Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iets uit de koffer gestolen op het vliegveld

+4
Atelier Madame
Caribbeanlover
Minx
Winegum
8 plaatsers

Ga naar beneden

Iets uit de koffer gestolen op het vliegveld Empty Iets uit de koffer gestolen op het vliegveld

Bericht  Winegum di 7 aug 2012 - 1:57

Bij wie is het nog meer gebeurd? En hoe is het bij jullie afgehandeld? Of niet uiteraard..

Wij zijn onlangs op vakantie geweest, en bij ons is de laptop uit de koffer gestolen. Dit moet gebeurd zijn door personeel, want we hebben de koffer geen seconde alleen gelaten. Op internet zie je de raarste verhalen voorbij kopen. Bij terugkomst zijn we direct naar de balie gegaan van de maatschappij waar we mee vlogen om een melding te maken. Daar werden we behoorlijk onjuist bejegend. Er waren immers zoveel mensen die beweerde dat er iets uit de koffer was gestolen terwijl dat niet zo was. Uhh pardon? Ik geloof het direct dat dat vaak ten onrechte wordt verteld, maar dan kun je dat alleen maar denken, i.p.v. het zo tegen ons te zeggen. Vind ik totaal niet professioneel. We werden naar de website verwezen waar we maar een klacht in moesten dienen. 'Maar we moesten niet verwachten dat we geld terug zouden krijgen ofzo'. Wij hebben dus een klacht ingediend dat de laptop is gestolen, en een klacht dat we niet serieus werden genomen door de vrouw aan de balie.
Daarnaast hebben we aangifte gedaan bij de politie. Al zal het allemaal niet veel zin hebben denk ik..

Gister heb ik ook de reisverzekering benaderd en ik ben benieuwd wat daar precies uit komt. Ik lees op internet namelijk ook verhalen dat je niks vergoed krijgt wat uit je koffer gestolen wordt. Dus ik ben benieuwd of we hier iets van terug gaan zien. Echt heel erg zuur dit! Wij, vooral mijn vriend, vliegen tig keer per jaar, het is nog nooit gebeurd, met welke maatschappij dan ook. Mijn vertrouwen is nu wel een beetje gekelderd moet ik zeggen.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets uit de koffer gestolen op het vliegveld Empty Re: Iets uit de koffer gestolen op het vliegveld

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 2:11

Wow, wat klote!!! Heb echt geen idee wat je kansen zijn, maar wat zullen jullie hier pissed om zijn. En idd, prima dat ze denken oh daar heb je er weer eentje die wat kwijt is zogenaamd, maar dat zeg je niet.

Heel veel succes! Misschien je rechtsbijstand inschakelen anders?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iets uit de koffer gestolen op het vliegveld Empty Re: Iets uit de koffer gestolen op het vliegveld

Bericht  Minx di 7 aug 2012 - 2:14

Dit is wel heel erg kut.

Ik denk dat jullie aan moeten tonen dat de laptop gestolen is. Ik denk alleen dat je niet echt sterk staat aangezien je de laptop in de koffer had zitten. Ze adviseren volgens mij ook om dit soort dingen met je handbagage mee te doen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets uit de koffer gestolen op het vliegveld Empty Re: Iets uit de koffer gestolen op het vliegveld

Bericht  Winegum di 7 aug 2012 - 2:20

Ja absoluut, we waren ook behoorlijk pissig. Vooral heel boos dat iemand anders aan jouw spullen zit waar je hard voor werkt. Gadver! Het zag er ook allemaal heel professioneel uit, want je zag niet dat er iets uitgehaald was. Blijkbaar scannen ze vaak koffers om te kijken of daar iets van waarde in zit.

Minx, wat jij zegt lees ik ook regelmatig terug op internet. Dat je dit soort dingen dus in je handbagage moet stoppen omdat je anders nalatig bent en je er niet van op aan kunt dat het veilig is. Beetje de omgekeerde wereld confused Dit was ook het enige van 'waarde' wat in de koffer zat. iPad, e-reader, sieraden, geld etc. hadden we in onze handbagage zitten. Maar we hadden zoiets van, die laptop stoppen we maar in de koffer, het wordt wat te zwaar. Normaal gaat het altijd goed...

Rechtsbijstand hebben we niet, ik ben zelf wel juridisch onderlegd, maar verder dan deze stappen kom ik op dit moment ook niet.. Wellicht dat het mee valt en dat of de vliegtuigmaatschappij wat doet of anders de reisverzekering. Dan hebben we in ieder geval geen materiële schade meer. Dat is op dit moment het voornaamste.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets uit de koffer gestolen op het vliegveld Empty Re: Iets uit de koffer gestolen op het vliegveld

Bericht  Caribbeanlover di 7 aug 2012 - 2:24

Wat ontzettend balen zeg............sterkte.

www.consuwijzer.nl

www.vakantieconsument.nl



www.sgr.nl

juridisch loket; 0900-8020

geschillen commissie reizen; 070-3105310

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets uit de koffer gestolen op het vliegveld Empty Re: Iets uit de koffer gestolen op het vliegveld

Bericht  Atelier Madame di 7 aug 2012 - 2:27

Heel erg balen inderdaad was je koffer losgetrokken of gebroken dat je zeg maar echt sporen ziet? Da heb Je meer kans denk ik. Wel een beetje eigen risico natuurlijk. Het kan op je bestemming ook al achter de dOuane zijn gebeurd natuurlijk.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets uit de koffer gestolen op het vliegveld Empty Re: Iets uit de koffer gestolen op het vliegveld

Bericht  Shopelle di 7 aug 2012 - 3:08

Jeeeetje... dit is echt super balen! Wat k. voor jullie!
Hadden jullie een slot op de koffer?
Ik ga over een paar dagen ook vliegen.. zal maar geen waardevolle spullen in mijn koffer gooien dan. Pf. waar men allemaal op moet letten tegenwoordig.
Bij het reisbureau adviseerde ze ons ook om niet de hele label in te vullen op je koffer. Mensen achter de douane kunnen dan bijvoorbeeld iets verkeerds doen met je adres. Toch bizar? :shock:
Het idee dat er dan wordt in gebroken...
Shopelle
Shopelle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 358
Punten : 489
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets uit de koffer gestolen op het vliegveld Empty Re: Iets uit de koffer gestolen op het vliegveld

Bericht  Caresses di 7 aug 2012 - 5:09

Dat is balen zeg!
Sinds mijn broer op Schiphol heeft gewerkt, en mij vertelde dat personeel van de bagage soms zelfs koffers kapot maken om ze open te krijgen (en er vervolgens dingen uit te jatten), neem ik al mijn waardevolle spullen in m'n handbagage mee. Het gebeurd dus zeker!

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets uit de koffer gestolen op het vliegveld Empty Re: Iets uit de koffer gestolen op het vliegveld

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 5:53

Ik zou mijn laptop nooit in mijn koffer doen aangezien daar nogal mee wordt gesmeten... Ik kan me voorstellen dat dat dan ook onder nalatig weg gezet kan worden. Neemt niet weg dat het natuurlijk te belachelijk voor woorden is dat ze in je koffer zijn geweest om deze reden. Groot gelijk dus dat je een klacht enzo hebt ingediend. Behoorlijk zuur en jammer ook om zo weer terug te komen Sad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iets uit de koffer gestolen op het vliegveld Empty Re: Iets uit de koffer gestolen op het vliegveld

Bericht  Ibbeltje di 7 aug 2012 - 6:59

Oh wine wat kut zeg Sad Heb geen advies verder maar vind het belachelijk hoe ze gereageerd hebben op jullie. Hopelijk krijg je er wel wat voor terug. Al ben je waarschijnlijk wel veel bestanden/foto's kwijt.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets uit de koffer gestolen op het vliegveld Empty Re: Iets uit de koffer gestolen op het vliegveld

Bericht  minoessepoes wo 8 aug 2012 - 19:58

Mijn ouders hebben het laatst gehad, een minilaptopje uit de koffer gestolen. Ding had niet veel waarde maar alle vakantie foto's stonden er op, bij thuiskomst hadden ze dus geen foto's meer van de vakantie.

Mijn vader heeft de reisverzekering gebeld en zij gaven aan dat hij geen aangifte hoefte te doen omdat de laptop waarschijnlijk in Singapore gestolen is en ze er dus in Nederland pas achter kwamen, hij heeft een aantekening daar over gemaakt. De reisverzekering van mijn ouders keert gewoon uit. Ook heeft mijn vader een klacht gestuurd naar de vliegtuigmaatschappij en daar weken later nog niks op gehoord. Dat vind ik wel echt schandalig, ik begrijp opzicht nog wel dat ze het niet vergoeden maar een excuus of iets dergelijks was toch wel op zijn plaats geweest.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets uit de koffer gestolen op het vliegveld Empty Re: Iets uit de koffer gestolen op het vliegveld

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum