Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zul je altijd zien

+4
me-girl
Silver
Ploen
VeryCherry
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zul je altijd zien Empty Zul je altijd zien

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 23:25

Ik heb al 1,5 week last van mijn keel. Dikke klieren, niet kunnen slikken, slecht slapen (want niet door mijn neus kunnen ademen) enzovoorts. En dat is al de zoveelste keer dit jaar, ik heb het om de paar weken, ook al 2x een antibiotica kuur gehad, een jaar geleden ofzo, maar het blijft terugkomen.
Dus ik heb vandaag de huisarts gebeld, die bleek sinds juli met pensioen (goh, ik kom daar te weinig...) en ik had een nieuwe, kennelijk. Die was er vandaag niet, maar ik mocht wel even bij de andere arts langskomen (gezamenlijke praktijk). Ik wil namelijk toch dat er iets aan gedaan wordt, desnoods die amandelen er maar uit.

Maar nu is het opeens stukken minder! Mijn klieren zijn minder dik, ik kan normaler slikken... En nu zit ik weer te denken of ik niet af moet bellen, want ja, echt nodig vind ik het niet, hoogstens om eens te bespreken dat het zo vaak terug komt. Zouden jullie gaan of niet?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zul je altijd zien Empty Re: Zul je altijd zien

Bericht  VeryCherry zo 5 dec 2010 - 23:27

Ja, ik zou gewoon gaan en aangeven dat je er nu vrijwel geen last van hebt. Zul je net zien dat het vanavond in alle hevigheid terugkomt. Maar dat is toch net al bij de tandarts. Dan heb je al dagen kiespijn en op de dag van de afspraak is het verdwenen Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 23:28

Ik herken dit heel erg, mijn dokter zegt ook telkens dat ik mijn amandelen eruit moet laten halen maar dat wil ik pertinent níet...bij mij is het een tijdje weg en het komt elke keer weer opzetten, vooral ' s morgens als ik wakker word. In de middag is het dan weg.
Dus ik denk inderdaad toch dat het aan je amandelen ligt, even bellen dus!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 23:29

Ik zou zeker even gaan. Al is het maar om aan te geven dat je er veel vaker last van hebt.

Mijn huisarts scheepte mij steeds af met de opmerking: 'gaat vanzelf weer over' en een kuurtje. Na lang aandringen kreeg ik een afspraak bij de KNO-arts en die had nog nooit zulke dikke amandelen gezien.
Niet lang daarna zijn ze eruit gehaald en ik heb nooit meer last gehad van keelontsteking.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 23:34

Het is als kind al een keer tegen me gezegd, toen ik een jaar of 12 was, dat ze er uit moesten als het zo bleef. Toen werd het beter, een paar jaar lang. Tot dus een jaar of 2 terug, ik heb er nu héél vaak last van. Ik zit de helft van de tijd met een zere keel. En ik ga eigenlijk alleen naar de dokter als ik ook koorts heb en helemaal niets meer kan (wat dus 2x is voorgekomen in de afgelopen 1,5 jaar) en verder loop ik er gewoon mee door, neem een paracetamol en klaar. Maar ik ben het nu zat. Ik merk dat ik als ik bijvoorbeeld fiets ik het benauwd krijg omdat ik niet door mijn neus kan ademen (terwijl die niet verstopt zit en mijn conditie echt gewoon in orde is), ik heb er 's nachts heel veel last van, voel me gewoon niet fit.

Dus ik denk dat het erop uit gaat draaien dat ze eruit moeten, of ik krijg een zware kuur antibiotica. En eruit halen vind ik heel erg eng (echt héél erg eng) maar aan de andere kant: elke paar weken dit gedonder is ook niet fijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 23:35

Lilith schreef:

Dus ik denk dat het erop uit gaat draaien dat ze eruit moeten, of ik krijg een zware kuur antibiotica. En eruit halen vind ik heel erg eng (echt héél erg eng) maar aan de andere kant: elke paar weken dit gedonder is ook niet fijn.
Dat is dus de reden waarom ik ze er niet uit wil laten halen.....hoe ouder je bent, hoe meer pijn het doet, hoorde ik altijd. Daarbij ben ik nog nooit onder het mes geweest of een narcose gehad en het idee alleen al vind ik doodeng.

Aan de andere kant: ik heb ook een kind zonder pijnstilling eruit geperst, dus wat zeur ik nou, haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 23:39

Storm schreef:
Lilith schreef:

Dat is dus de reden waarom ik ze er niet uit wil laten halen.....hoe ouder je bent, hoe meer pijn het doet, hoorde ik altijd. Daarbij ben ik nog nooit onder het mes geweest of een narcose gehad en het idee alleen al vind ik doodeng.

Aan de andere kant: ik heb ook een kind zonder pijnstilling eruit geperst, dus wat zeur ik nou, haha.
Ik ben niet zo bang voor pijn, dat kan ik wel hebben. Ik ben wel bang voor narcose, bloedingen, complicaties, en dat soort dingen. Pijn kan ik wel handelen, hoewel niet leuk natuurlijk. Ik ga maar eens vragen of het erger of minder erg is dan een keizersnede of een bevalling Very Happy Dat vond ik wel goed te doen, en ik ben nog nooit ergens zo bang voor geweest als die keizersnede, en dat viel best mee, qua pijn helemaal. En toen heb ik maar besloten om me nergens meer van te laten weerhouden omdat ik er bang voor ben, dus dat ga ik nu ook niet doen. Als het moet dan moet het, en ik ben er wel klaar mee.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 23:41

Nou dan zou ik als ik jou was zeker even naar de huisarts gaan en het even na laten kijken. Misschien ziet de huisarts wel alsnog een verdikking van je amandelen, ook al voel je op dat moment niets.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 23:50

Ik zou wel gaan. Lijkt me goed om even te bespreken over hoe verder. Dit is natuurlijk niet fijn en schiet gewoon niet op als het elke keer terug komt.
Bij mij zijn de keelamandelen eruit gehaald toen ik 17 was. Vast dus wel een stuk jonger als jij bent maar hiervoor ook nog redelijk laat. Heb wel even op bed gelegen daarna en kon op het begin natuurlijk moeilijk eten maar het was echt te doen. En het is gewoon heel fijn dat ik er nu bijna geen last meer van heb. Dat verschil is echt groot. Ik vond de operatie helemaal niet eng. Ben wat dat betreft ook wel wat gewend ook qua narcose enzo. Het is ook gewoon zo'n routine operatie..maar dat neemt vast je angst niet weg Wink

Gast
Gast

Bericht  Ploen ma 6 dec 2010 - 0:06

Dat had ik nou ook toevallig paar maanden terug, op de dag dat ik moest gaan niet veel last meer. Toch gegaan, was nog wel wat geirriteerd en maar bloed geprikt, bleek ik pfeiffer te hebben. Ook al een jaar super vaak verkouden geweest en last van de keel.
DUs zou toch gaan, gewoon even na laten kijken
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 0:24

Lilith schreef:
Storm schreef:
Lilith schreef:

Ik ben niet zo bang voor pijn, dat kan ik wel hebben. Ik ben wel bang voor narcose, bloedingen, complicaties, en dat soort dingen. Pijn kan ik wel handelen, hoewel niet leuk natuurlijk. Ik ga maar eens vragen of het erger of minder erg is dan een keizersnede of een bevalling Very Happy Dat vond ik wel goed te doen, en ik ben nog nooit ergens zo bang voor geweest als die keizersnede, en dat viel best mee, qua pijn helemaal. En toen heb ik maar besloten om me nergens meer van te laten weerhouden omdat ik er bang voor ben, dus dat ga ik nu ook niet doen. Als het moet dan moet het, en ik ben er wel klaar mee.

Haha, ben benieuwd of je dat nog zo stellig kunt zeggen op het moment dat ze gepeld zijn, ik kan je verzekeren dat het een aantal dagen onvoorstelbaar veel zeer doet. Persoonlijk pers ik er liever nog een keer een kind uit zonder verdoving. Maar goed, ik vond het het alsnog waard, ik had voor die tijd ook constant keelontstekingen in de winter en dat is ook geen pretje. Ik ben er ook mee naar de KNO-arts geweest op een moment dat ik net geen keelonsteking had, dus dat is verder geen probleem.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 0:26

[/quote]

Haha, ben benieuwd of je dat nog zo stellig kunt zeggen op het moment dat ze gepeld zijn, ik kan je verzekeren dat het een aantal dagen onvoorstelbaar veel zeer doet. Persoonlijk pers ik er liever nog een keer een kind uit zonder verdoving. Maar goed, ik vond het het alsnog waard, ik had voor die tijd ook constant keelontstekingen in de winter en dat is ook geen pretje. Ik ben er ook mee naar de KNO-arts geweest op een moment dat ik net geen keelonsteking had, dus dat is verder geen probleem.[/quote]

Nou, dat verschilt echt wel per persoon hoor. Oké bij mij deed het ook pijn en het is niet fijn, maar zo erg? Nee.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 0:30

Twellie schreef:
Lilith schreef:
Storm schreef:
Lilith schreef:

Haha, ben benieuwd of je dat nog zo stellig kunt zeggen op het moment dat ze gepeld zijn, ik kan je verzekeren dat het een aantal dagen onvoorstelbaar veel zeer doet. Persoonlijk pers ik er liever nog een keer een kind uit zonder verdoving. Maar goed, ik vond het het alsnog waard, ik had voor die tijd ook constant keelontstekingen in de winter en dat is ook geen pretje. Ik ben er ook mee naar de KNO-arts geweest op een moment dat ik net geen keelonsteking had, dus dat is verder geen probleem.
Tja, nou ja, ik laat me maar niet bang maken door dat soort berichten. Precies hetzelfde werd tegen me gezegd over een keizersnede, dat dat echt afschuwelijk was, dat je verging van de pijn, dat je wéken niets kon. En ik heb best wel wat pijn gehad, maar niets schrikbarends. En een gemiddelde keelontsteking waarbij ik goed ziek ben, dan heb ik ook een week lang belachelijk veel pijn, dus ik zal het wel overleven. Pijn is ook maar pijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 0:32

Haha Twellie, lekker opbeurend bericht.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 1:17

Storm schreef:Haha Twellie, lekker opbeurend bericht.

Haha, ja he Very Happy . Ik probeerde het nog wel een opbeurende wending te geven door te zeggen dat ik het het uiteindelijk de pijn wel waard vond.

Gast
Gast

Bericht  Silver ma 6 dec 2010 - 2:50

Als er iets aan je amandelen is kan een KNO arts dat ook zien als het geen pijn doet. En bij een operatie kunnen altijd complicaties ontstaan.
Ik ben juni 2006 geopereerd, operatie was al een hele hel, ze lagen om de hoek, het was moeilijk te vinden etc. De dagen erna continu na-bloedingen, dus na 4 dagen weer opnieuw opname in ZH. Hebben ze het operatief gedicht. En sinds die dingen er nu uit zijn is de weerstand veel minder geworden, (astma verslechterd) of het daaraan ligt is de vraag. Maar wel opvallend.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  me-girl ma 6 dec 2010 - 3:05

ik heb ze er op mijn 18e er nog uit gekregen.. nu inmiddels twee jaar geleden.. Had ook vaak pijn, maar mijn huisarts vond het niet erg genoeg om ze er uit te laten halen... tot er een vervangende arts was... die zei: als jij wilt dat ze er uit gaan gaan ze er uit.. zo gezegd zo gedaan.. kwam bij de kno arts en die zei: ze zijn chronisch ontstoken.. zaten 'witte' plekjes op.. twee week later zijn ze er uit gehaald.. Moest toen een nacht overnachten in het ziekenhuis.. Heb er toen nog 2 weken last van gehad.. en deed ook goed zeer ook.. eerste 2 dagen niet of nauwelijks kunnen spreken.. en eten was al helemaal een hel.. Maar sinds dien nooit meer last gehad van mijn keel!! Dus heb liever even tijdelijk pijn.. en dan nooit meer!
me-girl
me-girl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 82

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 3:56

Nou, ik ben geweest. Had wel een hele leuk dokter nu, misschien dat ik wel overstap naar zijn praktijk. Ik had een hele leuke huisarts, maar die is dus nu weg, en degene die haar vervangt vind ik een beetje een nare zure muts. Maar goed, dat terzijde.

Hij keek in mijn mond, moest even lachen en zei 'heb je zélf al in je mond gekeken?' lol! Met andere woorden: het is een zooitje daarbinnen nu, ik had idd al gekeken en het is inderdaad nogal stuk. Maar goed, chronisch onstoken dus, volgens hem, en mijn amandelen zijn vergroot. Tja, zover was ik dus ook al. Maar hij zegt dat ze tegenwoordig heel terughoudend zijn met verwijderen omdat hij niet durft te garanderen dat het helpt. Als ik ze eruit wil hebben mag dat, want hij ziet genoeg redenen om me door te verwijzen naar de KNO arts, maar hij zou het niet per se aanraden, omdat 'het toch een operatie is met alle risico's van dien' (zijn woorden) en hij niet durft te garanderen dat de klachten na die tijd over zijn.

Dus we hebben afgesproken dat ik wacht tot alles over is en weer rustig, dat ik dan wéér naar mijn huisarts ga om eens te laten kijken hoe het eruit ziet als alles 'normaal' is en te overleggen wat ik ermee wil. Het is mijn beslissing zegt hij, omdat er genoeg grond is om ze te verwijderen, want ze houden aan dat als je vaker dan 5 x last hebt van keelontsteking in een jaar, je ze mag laten verwijderen.

Ik weet het dus niet, ik ga een belachelijk druk jaar tegemoet waarschijnlijk, ik ben er sowieso een tijdje uit als ik dat laat doen. Aan de andere kant: als ik weer om de haverklap ziek ben kost me dat óók tijd. Als ik wist dat het na zo'n ingreep over was zat ik mórgen nog bij de KNO arts, maar dat durven ze dus niet te zeggen. (wat ik niet snap, want wat er niet zit kan ook niet onsteken in mijn ogen, maar kennelijk werkt het niet zo)

Gast
Gast

Bericht  Silver ma 6 dec 2010 - 4:16

Als er een onsteking zit, en die halen ze weg door middel van antbiotica krijg je operatie en dan word de plaatselijke ontstekingsbron verwijderd. Maar wat kan gebeuren is, dat er op een andere plaats een andere ontsteking ontstaat. Maar dat is dat mooie woordje ""KAN" alles kan, ik vind het wel netjes dat de ha zegt dat hij niets kan garanderen, dat was een paar jaar geleden wel anders :o

Als ik nu naar mijn eigen ervaringen keek, was ik in totaal 2,5 week uit de rolatie.. En elke keer een AB kuur maakt het er ook niet beter op, heb je dan geen last van die bijwerkingen(kwaaltjes)?

Dus de bedoeling is nu dat jij gaat kijken wanneer het afzakt en dan alsnog operatie?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 4:22

Ik krijg nu geen AB, want het is nu een virus en geen bacteriele infectie. Als dat laatste het geval was dan zou ik nu echt ziek zijn met koorts en niets meer kunnen. Dat eerste gaat vanzelf over, daar heeft AB geen effect op. Ik heb in de afgelopen 1,5 jaar 2x een kuur gehad, maar ik heb zéker een keer of 7 keelontsteking gehad, daarnaast, zonder AB.

Dus ik wacht het nu gewoon af, ga als het over is eens naar de huisarts en dan kijk ik wel verder.

Gast
Gast

Bericht  Silver ma 6 dec 2010 - 4:25

Oké nou beterschap in ieder geval smile
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  marjoleinnn ma 6 dec 2010 - 4:27

Mijn amandelen zijn er ook uit gehaald toen ik 19 was, het deed wel pijn maar ik vond het nou niet zo'n vreselijke ervaring. Oke fijn is anders maarja..met wat pijnstillers enz gaat het wel.

Als mijn amandelen zouden terug groeien (en dat kan blijkbaar :P) dan zou ik ze er wel weer uit laten halen als ik weer altijd die keelpijn enz terug had. Nu heb ik nog steeds weleens keelpijn maar niet die keelpijn van toen en altijd keelpijn.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  May ma 6 dec 2010 - 4:53

Ik zou ze eruit laten halen, maar dat is gewoon persoonlijke ervaring.
Ik was al aan het kwakkelen met mijn gezondheid sinds groep 8. Vaak heel moe, elk virusje etc pikte ik op. Was gemiddeld 7 maanden per jaar verkouden, heel veel keelontstekingen etc. Vaak naar de huisarts geweest, maar het was altijd gewoon een virusje. Met mijn amandelen was niks mis dus die hoefden er ook niet uit. Totdat ik afgelopen juni 5 weken mijn stem ben kwijt geweest door een langdurige keelontsteking. Ik heb er toen op gestaan dat ik doorverwezen werd naar de kno arts. En deze vond dat ze er absoluut uit moesten en durfde mij een 90% garantie te geven dat mijn klachten daar grotendeels vandaan kwamen. Ik heb ze er begin september eruit laten halen. De operatie en het onder narcose gaan is me 100% meegevallen. Het enige nadeel is dat ik heel heftig gereageerd heb op de narcose. Maar verder zou ik het zo weer doen.
Ik voel me nu zo'n stuk beter, heb weer veel meer energie, nog geen griep of verkoudheid gehad ondanks dat ik toch met veel zieke cliënten werk.
Mijn moeder baalt ervan dat ze er toen het begon niet meteen op heeft gestaan dat we naar de kno arts moesten. Had me heel wat ziek zijn bespaard waarschijnlijk.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 5:44

May, joh, dat je zo lang aan het kwakkelen bent geweest!

Ik hoor eigenlijk van iedereen zo'n zelfde verhaal als van jou, ik ben nog niemand tegengekomen (ook na rondzoeken op internet) die na die tijd nog veel klachten had. Dus ik denk dat ik sowieso eens langs de KNO arts moet om het te bespreken.
Ik heb het idd ook, ben de hele tijd aan het kwakkelen voor mijn gevoel, dan weer verkouden, dan weer keelontsteking, veel moe, weinig fut in het algemeen. En dat is gewoon niets voor mij. En als ik idd een garantie heb dat dat waarschijnlijk weg is na het verwijderen van mijn amandelen, dan lig ik morgen nog in het ziekenhuis als het aan mij ligt.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 5:49

Lijkt me idd verstandig om een afspraak te maken met een KNO-arts.
Helemaal omdat je zegt dat er een druk jaar aan komt, is het wellicht helemaal niet zo'n gek idee om het z.s.m. te doen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: