Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Breekt een kitten je huis af?

+7
Shisha
Snoes
Jeanette
Inge
smooch
Rovine
Verona
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Breekt een kitten je huis af? Empty Breekt een kitten je huis af?

Bericht  Verona do 7 apr 2011 - 9:08

Wij wonen net in ons huisje en willen ook een kat. We weten alleen niet of we een volwassen kat willen of een kitten. Nou hebben wij gehoord van vrienden dat een kitten je hele huis afbreekt. Met andere woorden dat hij overal poept, plast en alles afbreekt. Naar mijn mening is dit niet zo, maar ik wil toch even andere meningen horen. We zouden dan overigens een kitten uit het asiel nemen. Hebben er ook nog mensen ervaring met een kitten uit het asiel?
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Breekt een kitten je huis af? Empty Re: Breekt een kitten je huis af?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 9:10

Ligt aan het kitten. Punt.

Edit: oh dat bedoelde ik niet lullig hoor, maar er valt gewoon niets over te zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Breekt een kitten je huis af? Empty Re: Breekt een kitten je huis af?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 9:13

Daar was van de week toch nog een topic over?

On topic: Ik heb zelf een oudere kat, die heeft nog nooit iets aan de meubels gedaan. Ik ken ook een kitten en die vloog mij naar 't hoofd en zit wel overal in 't huis. Tja, er valt niet echt iets over te zeggen. Over 't algemeen zijn kittens wel speelser dan oudere katten dus er zal best wel eens wat sneuvelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Breekt een kitten je huis af? Empty Re: Breekt een kitten je huis af?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 9:14

Het ligt eraan. Het is wel zo dat kittens veel energie hebben en nog veel moeten leren en dat je wel kans hebt dat ze in de gordijnen hangen en dingen slopen. Wij hebben een oudje uit het asiel, en die doet helemaal niks, ja, slapen als we er niet zijn! Haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Breekt een kitten je huis af? Empty Re: Breekt een kitten je huis af?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 9:14

Ehm.. die van mij hebben wel aardig wat gemolesteerd ja. Vooral het behang in de hal smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Breekt een kitten je huis af? Empty Re: Breekt een kitten je huis af?

Bericht  Rovine do 7 apr 2011 - 9:16

Ons kitten was wel zindelijk, al had hij soms wel eens een ongelukje. En van de week vond ik ook ineens 3 drolletjes verspreid door het huis, terwijl hij nu al een jaar is. Als kitten was hij niet zo erg, met een paar 100 gram. Het werd bij ons pas erger toen hij de 5 kilo passeerde en zijn eigen krachten niet meer kent. Maar dan toch nog overal opklimmen, gordijnen houden dat dus niet.

Bij ons is er aan enkele honderden euro's aan schade aangericht. Gordijnen (inclusief gaten in de muur waar de pluggen zaten), vloerbedekking (gerafeld), telefoonopladers (kapotgebeten), leren stoel, planten, glazen schaakspel, jassen (aan gaan hangen op de kapstok), rond de 20 CD-doosjes (meneer was aan de CD-kast gaan hangen) en overal tandjes in, zoals de bril van mijn vriend. En dan slopen ze ook minder erge dingen, zoals keukenrollen of boterhammen in een zakje. Maar daarvan hoeven we alleen de troep op te ruimen.

Maar hij gaat echt niet weg.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Breekt een kitten je huis af? Empty Re: Breekt een kitten je huis af?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 9:16

Haha mijn Fritsje was een modelkitten maar is nu een wandelende ramp Very Happy hij wordt in nov 5 jaar en is juist nu, zooo baldadig! En hij is gewoon ontzettend lomp.

Duuus er valt niet echt een peil op te trekken; je zal een kitten wel goed moeten opvoeden gewoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Breekt een kitten je huis af? Empty Re: Breekt een kitten je huis af?

Bericht  smooch do 7 apr 2011 - 9:16

Nee wij hebben daar geen last van gehad. Kittens leren al heel snel dat ze op de kattenbak moeten plassen en poepen.
Mijn schoonmoeder heeft regelmatig nestjes en ze hebben nooit de boel kapot gemaakt of overal zitten plassen etc. Ze stoeien veel met elkaar wat super schattig is, maar dat is het ook.

oh ik lees nu dat het om asiel kittens gaat, heb ik geen ervaring mee.


Laatst aangepast door smooch op do 7 apr 2011 - 9:18; in totaal 1 keer bewerkt
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Breekt een kitten je huis af? Empty Re: Breekt een kitten je huis af?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 9:17

Die van ons heeft alleen in de gordijnen gehangen... Oja en in de klamboe, toen we dr net hadden! Maar (tot nu toe) niet aan banken of meubels gekrabt. Ik vind dit wel veel leuker dan een oudere kat, ze speelt echt overal mee (op dit moment dus ook met zo'n soort dekseltje wat je uit de ranjafles trekt als je m voor het eerst openmaakt, waar zo'n kleintje al niet blij mee is!)

Maarre, het ligt dus aan het kitten Very Happy Punt.

Edit: Ze klimt ook in de jassen ja...


Laatst aangepast door Bazyle op do 7 apr 2011 - 9:19; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Breekt een kitten je huis af? Empty Re: Breekt een kitten je huis af?

Bericht  Inge do 7 apr 2011 - 9:17

Ligt idd aan de kitten.

Die van ons hebben niks bewust gesloopt maar er zitten wel haaltjes /nageltjes in de banken en stoelen. En er is wel eens perongeluk iets omgegaan.

Poepen plassen hebben ze nooit ergens anders dan op de bak gedaan
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Breekt een kitten je huis af? Empty Re: Breekt een kitten je huis af?

Bericht  Jeanette do 7 apr 2011 - 9:22

Bij ons nog nooit gebeurd. In het begin heeft onze kitten een keer op mij geplast toen ze op mij lag, maar dat was de enige keer. Er is ook nooit wat gemolestreerd hierzo.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Breekt een kitten je huis af? Empty Re: Breekt een kitten je huis af?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 9:25

Nee, hier is eigenlijk niks over hoop gehaald of gemolesteerd.
Jul heeft wel 1 keer per ongeluk mijn favo olielamp van de vensterbank gegooid en de bank is wat gehavend tijdens hun dagelijkse-gekke-5-minuten.

Jut is wel erg van de schone bak :P
Als ie volgens haar niet schoon genoeg is gaat ze in een vast hoekje op hun kamer zitten om te plassen.
Dit komt niet vaak voor en ze is gewoon een beetje een dramaqueen want soms doet ze het zelfs als de bak ervoor nog helemaal schoon gemaakt is...

Maar echt "opzettelijk" binnen poepen en plassen hebben ze nooit gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Breekt een kitten je huis af? Empty Re: Breekt een kitten je huis af?

Bericht  Snoes do 7 apr 2011 - 9:28

Het ligt inderdaad aan de kitten/kat zelf.

De onze is gelukkig heel braaf. Zindelijk zijn leren ze sowieso wel snel, onze kat heeft nooit in huis geplast of gepoept. En verder heeft ze onze meubels ook flink met rust gelaten, maar dat kan je op voorhand niet voorspellen natuurlijk.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Breekt een kitten je huis af? Empty Re: Breekt een kitten je huis af?

Bericht  Shisha do 7 apr 2011 - 9:31

Er is hier wel het een en ander gesneuveld in een drukke bui maar het krabben aan meubels e.d. hebben we ze gelukkig wel snel afgeleerd.
We hebben een grote krabpaal waar ze graag op spelen en slapen en ze zijn eigenlijk alleen vervelend wanneer ze hun zin niet krijgen. Dan willen ze nog wel eens frustie aan de bank gaan krabben. smile
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Breekt een kitten je huis af? Empty Re: Breekt een kitten je huis af?

Bericht  Raindrop do 7 apr 2011 - 9:31

Die van ons heeft nooit iets kapotgemaakt (ja 1 keer per ongeluk een vaas) en hij zit wel aan de gordijnen maar hij doet het gordijn heen en weer zodat het lijkt alsof ie hem open en dicht doet (moeilijk uit te leggen). Hij hangt er iig niet in haha.
Verder doet hij zijn behoefte vanaf het begin al op de kattenbak.

Ik denk dat het bij elke kitten weer anders is.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Breekt een kitten je huis af? Empty Re: Breekt een kitten je huis af?

Bericht  Verona do 7 apr 2011 - 9:37

Thanks voor jullie reacties! Het is dus echt afwachten...sowieso zou mijn vriend een paar dagen vrij nemen om hem dan goed te laten wennen aan alles. Zijn er verder nog tips? Wat moeten we vooral wel en wat niet doen? Of is dat ook afhankelijk van de kitten? Ik weet wel dat je streng moet zijn en hem zelf zijn omgeving te laten ontdekken. Sorry wij hebben beide nog nooit een kat gehad...dus voor ons is alles helemaal nieuw.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Breekt een kitten je huis af? Empty Re: Breekt een kitten je huis af?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 9:41

Naar mijn mening ligt dat aan de kitten, én aan hoe streng en consequent je zelf bent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Breekt een kitten je huis af? Empty Re: Breekt een kitten je huis af?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 9:42

Verona schreef:Thanks voor jullie reacties! Het is dus echt afwachten...sowieso zou mijn vriend een paar dagen vrij nemen om hem dan goed te laten wennen aan alles. Zijn er verder nog tips? Wat moeten we vooral wel en wat niet doen? Of is dat ook afhankelijk van de kitten? Ik weet wel dat je streng moet zijn en hem zelf zijn omgeving te laten ontdekken. Sorry wij hebben beide nog nooit een kat gehad...dus voor ons is alles helemaal nieuw.

Die paar dagen vrij nemen heeft opzich weinig zin qua al dan niet slopen van je huis. Er bestaat ook nog zoiets als de 'kattenpuberteit' Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Breekt een kitten je huis af? Empty Re: Breekt een kitten je huis af?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 9:44

Onze katten hebben ons appartement (waar we hiervoor woonden) volledig gesloopt. Planten van de vensterbank gegooid, behang van de muren getrokken, het kleed ondergepiest, twee stoeltjes ondergepiest, need I say more?

Ik moet zeggen dat nu ze naar buiten kunnen (en gaan) ze ons huidige huis heel hebben gehouden. Dat helpt dus enorm. Maar ja, niet iedereen wil zijn/haar kat naar buiten doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Breekt een kitten je huis af? Empty Re: Breekt een kitten je huis af?

Bericht  Rovine do 7 apr 2011 - 9:44

De onze doet het trouwens ook regelmatig expres. Dan gaat hij bovenin de open kast zitten en spullen eruit smijten tot hij aandacht krijgt.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Breekt een kitten je huis af? Empty Re: Breekt een kitten je huis af?

Bericht  Pien do 7 apr 2011 - 9:45

als ik je een tip mag geven: dan zou ik via de zoekfunctie wat zoeken, dmv katten of kitten intypen...
denk dat je veel topics zult vinden met tips, weetjes, etc!! volgens mij heb ik namelijk de laatste 3 weken al gereageerd op kittens/ katten topics dus denk dat je dan al aardig wat kunt vinden..

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Breekt een kitten je huis af? Empty Re: Breekt een kitten je huis af?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 10:28

Ik had er twee en heb er nu nog maar 1. Lijkt me duidelijk Wink.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Breekt een kitten je huis af? Empty Re: Breekt een kitten je huis af?

Bericht  Snoes do 7 apr 2011 - 10:31

Verona schreef:Thanks voor jullie reacties! Het is dus echt afwachten...sowieso zou mijn vriend een paar dagen vrij nemen om hem dan goed te laten wennen aan alles. Zijn er verder nog tips? Wat moeten we vooral wel en wat niet doen? Of is dat ook afhankelijk van de kitten? Ik weet wel dat je streng moet zijn en hem zelf zijn omgeving te laten ontdekken. Sorry wij hebben beide nog nooit een kat gehad...dus voor ons is alles helemaal nieuw.
Er is vandaag ook nog een topic geopend over de voor- en nadelen van een kat. Dus misschien even daarin kijken, staat ook veel nuttige informatie denk ik. Staat hier nog op de eerste (misschien inmiddels tweede) pagina.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Breekt een kitten je huis af? Empty Re: Breekt een kitten je huis af?

Bericht  Mari do 7 apr 2011 - 21:07

Mijn vriendin haar bank is verziekt, haar muur is kapot en de nieuw gordijnen kunnen naar de stort.
Maar ook zij denkt dat het de opvoeding is, geen tijd gehad om alles aan te leren.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Breekt een kitten je huis af? Empty Re: Breekt een kitten je huis af?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 21:57

Die van ons heeft ons hele appartement gesloopt, nouja het behang en de gordijnen maar dat was omdat ie niet naar buiten kon. Nu hebben we een huis met tuin en maakt hij niets meer kapot, nouja hoogstens per ongeluk want hij is nogal lomp.

Toevallig ving hij gisteren iets onzichtbaars, heb net de fotos geupload, vandaar dat ik ze even deel, het is een soort stripverhaal haha.


Een spannend drama in meerdere bedrijven...absoluut niet grappig voor niet-kattenliefhebbers.
Breekt een kitten je huis af? 205603_1917052655847_1527916547_2031030_6345291_n
Breekt een kitten je huis af? 216761_1917053375865_1527916547_2031033_3710511_n
Breekt een kitten je huis af? 216718_1917053615871_1527916547_2031034_6140489_n
Breekt een kitten je huis af? 205789_1917053815876_1527916547_2031035_2831098_n
Breekt een kitten je huis af? 205564_1917054055882_1527916547_2031037_6741589_n
Breekt een kitten je huis af? 208052_1917054415891_1527916547_2031038_397433_n
Breekt een kitten je huis af? 218185_1917054535894_1527916547_2031039_1517827_n
Breekt een kitten je huis af? 208069_1917057335964_1527916547_2031040_5379343_n
Breekt een kitten je huis af? 205704_1917057615971_1527916547_2031041_4942056_n

Juist ja.

Geen mens weet wat ie ving

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Breekt een kitten je huis af? Empty Re: Breekt een kitten je huis af?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum