Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vermoeidheidsklachten

+3
SnowWhite
slaatje
Esperanza
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten Empty Vermoeidheidsklachten

Bericht  Esperanza zo 20 nov 2011 - 22:17

Al heel veel jaren heb ik last van moeheid. In de loop van de jaren heb ik een paar keer bloed geprikt, maar daar komt eigenlijk nooit wat uit. De laatste tijd wordt het alleen maar erger en voor heel veel dingen heb ik geen energie meer en ik kan beduidend minder dan een jaar geleden. Daarnaast sta ik nooit uitgerust op en heb dagelijks een vage hoofdpijn.
Ik heb last van psychische klachten en eigenlijk wordt het altijd daar, of op een virus wat met een paar maanden over moet zijn, gegooid. Omdat het het laatste half jaar echt veel erger is geworden heb ik toch maar een afspraak bij de huisarts gemaakt. En voordat het weer op psychische klachten wordt gegooid wil ik de rest uitsluiten. Waarschijnlijk zal er een bloedonderzoek gedaan worden. Ik vraag me af in hoeverre daar alles mee getest wordt of dat ik nog apart om bepaalde dingen moet vragen.

Mij is namelijk de tip gegeven om me te laten testen op een B12 tekort of misschien een allergie. Zijn er nog andere dingen waar ik me op kan laten testen en zit dat standaard in een bloedtest of moet ik daarom vragen?

Liever niet quoten
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  slaatje zo 20 nov 2011 - 22:30

Vervelend dat je die vermoeidheidsklachten hebt. Ik herken precies wat je zegt.

Ik wilde inderdaad ook te tip geven op b 12 te laten prikken. Ik heb ook een b 12 tekort, daar kwam de moeheid bij mij ook vandaan. Ook goed om dan gelijk je foluimzuur en je vitamine D te laten testen.

Succes.

Liefs Slaatje
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  SnowWhite zo 20 nov 2011 - 22:37

Ik heb ook vermoeidheidsklachten. Nu heb ik dit jaar ook de ziekte van Pfeiffer gehad terwijl ik dit niet wist, dus ben extra vermoeid. Maar door allerlei andere onderzoeken bleek ook dat ik een ernstig tekort heb aan vitamine D. Dit zal nog jaren gaan duren eer het op een 'normale' waarde zit waardoor ik mij weer wat fitter ga voelen. Ik moet veel vis eten (erg handig met een allergie), ieder zonnestraaltje benutten en verder aanvullen met vitamine D tabletten (en dan dubbele dosis dan aangegeven).
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Woonplaats : Omgeving Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  Esperanza ma 21 nov 2011 - 7:52

Vervelend dat jullie er ook last van hebben!
Hoe gaan jullie daar trouwens mee om? Blijven jullie wel alles doen, of nemen jullie juist extra rust?
Bedankt voor de tips die ga ik zeker aankaarten bij de huisarts.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 7:55

Ik ben de laatste tijd ook vaak moe, ik wil nu gaan beginnen met een dieet waarin je geen suiker mag, omdat dat ook vaak een oorzaak kan zijn van vermoeidheid.
Ik ga het proberen vol te houden hoewel het een hele opgave gaat worden Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  May ma 21 nov 2011 - 7:56

Ik loop nu eindelijk bij de internist voor mijn vermoeidheidsklachten. Ik ben ook jaren lang afgescheept bij de huisarts, en heb nu een andere en die vond het hoog tijd dat er verder werd gekeken.
Het beïnvloed mijn leven wel. Ik moet alles plannen. Heb ik bijv. vrijdagavond een feestje, dan moet ik zorgen dat ik zaterdag geen verplichtingen of plannen heb. Die dag heb ik echt nodig om bij te komen. Zo ook met dagjes uit etc.
Momenteel is mijn vermoeidheid ook zo heftig dat mijn max eigenlijk maar 3 dagen werken per week is.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  Marin ma 21 nov 2011 - 7:58

Ik heb het ook altijd. Of ik nou veel of weinig doe, goed uitrust of niet, ik ben en blijf moe met pijn. B12 moet ik ook op laten testen, en uit alle andere bloedtesten kwam ook echt nooit wat.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  Esperanza ma 21 nov 2011 - 8:03

Ondanks dat ik het heel vervelend voor jullie vind, ben ik ook wel een beetje blij met de herkenning. Ik voel me soms zo'n zeikerd!
May wat jij zegt herken ik ook wel, als ik een feestje heb gehad, moet ik de volgende dag ook bijkomen. Eigenlijk zie ik het nu ook niet zitten om 5 dagen te gaan werken, maar ja ik heb wel geld nodig.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  Marin ma 21 nov 2011 - 8:05

Vraagje: Hebben jullie ook altijd zo'n pijn aan je benen als je vermoeid bent? Echt van binnen zeg maar.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  May ma 21 nov 2011 - 8:08

Ik heb het geluk dat ik nog studeer en daarnaast parttime werk. Hoewel ik wel bijna fulltime werkte, maar daardoor was het voor mij wel makkelijker te zeggen dat ik max 3 dagen per week wil werken. Mijn kosten zijn namelijk nog relatief laag, dus ik kan het me nog permiteren.
Maar ik ben wel "bang" voor wat de toekomst gaat brengen.

Ik voel me ook vaak een zeikerd hoor, en loop ook best vaak tegen onbegrip aan helaas. Wat het dan weer versterkt.

Joy: Idd is dat één van de dingen wat echt zeer doet dan.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  Marin ma 21 nov 2011 - 8:10

Ja en ik weet echt niet wat ik daar tegen moet doen, het lijkt soms wel alsof m'n lichaam een extra lange herstelperiode nodig heeft voor alles wat ik doe ofzo.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 8:12

Joy_ schreef:Vraagje: Hebben jullie ook altijd zo'n pijn aan je benen als je vermoeid bent? Echt van binnen zeg maar.
cheers

Ow, ook al ik niet moe ben hoor. Dat hoort bij mij bij F.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  Marin ma 21 nov 2011 - 8:13

Ja dat zou ook kunnen inderdaad Smikkell. Ik heb die zere benen/knieen altijd wel, maar met name als ik vermoeid ben en dan voel ik 't ook wel door m'n hele lichaam.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  May ma 21 nov 2011 - 8:14

Joy_ schreef:Ja en ik weet echt niet wat ik daar tegen moet doen, het lijkt soms wel alsof m'n lichaam een extra lange herstelperiode nodig heeft voor alles wat ik doe ofzo.


Ja er is volgens mij ook niks aan te doen. Althans ik heb nog niks gevonden wat werkt.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 8:15

Joy_ schreef:Ja dat zou ook kunnen inderdaad Smikkell. Ik heb die zere benen/knieen altijd wel, maar met name als ik vermoeid ben en dan voel ik 't ook wel door m'n hele lichaam.

Ja, ik heb het wel meer als ik druk ben geweest, als buiten de temperatuur schommelt (kan ook in de zomer, gaat meer om flinke verschillen) of het echt koud wordt. Maar daar buiten heb ik het ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 8:16

May schreef:
Joy_ schreef:Ja en ik weet echt niet wat ik daar tegen moet doen, het lijkt soms wel alsof m'n lichaam een extra lange herstelperiode nodig heeft voor alles wat ik doe ofzo.


Ja er is volgens mij ook niks aan te doen. Althans ik heb nog niks gevonden wat werkt.
Je rust nemen Vermoeidheidsklachten 166342

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  Marin ma 21 nov 2011 - 8:16

Esperanza, bedenk trouwens ook dat sommige dingen niet gezien kunnen worden in het bloed. Misschien heb je wel iets wat niet in je bloedbeeld verschijnt. Dan kan het lastig diagnostiseren worden.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  May ma 21 nov 2011 - 8:18

Smikkell schreef:
May schreef:
Joy_ schreef:Ja en ik weet echt niet wat ik daar tegen moet doen, het lijkt soms wel alsof m'n lichaam een extra lange herstelperiode nodig heeft voor alles wat ik doe ofzo.


Ja er is volgens mij ook niks aan te doen. Althans ik heb nog niks gevonden wat werkt.
Je rust nemen Vermoeidheidsklachten 166342

Haha idd dat is het enige dat werkt. Maar ja dan kan ik al helemaal niks meer doen, dus dan maar de pijn.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  slaatje ma 21 nov 2011 - 8:18

Voor alle mensen met vermoeidheidsklachten: kijk eens op deze site : http://stichtingb12tekort.nl/. Hier staat een hoop info. TO, je hoeft je absoluut geen zeikerd te noemen, klachten zijn zo herkenbaar. Bij mij beinvloed het mijn leven in die mate dat ik bij de bijstand zelfs vrijstelling van sollicitatie heb gekregen. Ik werk als oproepkracht en doe daarbij vrijwilligerswerk, allebei op oproepbasis en niet verplicht. Als ik de hele tijd thuis ga zitten word ik ook niet echt vrolijk.

Maar idd, als ik naar een feetje ga, moet ik voor de volgende dag niets plannen, anders trek ik het niet, en moet ik afzeggen. Meestal heb ik wel een dag of twee, drie nodig om bij te komen.

Vermoeide benen heb ik elke dag en mijn lichaam voelt aan het eind van de dag aan alsof ik griep ga krijgen. Nogmaals, check de site hierboven even, wellicht kunnen jullie je erin vinden.

Succes allemaal
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  Esperanza ma 21 nov 2011 - 8:33

Dat van vermoeide/zere benen herken ik ook heel erg. Dat begint bij mij vaak 's ochtends al. Ik kan mijn benen ook nooit lang in 1 positie houden en ik moet heel vaak gaan verzitten.

Joy, ja dat had ik ook al bedacht, dat wil ik ook bespreken met de huisarts.
Slaatje, die site heb ik inderdaad bekeken, en ook dat wil ik bespreken met de huisarts. Het lastige is dat deze klachten bij heel veel 'dingen' kunnen voorkomen. Dat maakt het ook zo'n lastige klacht.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten Empty Altijd moe

Bericht  MerelMus ma 21 nov 2011 - 8:52


Je zou kunnen kijken of je iets van deze symptomen herkent:
Belangrijke klachten bij ME zijn: ernstige vermoeidheid, lichamelijke en geestelijke uitputting, lange hersteltijd, spierpijn, moeite met concentreren, slaapstoornissen, krachtverlies, vergeetachtigheid, hoofdpijn, gewrichtspijn, duizeligheid, moeite met zien, gevoelige lymfeklieren, keelpijn, desoriëntatie en verwardheid; ongeveer tweederde van de patiënten heeft tevens last van een bijkomende aandoening zoals fibromyalgie of een chronische spijsverteringsziekte (Nivel, 2008).

Op de website vindt je uitgebreidere informatie http://www.me-cvsvereniging.nl/wat-mecvs

Heel veel sterkte, ook met het zoeken; als een huisarts zegt dat iets psychisch is betekend dat gewoon dat hij het niet weet; iets wat een huisarts niet over zijn lippen krijgt. (helaas in veel gevallen, natuurlijk niet allemaal)
MerelMus
MerelMus
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 5
Punten : 26
Registratiedatum : 30-03-11
Woonplaats : Amersfoort

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  Marin ma 21 nov 2011 - 8:55

Ik vind het alleen zelf altijd zo vervelend om naar de huisarts te gaan en zelf een suggestie te geven. Alsof je op internet zit te speuren en doembeelden zit te zoeken ofzo.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 8:57

Joy_ schreef:Ik vind het alleen zelf altijd zo vervelend om naar de huisarts te gaan en zelf een suggestie te geven. Alsof je op internet zit te speuren en doembeelden zit te zoeken ofzo.
Ik doe dat eigenlijk ook niet. Ik schets een zo duidelijk en breed mogelijk beeld van mijn klachten en wat dat met mij doet en laat het verder aan de HA over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  Marin ma 21 nov 2011 - 8:58

Ja heb ik helaas al bij twee huisartsen geprobeerd en scheepten het af met 'ga maar naar een psycholoog'. Dus misschien moet ik toch eens iets concreter zijn.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 9:02

Hier ook al een paar weken steeds mee moe, het wordt alleen maar erger.
Ik heb nu de GGZ gebeld om te kijken of ik in aanmerking kom voor lichttherapie en daar mag ik woensdag nu voor terug bellen. Dus ben benieuwd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum