Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kitten en huis slopen

+4
RioolSpook
Lejow
Raindrop
Jilke
8 plaatsers

Ga naar beneden

Kitten en huis slopen Empty Kitten en huis slopen

Bericht  Jilke za 2 apr 2011 - 7:38

We willen graag een kitten, we hebben nu al 2 poezen van 2 en half en 3 jaar oud. Een kitten erbij lijkt ons erg gezellig.

Maaaar...kittens slopen natuurlijk graag Wink In hoeverre moet ik hier rekening mee houden? Gaan ze je gordijnen en bank te lijf, of ook echt tafelpoten en dat soort dingen?

En kun je een kitten zomaar koppelen bij katten die je al hebt rondlopen of is dat ook niet altijd even makkelijk?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten en huis slopen Empty Re: Kitten en huis slopen

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 7:41

Hier hebben ze als kitten niks gesloopt.
Het enige dat nu gehavend is, dat is onze bank omdat ze nog weleens de dolle 5 minuten hebben en dan kris kras over de banken sjezen.

Het gaat inderdaad niet altijd goed.
Een kat ziet een kitten nog weleens als een indringer, maar mhet kan ook wel goed gaan.
Mijn zus heeft er regelmatig later nog 1 bij genomen en meestal ging dat gewoon goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten en huis slopen Empty Re: Kitten en huis slopen

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 7:42

Ligt helemaal aan het kitten zelf. Hou de plantenspuit gereed, zou ik zeggen :P En zorg voor een goede krabpaal.

Edit: oh en het schijnt makkelijker te zijn om een kitten te introduceren bij een andere kat dan een ándere volwassen kat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten en huis slopen Empty Re: Kitten en huis slopen

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 7:47

Kittens en al aanwezige katten gaan niet altijd even makkelijk samen. Uiteindleijk komt het meestal goed, maar je moet je wel afvragen waravoor je het doet, voor jezelf, of voor de al aanwezige katten. De andere twee katten zul je er in eerste instantie namelijk niet echt een plezier mee doen.

Onze katten hebben in het begin heel veel gesloopt, ze waren gek op behang en trokken dat dan ook van de muren. En hoewel ze een enorme krab- en klimpaal hebben, vonden ze de vorige banken wel een heel mooi ren-vlieg-en klimobstakel. Onze huidige bank trouwens ook, ik hoop dat die het langer volhoudt. Planten zijn ze gek van, we moeten goed uitkijken welke planten we neerzetten, want alles wat redelijk 'dunne' blaadjes heeft, wordt direct als kattengras gezien (eigen kattengras neerzetten helpt iets, maar nog niet 100%). En, toen ze kitten waren, waren ze zó enthousiast dat ze geregeld aan je broekspijpen omhoog klommen. Erg pijnlijk.
Geluk bij een ongeluk: In de gordijnen klimmen hebben ze dan weer nooit gedaan. Maar het zijn net een stel losgeslagen peuters, al is de kater nu wat rustiger geworden, die is nu af en toe voornamelijk 'komisch' druk, even tien minuten gek doen en dan is het over, terwijl de poes met har 6 jaar nog altijd echt hyper kan zijn en overal overheen rent en vliegt. Plantenspuit werkt hier wel, trouwens.

Maar verder zijn het schatten Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten en huis slopen Empty Re: Kitten en huis slopen

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 7:51

Hier werkte de plantenspuit niet.
Die was met name voor Jul bedoeld.
Maar die ging ook gewoon mee onder de douche staan. Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten en huis slopen Empty Re: Kitten en huis slopen

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 7:55

Haha klopt soms werkt het niet :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten en huis slopen Empty Re: Kitten en huis slopen

Bericht  Raindrop za 2 apr 2011 - 8:15

Hazeltje schreef:Hier werkte de plantenspuit niet.
Die was met name voor Jul bedoeld.
Maar die ging ook gewoon mee onder de douche staan. Rolling Eyes

Hahaha die is dus niet bang voor water!

Bij ons werkt de plantenspuit wel (alhoewel vaak maar voor eventjes).
Onze kitten heeft nooit echt wat gesloopt alleen ooit iets omgegooid en nu zet ik ook niks breekbaars meer in handbereik van onze kitten.
Alleen krabt hij wel vaak aan onze deuren, ze gaan er niet kapot van alleen is het geluid van dat krabben niet fijn om te horen.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten en huis slopen Empty Re: Kitten en huis slopen

Bericht  Lejow za 2 apr 2011 - 8:20

Hier was het de kitten die alles heel hield, en de oudere kat die alles sloopte.. Die trok al mn behang van de muren.
Kitten is nu ondertussen bijna 2 en heeft nog steeds ( op af en toe der nagels in de bank) niets gesloopt.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten en huis slopen Empty Re: Kitten en huis slopen

Bericht  RioolSpook za 2 apr 2011 - 22:28

Mijn kittens slopen niets. En ze gaan nu ondertussen heel goed samen met de rest van de katten. De eerste week was het wat onwennig, maar nu zijn het allemaal dikke maatjes en moet ik iedere ochtend over een stapel van 4 katten stappen.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten en huis slopen Empty Re: Kitten en huis slopen

Bericht  Pien za 2 apr 2011 - 22:36

ik vind niet zozeer dat mijn kittens veel gesloopt hebben... ik heb ze ook redelijk tot goed op kunnen voeden! inmiddels hebben we nog 1 kat over (andere 2 zijn helaas beide dood gereden) en hij luisterd gewoon echt goed...
ik vind dat als mensen een kitten nemen, ze er wel echt tijd voor moeten hebben en er tijd in moeten en willen steken, bij alle drie de katten was ik de eerste 4 tot 7 dagen thuis en heb ik veel tijd gestoken in het corrigeren.

uiteindelijk zijn er bij ons amper dingen gesneufeld, ja. de bank en stoelen hebben halen van de nagels. maar dat is gewoon speelzigheid zeg maar...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten en huis slopen Empty Re: Kitten en huis slopen

Bericht  Jilke za 2 apr 2011 - 22:39

Ja speels zijn is niet erg, de bank heeft hier ook al haken en pluizen van de andere 2 dames. Maar ik vroeg me af hoe het met hardere dingen zit, gaan ze bv bijten in stoelpoten en dat soort dingen. Volgens mij valt dat wel mee?

Vraag me zoiezo ook af of de andere 2 een nieuwe gaan accepteren. De jongste is niet moeilijk, de oudste is erg territorium gericht. Andere katten jaagt hij gegarandeerd de tuin uit. Vraag me af of dat gaat werken hier.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten en huis slopen Empty Re: Kitten en huis slopen

Bericht  Rovine za 2 apr 2011 - 22:45

Die van ons sloopt alles wat hij tegenkomt, ook al is het nu een kater van 6 kg, gaat er vrolijk mee door. Gordijnen proberen we niet eens meer op te hangen, liggen binnen een week toch weer op de grond, vloerbedekkingen zijn gerafeld, jassenlusjes kapot omdat hij de kapstok op klimt. Alles wat hij leuk vindt eigent hij zichzelf gewoon toe en doet ermee wat hij wil.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten en huis slopen Empty Re: Kitten en huis slopen

Bericht  Pien za 2 apr 2011 - 22:51

AmiAmi schreef:Ja speels zijn is niet erg, de bank heeft hier ook al haken en pluizen van de andere 2 dames. Maar ik vroeg me af hoe het met hardere dingen zit, gaan ze bv bijten in stoelpoten en dat soort dingen. Volgens mij valt dat wel mee?

Vraag me zoiezo ook af of de andere 2 een nieuwe gaan accepteren. De jongste is niet moeilijk, de oudste is erg territorium gericht. Andere katten jaagt hij gegarandeerd de tuin uit. Vraag me af of dat gaat werken hier.

onze katten hebben nooit ergens op gebeten, ja, op veters en touwtjes, maar niet op meubels o.i.d.
de kat die we nu nog hebben, is inmiddels bijna 3 en die is echt een vechtersbaasje. wij wonen in een straat met heel veel katten, er lopen hier denk ik zo'n 15 katten rond! buren verderop hebben sinds 2 maanden 2 kittens, die lopen met regelmaat in onze tuin en onze kat word dan zo anders, gaat blazen, maakt zich helemaal groot en stuurt ze echt weg! zodra ze ook maar richting de deur lopen word hij echt lelijk! ik heb geen idee hoe het zou zijn als wij een kitten in huis erbij zouden nemen, het kriebelt wel heel erg aangezien we altijd 2 katjes gehad hebben maar we doen het toch niet...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten en huis slopen Empty Re: Kitten en huis slopen

Bericht  Shisha za 2 apr 2011 - 22:55

Wij hebben 2 katten en over het algemeen slopen ze niks. Maar wanneer ze de dolle 5 minuten hebben letten ze echt nergens meer op! Dan vliegen ze achter elkaar aan over de bank, de tafel, de salontafel, de vensterbank etc. dus alles wat er op staat gaat om en op die manier zijn er al aardig wat glazen, kopjes, vazen en lampen gesneuveld.
Heel soms krabben ze wel eens aan de stoel of de bank maar we hoeven maar de naam te zeggen (op een boze toon) en ze stoppen ermee.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten en huis slopen Empty Re: Kitten en huis slopen

Bericht  Inge za 2 apr 2011 - 23:00

Onze katten hebben niks bewust gesloopt toen ze kitten waren. Maar wel uit speelsheid dat er iets om gegaan is en van de nageltjes haakjes in de bank / stoelen
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten en huis slopen Empty Re: Kitten en huis slopen

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 23:09

Bij ons was de kitten ook de rustheid zelve en was 't vriend Frits die de boel sloopte. Naja. Sloopt...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten en huis slopen Empty Re: Kitten en huis slopen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum