Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Altijd moe

+4
Mari
Silver
sonly
Little Miss
8 plaatsers

Ga naar beneden

Altijd moe Empty Altijd moe

Bericht  Little Miss do 9 dec 2010 - 7:31

Dames, ik heb even jullie advies / ervaringen nodig.

Vanaf september werk ik full time (gewoon standaard dagen: ma t/m vr 8-5).
Hiervoor werkte ik al een tijdje 4 dagen in de week.

Na het werk ben ik altijd moe en wil ik eigenlijk niets anders dan slapen.
Vaak val ik al rond half 10 bijna in slaap voor de tv. Dan toch maar naar bed en om 7 uur 's ochtends weer opstaan. Ik slaap dus ruim 8 uur per nacht.
Zit er vaak over te denken om hiervoor naar de dokter te gaan, maar voel me dan ook weer zo'n aansteller.

Ik eet niet super gezond, maar wel normaal.
Verder sport ik niet, maar fiets wel altijd naar mijn werk (2x half uur).
Verder ben ik sinds kort gestopt met roken, maar ook hier krijg ik (nog) niet meer energie van.'
Ook van allerlei multivitamines ed geprobeerd, maar niets lijkt te helpen.

Zit het nou allemaal in mijn hoofd of kan er toch een lichamelijke oorzaak van zijn?

Jullie tips/advies/ervaringen van harte welkom!
Little Miss
Little Miss
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 16
Punten : 18
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Overijssel

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd moe Empty Re: Altijd moe

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 7:37

Je kunt een laag HB hebben maar dat hoeft niet perse.

Dat kun je gewoon laten prikken.
Ik raad je overigens wel aan om dit in het ZH te doen.
Bij de HA kun je een vertekend beeld krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd moe Empty Re: Altijd moe

Bericht  Little Miss do 9 dec 2010 - 7:41

Hazeltje schreef:Je kunt een laag HB hebben maar dat hoeft niet perse.

Dat kun je gewoon laten prikken.
Ik raad je overigens wel aan om dit in het ZH te doen.
Bij de HA kun je een vertekend beeld krijgen.

Moet je dan sowieso geen verwijs brief van de huisarts hebben?
Ik zit er sowieso ook wel aan te denken om bloed te laten prikken ja...heb ook wel gehoord dat het aan het vitamine b12 gehalte in je bloed kan liggen.
Little Miss
Little Miss
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 16
Punten : 18
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Overijssel

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd moe Empty Re: Altijd moe

Bericht  Little Miss do 9 dec 2010 - 7:43

Little Miss schreef:
Hazeltje schreef:Je kunt een laag HB hebben maar dat hoeft niet perse.

Dat kun je gewoon laten prikken.
Ik raad je overigens wel aan om dit in het ZH te doen.
Bij de HA kun je een vertekend beeld krijgen.

Moet je dan sowieso geen verwijs brief van de huisarts hebben?
Ik zit er sowieso ook wel aan te denken om bloed te laten prikken ja...heb ook wel gehoord dat het aan het vitamine b12 gehalte in je bloed kan liggen.

Oh wacht, volgens mij wil een laag vitamine b12 gehalte ook zeggen dat je laag HB hebt toch? Neutral of is dat niet gerelateerd aan elkaar?
Little Miss
Little Miss
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 16
Punten : 18
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Overijssel

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd moe Empty Re: Altijd moe

Bericht  sonly do 9 dec 2010 - 9:36

HB is hemoglobine (zelfde als rode bloedcellen geloof ik.. toch?) daar bind ijzer aan. Als je HB gehalte te laag is, kan je lichaam niet genoeg ijzer vervoeren en heb je dus bloedarmoede. Is dus niet hetzelfde als B12.
Maar gewoon de HA bellen en vragen of je algemeen bloedbeeld kan laten prikken, dan moet je misschien wel ff naar het spreekuur, maar als je gewoon uitlegt waarom je algemeen bloedbeeld wilt, doet hij vast niet heel moeilijk met je doorsturen naar het ziekenhuis.
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd moe Empty Re: Altijd moe

Bericht  Silver do 9 dec 2010 - 9:58

Of gewoon op spreekuur komen je verhaal doen, en dan hoor je wel wat zij gaat doen, kan ook aan de tijd van het jaar liggen, veel mensen zijn in de winterperiodes meer moe dan anders.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd moe Empty Re: Altijd moe

Bericht  Little Miss do 9 dec 2010 - 19:28

BurnedFlower schreef:Of gewoon op spreekuur komen je verhaal doen, en dan hoor je wel wat zij gaat doen, kan ook aan de tijd van het jaar liggen, veel mensen zijn in de winterperiodes meer moe dan anders.

Klopt, ik heb het idee dat het sinds een paar weken wel erger is geworden, maar heb er al vanaf september last van en toen was het nog mooi weer :P
Little Miss
Little Miss
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 16
Punten : 18
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Overijssel

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd moe Empty Re: Altijd moe

Bericht  Mari do 9 dec 2010 - 22:45

Meis, wat vervelend.

Afgelopen jaar ben ik ook gestopt met roken en werkte ik nog 40 uur en ik was alleen maar moe.

Ik lag wakker van het nicotine gebrek? heb je daar last van? en ik trok het gewoon niet om 40 uur te werken.

Gewoon naar de huisarts gaan, heb ik ook gedaan, ik kreeg geen testen en medicijnen maar wel commentaar over hoe ik mijn tijd indeelde, en eigenlijk had ik het gewoon veel te druk.

Misschien trek je het gewoon niet om zoveel te werken, is geen schande hoor. Heb je er ook nieuwe taken bij gekregen, nieuwe dingen kunnen ook heel veel engergie kosten in het begin omdat je zoveel nieuwe info binnenkrijgt.

succes in iedergeval, moe zijn is echt niet prettig.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd moe Empty Re: Altijd moe

Bericht  JD vr 10 dec 2010 - 3:05

heel herkenbaar. ik heb het nu ook al maaaanden....val vroeg in slaap, en het erge is dat ik in het weekend of op mijn vrije dag gewoon tot ongeveer 15.00 echt diep lig te slapen....terwijl ik dan de avond daarvoor rond 22.00 in bed lag....niet normaal toch?
ben ook naar de dokter geweest, kreeg zo'n suffe muts in opleiding (ja die moeten het ook leren, maar dit was gewon echt een suffe muts) die ook zei dat het door het weer kwam....ook al vertelde ik duidelijk dat ik het voor de zomer ook al had......
uiteindelijk door mn eigen dokter doorverwezen voor bloedprikken en daar kwam uit dat ik ooit, in het afgelopen jaar, ziekte van pfeiffer heb gehad, en dat je daar nog heel lang last van kunt blijven houden.....daarbij opgeteld persoonlijke stress die ik heb/had......en dat was de oplossing.
dus gewon naar je huisarts, meestal doen ze niet zo moeilijk over doorverwijzen voor bloedprikken.....

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd moe Empty Re: Altijd moe

Bericht  Little Miss vr 10 dec 2010 - 6:33

Nou voor dat ik ben gestopt met roken had ik er ook al last van en is juist 1 van de redenen dat ik ben gestopt, dus aan nicotine gebrek kan het ook niet liggen denk ik.

Verder ben ik wel heel druk met mijn baan, in mijn hoofd ben ik er wel zo'n beetje dag en nacht mee bezig. Is niet goed, weet ik maar kan het niet laten...

Soms denk ik ook wel eens dat fulltime werken gewoon teveel is, maar voel me dan zo'n slappeling...ik ben jong en gezond, waarom zou ik het dan niet kunnen?

Ik denk dat ik maar ga proberen om z.s.m. een afspraak te maken met de huisarts, maar wil ivm verhuizen/samenwonen ook nog wisselen van huisarts en bovendien is het op het moment voor mij nogal lastig om vrij te nemen van het werk hiervoor...
(wat moet dat moet, dat weet ik, maar op het moment nogal last van personeelstekort...)

In ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties!
Little Miss
Little Miss
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 16
Punten : 18
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Overijssel

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd moe Empty Re: Altijd moe

Bericht  Eris vr 10 dec 2010 - 6:52

Vermoeidheid is helaas een van de lastigste gezondheidsproblemen om de oorzaak te weten/vinden.
Het kan met zoveel dingen te maken hebben. Ik zou toch maar binnenkort even een afspraak maken met de huisarts om bloed te laten prikken. Wie weet komt daar iets uit.
Voeding kan ook wel een belangrijke bijdrage leveren aan fitheid. Ben je vegetarisch? Eet je genoeg?
De tijd van het jaar heeft ook invloed inderdaad. Om dingen uit te sluiten zou ik eerst maar naar de huisarts gaan. Succes meid!

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd moe Empty Re: Altijd moe

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 7:00

Ik was ook altijd moe. Kon op alle tijden van de dag in slaap vallen. Deze zomer ben ik er achter gekomen dat ik niet tegen lactose kan. Nu ik dit niet meer neem ben ik ook meteen een stuk minder moe. Mijn lichaam had veel energie nodig om dit te verwerken. Daar kwam mijn vermoeidheid dus ook vandaan.

Het kan dus heel veel verschillende oorzaken hebben. Een bezoek aan de dokter kan dus niet verkeerd zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd moe Empty Re: Altijd moe

Bericht  SuperGrover vr 10 dec 2010 - 7:34

Ik ken het. Ik ben ook bijna altijd moe. Doordeweeks slaap ik zo'n 9-10 uren per nacht, op een zondag meestal tussen de 12-14 uren. Verder heb ik geen druk bestaan, ik eet gezond, dus ik zou gewoon uitgerust moeten zijn. Ik heb dit wel vaker bij de huisarts aangekaard, maar die kan niks vinden. Spijtig.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd moe Empty Re: Altijd moe

Bericht  Bliss vr 10 dec 2010 - 10:57

Helaas ben ik ook al een jaar of 11-12 altijd moe, inmiddels kan ik het chronische vermoeidheid noemen. Heb van alles geprobeerd en vorig jaar ben ik nog eens op allerlei vlakken onderzocht, maar nergens kwam echt iets uit. Het is dus CVS, maar daar is weinig aan te doen. Ik zou eerst nog een therapie gaan volgen, maar dat is niet in mijn woonplaats en van het idee dat ik daar steeds heen moest, werd ik alleen maar extra moe... Ik werk nu fulltime, maar dat vind ik eigenlijk te veel. 's Avonds ben ik meestal echt niks meer waard en lig ik vroeg in bed. Ben dan ook blij dat ik morgen weer lekker uit kan slapen!

Hopelijk heeft het bij jouw wel een oorzaak en is er iets aan te doen. Denk idd aan een laag HB-gehalte, lactose-intolerantie, hypoglykemie (hier vertoon ik ook trekken van), problemen met je schildklier, darmproblemen (ik heb zelf wel een spastische darm) etc.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd moe Empty Re: Altijd moe

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum