Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat als de scholen in de buurt niet bevallen?

+5
nillis
Chelle
missy.
Charles
Lejow
9 plaatsers

Ga naar beneden

Wat als de scholen in de buurt niet bevallen? Empty Wat als de scholen in de buurt niet bevallen?

Bericht  Lejow di 26 maa 2013 - 0:13

Jaja, ik ben lekker op topic open-dreef

Ik ben erg blij dat ik nu in Rdam woon en niet meer in mijn oude woonplaats.
Daar zaten drie basisscholen, waar ik B eigenlijk alle drie niet op had willen hebben.
De ene vind ik te klein, op de ander heb ik stage gelopen en daar hing echt een ballensfeer, en de derde heb ik zelf als kind op gezeten en dat nooit als prettig ervaren.

Nu is het probleem weg, omdat we dus hier wonen, maar wat zou je nou doen als alle scholen in de nabije buurt je niet bevallen?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als de scholen in de buurt niet bevallen? Empty Re: Wat als de scholen in de buurt niet bevallen?

Bericht  Charles di 26 maa 2013 - 0:16

Meestal ben je niet de enige met dit 'probleem', zouden de scholen echt slecht zijn of qua aanpak gelijk of standaard, er zijn altijd mensen die een alternatieve vorm van onderwijs zoeken. Ik zou óf zelf halen en brengen dus verder rijden maar ik weet dat bijvoorbeeld hier een 'busje' rijdt dat kinderen uit het dorp elke dag naar de vrije school 25 km verderop haalt en brengt.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als de scholen in de buurt niet bevallen? Empty Re: Wat als de scholen in de buurt niet bevallen?

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 0:19

Ja, dat is een dilemma waar wij wel voor staan. Hier in het dorp zitten twee scholen. De ene is een Christelijke, en Christelijk is hier ook wel écht Christelijk, want bible belt. De andere is een openbare, en staat naast het buurthuis. Nu wonen wij in een klein dorpje, weinig criminaliteit, geen wijken waar je liever niet wilt komen, maar de enige plek waar ik mij toch niet zo prettig voel is dat stukje daar bij het buurthuis/de basisschool, waar zich in de zomer de blowende jongeren verzamelen.
Het liefste zou ik haar naar de democratische school hier in de buurt doen. Ongeveer een kwartiertje rijden, school met regiofunctie, maar particulier en ik weet nog niet of het financieel haalbaar zou zijn. Anders wellicht de vrije school, een dorp verderop. Maar eigenlijk.. weet ik het gewoon nog niet. Als kind woonde ik na een verhuizing ook in een dorp, maar ging nog naar school in de stad waar ik eerder woonde. Ik heb het als heel vervelend ervaren dat ik niet naar school ging in mijn eigen woonplaats, miste daardoor echt een stuk binding met de kinderen uit de wijk. Dus..tja. Ik weet het nog niet. We hebben hier niet te maken met wachtlijsten, dus tegen de tijd dat inschrijving aan de orde komt gaan we gewoon maar op een aantal scholen kijken en kijken waar we ons prettig bij voelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als de scholen in de buurt niet bevallen? Empty Re: Wat als de scholen in de buurt niet bevallen?

Bericht  missy. di 26 maa 2013 - 0:20

Ik vind dat erg lastig. Hier in het dorp zitten drie scholen. 1 ervan bevalt mij wel maar die is heel klein, maar 65 lln deze school gaat waarschijnlijk ook fuseren.
Op 10/15min fietsafstand zitten 3 jenaplan scholen, dat spreekt mij veel meer aan. Moeilijk om die keuze te maken. Aan de ene kant vind ik het belangrijk dat er vriendjes in de buurt wonen, aan de andere kant het type onderwijs vind ik ook heel erg belangrijk.
Voor mijn man is het nog een beetje een ver-van-mijn-bed-show dus met hem kan ik er niet zo goed over praten.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als de scholen in de buurt niet bevallen? Empty Re: Wat als de scholen in de buurt niet bevallen?

Bericht  Chelle di 26 maa 2013 - 0:21

Nou ben ik best benieuwd in welk dorp jij dan woonde. Ik woon nu ook in een dorp in de buurt van Rotterdam.
We hebben hier maar 2 scholen volgens mij.
Heb nog niet echt goed gekeken naar de scholen. Maar een basisschool in een dorp naast ons dorp heeft een continu rooster wat me dan we dan weer handig lijkt ivm mijn werk.
De school in ons dorp is dan wel heel dichtbij maar die hebben dan weer geen continu rooster. Wel gaan alle kindjes uit de straat erheen en hoor geen negatieve verhalen of zo.
Maar als beide scholen niet bevallen zou ik dus uitwijken naar een dorp naast ons dorp. (Snap je het nog?)
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als de scholen in de buurt niet bevallen? Empty Re: Wat als de scholen in de buurt niet bevallen?

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 0:22

missy. schreef:Ik vind dat erg lastig. Hier in het dorp zitten drie scholen. 1 ervan bevalt mij wel maar die is heel klein, maar 65 lln deze school gaat waarschijnlijk ook fuseren.
Op 10/15min fietsafstand zitten 3 jenaplan scholen, dat spreekt mij veel meer aan. Moeilijk om die keuze te maken. Aan de ene kant vind ik het belangrijk dat er vriendjes in de buurt wonen, aan de andere kant het type onderwijs vind ik ook heel erg belangrijk.
Voor mijn man is het nog een beetje een ver-van-mijn-bed-show dus met hem kan ik er niet zo goed over praten.

Hier ook zo'n exemplaar Wink wel een buurvrouw gelukkig, die met hetzelfde dilemma zit. Maar zij is er wel heel op tijd bij, ze heeft nog geen kinderen en is zelfs nog niet zwanger Razz

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als de scholen in de buurt niet bevallen? Empty Re: Wat als de scholen in de buurt niet bevallen?

Bericht  Lejow di 26 maa 2013 - 0:25

Chelle schreef:Nou ben ik best benieuwd in welk dorp jij dan woonde. Ik woon nu ook in een dorp in de buurt van Rotterdam.
We hebben hier maar 2 scholen volgens mij.
Heb nog niet echt goed gekeken naar de scholen. Maar een basisschool in een dorp naast ons dorp heeft een continu rooster wat me dan we dan weer handig lijkt ivm mijn werk.
De school in ons dorp is dan wel heel dichtbij maar die hebben dan weer geen continu rooster. Wel gaan alle kindjes uit de straat erheen en hoor geen negatieve verhalen of zo.
Maar als beide scholen niet bevallen zou ik dus uitwijken naar een dorp naast ons dorp. (Snap je het nog?)

In het Westland.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als de scholen in de buurt niet bevallen? Empty Re: Wat als de scholen in de buurt niet bevallen?

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 0:25

Ik heb heeeel veel scholen in de buurt, dus wordt nog lastige keuze later. De scholen heel dichtbij wil ik liever niet, maar dat is een gevoel gewoon..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als de scholen in de buurt niet bevallen? Empty Re: Wat als de scholen in de buurt niet bevallen?

Bericht  missy. di 26 maa 2013 - 0:28

Tiramisu schreef:
missy. schreef:Ik vind dat erg lastig. Hier in het dorp zitten drie scholen. 1 ervan bevalt mij wel maar die is heel klein, maar 65 lln deze school gaat waarschijnlijk ook fuseren.
Op 10/15min fietsafstand zitten 3 jenaplan scholen, dat spreekt mij veel meer aan. Moeilijk om die keuze te maken. Aan de ene kant vind ik het belangrijk dat er vriendjes in de buurt wonen, aan de andere kant het type onderwijs vind ik ook heel erg belangrijk.
Voor mijn man is het nog een beetje een ver-van-mijn-bed-show dus met hem kan ik er niet zo goed over praten.

Hier ook zo'n exemplaar Wink wel een buurvrouw gelukkig, die met hetzelfde dilemma zit. Maar zij is er wel heel op tijd bij, ze heeft nog geen kinderen en is zelfs nog niet zwanger Wat als de scholen in de buurt niet bevallen? 1578173417
Hier in het dorp worden de kinderen 'gewoon' gestuurd naar de school waar de ouders vroeger op hebben gezeten. Of anders naar de school die bij hun geloof past.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als de scholen in de buurt niet bevallen? Empty Re: Wat als de scholen in de buurt niet bevallen?

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 0:32

missy. schreef:
Hier in het dorp worden de kinderen 'gewoon' gestuurd naar de school waar de ouders vroeger op hebben gezeten. Of anders naar de school die bij hun geloof past.

Als ik in de stad zou wonen waar ik ben opgegroeid, dan wist ik het wel. Los van dat ik het niet fijn vond om op een bepaald moment buiten mijn eigen woonplaats naar school te gaan, vond ik die school geweldig. Voldoet aan alle eisen die ik aan een school zou stellen. Maar die school ligt zo'n 100 km van onze huidige woonplaats. Mijn man en ik zijn beide niet in onze huidige woonplaats opgegroeid. Dus haar naar de school laten gaan waar we zelf op hebben gezeten is hier al geen optie.

Net als jij vind ik het inderdaad ook belangrijk dat er vriendjes/vriendinnetjes in de buurt wonen, maar het soort onderwijs en de sfeer op een school vind ik ook heel belangrijk. Ik weet nog niet welke van de twee het bij ons gaat winnen. Op zich is de openbare school hier geen slechte school, en ik hoor er veel goede verhalen over, maar de plek waar hij staat en de sfeer die er omheen hangt.. silent We hebben nog even de tijd gelukkig smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als de scholen in de buurt niet bevallen? Empty Re: Wat als de scholen in de buurt niet bevallen?

Bericht  nillis di 26 maa 2013 - 2:31

Hier woon ik in een klein dorp met maar 1 basisschool en hier gaat T te zijnentijd ook naar toe. Ik kan wel op zoek naar een basisschool in een nabijgelegen dorp, maar alle kindjes uit dit dorp gaan hier naar school en sporten hier. Voor mijn gevoel zal T dan heel erg buiten de groep vallen en daarom gaat mijn keus gewoon uit naar deze basisschool.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als de scholen in de buurt niet bevallen? Empty Re: Wat als de scholen in de buurt niet bevallen?

Bericht  Sophiee di 26 maa 2013 - 2:46

Wij hebben 6 scholen in ons dorp, waarvan ze vanuit ons huidige huis naar 5 scholen toe mag. Daarvan wil ik haar op 3 scholen niet hebben en eentje heeft onze voorkeur. Dat wordt dus ook de school voor haar. Als het niet anders was, dan zou ze naar de school gaan waar de vriendjes uit de straat ook heen zouden gaan.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als de scholen in de buurt niet bevallen? Empty Re: Wat als de scholen in de buurt niet bevallen?

Bericht  mauwmauw di 26 maa 2013 - 3:05

Ik zit op dit moment ook met het "probleem".Ik woonde in Zuid en had V ook al bij scholen ingeschreven(is een giga wachtlijst)Maar nu gaan wij waarschijnlijk in noord wonen,en wil ik hem dus in de buurt op school doen.Er zijn 3 scholen in de buurt,1 valt al af omdat dat een streng gelovige school is,weet ff niet welk geloof maar de meisjes mogen geen broek aan geloof zeg maar.Dus blijven er 2 over,1 waar ik vroeger zelf op heb gezeten en 1 waar mijn nichtjes en neefje ook op zitten.Ik neig erg naar die 2e.Ik wil eigenlijk V niet op de school hebben waar ik vroeger op zat,omdat ik het er niet naar mijn zin had,maar daar in tegen,de leraren die er toen waren,zijn er bijna niet meer,dus is ook weer niet zo'n probleem.
Het liefst laat ik V in Zuid op school,maar dat is gewoon geen optie,omdat alles op de fiets gedaan moet worden en qua halen en brengen van eventueel oma,is dat niet handig.En zoals hier al gezegd is,wil ik dat hij vriendjes in de buurt krijgt.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als de scholen in de buurt niet bevallen? Empty Re: Wat als de scholen in de buurt niet bevallen?

Bericht  PapillonRose di 26 maa 2013 - 4:01

Dan gaat ze naar een school in een naastgelegen stad, en waarschijnlijk gaan we dat ook doen. Ik wil hoogstwaarschijnlijk kiezen voor de Vrije School en die zit op 10 min. Rijden met de auto. De school spreekt ons erg aan! Alleen hoop ik heel hard dat ze er geen last van gaat hebben dat ze niet met kindjes uit dezelfde wijk op school zal zitten..Al komt dat op de Vrije School sowieso vaker voor, komen mensen uit een veel grotere omtrek speciaal voor die school.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als de scholen in de buurt niet bevallen? Empty Re: Wat als de scholen in de buurt niet bevallen?

Bericht  Filoria di 26 maa 2013 - 5:04

In de stad waar ik woon zijn tientallen scholen, maar helaas geen Jenaplanschool. We hebben echter geen auto dus naar een andere stad is geen optie. Het is dus regulier onderwijs geworden.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als de scholen in de buurt niet bevallen? Empty Re: Wat als de scholen in de buurt niet bevallen?

Bericht  Filoria di 26 maa 2013 - 5:05

mauwmauw schreef:Ik zit op dit moment ook met het "probleem".Ik woonde in Zuid en had V ook al bij scholen ingeschreven(is een giga wachtlijst)Maar nu gaan wij waarschijnlijk in noord wonen,en wil ik hem dus in de buurt op school doen.Er zijn 3 scholen in de buurt,1 valt al af omdat dat een streng gelovige school is,weet ff niet welk geloof maar de meisjes mogen geen broek aan geloof zeg maar.Dus blijven er 2 over,1 waar ik vroeger zelf op heb gezeten en 1 waar mijn nichtjes en neefje ook op zitten.Ik neig erg naar die 2e.Ik wil eigenlijk V niet op de school hebben waar ik vroeger op zat,omdat ik het er niet naar mijn zin had,maar daar in tegen,de leraren die er toen waren,zijn er bijna niet meer,dus is ook weer niet zo'n probleem.
Het liefst laat ik V in Zuid op school,maar dat is gewoon geen optie,omdat alles op de fiets gedaan moet worden en qua halen en brengen van eventueel oma,is dat niet handig.En zoals hier al gezegd is,wil ik dat hij vriendjes in de buurt krijgt.
Ben zo benieuwd tussen welke scholen je twijfelt! PM? angel
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als de scholen in de buurt niet bevallen? Empty Re: Wat als de scholen in de buurt niet bevallen?

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 6:00

Wij hebben zo'n 5 tot 7 scholen dichterbij dan de school waar H naar toe gaat. Ik vind dat niet erg. Op die andere scholen wilde we haar gewoon echt niet hebben, dan maar wat verder rijden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als de scholen in de buurt niet bevallen? Empty Re: Wat als de scholen in de buurt niet bevallen?

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 6:06

Lejow schreef:Jaja, ik ben lekker op topic open-dreef

Ik ben erg blij dat ik nu in Rdam woon en niet meer in mijn oude woonplaats.
Daar zaten drie basisscholen, waar ik B eigenlijk alle drie niet op had willen hebben.
De ene vind ik te klein, op de ander heb ik stage gelopen en daar hing echt een ballensfeer, en de derde heb ik zelf als kind op gezeten en dat nooit als prettig ervaren.

Nu is het probleem weg, omdat we dus hier wonen, maar wat zou je nou doen als alle scholen in de nabije buurt je niet bevallen?

Van waar jij woonde had je toch nog heel veel meer keuze dan 3 scholen? Misschien als je ergens in een gehucht woont waar niets om heen is dat je dit probleem dan hebt maar vergeet dan ook niet dat je eigen ervaring niet de ervaring van je kind hoeft te zijn. Misschien had jij net niet die leuke klas of een nare leraar die allang weg is etc. Als ik echt geen andere keuze heb dan moet ik het maar een kans geven he? Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als de scholen in de buurt niet bevallen? Empty Re: Wat als de scholen in de buurt niet bevallen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum