg geboren en moest ik alsnog maat 50 hebben.
Voor de volgende baby zou ik niet zoveel kopen denk ik. 2/3 Pakjes maat 50 en 2/3 pakjes maat 56. Als er meer nodig is is het zo bijgehaald.

Mijn zoontje had vrij snel korte mouwen aan. Hij is in mei geboren en met 2 maanden had hij wel korte mouwen en een korte broek aan. Maar dat hangt ook heel erg van je kindje af. Ik heb nogal een warmbloedig zoontje Very Happy

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Hoeveel kleding kochten jullie voor de baby? Empty Re: Hoeveel kleding kochten jullie voor de baby?

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 5:48

Veel te veel :P

Ik had al het e.e.a. gekocht tussen de 6 en de 20 weken.
Dat was allemaal neutraal en toen ik wist dat we een meisje kregen kocht ik nog echte meiden kleertjes.

Ik heb geen idee meer hoeveel van welke maat.
Maat 50 had ik maar heel weinig van en daar paste ze na een week of 2/3 al niet meer in.
Ik zou zorgen dat je van elke maat 2/3 pakjes hebt liggen.

Qua korte mouwen... Daar had ik nog geen last van omdat ik in feb. ben bevallen.
Maar als het echt snik heet is dan kun je je kindje best snel korte mouwen aan doen hoor.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose zo 10 apr 2011 - 5:58

Ehm.. echt teveel Embarassed Ook nog eens veel gekregen, dus ik had enorm veel kleertjes.
Hier een foto van de inhoud van haar kledingkast voordat ze geboren werd, en dit is nog niet eens op het laatst dus er is vast nog bijgekomen. Had t/m 62 best veel en ook al een paar dingen in 68. Er liggen trouwens wel slabbetjes, hydrofielluiers, etc. in de kast dus daardoor lijkt het ook wel meer.
Hoeveel kleding kochten jullie voor de baby? Dsci4704
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Susan zo 10 apr 2011 - 6:02

Heel erg veel. De mond van onze kraamverzorgster viel echt open toen ze de kledingkast van Ezra opende, ze heeft me ook zo ongeveer verboden om nog meer te gaan kopen (daar heb ik me ook echt heel goed aan gehouden laughcry ).

Voor Yrsa heb ik tijdens de zwangerschap wat minder gekocht omdat ik nog heel veel kleertjes had liggen van Ezra. Toen ze er eenmaal was vond ik het opeens wel jammer dat ze zo weinig roze had en toen heb ik het dubbel en dwars ingehaald.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Fearie zo 10 apr 2011 - 6:09

Jeetje, PapillonRose wat een inhoud heeft die kast haha !

Ik heb zelf tot nu toe alleen veel rompertjes, nog echt veel kleding heb ik niet. Voornamelijk omdat iedereen hier steeds met van alles aan komt zetten en ik niet na de geboorte met teveel wil zitten waarvan ons ventje het helemaal niet aan zal hebben. De kast is dus aardig leeg, ben zelf uitgerekend in augustus en zit dus ook erg te twijfelen over wat te halen smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 6:17

@Fearie: Officieel schelen we natuurlijk maar 1 dag...

@PR: Wow, zoveel heb ik dan weer niet, maar moet ook nog even Wink

Gast
Gast

Bericht  Fearie zo 10 apr 2011 - 6:19

ProudMama schreef:@Fearie: Officieel schelen we natuurlijk maar 1 dag...

@PR: Wow, zoveel heb ik dan weer niet, maar moet ook nog even Wink

Klopt, maar jij bevalt hoe dan ook 4 weken eerder :P Tenzij mijn uk het op de heupen krijgt en ook eerder komt smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Monnie zo 10 apr 2011 - 6:43

Ik had niet zoveel gekocht van tevoren, volgens mij 3/4 setjes in 50/56. Had wel verwacht dat we veel zouden krijgen in de kraamweek en dat was ook zo. Ook allemaal kleine maatjes. Dus was maar goed ook!

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 6:50

Ik had stapeeeeels kleding Wink Veel gekregen ook! En uiteindelijk lag Joey bijna alleen maar in zn romper thuis (5 juli geboren, appartement met plat dak, dus erg warm) smile

Gast
Gast

Bericht  Lindsya zo 10 apr 2011 - 6:56

Ik had echt teveel gekocht, vooral maatjes 56/62/68. Maar ons zoontje was klein bij de geboorte en toen heeft mijn moeder een aantal dingen gekocht in maat 44/50. Ik had een paar dingen met korte mouw gekocht want onze zoontje is in januari geworden dus dan is het meestal niet zo zomers maar hij had wel rompers met korte mouwen aan.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  PapillonRose zo 10 apr 2011 - 7:05

Ik ben het shoppen nu trouwens ook wel aan het inperken. Ze heeft wel alles gedragen, dat valt me erg mee. Maar ze heeft ook zeker 10 weken in maat 50/56 gezeten en 56 nog iets langer. Maar op dit moment koop ik niet veel meer, of vast in een wat grotere maat waar ik nog niet veel van heb. Want in het begin was het zelfs voor mijn doen toch wel erg veel angel
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 7:05

Hoeveel kleding kochten jullie voor de baby? DSC00291

Dit is de kast van de oudste voor hij werd geboren. Dit zijn alleen maar kleertjes in kleine maten. Ik had dus ook veel te veel, maar ik heb wel vrijwel alles gekregen (tweedehands). Ik zou je ook echt aanraden om niet teveel te kopen, buiten dat het zonde is dat ze veel dingen niet/nauwelijks dragen vond ik het ook gewoon niet leuk om zoveel te hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 7:09

Ik weet echt niet meer hoeveel ik had, best erg dat ik dat nu al niet meer weet. We hebben in de kraamdagen ook best veel kleine kleertjes gekregen. Ik weet wel dat ik helemaal niet zo heel veel had, tijdens mijn zwangerschap had ik mijn shop-gedrag extreem goed in de hand (in tegenstelling tot nu).

Gast
Gast

Bericht  Coccinelle zo 10 apr 2011 - 7:17

Hier hadden we ook veelste veel. Veel gekregen (nieuw en van de dochter van mijn nichtje) en zelf ook nog flink wat gekocht. We hadden echt ontzettend veel kleertjes in mt 50 t/m 62 en onze dochter groeide snel waardoor ze een hoop dingen zelden (of niet) heeft gedragen.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 7:26

Ik had redelijk veel kleertje. S. is ook in Juli geboren maar die heeft tot nu toe nog nooit geen shirtjes met korte mouwen aan gehad. Met warme dagen lag/ligt hij in een rompertje met lange mouwen en een dun broekje (bijv. een pyjamabroek) aan

Gast
Gast

Bericht  PiP zo 10 apr 2011 - 7:38

Ik had vrij weinig, volgens mij het volgende:
1 setje maat 50
3 of 4 in 56
2 x maat 62

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 7:41

PiP schreef:Ik had vrij weinig, volgens mij het volgende:
1 setje maat 50
3 of 4 in 56
2 x maat 62
Haha, daar zou ik écht te kort aan hebben met een tweeling, 1 setje in maat 50 Wink

Gast
Gast

Bericht  PiP zo 10 apr 2011 - 8:20

ProudMama schreef:
PiP schreef:Ik had vrij weinig, volgens mij het volgende:
1 setje maat 50
3 of 4 in 56
2 x maat 62
Haha, daar zou ik écht te kort aan hebben met een tweeling, 1 setje in maat 50 Wink
Nou inderdaad!

Ik had eerst helemaal geen 50, maar toch later nog gekocht voor de zekerheid. Dit was ook haar eerste setje.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  missmarm zo 10 apr 2011 - 8:40

hier hadden we 2 pakjes maat 50 en de 2e was iniminie beide oma's blij mochten maat 50 shoppen! verder vriendinnen op dag 2 ook dus meteen genoeg.

nu niks in 50 bij gekocht wel 2 pakjes bijgekregen.

alle maten 44/50 e 56 2 tot 3 is zat.

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 10:42

Ik had heel erg veel. Mijn vriendinnen (met wie ik tegelijk zwanger was) dachten ook dat veel hadden gekocht, maar nadat ze in mijn kast hadden gekeken beseften ze dat het nog veel erger kon!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: