Hondenvoer, wat is goed?
+5
Benthe
dyingbride
May
Siem
Jade
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hondenvoer, wat is goed?
Wij hebben een hondje van bijna 3 jaar (8kg).
Als puppy kreeg ze altijd Eukanuba, daarna is ze over gegaan op het adult voer van Eukanuba. Onze hond at altijd enorm slecht, zat altijd tegen mager aan en had veel jeuk. De dierenarts adviseerde om over te gaan op Royal Canin Hypoallergenic. Na ruim een half jaar proberen merkte ik geen verbetering.
Uiteindelijk ben ik naar de dierenspeciaalzaak gegaan en heb om advies gevraagd. Daar zijn ze begonnen over ProPlan Sensitive. Onze hond heeft dit ruim een jaar gegeten (netjes afgewogen). Waar het in het begin een hele slechte eter was (voer voor 1 dag deed ze ruim 4 dagen mee), at ze uiteindelijk haar bakje elke dag netjes leeg (ene periode beter dan de andere). Na ongeveer een jaar vond ik het gedrag verslechteren. Ze eet haar bakje vaak niet meer leeg, poept veel (4-5 x per dag) en de ontlasting stinkt ontzetend.
Nu heb ik nieuw voer besteld en inmiddels een week of 4 in gebruik (Hill's Sensitive Skin (12 kg voor € 60,- bij Zooplus). Ik ben alleen niet tevreden. Ze doet het beter als op de ProPlan, maar voor mijn gevoel is het nog niet helemaal goed.
Een paar dagen geleden las ik in het kattenvoertopic over gemalen rijst, kip- en kalkoenmeel, en het feit dat dit vooral afvalstoffen zijn. Ik ga er vanuit dat dit in hondenvoer hetzelfde is?
Eigenlijk zie ik door de bomen het bos even niet meer. Ze heeft nu al op verschillende soorten voer gezeten en eigenlijk wil ik haar niet steeds laten wisselen. Ik wil wel goed voer, de prijs vind ik niet zo belangrijk.
Ik heb overwogen om haar op vers vlees te zetten, dit is een optie voor over een tijdje, maar nu niet handig(zit nu in huis bij schoonmoeder ivm verbouwing van ons huis).
Welke voeding is goed voor mijn hond? Ik wil het liefst een brok voor altijd, vind dat makkelijker om te geven dan versvoer.
alvast bedankt!
Als puppy kreeg ze altijd Eukanuba, daarna is ze over gegaan op het adult voer van Eukanuba. Onze hond at altijd enorm slecht, zat altijd tegen mager aan en had veel jeuk. De dierenarts adviseerde om over te gaan op Royal Canin Hypoallergenic. Na ruim een half jaar proberen merkte ik geen verbetering.
Uiteindelijk ben ik naar de dierenspeciaalzaak gegaan en heb om advies gevraagd. Daar zijn ze begonnen over ProPlan Sensitive. Onze hond heeft dit ruim een jaar gegeten (netjes afgewogen). Waar het in het begin een hele slechte eter was (voer voor 1 dag deed ze ruim 4 dagen mee), at ze uiteindelijk haar bakje elke dag netjes leeg (ene periode beter dan de andere). Na ongeveer een jaar vond ik het gedrag verslechteren. Ze eet haar bakje vaak niet meer leeg, poept veel (4-5 x per dag) en de ontlasting stinkt ontzetend.
Nu heb ik nieuw voer besteld en inmiddels een week of 4 in gebruik (Hill's Sensitive Skin (12 kg voor € 60,- bij Zooplus). Ik ben alleen niet tevreden. Ze doet het beter als op de ProPlan, maar voor mijn gevoel is het nog niet helemaal goed.
Een paar dagen geleden las ik in het kattenvoertopic over gemalen rijst, kip- en kalkoenmeel, en het feit dat dit vooral afvalstoffen zijn. Ik ga er vanuit dat dit in hondenvoer hetzelfde is?
Eigenlijk zie ik door de bomen het bos even niet meer. Ze heeft nu al op verschillende soorten voer gezeten en eigenlijk wil ik haar niet steeds laten wisselen. Ik wil wel goed voer, de prijs vind ik niet zo belangrijk.
Ik heb overwogen om haar op vers vlees te zetten, dit is een optie voor over een tijdje, maar nu niet handig(zit nu in huis bij schoonmoeder ivm verbouwing van ons huis).
Welke voeding is goed voor mijn hond? Ik wil het liefst een brok voor altijd, vind dat makkelijker om te geven dan versvoer.
alvast bedankt!
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Re: Hondenvoer, wat is goed?
Mijn hond krijgt Farmfood, dat is op natuurlijke basis, zonder kunstmatige toevoegingen.
Gast- Gast
Ik zou de fokker bellen
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Reva schreef:Mijn hond krijgt Farmfood, dat is op natuurlijke basis, zonder kunstmatige toevoegingen.
Ik heb even op internet gekeken, maar hebben ze daar meerdere soorten van? Dan kan ik ingredienten vergelijken.
Er is mij namelijk geadviseerd om te kijken naar voer zonder rundvlees, dat schijnt de meeste huidirritaties/allergieen te veroorzaken. Sinds ik daar op let is haar huidprobleem wel verbeterd!
Jade- Ratel
Cavom deed onze vorige hond met allergieën het heel goed op.
De huidige hond van mijn ouders en de hond van mijn broer (die heeft ook allergieën) doen het erg goed op smölke.
De huidige hond van mijn ouders en de hond van mijn broer (die heeft ook allergieën) doen het erg goed op smölke.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Bedankt voor de reacties! De fokker is op de hoogte van de problemen qua voeding. De overige hondjes in het nest hebben gelukkig geen problemen.
Ik heb even wat verschillende ingredienten en producten bekeken.
Smolke lijkt me nog wel wat. De ingredienten van de hypoallergenic zijn: Granen (35% rijst), vlees en dierlijke bijproducten (50% lam). oliën en vetten (1% lijnzaadolie), plantaardige bijproducten (0,4% inuline), gist (1,3%), mineralen.
Ik vind 35% granen alleen nog behoorlijk veel.
Ik heb even wat verschillende ingredienten en producten bekeken.
Smolke lijkt me nog wel wat. De ingredienten van de hypoallergenic zijn: Granen (35% rijst), vlees en dierlijke bijproducten (50% lam). oliën en vetten (1% lijnzaadolie), plantaardige bijproducten (0,4% inuline), gist (1,3%), mineralen.
Ik vind 35% granen alleen nog behoorlijk veel.
Jade- Ratel
Granen (14% rijst in het lam & rijst brokje), vlees en dierlijke bijproducten (16,5% kip, 14% lam in het lam & rijst brokje), oliën en vetten (1% lijnzaadolie), plantaardige bijproducten (0,4% inuline), vis en -bijproducten (2% vis met MSC keurmerk), gist (1,3%), mineralen, schaal- en weekdieren (0,13%, natuurlijke bron van chondroïtine), glucosamine (0,01%).
Dit is de samenstelling van de gewone van Smolke.
Edit: Dat was van de variant voor grote honden. Deze is van de kleine:
Granen (14% rijst in het lam & rijst brokje), vlees en dierlijke bijproducten (23% kip, 14% lam in het lam & rijst brokje), oliën en vetten (1% lijnzaadolie), plantaardige bijproducten (0,4% inuline), vis en -bijproducten (2% vis met MSC keurmerk), gist (1,4%), mineralen.
Dit is de samenstelling van de gewone van Smolke.
Edit: Dat was van de variant voor grote honden. Deze is van de kleine:
Granen (14% rijst in het lam & rijst brokje), vlees en dierlijke bijproducten (23% kip, 14% lam in het lam & rijst brokje), oliën en vetten (1% lijnzaadolie), plantaardige bijproducten (0,4% inuline), vis en -bijproducten (2% vis met MSC keurmerk), gist (1,4%), mineralen.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Een tijdje terug kreeg ik van iemand een tip, het ging over het voer Happydog, volgens mij kun je dat online bestellen, ze hebben ook een site. Op een forum gelezen dat er heel veel mensen erg tevreden over zijn, zeker wanneer je hond overgevoelig is.
Onze Beagle heeft nu eukanuba sensitive skin of sensitive digestion, het werkt nu nog wel goed, hij is namelijk ook erg gevoelig, heeft snel jeuk, nu glanst zijn vacht weer en heeft hij veel minder jeuk.
Om te testen of je hond gevoelig is voor bepaalde producten dan kun je je hond het beste een brok laten eten die speciaal is voor de gevoelige huid en dan moet je een aantal weken dus geen andere dingen geven, zoals hondenkoekjes.
Onze Beagle heeft nu eukanuba sensitive skin of sensitive digestion, het werkt nu nog wel goed, hij is namelijk ook erg gevoelig, heeft snel jeuk, nu glanst zijn vacht weer en heeft hij veel minder jeuk.
Om te testen of je hond gevoelig is voor bepaalde producten dan kun je je hond het beste een brok laten eten die speciaal is voor de gevoelige huid en dan moet je een aantal weken dus geen andere dingen geven, zoals hondenkoekjes.
dyingbride- Fluisteraar
- Aantal berichten : 63
Punten : 69
Registratiedatum : 19-11-10
Farmfood brok.
Maar t allerbeste is gewoon vers vlees, ben ik super over te spreken!
Maar t allerbeste is gewoon vers vlees, ben ik super over te spreken!
Gast- Gast
Oh en eukaneuba, pedigree, bonzo is allemaal de grootst mogelijke rotzooi.
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Oh en eukaneuba, pedigree, bonzo is allemaal de grootst mogelijke rotzooi.
Van bonzo en Pedigree weet ik dat dit niet echt super is, zitten vaak veel kleurstoffen e.d. in. Eukanuba is voor zo ver ik ben geinformeerd wel een goede brok. Maar ja, elke hond reageert ook weer anders.
dyingbride- Fluisteraar
- Aantal berichten : 63
Punten : 69
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb me er laatst ook in verdiept omdat onze hond steeds dunne ontlasting had, waardoor hij problemen kreeg met zijn anaalklieren. Het schijnt dat hondenbrokken vooral een hoog percentage vlees (weet even niet hoe dat precies op de zak staan aangeven) moeten hebben. In veel hondenbrokken zitten veel andere dingen zoals granen, terwijl een hond daar veel minder van nodig heeft. Ik heb dus gezocht naar hondenbrokken met het hoogste percentage aan vlees en kwam uit op de Aldi Bonzo, Pedigree en dat soort voedsel hebben vaak rond de 5%, Royal Canin volgens mij iets van 15-20% en deze van de Aldi bijna 30%. En ik moet zeggen, het gaat hartstikke goed met de ontlasting van onze hond.
Benthe- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10
Onze hond krijgt vers vlees. Je kan er voor kiezen om echt zelf barf te maken, of kant en klaar versvlees te nemen (kvv). Ik heb voor het laatste gekozen omdat ik barfen te moeilijk vond. Je kan het eea nalezen op barfplaats.nl als je dat wilt. Wij hebben kvv van Carnibest, daar zitten weinig granen in.
Muis- Prater
- Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Mijn hond krijgt jeuk en krabt zich kaal en raakt aan de diarree van veel verschillende merken brok. Ze heeft nu al 2 jaar Kenner lam en rijst en nergens geen last meer van ! Kenner is het merk van de boerenbond, en lam en rijst is goed bij allergieën.
Ik betaal 30 euro voor ik dacht 15 kilo. Sinds ze deze brok heeft krat ze nooit meer en glanst ze weer mooi
Ik betaal 30 euro voor ik dacht 15 kilo. Sinds ze deze brok heeft krat ze nooit meer en glanst ze weer mooi
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
dyingbride schreef:PrinsesBo schreef:Oh en eukaneuba, pedigree, bonzo is allemaal de grootst mogelijke rotzooi.
Van bonzo en Pedigree weet ik dat dit niet echt super is, zitten vaak veel kleurstoffen e.d. in. Eukanuba is voor zo ver ik ben geinformeerd wel een goede brok. Maar ja, elke hond reageert ook weer anders.
Ik ken Eukanuba niet anders dan Jeukanuba.
Muis- Prater
- Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Muis schreef:dyingbride schreef:PrinsesBo schreef:Oh en eukaneuba, pedigree, bonzo is allemaal de grootst mogelijke rotzooi.
Ik ken Eukanuba niet anders dan Jeukanuba.
Precies!
En de dierproeven die door dat merk gedaan worden zijn echt misselijkmakend.
Gast- Gast
Wij hebben onze hond ruim een jaar geleden uit het asiel gehaald (golden retriever van 10 jr oud).
We hebben in dit jaar allerlei brokken geprobeerd, maar meneer is ontzettend kieskeurig....dure merken geprobeerd, goedkope zooi....en het enige wat hij dus echt constant goed eet is Pedigree....
Ik weet dat het niet al te beste brokken zijn, maar wat moet ik ....? Stoppen en door blijven rommelen met brokken proberen? Of gewoon Pedigree blijven geven als hij dit goed eet? Hij lijkt er verder (nog) geen las van te hebben.
Nu merk ik ook wel dat ik iets makkelijker ben qua voer, aangezien de hond 10 is, en wij van zijn verleden niets weten....het kan zijn dat hij al 9 jaar lang troep heeft gekregen.....geen idee. Maar meneer vertikt het gewoon om iets anders te eten.....
Voor degenen die vers vlees geven, waar koop je dit?en dit is dan diepvries of niet? Ik haal af en toe bij de AH een pakje runderhart, maar om dat nou elke keer te geven wordt me iets te duur....
We hebben in dit jaar allerlei brokken geprobeerd, maar meneer is ontzettend kieskeurig....dure merken geprobeerd, goedkope zooi....en het enige wat hij dus echt constant goed eet is Pedigree....
Ik weet dat het niet al te beste brokken zijn, maar wat moet ik ....? Stoppen en door blijven rommelen met brokken proberen? Of gewoon Pedigree blijven geven als hij dit goed eet? Hij lijkt er verder (nog) geen las van te hebben.
Nu merk ik ook wel dat ik iets makkelijker ben qua voer, aangezien de hond 10 is, en wij van zijn verleden niets weten....het kan zijn dat hij al 9 jaar lang troep heeft gekregen.....geen idee. Maar meneer vertikt het gewoon om iets anders te eten.....
Voor degenen die vers vlees geven, waar koop je dit?en dit is dan diepvries of niet? Ik haal af en toe bij de AH een pakje runderhart, maar om dat nou elke keer te geven wordt me iets te duur....
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Ik geef mijn hondje ( en de andere honden die binnen ons gezin waren ) jarco brokken. Dat is puur natuur zonder toevoegingen en zout,doet hij het super op!
Niene- Prater
- Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Pedigree zou mijn hond ook eten, omdat het lekker ruikt en erg zout is.
Kan me niet voorstellen dat je hnd dan goeie poep heeft.. Meer van die lichtbruinige enorme grote hopen?
Ik kocht eerst altijd Smuldier (in vriezer bij bv AH, Jumbo, C1000), was ik goedkoper mee af dan met brokken en hond vindt t veel lekkerder.
Nu heb ik tegenwoordig lotgering. Super voer!
Zijn de tanden van je hond trouwens niet kei vies? Heeft hij niet veel haarverlies? Stinkt ie niet uit zn bek? Laat ie niet veel scheten?
Kan me niet voorstellen dat je hnd dan goeie poep heeft.. Meer van die lichtbruinige enorme grote hopen?
Ik kocht eerst altijd Smuldier (in vriezer bij bv AH, Jumbo, C1000), was ik goedkoper mee af dan met brokken en hond vindt t veel lekkerder.
Nu heb ik tegenwoordig lotgering. Super voer!
Zijn de tanden van je hond trouwens niet kei vies? Heeft hij niet veel haarverlies? Stinkt ie niet uit zn bek? Laat ie niet veel scheten?
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Ander eten dan hondenvoer voor de hond?
» Hey, wow.. Dit kan ze best goed!
» Hondenvoer met een laag zoutgehalte
» n.a.v kattenvoer, wat voor hondenvoer geef jij?
» Goed nooit goed genoeg
» Hey, wow.. Dit kan ze best goed!
» Hondenvoer met een laag zoutgehalte
» n.a.v kattenvoer, wat voor hondenvoer geef jij?
» Goed nooit goed genoeg
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: