Goed hondenvoer?
+11
**_pearl_**
Bolleke
stargirl
Huppekee
Beachgirl
Pannetoet
Guus
patjuhhh
blondje1313
Linda
JD
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Goed hondenvoer?
Wist niet zo goed in welke pijler ik dit moest zetten, maar aangezien een hond een "huis"dier is, doe ik t maar in de Wonen pijler:)
Wij hebben sinds 2 weken een golden retriever, en hebben toen bij de intratuin een grote zak voer van 15 kg gekocht. Nu zit de intratuin niet echt in de buurt, dus wil ik gewoon bij een winkel hier in de buur voer voor hem kopen.... maar wat is nou goed voer?
Moet het echt persé een merk van pedigree of benefull zijn? of is gewoon zo'n grote zak van eigen merk van praxis/welkoop etc ook prima??
En wat zijn jullie kwijt voor zo'n grote zak? en hoelang doen jullie daarmee?
In het asiel zeiden ze dat het simpelste voer prima was, zonder rare gekleurde troep erdoorheen, gewoon simpel. Maar hier hoor ik om me heen dat je écht aan de merkvoer moet....dus ik weet het eventjes niet meer zo goed
Alvast bedankt!
Wij hebben sinds 2 weken een golden retriever, en hebben toen bij de intratuin een grote zak voer van 15 kg gekocht. Nu zit de intratuin niet echt in de buurt, dus wil ik gewoon bij een winkel hier in de buur voer voor hem kopen.... maar wat is nou goed voer?
Moet het echt persé een merk van pedigree of benefull zijn? of is gewoon zo'n grote zak van eigen merk van praxis/welkoop etc ook prima??
En wat zijn jullie kwijt voor zo'n grote zak? en hoelang doen jullie daarmee?
In het asiel zeiden ze dat het simpelste voer prima was, zonder rare gekleurde troep erdoorheen, gewoon simpel. Maar hier hoor ik om me heen dat je écht aan de merkvoer moet....dus ik weet het eventjes niet meer zo goed
Alvast bedankt!
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Re: Goed hondenvoer?
Royal Canin. Het is iets duurder (ken de daadwerkelijke prijs niet) en is heel gezond voor de hond. Het zijn kleine of grote pepernoten, afhankelijk van de grote van de hond.
Onze boxer kreeg het altijd, omdat hij darm problemen had. Onze jack kreeg het ook, maar die vond het niet te eten en liet het staan. Die was dolgelukkig met het eigen merk van Aldi.
Onze boxer kreeg het altijd, omdat hij darm problemen had. Onze jack kreeg het ook, maar die vond het niet te eten en liet het staan. Die was dolgelukkig met het eigen merk van Aldi.
Gast- Gast
Ik zou zelf geen brok geven, maar vers gaan voeren, kant en klaar versvoer (kvv) of zelf samenstellen (barf).
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
ja lastig is dat dus he.... in het asiel kreeg hij eigen merk, hier dus eigen merk intratuin. Die hebben we gekocht omdat we natuurlijk nog niet wisten hoe de hond daadwerkelijk was, en of we hem zouden houden. Maar deze eet hhij prima, dus heb ik weer zoiets van....waarom een onwijs dure zak halen...? en ik vroeg me dus af of dat ook echt daadwerkelijk beter is dan eigen merk.... lastig lastig....
en krijgt die van jullie alleen die brokken? want ik zie ook telkens die blikken staan, maar dat heb ik m eigenlijk nog niet gegeven...volgens mij is dat ook meer bedoeld als extraatje toch? en volgens mij is dat toch eigenlijk allemaal troep...
en krijgt die van jullie alleen die brokken? want ik zie ook telkens die blikken staan, maar dat heb ik m eigenlijk nog niet gegeven...volgens mij is dat ook meer bedoeld als extraatje toch? en volgens mij is dat toch eigenlijk allemaal troep...
JD- Ratel
Onze boxer eet niets meer, want hij is niet meer zo levendig.
Maar onze Jack eet brokken en krijgt één keer per dag een bakje (Bakje ala lekker smeuig voer) En als hij het goed doet op goedkoop voer, waarom dan duur kopen? Onze boxer was ziek en kon niet anders verdragen dan Royal Canin, maar onze Jack was niet ziek en deed het prima op Aldi-eigenmerk. Goed toch? Pas als de hond ziek wordt, dan zou ik uitkijken naar ander voer.
Maar onze Jack eet brokken en krijgt één keer per dag een bakje (Bakje ala lekker smeuig voer) En als hij het goed doet op goedkoop voer, waarom dan duur kopen? Onze boxer was ziek en kon niet anders verdragen dan Royal Canin, maar onze Jack was niet ziek en deed het prima op Aldi-eigenmerk. Goed toch? Pas als de hond ziek wordt, dan zou ik uitkijken naar ander voer.
Gast- Gast
maar Aldi is dus prima voer?? zijn dat ook van die grote zakken van 15 of 20 kg? en mag ik vragen wat je daarvoor betaald?
Die blikjes met dat smeugie voer heb ik nog niet geprobeerd. hij krijgt wel elke dag een denta stick als extraatje, af en toe een koekje tussendoor enzo. misschien dat ik een paar van die blikjes in huis haal, en dat 1x in de week ofzo als extraatje geef...
Die blikjes met dat smeugie voer heb ik nog niet geprobeerd. hij krijgt wel elke dag een denta stick als extraatje, af en toe een koekje tussendoor enzo. misschien dat ik een paar van die blikjes in huis haal, en dat 1x in de week ofzo als extraatje geef...
JD- Ratel
Aldi voer is geen prima voer. Je kan er vanuit gaan dat in supermarktvoer veel zout en toevoegingen zijn gegooid. Je kat of hond krijgt daar op den duur problemen door. Vergelijk voor de grap eens voedingsetiketten. Wij geven onze honden farmfood, goede kwaliteit met weinig toevoegingen. Ook niet zo duur als Royal Canin bijv en ook gezonder dan RY. Voor een zak van 10 of 15 (weet ff niet) betaal je zo'n 40 euro.
RY sponsort veel bedrijven, vandaar dat het bekend staat als een zogenaamd topmerk. Als je echter etiketten gaat vergelijken is RY een b merk en geen a merk.
RY sponsort veel bedrijven, vandaar dat het bekend staat als een zogenaamd topmerk. Als je echter etiketten gaat vergelijken is RY een b merk en geen a merk.
Gast- Gast
ABE schreef:Onze boxer eet niets meer, want hij is niet meer zo levendig.
Persoonlijk vind ik dit een hele slechte instelling. Je vreet jezelf toch ook niet vol met troep om pas te switchen als de dokter je waarschuwt?
Ik heb mijn katten jaren variantjes van Purina gegeven, had me er nooit in verdiept hoeveel troep er eigenlijk in zat. Vervolgens werd mijn kat ziek en kreeg blaasontsteking op blaasontsteking en pijn. Nu zit ik op een duurdere brok in aanschaf maar mevrouw heeft nergens meer last van. Maar het gekke is, ik koop grote zakken maar in verhouding ben ik nog goedkoper uit dan bij goedkoop voer. Dus echt Marietje, verdiep je erin. Het is echt de moeite waard. Ik bestel mijn katten rokken altijd via zooplus.nl (Porta21) en voor de honden ben ik bij een winkel terecht gekomen via farmfood.nl
Gast- Gast
Ja daarom opende ik deze topic ook, omdat ik me er juist in wil verdiepen, en wilde weten of er merken zijn ie jullie aanraden of juist afraden....
JD- Ratel
Giacomo schreef:ABE schreef:Onze boxer eet niets meer, want hij is niet meer zo levendig.
Persoonlijk vind ik dit een hele slechte instelling. Je vreet jezelf toch ook niet vol met troep om pas te switchen als de dokter je waarschuwt?
Zo was het dus ook niet bedoeld. Als het goed is, waarom dan vervangen voor duurder?
Onze Jack is begonnen met Royal Canin, vond hij niet lekker, toen verschillende zakken van de Pet's Place geprobeerd, wilde niet eten. Wilde alleen maar Aldi merk. Dat vond hij heerlijk. Dus in dat opzicht; als de hond het prima vindt, waarom dan duurder doen?
Gast- Gast
Omdat het niet gezond is. Sommige beesten hebben een sterk gestel, net zoals sommige mensen. Dus die zullen er later of misschien niet ziek van worden. Maar het feit dat je dier er ziek van kan worden lijkt me al reden genoeg om het niet te geven.
In supermarktvoer zit veel zout ( slecht voor nieren en blaas), veel toevoegingen, weinig vlees, veel groente ( helemaal nergens voor nodig),granen (ook niet nodig) en restafval. Dat is dus juist een reden om verder te kijken. Kijk, het allerbeste zal natuurlijk vers zijn. Maar veelhonden krijgen op den duur last van hun gebit daardoor of je moet ze regelmatig tanden poetsen.
Dus kijk voor een brok waar relatief veel vlees in zit , niet veel zout en weinig tot geen toevoegingen. Ik heb het helemaal uitgezocht en ik kwam daarbij uit op farmfood. Niet duur zoals RY en toch a kwaliteit. En als je het terug gaat rekenen naar kiloprijs ben je met farmfood bijna nog goedkoper uit dan met supermarktvoer. Komt omdat je het in grote hoeveelheden koopt.
In supermarktvoer zit veel zout ( slecht voor nieren en blaas), veel toevoegingen, weinig vlees, veel groente ( helemaal nergens voor nodig),granen (ook niet nodig) en restafval. Dat is dus juist een reden om verder te kijken. Kijk, het allerbeste zal natuurlijk vers zijn. Maar veelhonden krijgen op den duur last van hun gebit daardoor of je moet ze regelmatig tanden poetsen.
Dus kijk voor een brok waar relatief veel vlees in zit , niet veel zout en weinig tot geen toevoegingen. Ik heb het helemaal uitgezocht en ik kwam daarbij uit op farmfood. Niet duur zoals RY en toch a kwaliteit. En als je het terug gaat rekenen naar kiloprijs ben je met farmfood bijna nog goedkoper uit dan met supermarktvoer. Komt omdat je het in grote hoeveelheden koopt.
Gast- Gast
Orijen en Carnibest (wel vers) schijnt ook goed te zijn. Geloof dat er ook veel mensen fan zijn van Eukenuba. En Prins brokken zijn ook oke. Heb ik ook lange tijd voor mijn katten gebruikt.
Gast- Gast
Bij supermarkten kun je eigenlijk geen kwalitatief goed voer halen, ook Pedigree is geen goed merk (dan kun je echt net zo goed eigen merk nemen).
Wij hadden eerst Eukaneuba, maar dat at ze niet goed meer, nu voor de oudste overgestapt naar Proplan, de jongste krijgt nog puppyvoer, dat hebben we van Royal Canin. Niet heel goedkoop, maar voor onszelf kopen we ook gezond eten, dus waarom voor onze huisdieren dan niet!
Op zich hebben ze ook niet veel per dag nodig van het dure voer, dus valt het qua kosten nog redelijk mee (zak van 40 euro gaat bij ons zeker 3 maanden mee, maar ik denk dat een labrador wel meer moet eten dan onze honden van 10 kg).
Wij hadden eerst Eukaneuba, maar dat at ze niet goed meer, nu voor de oudste overgestapt naar Proplan, de jongste krijgt nog puppyvoer, dat hebben we van Royal Canin. Niet heel goedkoop, maar voor onszelf kopen we ook gezond eten, dus waarom voor onze huisdieren dan niet!
Op zich hebben ze ook niet veel per dag nodig van het dure voer, dus valt het qua kosten nog redelijk mee (zak van 40 euro gaat bij ons zeker 3 maanden mee, maar ik denk dat een labrador wel meer moet eten dan onze honden van 10 kg).
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Giacomo schreef:Aldi voer is geen prima voer. Je kan er vanuit gaan dat in supermarktvoer veel zout en toevoegingen zijn gegooid. Je kat of hond krijgt daar op den duur problemen door. Vergelijk voor de grap eens voedingsetiketten. Wij geven onze honden farmfood, goede kwaliteit met weinig toevoegingen. Ook niet zo duur als Royal Canin bijv en ook gezonder dan RY. Voor een zak van 10 of 15 (weet ff niet) betaal je zo'n 40 euro.
Hier ook Farmfood. Royal Canin is ook nog kankerverwekkend ook.
Gast- Gast
Lize schreef:Giacomo schreef:Aldi voer is geen prima voer. Je kan er vanuit gaan dat in supermarktvoer veel zout en toevoegingen zijn gegooid. Je kat of hond krijgt daar op den duur problemen door. Vergelijk voor de grap eens voedingsetiketten. Wij geven onze honden farmfood, goede kwaliteit met weinig toevoegingen. Ook niet zo duur als Royal Canin bijv en ook gezonder dan RY. Voor een zak van 10 of 15 (weet ff niet) betaal je zo'n 40 euro.
Hier ook Farmfood. Royal Canin is ook nog kankerverwekkend ook.
Wat is je bron??
Gast- Gast
ik gebruik voor de hond brokken van prins. die eet ze goed.
patjuhhh- Prater
- Aantal berichten : 1070
Punten : 1103
Registratiedatum : 18-11-10
Dat Royal Canin kanker verwekkend is is belachelijk natuurlijk, is weer zo'n heerlijk overdreven uit z'n verband gerukt en steeds verder een eigen leven gaan lijden statement. Als je nu met onderzoeken komt waaruit dat blijkt ipv dat heb ik op internet gelezen of van mn buurvrouw gehoord neem ik het terug
Royal Canin is wel heel zout en er zitten erg veel bijprodcuten in die er alleen inzitten om een mooie brok te maken, niet omdat je hond het nodig heeft. Plus dat het erg duur is en dat is echt alleen om de naam.
Ik zelf geef doordeweeks FarmFood brokken (veel meer vlees, en nog veel goedkoper ook!) Het is een erg goede brok, komt erg goed uit de testen en Nala heeft geen last meer van huidschilfers, poept regelmatiger en minder en haar vacht en zij zelf groeien goed dus die kan ik zeker aanraden!
het is iets duurder dan eigen merk, maar ik durf je op een briefje te geven dat daar net zoveel of nog iets meer zouten en bijproducten inzitten dan RC.
in het weekend geven wij vers, soms van Farmfood soms van Prins, wisselen we een beetje mee. Dit om haar darmen de afwisseling te geven, te laten werken en ze schoon te maken.
Sommige mensen geven alleen maar KVV, en dat is uiteindelijk het beste. Maar de FF brok is ook echt wel goed alleen vers is in mensentaal zegmaar het dieet wat Jen volgt
Alleen een golden eet veel, I know, dus alleen vers is voor een groetere hond echt wel wat duurder... plus dat het onhandig kan zijn ales je geen grote vriezer hebt om een aardige voorraad op te bouwn
Kijk even op www.farmfood.nl!
(en kom naar www.goldenretrieverforum.nl daar is ook erg veel info te vinden!)
Royal Canin is wel heel zout en er zitten erg veel bijprodcuten in die er alleen inzitten om een mooie brok te maken, niet omdat je hond het nodig heeft. Plus dat het erg duur is en dat is echt alleen om de naam.
Ik zelf geef doordeweeks FarmFood brokken (veel meer vlees, en nog veel goedkoper ook!) Het is een erg goede brok, komt erg goed uit de testen en Nala heeft geen last meer van huidschilfers, poept regelmatiger en minder en haar vacht en zij zelf groeien goed dus die kan ik zeker aanraden!
het is iets duurder dan eigen merk, maar ik durf je op een briefje te geven dat daar net zoveel of nog iets meer zouten en bijproducten inzitten dan RC.
in het weekend geven wij vers, soms van Farmfood soms van Prins, wisselen we een beetje mee. Dit om haar darmen de afwisseling te geven, te laten werken en ze schoon te maken.
Sommige mensen geven alleen maar KVV, en dat is uiteindelijk het beste. Maar de FF brok is ook echt wel goed alleen vers is in mensentaal zegmaar het dieet wat Jen volgt
Alleen een golden eet veel, I know, dus alleen vers is voor een groetere hond echt wel wat duurder... plus dat het onhandig kan zijn ales je geen grote vriezer hebt om een aardige voorraad op te bouwn
Kijk even op www.farmfood.nl!
(en kom naar www.goldenretrieverforum.nl daar is ook erg veel info te vinden!)
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Ach.. duur voer is niet per definitie beter. Ik had voor mijn franse bulldog wel altijd royal canin maar dit was puur omdat hij allergisch voor veel soorten voer was, de hond van mijn ouders krijgt gewoon eigen merk voer van Discus. Volgens mij €17,- voor een zak van 12kg, hier doet de hond echt maanden mee.. je kan ook een middenweg kiezen en even aankijken waar je hond het beste op doet want nogmaals; duur voer is écht niet altijd beter Wat moesten honden vroeger dan wel niet 'zeggen'.. toen bestond Royal Canin niet eens en die honden waren misschien nog wel gezonder dan nu.
Pannetoet- Kletskop
- Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Je post zit echt vol aannames die nergens op gebaseerd zijn ik_zelf..
Ten eerste kan je lezen dat in supermarkt per veel bijproducten, zout en chemische stoffen zitten. In Royal canon zit dat ook, dus van topkwaliteit zijn die brokken ook niet.
Ten tweede, hoe weet jij of honden vroeger gezonder waren? Waar baseer je dat op?
De enige reden die ik kan bedenken is dat ze vroeger puur vlees of voer kregen en dus geen samengeperste brokken met toevoegingen en chemische stoffen. Anders heb ik echt geen verklaring voor je aanname. Dus leg uit?
Ten eerste kan je lezen dat in supermarkt per veel bijproducten, zout en chemische stoffen zitten. In Royal canon zit dat ook, dus van topkwaliteit zijn die brokken ook niet.
Ten tweede, hoe weet jij of honden vroeger gezonder waren? Waar baseer je dat op?
De enige reden die ik kan bedenken is dat ze vroeger puur vlees of voer kregen en dus geen samengeperste brokken met toevoegingen en chemische stoffen. Anders heb ik echt geen verklaring voor je aanname. Dus leg uit?
Gast- Gast
Giacomo schreef:De enige reden die ik kan bedenken is dat ze vroeger puur vlees of voer kregen en dus geen samengeperste brokken met toevoegingen en chemische stoffen.
Dat bedoel ik ook..
En om nog even in te gaan op mijn post: Ik heb jarenlang met dieren gewerkt, voornamelijk honden dus ik weet een beetje waar ik over praat. Vroeger was er geen RC of Carnibest maar gewone, simpele brokken en die zijn er nu nog steeds en daar is niks mis mee.. want je betaald vaak puur voor het merk. Maar dit is mijn mening en absoluut geen aanval op jou of wie dan ook hier! Als iemand zijn of haar hond het duurste voer wil geven.. zou ik geen moeite mee hebben haha maar als iemand om advies vraagt zeg ik gewoon heel eerlijk hoe ik erover denk..
Pannetoet- Kletskop
- Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Wij geven onze bello! (berner sennen) royal canin voer! 1x in de 3maanden kost ons dat 54,00, waarom zou het slecht voer zijn? Dan zou mijn dierenarts het toch ook niet aanraden lijkt mij? Of ben ik nou dom
Gast- Gast
Onze hond krijgt Ecostyle voer. Is een moeilijke eter, en dit gaat er goed in, en helpt tegen vachtproblemen (waar ze ook last van heeft)
Wij kopen het bij het tuincentrum of bij de Welkoop.
Ik weet dat Frolic onwijs slecht is voor je hond, zit vol met kleurstoffen waar ze abnormaal van gaan schijten!
Wij kopen het bij het tuincentrum of bij de Welkoop.
Ik weet dat Frolic onwijs slecht is voor je hond, zit vol met kleurstoffen waar ze abnormaal van gaan schijten!
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hondenvoer, wat is goed?
» Goed hondenvoer
» Hondenvoer met een laag zoutgehalte
» n.a.v kattenvoer, wat voor hondenvoer geef jij?
» Goed nooit goed genoeg
» Goed hondenvoer
» Hondenvoer met een laag zoutgehalte
» n.a.v kattenvoer, wat voor hondenvoer geef jij?
» Goed nooit goed genoeg
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: