Goed hondenvoer?
+11
**_pearl_**
Bolleke
stargirl
Huppekee
Beachgirl
Pannetoet
Guus
patjuhhh
blondje1313
Linda
JD
15 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Goed hondenvoer?
Giacomo schreef:Aldi voer is geen prima voer. Je kan er vanuit gaan dat in supermarktvoer veel zout en toevoegingen zijn gegooid. Je kat of hond krijgt daar op den duur problemen door. Vergelijk voor de grap eens voedingsetiketten. Wij geven onze honden farmfood, goede kwaliteit met weinig toevoegingen. Ook niet zo duur als Royal Canin bijv en ook gezonder dan RY. Voor een zak van 10 of 15 (weet ff niet) betaal je zo'n 40 euro.
RY sponsort veel bedrijven, vandaar dat het bekend staat als een zogenaamd topmerk. Als je echter etiketten gaat vergelijken is RY een b merk en geen a merk.
En wat nu als de ( in dit geval ) kat alleen maar Aldi brokken eet?? javascript:emoticonp('')
Daarbuiten is alleen zacht voer geven (dat zag ik ook ergens staan) heel slecht voor hun tanden..
Huppekee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben met mijn honden begonnen met Selection Croc (van dezelfde fabrikant als Royal Canin), deden ze het goed op, kost +/- 40 euro voor 15 kilo. Maar intussen zijn ze over op het eigen merk van de dierenspeciaalzaak, SC was een keer niet op voorraad en toen heb ik een klein zakje eigen merk krokantbrokken meegenomen. Hier deden ze het ook erg goed op, dus zijn we hierbij gebleven. Nu betaal ik 17 euro voor 10 kilo.
Mijn dierenarts heb ik met mijn eerste hond ook om advies wb welk voer gevraagd en die was hier heel duidelijk in; zolang ze het er maar goed op doet. maar kies een "simpele" brok, niet zoals Bonzo met allerlei kleurtjes en vormpjes.
En let erop hoe de hond's vacht eruit ziet, hoe zijn ontlastingpatroon is, of hij actief is, etc.
Mijn dierenarts heb ik met mijn eerste hond ook om advies wb welk voer gevraagd en die was hier heel duidelijk in; zolang ze het er maar goed op doet. maar kies een "simpele" brok, niet zoals Bonzo met allerlei kleurtjes en vormpjes.
En let erop hoe de hond's vacht eruit ziet, hoe zijn ontlastingpatroon is, of hij actief is, etc.
stargirl- Fluisteraar
- Aantal berichten : 82
Punten : 84
Registratiedatum : 11-12-10
Ik_zelf_87 schreef:Giacomo schreef:De enige reden die ik kan bedenken is dat ze vroeger puur vlees of voer kregen en dus geen samengeperste brokken met toevoegingen en chemische stoffen.
Dat bedoel ik ook..
En om nog even in te gaan op mijn post: Ik heb jarenlang met dieren gewerkt, voornamelijk honden dus ik weet een beetje waar ik over praat. Vroeger was er geen RC of Carnibest maar gewone, simpele brokken en die zijn er nu nog steeds en daar is niks mis mee.. want je betaald vaak puur voor het merk. Maar dit is mijn mening en absoluut geen aanval op jou of wie dan ook hier! Als iemand zijn of haar hond het duurste voer wil geven.. zou ik geen moeite mee hebben haha maar als iemand om advies vraagt zeg ik gewoon heel eerlijk hoe ik erover denk..
Natuurlijk is duur niet altijd beter. Dat zegt ook niemand hoor . Maar als je etiketten leest, kan je wel zien dat Farmfood bijvoorbeeld een veel betere brok is voor de hond dan bijv Bonzo of Pedigree. En Farmfood is niet duurder, het is in verhouding zelfs goedkoper.
Gast- Gast
Anniej_S schreef:Wij geven onze bello! (berner sennen) royal canin voer! 1x in de 3maanden kost ons dat 54,00, waarom zou het slecht voer zijn? Dan zou mijn dierenarts het toch ook niet aanraden lijkt mij? Of ben ik nou dom
Dierenartsen worden heel vaak gesponsord door Royal Canin
Gast- Gast
en heeft er iemand ervaring met het merk "Cavom" ?
Zag deze toevallig in de folder van de Welkoop staan...
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Huppekee schreef:Giacomo schreef:Aldi voer is geen prima voer. Je kan er vanuit gaan dat in supermarktvoer veel zout en toevoegingen zijn gegooid. Je kat of hond krijgt daar op den duur problemen door. Vergelijk voor de grap eens voedingsetiketten. Wij geven onze honden farmfood, goede kwaliteit met weinig toevoegingen. Ook niet zo duur als Royal Canin bijv en ook gezonder dan RY. Voor een zak van 10 of 15 (weet ff niet) betaal je zo'n 40 euro.
RY sponsort veel bedrijven, vandaar dat het bekend staat als een zogenaamd topmerk. Als je echter etiketten gaat vergelijken is RY een b merk en geen a merk.
En wat nu als de ( in dit geval ) kat alleen maar Aldi brokken eet?? javascript:emoticonp('')
Daarbuiten is alleen zacht voer geven (dat zag ik ook ergens staan) heel slecht voor hun tanden..
Dat is alleen als je slecht nat voer gebruikt. Waar dus granen, groentes en suikers aan zijn toegevoegd. Dit gaat rotten aan de tanden. Als je goed nat voer gebruikt zou je dit nog beter kunnen geven dan brokken.
Gast- Gast
Mijn honden krijgen huismerk, aangezien ze duurder voer niet eten, van de dierenarts een zakje gekregen, 27,50 voor 5 kg en dat eten ze niet. "s avonds krijgen ze droog voer met een beetje vleesbrokken er door. Soms kook ik rijst en dan geef ik dat er nog bij.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Giacomo schreef:Anniej_S schreef:Wij geven onze bello! (berner sennen) royal canin voer! 1x in de 3maanden kost ons dat 54,00, waarom zou het slecht voer zijn? Dan zou mijn dierenarts het toch ook niet aanraden lijkt mij? Of ben ik nou dom
Dierenartsen worden heel vaak gesponsord door Royal Canin
Jups..
Pannetoet- Kletskop
- Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10
onze labrador krijgt carocroc voer .
aangeraden door de dierenarts . het is een goede complete brok en ook nog betaalbaar .
verkrijgbaar bij grotere dieren winkel.
brok van de boerenbond en welkoop broken had ze vanuit het nest mee gekregen maar dat is echte rommel ! heel veel zout bevat het .
succes
aangeraden door de dierenarts . het is een goede complete brok en ook nog betaalbaar .
verkrijgbaar bij grotere dieren winkel.
brok van de boerenbond en welkoop broken had ze vanuit het nest mee gekregen maar dat is echte rommel ! heel veel zout bevat het .
succes
**_pearl_**- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10
Hier ook geen brokken meer..als je dat verschil ziet ook met wat eruit komt
Ze eten hier meestal smuldier. Over een poosje heb ik hopelijk een grote vriezer, dan ga ik over op echt vers. Daar heb ik nu geen ruimte voor. Ze krijgen wel af en toe wat. Om het eten wat ze nu krijgen staan ze te springen, brokken laten ze gewoon de hele dag staan.
Ze eten hier meestal smuldier. Over een poosje heb ik hopelijk een grote vriezer, dan ga ik over op echt vers. Daar heb ik nu geen ruimte voor. Ze krijgen wel af en toe wat. Om het eten wat ze nu krijgen staan ze te springen, brokken laten ze gewoon de hele dag staan.
_Inge_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 105
Punten : 114
Registratiedatum : 28-11-10
een tijd geleden hadden ze vanuit de consumentenbond kattenvoer getest, hierin kwam het voet van C1000 als beste naar voren, nog beter dan al die duren merken. Haal nu onze brokjes voor de poes dus bij de C1000, en neem aan als het kattenvoer goed is dan zullen de hondenbrokken ook goed zijn.
Gast- Gast
onze labrador krijgt brokken van de lidl (blauwe zak)10 kilo voor 7,5 euro. en ze doet er prima op! heb der ook wel eens andere brokken gegeven en toen liet ze me toch viese scheten dus toen na een tijdje weer terug op de lidl.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
frolic geef ik soms gewoon als koekje.Beachgirl_24 schreef:Onze hond krijgt Ecostyle voer. Is een moeilijke eter, en dit gaat er goed in, en helpt tegen vachtproblemen (waar ze ook last van heeft)
Wij kopen het bij het tuincentrum of bij de Welkoop.
Ik weet dat Frolic onwijs slecht is voor je hond, zit vol met kleurstoffen waar ze abnormaal van gaan schijten!
patjuhhh- Prater
- Aantal berichten : 1070
Punten : 1103
*Marietje* schreef:en heeft er iemand ervaring met het merk "Cavom" ?
Onze vorige hond kreeg Cavom. Ze was allergisch en dit waren de enige brokken die ze verdraagde want zit geen toegevoegde dingen in. Ze kreeg elke ochtend een bekertje voer, en deed het daar prima op.
De huidige hond van mijn ouders (en ook de hond van mijn broer) krijgen smolke. En daar doen ze het ook super op. Dit werd aangeraden vanuit de fokker. En de hond van mijn broer zat aan de pedigree maar stonk daar gigantisch door en had hele dunne ontlasting, en dat is helemaal over sinds ze overgestapt zijn op smolke.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
loesje schreef:onze labrador krijgt brokken van de lidl (blauwe zak)10 kilo voor 7,5 euro. en ze doet er prima op! heb der ook wel eens andere brokken gegeven en toen liet ze me toch viese scheten dus toen na een tijdje weer terug op de lidl.
die scheten kunnen ook ontstaan doordat de darmen de afvalstoffen van het Lidlvoer moeten afvoeren.
Onze katten kregen in het asiel goedkope whiskas-troep. Wij zijn thuis meteen begonnen met ander voer, in eerst instantie kreeg de oudere poes Royal Canin Indoor en onze kitten Royal Canin kitten. Werkte erg goed. Sinds kitten groot voer mee-eet, zijn we overgestapt op Porta21, volledig graanvrij. En ja, ze stinken wellicht af en toe behoorlijk, maar de vacht ziet er zó véél beter uit! Bovendien eten ze er maar zo weinig van (ze krijgen samen nog geen 100 gram per dag, een zak van 10kg kost 41 euro, reken maar uit) dat het echt wel veel meer loont!
Maar goed, toen we begonnen met het voeren van Porta21, stonken de katten verschrikkelijk. Gewoon omdat de darmen moesten wennen aan dit voer én omdat de darmen de afvalstoffen van het overige voer kwijt moesten.
Gast- Gast
Onze mopshond krijgt al van begin af aan royal canin. Vind ze erg lekker en is goed voor vacht botten tanden etc. Onze buurvrouw is dierenarts (niet de onze) en die zegt dat het heel goed eten is.
Wij betalen 14,- voor een zak waar ze 2 weken mee doet, wij hebben wel een variant speciaal voor de mops.
Maar ik vind dat ze goed eten moet krijgen ook al jost het dan wat meer, zelf bezuinig ik ook niet op mijn eten dus waarom zou ik dat voor mijn hond wel doen dan.
Wij betalen 14,- voor een zak waar ze 2 weken mee doet, wij hebben wel een variant speciaal voor de mops.
Maar ik vind dat ze goed eten moet krijgen ook al jost het dan wat meer, zelf bezuinig ik ook niet op mijn eten dus waarom zou ik dat voor mijn hond wel doen dan.
Gast- Gast
Ik voer sinds kort Cavom op aanraden van een bevriende fokker. Onze jongste hond is aan de magere kant, terwijl hij van het vorige voor een halve kilo kreeg (voor een hond die +/- 26 kg zou moeten wegen is dat veel). Dit was met Meradog(niet in de winkel verkrijgbaar). De oudere hond deed het daar altijd goed op (kreeg ze bij haar oude baas al).
Inmiddels begint onze jonge man van de Cavom eindelijk aan te komen. De senior hond doet het ook goed op haar nieuwe brokken. Ze poepen (lekker fris) ook minder.
Ik wil trouwens wel over gaan stappen op kvv of barf. Ben me nog een beetje aan het orienteren. Op het hondenforum waar ik kom zijn veel werkhondenmensen die er bij zweren. Denk alleen niet dat ik met de senior nog over wil stappen, die is al aan het aftakelen, weet niet of ze dat nog aankan.
Inmiddels begint onze jonge man van de Cavom eindelijk aan te komen. De senior hond doet het ook goed op haar nieuwe brokken. Ze poepen (lekker fris) ook minder.
Ik wil trouwens wel over gaan stappen op kvv of barf. Ben me nog een beetje aan het orienteren. Op het hondenforum waar ik kom zijn veel werkhondenmensen die er bij zweren. Denk alleen niet dat ik met de senior nog over wil stappen, die is al aan het aftakelen, weet niet of ze dat nog aankan.
Luthien- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hondenvoer, wat is goed?
» Goed hondenvoer
» Hondenvoer met een laag zoutgehalte
» n.a.v kattenvoer, wat voor hondenvoer geef jij?
» Goed nooit goed genoeg
» Goed hondenvoer
» Hondenvoer met een laag zoutgehalte
» n.a.v kattenvoer, wat voor hondenvoer geef jij?
» Goed nooit goed genoeg
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: