Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel drinkt jullie baby? (fv)

+7
Paper Crown
Star007
PapillonRose
Maudy
Pien
Tania
Printje
11 plaatsers

Ga naar beneden

Hoeveel drinkt jullie baby? (fv) Empty Hoeveel drinkt jullie baby? (fv)

Bericht  Printje wo 23 jan 2013 - 22:30

N krijgt fv maar drinkt nog niet zoveel per keer, ze tuttert wel aan de speen maar drinkt gemiddeld maar 50cc. De kraamverzorgster zei dat ze wel gewoon goed zuigt maar misschien niet krachtig genoeg.
Nu is het ook nog maar een klein poppetje maar R dronk bijv al bijna 90cc met dit termijn zeg maar.

Welke kindjes dronken ook zo weinig en wat heb je eraan gedaan? Ik vraag me af of een andere speen/fles zou helpen, dat het haar nu teveel kracht kost ofzo.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel drinkt jullie baby? (fv) Empty Re: Hoeveel drinkt jullie baby? (fv)

Bericht  Tania wo 23 jan 2013 - 22:32

Ze dronken hier allebei niet zo snel veel per keer maar wel veel flesjes. Misschien een groter speentje? Maar ze krijgt het er wel uit want anders kreeg ze die 50 cc ook niet op. Krijgt ze echt te weinig binnen of drinkt ze gewoon vaker?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje wo 23 jan 2013 - 22:37

Ze heeft er ook echt genoeg aan en komt zelf netjes om de ongeveer 3 uur. Ze moet volgens de kraamverzorgster rond de 400 cc per 24 uur en dat redt ze net wel/ net niet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tania wo 23 jan 2013 - 22:43

Nou dan zou ik het gewoon lekker zo laten. M. dronk ook (te) weinig maar ze kwam goed aan, was tevreden en vrolijk. Ze had dus blijkbaar gewoon genoeg aan wat ze dronk. Ze zat meestal ook net op de grens van wel of niet genoeg volgens de regeltjes, meestal net eronder

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Printje wo 23 jan 2013 - 22:44

N is ook gewoon erg tevreden, makkelijk kindje tot nu toe dus ik maak me er ook niet echt zorgen om maar in vergelijking met R drinkt ze echt zo weinig, ze is natuurlijk ook meer dan 500 gr lichter als dr broer.

Ik ga dr gewoon wat extra wegen maar volgens mij doet ze het verder prima.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tania wo 23 jan 2013 - 22:49

Ja ik vond het ook een groot verschil met J. Die dronk de eerste week wel minder goed maar toen hij het eenmaal door had was het echt een klein vreetzakje. Die zat ook snel op het maximale wat hij mocht en heeft veel langer meer gedronken dan M.
Maar N. is gewoon een ander kindje dan R. met andere behoeftes dus gewoon lekker aanhouden wat zij aangeeft. Dan zal het vast wel goed gaan.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Pien wo 23 jan 2013 - 22:53

E begon in het ziekenhuis met 20cc, elke dag werd dit opgehoogd met 10cc. Toen ze een week oud was kwam ze thuis en kreeg ze 7keer 60cc. Dit was te veel, dronk ze niet op. Binnen een a twee week ging ze naar 6keer 90.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Maudy wo 23 jan 2013 - 22:56

L. heeft tot ruim 2 weken op 40 a 50 cc gezeten. Was ook een klein poppetje (woog 2460 gr bij de geboorte) en bij het cb vonden ze het meer als genoeg. Nu doet ze qua flessen niet meer onder voor haar leeftijdsgenootjes. Ik zou me dus echt geen zorgen maken. Hoe bevalt de kraamweek voor de rest?
Maudy
Maudy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13

Bericht  PapillonRose wo 23 jan 2013 - 23:30

Hier heeft ze tot een week of 3 aan de 60cc gezeten. Kreeg wel meer in het flesje, maar dat ging niet op. Zat ook steeds op het randje van net wel of net niet de aanbevolen hoeveelheid per 24 uur. Uiteindelijk ging ze toch steeds meer drinken, tot ze na een tijd juist aan het maximum zat! Dus het kan best dat het vanzelf bijtrekt.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Star007 do 24 jan 2013 - 0:14

Hier werkte de Dr. Brown fles goed. Daar zoog ze goed aan. Maar deze kreeg ze pas met 3/4 weken ( nadat de bv gestopt was). Die fles helpt meteen goed tegen eventuele krampjes.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Paper Crown do 24 jan 2013 - 0:29

Star007 schreef:Hier werkte de Dr. Brown fles goed. Daar zoog ze goed aan. Maar deze kreeg ze pas met 3/4 weken ( nadat de bv gestopt was). Die fles helpt meteen goed tegen eventuele krampjes.

Charles heeft mij die flessen ook aangeraden en ik heb 't direct besteld maar nog geen tijd gehad om te gebruiken. Ik snap alleen 't flesje niet. Ik heb de handleiding niet gelezen maar moet de voeding nu door dat blauwe 'rietje' zeg maar?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Tania do 24 jan 2013 - 0:38

Paper Crown schreef:
Star007 schreef:Hier werkte de Dr. Brown fles goed. Daar zoog ze goed aan. Maar deze kreeg ze pas met 3/4 weken ( nadat de bv gestopt was). Die fles helpt meteen goed tegen eventuele krampjes.

Charles heeft mij die flessen ook aangeraden en ik heb 't direct besteld maar nog geen tijd gehad om te gebruiken. Ik snap alleen 't flesje niet. Ik heb de handleiding niet gelezen maar moet de voeding nu door dat blauwe 'rietje' zeg maar?

Nee door dat blauwe rietje gaat volgens mij de lucht terug als je kindje drinkt. De voeding gaat langs dat gele ding. Als je je kindje drinken geeft moet je de fles in ieder geval zo ver rechtop houden dat dat blauwe ding bij het puntje "vrij" is. Dat er dus zeg maar geen voeding voor het gaatje aan het uiteinde van dat blauwe ding zit.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Star007 do 24 jan 2013 - 0:45

Tania schreef:
Paper Crown schreef:

Nee door dat blauwe rietje gaat volgens mij de lucht terug als je kindje drinkt. De voeding gaat langs dat gele ding. Als je je kindje drinken geeft moet je de fles in ieder geval zo ver rechtop houden dat dat blauwe ding bij het puntje "vrij" is. Dat er dus zeg maar geen voeding voor het gaatje aan het uiteinde van dat blauwe ding zit.

Dit dus Very Happy
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  Tania do 24 jan 2013 - 0:46

Star007 schreef:
Tania schreef:
Paper Crown schreef:

Dit dus Very Happy

Oh sorry praatte voor mijn beurt, had niet gezien dat pc op jou reageerde.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Star007 do 24 jan 2013 - 0:49

@Tania: Maakt niet uit hoor Laughing
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  Printje do 24 jan 2013 - 1:22

Vandaag drinkt ze alweer wat beter haha, het scheelt wanneer we gewoon echt haar laten komen ipv op tijd eten geven zeg maar. Ze drinkt nu vaker wat minder maar zo komt ze nu al op meer cc uit dan gisteren bijv.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Snoes do 24 jan 2013 - 2:54

Onze zoon is nu bijna 8 weken oud en krijgt nu 6x90. Meer krijgt hij niet op, daar is zijn maagje nog te klein voor denk ik?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  peach do 24 jan 2013 - 7:04

Hoe zwaar weegt je kindje nu ? Hier was het een licht gewichtje,dus eerst dronk ze om de drie uur en dan dronk ze ongeveer 30 of 40 cc. Maagje moet er aan wennen + dat zuigen erg veel energie kost.
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Bericht  Printje do 24 jan 2013 - 7:26

Ze weegt ongeveer 3200 gr
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 7:28

Onze dochter van vijf maanden krijgt bij de gastouder nog steeds maar flesjes van 100cc. Zij wil niet meer, ze groeit er goed op, prima toch?

Bovendien zijn maagjes van pasgeboren baby's niet groter dan een erwt en groeit maar langzaam. Is ook niet zo gek dat baby's eerst maar een tiental cc opdrinken.

Gast
Gast

Bericht  Slakje do 24 jan 2013 - 7:32

Zolang ze goed groeit en jij de indruk hebt dat ze alles krijgt wat ze nodig heeft, zou ik me geen zorgen maken.

Ik krijg ondertussen ook al enkele maanden onder mijn voeten van het cb dat ze geen halve liter melk krijgt (ze krijgt wel nog andere zuivelproducten)
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  M-G do 24 jan 2013 - 10:46

In het ziekenhuis dronk onze zoon helemaal niet. Eenmaal thuis hebben we het met een spuitje geprobeerd, zo dronk hij 15 cc. Later kon hij wel uit de fles drinken maar niet uit alle soorten. De eerste 2 weken dronk hij tussen den 30 en 60 cc per keer (vaak 40 of 50 cc). Wij voeden op verzoek en hij kwam netjes om de 3 uur, 6 á 7 keer op een dag. Volgens de richtlijnen had ik eind van week 1 al op 90 cc moeten zitten en niet lang daarna op 120 cc maar dat kon hij gewoon nog niet op. Hij groeide prima dus ik heb me daar nooit zorgen over gemaakt. Wel heb ik andere flessen aangeschaft. Ik heb van alles geprobeerd maar de difrax s-fles werkt hier nog het beste (tommee tippee, born free, avent en nog een paar hebben we allemaal uitgeprobeerd maar daar drinkt hij niet goed uit). Nu zit hij op 5/6 flessen van 120 - 150 cc. (7 weken). Hij was trouwen 3330 gram met de geboorte.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: