Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pedofiel in onze buurt

+10
nina
Makamba
Printje
Jeanette
Moon
TGR
Tania
loesje
Nijntje
Naevje
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Pedofiel in onze buurt - Pagina 2 Empty Re: Pedofiel in onze buurt

Bericht  RYW zo 10 apr 2011 - 7:40

Moon schreef:
Storm schreef:
Giacomo schreef:
Nijntje schreef:Dat is wel een erg leuke moon!


Eh...want?
Ik snap het ook niet helemaal.

Hilarisch, een pedofiel in je buurt, laten we bij 'm gaan aanbellen en zeggen dat ie uit de buurt van mijn kind moet blijven. Terwijl die man waarschijnlijk nog geen poot uitgestoken heeft. Lollig.

Daar is niets hilarisch aan, integendeel zelfs. Ik snap je reactie hierop ook niet. Als blijkt dat hij inderdaad zich in het verleden heeft vergrepen aan kinderen dan waarschuw ik hem eenmalig alleen even. Verder niet.

Ik heb zelf nog geen kinderen maar ik merk aan situaties uit het verleden dat ik als er iets voorkomt in mijn naaste familie of vriendenkring ik daarin heel fel kan zijn en beschermend ten tijden van onrecht.

Storm is sarcastisch. Ze vindt het zelf ook niet hilarisch, ze vind alleen de reactie van 'dat is een leuke, Moon' raar, denk ik, aangezien er inderdaad niks lolligs aan is.

Tenminste, dat neem ik even aan. Of ik heb Storm verkeerd geinterpreteerd.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pedofiel in onze buurt - Pagina 2 Empty Re: Pedofiel in onze buurt

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 7:44

RYW, je zit er niet naast. Mijn post is inderdaad sarcastisch bedoelt.

Om aan te gaan bellen bij een vermeende pedofiel vind ik ronduit belachelijk en onbeschoft omdat je niet eens zeker weet of hij überhaupt pedofiel is. En dan nóg, trouwens, pedofilie is een seksuele voorkeur waar die mensen niks aan kunnen doen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het echt walgelijk, maar wie zegt dat alle pedofielen sex met jonge kinderen hebben? Op het moment dat je dát doet, dan wordt het voor mij pas gevaarlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pedofiel in onze buurt - Pagina 2 Empty Re: Pedofiel in onze buurt

Bericht  Moon zo 10 apr 2011 - 7:52

Storm schreef:RYW, je zit er niet naast. Mijn post is inderdaad sarcastisch bedoelt.

Om aan te gaan bellen bij een vermeende pedofiel vind ik ronduit belachelijk en onbeschoft omdat je niet eens zeker weet of hij überhaupt pedofiel is. En dan nóg, trouwens, pedofilie is een seksuele voorkeur waar die mensen niks aan kunnen doen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het echt walgelijk, maar wie zegt dat alle pedofielen sex met jonge kinderen hebben? Op het moment dat je dát doet, dan wordt het voor mij pas gevaarlijk.

Sarcastisch of niet, als ik zeker weet dat iemand zich in het verleden heeft vergrepen aan kinderen (wat ik dus al eerder beschreef) dan waarschuw ik hem toch en heb ik geen boodschap aan dat hij er niets aan kan doen of andere argumenten. Ik kan er op dat moment wel iets aan doen om mijn kind te beschermen en dan doe ik dat.

Als professional ga ik er anders mee om maar als het in mijn prive leven gebeurt of dreigt te gebeuren dan zijn mijn familie/vrienden echt belangrijker.
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pedofiel in onze buurt - Pagina 2 Empty Re: Pedofiel in onze buurt

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 7:53

Serieus, Moon? En jij denkt dat als je bij die kerel aan de deur gaat, dat dat dan garantie geeft dat hij niks met jouw kind doet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pedofiel in onze buurt - Pagina 2 Empty Re: Pedofiel in onze buurt

Bericht  Moon zo 10 apr 2011 - 7:57

Storm schreef:Serieus, Moon? En jij denkt dat als je bij die kerel aan de deur gaat, dat dat dan garantie geeft dat hij niks met jouw kind doet?

Nee geen garantie, dat zeker niet. Ik zou nog wel wat andere maatregelen nemen denk ik. Maar dit zou ik zeker doen, alleen al om te laten weten dat ik ervan af weet en dat hij hier kan wonen mits die zich gedraagt (in lijn met de wet) en dat hij anders aan mij een verkeerde heeft.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee..
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pedofiel in onze buurt - Pagina 2 Empty Re: Pedofiel in onze buurt

Bericht  RYW zo 10 apr 2011 - 8:05

Maar hoe weet je nou zeker of hij zich aan kinderen vergrepen heeft in het verleden?

Dit verhaal geeft nou niet echt uitsluitsel. Ik bedoel, hij zou ongezonde interesse in kinderen hebben, volgens zijn ex-vriendin. Dat verhaal gaat dus over nogal wat schakels. Van de politie hoor je dit soort dingen niet te horen, dus die opbellen en vragen of het waar is gaat je ook niet helpen zoals Lieskuh ook al zei. Bovendien kan hij wel van alles gedaan hebben maar niet veroordeeld zijn geweest, of verdacht zijn van van alles maar bleek later dat hij niks gedaan had. Je weet het gewoon heel moeilijk zeker.

Overigens is mijn vader ooit van zoiets beschuldigd. Hij werkte op een school en een meisje vertelde dat ze mishandeld werd door haar moeder, thuis. Dat schreef ze in een mail naar mijn vader. De moeder in kwestie vond de mail. Aangezien zij een hooggeplaatste positie had mocht de mishandeling niet uitkomen en daarom beschuldigde ze mijn vader ervan dat hij aan haar dochter had gezeten. Echt verschrikkelijk was dat. Dat meisje heeft overigens ook altijd gezegd dat mijn vader haar nooit heeft aangeraakt, met geen vinger. Maar mijn vader is er wel mooi zijn baan door verloren, die hij al 31 jaar had, en het heeft een hoop wantrouwen opgeleverd bij mensen. Gelukkig werkt hij inmiddels op een heel leuke andere school en is hij in een rechtszaak volledig in het gelijk gesteld, maar dan nog heeft het enorme schade opgeleverd bij hem.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pedofiel in onze buurt - Pagina 2 Empty Re: Pedofiel in onze buurt

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 8:07

O, wat verschrikkelijk RYW. Nog een voorbeeld waarom een onschuldig persoon beschuldigen enorme gevolgen kan hebben..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pedofiel in onze buurt - Pagina 2 Empty Re: Pedofiel in onze buurt

Bericht  RYW zo 10 apr 2011 - 8:13

Vind ik ook, dank je voor je reactie, Storm smile

Overigens is die moeder nu zelf haar hoge baantje kwijt en de directeur die mijn vader ontslagen heeft ook Wink dus dat geeft wel wat rechtvaardigheid aan het geheel. Maar feit blijft dat mijn vader, die nooit, never, ever, nooit zoiets zou doen, wel door zoiets is beschadigd.

Daarom vind ik het zo belangrijk dat je iemand niet zomaar beschuldigt op basis van verhalen uit de zoveelste hand.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pedofiel in onze buurt - Pagina 2 Empty Re: Pedofiel in onze buurt

Bericht  Moon zo 10 apr 2011 - 8:14

Nee, in dat geval kan het natuurlijk niet, je moet het wel zeker weten.
Dat lijkt me ook heel erg RYW in je vaders geval. Wel fijn dat hij weer een baan heeft gevonden maar de 'schade' die hij heeft opgelopen blijft altijd bij hem...
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pedofiel in onze buurt - Pagina 2 Empty Re: Pedofiel in onze buurt

Bericht  RYW zo 10 apr 2011 - 8:16

Moon schreef:Nee, in dat geval kan het natuurlijk niet, je moet het wel zeker weten.
Dat lijkt me ook heel erg RYW in je vaders geval. Wel fijn dat hij weer een baan heeft gevonden maar de 'schade' die hij heeft opgelopen blijft altijd bij hem...

Thanks, Moon.

Ik vind het zo moeilijk inschatten: wanneer weet je het zeker genoeg? Wat is doorslaggevend dat je denkt: ja, nu weet ik het wél zeker en ga ik die man aanspreken?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pedofiel in onze buurt - Pagina 2 Empty Re: Pedofiel in onze buurt

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 8:23

Nee RYW dat meen je niet??
Hoe triest kun je zijn zeg! Verschrikkelijk dit soort dingen.

Mag de gemeente dit niet kenbaar maken?
Want in Ehv is toch een hele rel geweest om een pedofiel buiten de stad te houden?
Volgens mij heeft die burgemeester dat openbaar gemaakt toch?
Of vergis ik me nu en is dat enkel in de media gekomen omdat er een rechtszaak van gemaakt is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pedofiel in onze buurt - Pagina 2 Empty Re: Pedofiel in onze buurt

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 8:31

Die man heeft zelf de media opgezocht. Hij is er namelijk oprecht van overtuigd dat hij niets verkeerds doet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pedofiel in onze buurt - Pagina 2 Empty Re: Pedofiel in onze buurt

Bericht  RYW zo 10 apr 2011 - 8:44

Hazeltje schreef:Nee RYW dat meen je niet??
Hoe triest kun je zijn zeg! Verschrikkelijk dit soort dingen.

Mag de gemeente dit niet kenbaar maken?
Want in Ehv is toch een hele rel geweest om een pedofiel buiten de stad te houden?
Volgens mij heeft die burgemeester dat openbaar gemaakt toch?
Of vergis ik me nu en is dat enkel in de media gekomen omdat er een rechtszaak van gemaakt is?

Helaas meen ik het wel... en ik ben bang dat mijn vader niet de eerste is en zeker niet de laatste zal zijn. Lieskuh kan ongetwijfeld meepraten over de hoeveelheid valse aangiften mbt zedendelicten...

Die man in Ehv is volgens mij ook inderdaad een veroordeelde zedendelinquent, dat is ook een heel andere situatie dan 'zijn ex zegt dat hij waarschijnlijk wel pedofiel is', zegmaar smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pedofiel in onze buurt - Pagina 2 Empty Re: Pedofiel in onze buurt

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 8:50

@ Lieskuh: Oh ok. Bedankt!

@ RYW: Ja dat snap ik dat dat anders is :P Maar ik doelde op wat hier geopperd werd: Naar de politie gaan en vragen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pedofiel in onze buurt - Pagina 2 Empty Re: Pedofiel in onze buurt

Bericht  JD zo 10 apr 2011 - 9:58

ik zou het ook zeker eerst nachecken bij de politie. Want voor hetzelfde geld zijn hij en die ex (waarvan je moeder het heeft) op een nare manier uit elkaar gegaan, en probeert zij hem gewoon zwart te maken...terwijl er misschien niks van waar is...je weet het nooit.

En inderdaad, als het waar blijkt te zijn, je kinderen goed inprenten dat ze niet met die meneer mee mogen gaan etc, en zeker de buurt inlichten. Liever dat je overkomt als roddeltante, dan dat die man straks echt wat doet, en jij boze buren krijgt omdat jij al wist dat hij een pedo was en het hun niet verteld hebt...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pedofiel in onze buurt - Pagina 2 Empty Re: Pedofiel in onze buurt

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 20:12

RYW schreef:Lieskuh kan ongetwijfeld meepraten over de hoeveelheid valse aangiften mbt zedendelicten...
Helaas gebeuren dit soort dingen steeds vaker. Je ziet ze vooral in de zogenaamde 'vecht'scheidingen steeds meer naar voren komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pedofiel in onze buurt - Pagina 2 Empty Re: Pedofiel in onze buurt

Bericht  RYW zo 10 apr 2011 - 20:26

Lieskuh schreef:
RYW schreef:Lieskuh kan ongetwijfeld meepraten over de hoeveelheid valse aangiften mbt zedendelicten...
Helaas gebeuren dit soort dingen steeds vaker. Je ziet ze vooral in de zogenaamde 'vecht'scheidingen steeds meer naar voren komen.

Daarom zou ik nooit zomaar een verhaal geloven dat van de exvriendin afkomt... ik ken de hele exvriendin + potentieel enge man niet, natuurlijk, maar ik zou zeker geen actie ondernemen puur op basis van het verhaal van een ex.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pedofiel in onze buurt - Pagina 2 Empty Re: Pedofiel in onze buurt

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum