Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

En daar komt het moeilijke moment van het dieten weer...

+6
sanne-84
Mari
Tyrael
Phileine
Pussycat
Inge
10 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

En daar komt het moeilijke moment van het dieten weer... - Pagina 2 Empty Re: En daar komt het moeilijke moment van het dieten weer...

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 10:00

Theedoosje schreef:Zoek alternatieven ABE voor je ongezonde dingen. Wat zou je nemen in het weekend en waardoor kan je het vervangen?

Bier en vervang dat maar eens. :P

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

En daar komt het moeilijke moment van het dieten weer... - Pagina 2 Empty Re: En daar komt het moeilijke moment van het dieten weer...

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 11:14

ABE schreef:Jen_ - Het schema van start to run heb ik op papier. Ruim een jaar geleden gekregen van een werkcoach. Maar ik weet niet waar ik dat ten uitvoer moet brengen. Ik woon midden in het centrum en zie mezelf niet al waggelend door het centrum gaan. Ik schaam me nogal snel, als dat niet al duidelijk was. Haha.

Op papier werkt niet. (voor mij en het is niet voor niks zo'n succes) in je oor heb je het met muziek, en geeft Evy precies aan wanneer je moet rennen en wanneer je moet wandelen. Ik zou er echt maling aan hebben, woon zelf ook boven een winkelcentrum en in een groot dorp.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 11:27

ABE schreef:
Theedoosje schreef:Zoek alternatieven ABE voor je ongezonde dingen. Wat zou je nemen in het weekend en waardoor kan je het vervangen?

ik vind bier toch zo niet-vrouwelijk... Misschien helpt het voor jezelf als je er zó naar kijkt?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 11:41

Ik denk dat Jen_ wel een punt heeft. Door het in je oor te horen lijkt het wat meer alsof iemand je helpt denk ik. Lijkt mij in elk geval fijner dan op papier. Al dat geloer op je blaadje en stopwach..

Wat bij mij werkt om af te vallen is:
om de 2 uur iets eten. Ik ontbijt 1 broodje met jam, bewust met halva jam omdat mijn suiker dan wat hoger word. Zolang mijn suiker normaal blijft, is mijn trek minder. 2 uur later eet ik weer 1 broodje met iets. Dan weer ongeveer 1 uur later een stuk fruit, etc. Zo houd ik mijn spijsvertering actief en eet ik regelmatig (ik ben gek op eten). Als je buik te vol zit vertraagt je spijsvertering. En dit wil je natuurlijk niet.
Wanneer heb je drang om te snoepen? Bij mij was dat savonds na het avond eten. Dus ben ik savonds na het avond eten gaan sporten. Door te sporten stond ik niet voor de kast, en van het sporten kreeg ik een voldaan gevoel en snoepte ik savonds niet meer. Mijn buik zat vol van sport.

Drink genoeg water. Drink je veel frisdrank? Daar zit ook genoeg cal. in. Drink thee of cal.arme dranken.

je moet ook vooral niet te streng zijn voor jezelf. Ik denk dat als je jezelf teveel ontneemt, je steeds meer trek in wat lekkers krijgt. En zo word dieten gewoon een kwelling. Want wie is er nou niet gek op lekker eten. Probeer het wat te combineren. Eet je bijvoorbeeld een dag heel erg ongezond, ga die dag dan extra bewegen. Fietsen, flink wandelen?
Ga savonds wat sit ups doen? Zet muziek op en ga daar overdreven actief op dansen. Ga na het eten een rondje fietsen,traplopen, wandelen, zwemmen?

Ik gebruikte ook wel wat kougom. Als ik trek had om te snaaien nam ik een stukje kauwgom. Zo kon ik kauwen en bleef mijn maag leeg smile Zoals ik hoor kan dit juist eetlust opwekkend werken, maar dat is bij mij niet het geval.

Eet na 7 of 8 uur savonds niet meer. Weet niet precies meer of het nou 7 of 8 uur was. Ik eet vaak savonds een stukje fruit nog. Door wel te gaan trainen krijg je meer spier. Doordat je meer spierweefsel hebt, verbrand je in rust ook meer cal.

Eet vooral niet te weinig! Probeer geen honger te krijgen door je maaltijden dus te verdelen over een dag. Met honger is het nog moeilijker om je in te houden.

In het begin is het wennen om je levenstijl aan te passen. En kost het wel wat energie om het anders te gaan doen. Maar als je er eenmaal aan gewend bent, dan word het een stuk makkelijker.

Eet verschillende lekkere(gezonde) dingen. Ipv standaart maaltijden. Ik ben blijer met een broodje smeerkaas met sla en peper en zout dan met alleen een broodje smeerkaas. Doordat mijn broodje dan wat lekkerder is, heb ik minder trek in snoep/koek etc.

Begin een hondenuitlaatservice hahahaha!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 13:01

Jen_ Dan moet ik dus ook nog een I-pod aanschaffen. Duur! :P

Maple - Bier is niet vrouwelijk, maar het staat mij natuurlijk ubersexy. :P

Dolcis - Bedankt voor jouw uitgebreide antwoord. Ik eet normaliter erg veel. Althans, volgens mezelf. 1 boterham ontbijt, 2 boterhammen lunch (vind ik echt heel erg veel) en avondeten (bapao, 2 crackers met cup a soup, tosti) Ik heb dan laatst een manderijn gehad, en die was LEKKER, wilde er nog een paar, maar dat voelt aan als een eetbui haha.

Ik denk dat ik maar eens geld moet investeren in een i-pod. Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 19:09

ABE schreef:

water :P Thee :P Met mate was moeilijk voor je he? Anders wissel je het af met water. Ene rondje bier, het andere water ? Ik weet niet of dat werkt voor jou?

Gast
Gast

Bericht  Inge za 9 apr 2011 - 23:31

Maple schreef:
ABE schreef:

ik vind bier toch zo niet-vrouwelijk... Misschien helpt het voor jezelf als je er zó naar kijkt?

maar wel lekker :p
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 1:25

Theedoosje schreef:
ABE schreef:

water :P Thee :P Met mate was moeilijk voor je he? Anders wissel je het af met water. Ene rondje bier, het andere water ? Ik weet niet of dat werkt voor jou?

Na twee bier wil ik meer. Embarassed Dus ik moet gewoon het bier-gedeelte vergeten en overgaan op iets dat ik ook lekker vind; Coca Cola Light. Feit is alleen dat ik daar ook een fles van leeg drink op een dag. Haha, ik ben iemand die niet valt te helpen. :P

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 2:30

Je kunt ook een simpele MP3 speler bij de Bart Smit of Blokker kopen voor 20 euro Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 2:55

Abe ik ben voor je aan het meedenken maar vind het lastig. Ik hoop dat je wat vind hoe je het wel kan doen met je bier.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 5:17

ABE schreef:Jen_ Dan moet ik dus ook nog een I-pod aanschaffen. Duur! :P

Dolcis - Bedankt voor jouw uitgebreide antwoord. Ik eet normaliter erg veel. Althans, volgens mezelf. 1 boterham ontbijt, 2 boterhammen lunch (vind ik echt heel erg veel) en avondeten (bapao, 2 crackers met cup a soup, tosti) Ik heb dan laatst een manderijn gehad, en die was LEKKER, wilde er nog een paar, maar dat voelt aan als een eetbui haha.

Ik vind dat eigenlijk helemaal niet veel! Ik eet s'morgens 2 boterhammen, om 10:00uur 1 boterham en dan om 12:30uur nog 2 boterhammen. Ik wil ook nog graag een paar kilo afvallen, maar ik kan echt helemaal geen motivatie vinden Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 5:25

Eiline> bedenk waarom je wilt afvallen. Kun je daar je motivatie uithalen? Het mooie weer is er weer en met nog wat kilos er af zie je er nog beter uit misschien? Voel je je zeker in badkleding/topjes?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 5:45

Eline schreef:
ABE schreef:Jen_ Dan moet ik dus ook nog een I-pod aanschaffen. Duur! :P

Ik vind dat eigenlijk helemaal niet veel! Ik eet s'morgens 2 boterhammen, om 10:00uur 1 boterham en dan om 12:30uur nog 2 boterhammen. Ik wil ook nog graag een paar kilo afvallen, maar ik kan echt helemaal geen motivatie vinden Embarassed

Dat is helemaal niet niet veel, ik vraag me af waar je dan zo van aangekomen bent? Snoep/drink je teveel bier? Hoewel je avondeten natuurlijk nergens op slaat, zit niks maar dan ook niks gezonds tussen. Waarom doe je dat??

Gast
Gast

Bericht  Arwyn zo 10 apr 2011 - 6:42

ABE: Als je maar 3 broodjes per dag eet, eet je eerder te weinig dan teveel! Daar kun je ook van aankomen he, vooral als je het 'aanvult' met (veel) bier en vet eten.
Klasgenoot van mij deed dat ook, is naar de diëtiste geweest en moest twee keer zo veel gaan eten. Totaal geen honger meer dus en ze is in een maand tijd 5 kilo afgevallen.

Een vervanger voor bier weet ik niet. Ik lust het in de kroeg ook graag, maar sinds ik een maagontsteking heb gehad, reageert die er na een paar biertjes al behoorlijk op, dus ga ik over op fris of water. Afwisselen scheelt ook al heel erg, ene rondje bier, volgende water.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 7:25

Dit is mijn eerste echte biecht op het forum. Toen ik anderhalve jaar geleden werkloos werd heb ik me goed bezopen en heel veel in bed gelegen. Heel veel Calorieen, maar geen enkele verbranding. En daarna heb ik een periode gehad van gigantisch veel (vr)eten. (Op het werk, snoep, bitterballen, gebak, nog meer snoep, chocolade, pizzacroissantjes van de Jumbo, avondeten en vervolgens om 20.00u weer beginnen te snaaien. Ik wist niet wat me overkwam, maar ik had gewoon echt altijd en continu honger en gaf hier ook continu aantoe, omdat ik vond dat ik het had verdiend. (Ja, ik was ontzettend depressief, had nergens meer lol in en vond mijn werk op dat moment ook te bagger voor woorden.)

Gelukkig gaat het nu weer goed met me. Ik heb praktisch geen honger meer. Ik snoep ook niet meer in de avond. En op zaterdag iets lekkers halen van de markt? Het komt gelukkig niet meer in me op. Ik heb weer zin in het leven, ga dagelijks weer lachend naar het werk en nog mooier, ik heb zin om komende zomer alleen maar leuke dingen te doen. Daarbij helpt het dieet ook enorm, want hoe vreemd het ook klinkt, ik krijg er enorm veel energie van. Loop 's avonds heerlijk schoon te maken, te verven, te fluiten. Heb er weer zin in.

Het enige wat me nu nog tegenstaat is mijn drankgebruik in het weekend. Het is niet zo dat ik laveloos op de bank lig, of buitensporig veel drink, maar ik moet gewoon een biertje hebben. Anders ben ik bang dat ik me verveel (???) en omdat ik altijd druk ben, ben ik bang zonder een biertje niet lekker te kunenn relaxen. Dat is een kronkel in mijn hoofd die er nog niet uitwil. Dat terwijl ik echt tot mijn 22e geen druppel heb gedronken. Ik denk dat het de laatste kronkel is van mijn depressieve periode.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 7:52

Dan moet je denk ik echt stoppen met drinken ABE. Als dat je weekend verder zo bepaald. Je moet het ook leuk hebben zonder en niet afhankelijk zijn van.
Heel goed hoe jij nu al opgekrabbeld bent echt respect!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 8:07

Thanks, TD. Ik ben er helaas nog niet. Maar het gaat steeds beter. Nu alleen mijn weekendbesteding nog even omgooien. Doodeng, verandering. Maar ik geloof wel dat het beter voor me is. smile

Gast
Gast

Bericht  Pien zo 10 apr 2011 - 8:35

Abe, ik vind jou echt iemand die totaal niet te doorgronden is... de manier waarop en hoe jij over heel veel dingen denkt vind ik echt zo vreemd!! Heb het gevoel dat ik ook altijd vastloop in jou topics... Neutral

Je benoemt dat je vind dat je zelf veel eet, terwijl dat écht niet zo is. Dit valt mij echt heel vaak op en ik wil je altijd graag tips geven, maar dan denk ik: dat zal toch wel weer niet goed zijn omdat ik het idee heb dat je het een beetje afwimpeld allemaal... Je benoemt dat je je broodje kroket zo gaat missen op vrijdagavond, er word door meerdere mensen gezegd dat je die lekker moet blijven eten, dan ga je minder roken, een aantal zeggen weer dat dat misschien iets te veel van het goede is omdat je dan 2 dingen in 1 keer gaat veranderen, dan is daar ineens een nog groter probleem en dat is je biertje...

Vervolgens zeg je weer dat je gelukkig bent met je leven zoals die nu is, waarom moet er dan iets veranderd?

Snap je wat ik bedoel? Ik bedoel het niet om je aan te vallen hoor, maar ik vroeg me gewoon heel erg af hoe jij hier zelf over denkt...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 8:43

Pien, ik snap precies wat je bedoeld. En hierin kan ik je ook alleen maar gelijk geven.

Het topic opende ik inderdaad onder het mom van mijn kroketje. Maar het werkelijke probleem was mijn biertje. Ik durfde dat niet te zeggen, omdat het voor mij een taboe is.

Maar het enige wat ik niet doe is jullie tips afwimpelen. Wellicht dat dit zo overkomt, maar dat is zeer zeker niet de bedoeling. Sommige dingen lijken zo makkelijk en als ik ze dan probeer toe te passen, in mijn gedachten, dan lijkt het me te moeilijk en dan kom ik met excuses om het niet te doen zoals jullie het mij zeiden. (Dat is mijn probleem, dat moet ik oplossen)

Ik doe dus wel degelijk iets met de tips. Zoals de tip van Jen_, dat er een goedkope mp3 te halen valt bij de Bart Smit. Doe ik zeker iets mee, maar heb ik even voor waar aangenomen. Dus ik lees alles, vind alles echt goed en fijn dat jullie meedenken, maar soms ben ik gewoon iemand die iets te makkelijk leeft, terwijl ze wel ambitie heeft om het moeilijke te doen. (Snap je het een beetje? Embarassed)

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 8:49

ABE schreef:Thanks, TD. Ik ben er helaas nog niet. Maar het gaat steeds beter. Nu alleen mijn weekendbesteding nog even omgooien. Doodeng, verandering. Maar ik geloof wel dat het beter voor me is. smile

Verandering is soms ook eng. Maar als je eenmaal weer gewend bent aan de verandering ben je er wrs wel blij mee.
Heb je al een idee wat je gat doen met het bier?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 8:51

Maar hoeveel bier drink je dan ABE? Hoef je niet op te antwoorden, maar toen ik af wilde vallen, dronk ik ook gewoon een wijntje of 3, 4 soms 5 (soms meer op een feestje, wodka) verdeeld over de vrijdag en zaterdagavond.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 8:53

Theedoosje schreef:
ABE schreef:Thanks, TD. Ik ben er helaas nog niet. Maar het gaat steeds beter. Nu alleen mijn weekendbesteding nog even omgooien. Doodeng, verandering. Maar ik geloof wel dat het beter voor me is. smile

Verandering is soms ook eng. Maar als je eenmaal weer gewend bent aan de verandering ben je er wrs wel blij mee.

Nu nog even opdrinken...? :P

Even serieus; Ik heb besloten dat ik stop met het halen van bier. Ook al is het weekend, ook al komen er vrienden over de vloer die best een biertje lusten, het komt de eerste tijd niet meer in huis tot het moment dat ik het kan handelen. Het niet meer zie als invulling van het weekend, maar iets wat gewoon gezellig is.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 8:54

Jen_ schreef:Maar hoeveel bier drink je dan ABE? Hoef je niet op te antwoorden, maar toen ik af wilde vallen, dronk ik ook gewoon een wijntje of 3, 4 soms 5 (soms meer op een feestje, wodka) verdeeld over de vrijdag en zaterdagavond.

Ik zal er wel op moeten antwoorden, gezien het feit dat ik zelf het onderwerp ter sprake heb gebracht. Ik kan een krat, 24 flesjes, in 2 á 3 dagen op. Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 8:56

ABE, als ik jouw lijstje zie van wat je eet denk ik echt omg wat weinig!
Eet je serieus alleen een broodje bapao als avondeten?
Ik heb een hele poos crackers als avondeten gegeten, en alleen een plakje ontbijtkoek als ontbijt, en juist daardoor ging ik snaaien.
Ik eet nu 3 normale porties op een dag, plus tussendoortjes en dan heb ik niet meer van die snackattacks.
En ik sport nu ook 3x in de week, waardoor ik wel een wijntje (of 2, of 3..:P) in het weekend kan drinken en ook weleens een broodje kroket kan eten.
Zolang je dat broodje kroket niet elke dag eet en niet elke dag twee glazen wijn kan het echt niet zo heel veel kwaad.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 8:59

ABE schreef:
Theedoosje schreef:

Nu nog even opdrinken...? :P

Even serieus; Ik heb besloten dat ik stop met het halen van bier. Ook al is het weekend, ook al komen er vrienden over de vloer die best een biertje lusten, het komt de eerste tijd niet meer in huis tot het moment dat ik het kan handelen. Het niet meer zie als invulling van het weekend, maar iets wat gewoon gezellig is.

Onwijs knap dat je dat gaat doen! Ik denk dat je dat ook echt wel lukt. Je moet er even door heen. Er zullen echt wel moeilijke momenten zijn, maar ook daar kom je door heen. Je kan het! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: