Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

+10
_Lacey_
Oasis
Blond
Rovine
Atelier Madame
Susan
Zwoesj
Jente10
Jeanette
TukTuk
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek - Pagina 2 Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 13:14

Jen_ schreef:
Yasmin schreef:Ja, was een bijbaantje. Het gesprek zelf liep al helemaal niet lekker op de 1 of andere manier en toen aan het einde vroeg hij: heb je nog vragen? Dus ik vroeg heel beleefd wat het zou verdienen. Toen was zn antwoord: hoezo wil je dat weten? Ik dacht nog bij mezelf, is toch een hele normale vraag tijdens 1e gesprek bij bijbaantjes :shock: Ik gaf gewoon heel normaal antwoord, iets in de zin van dat ik dan weet waar ik aan toe ben. En gaat het dan alleen maar om het geld dat je hier komt? Ik weer, nou voor het grootste gedeelte wel omdat het een bijbaan is en dus voor extra dingen. En toen begon hij echt moeilijk te doen, ik vind het nog steeds zo apart als ik eraan terug denk..:S En toen had ik ook echt geen zin meer om voor dat bedrijf te werken

Wat achterlijk! 'doe je het alleen voor het geld?' 'Nee meneer ik vind u zo aardig en heb zoveel hart voor de zaak, dat ik het puur doe omdat ik het zo leuk vind. Leuker dan afspreken met vriendinnen'. Wat raar. Heb je ooit nog antwoord gekregen op wat je uurloon zou zijn?

Haha, nee eigenlijk niet, hij zei zo: normaal horecatarief. Dus ik zo: hoeveel is dat dan? Ja, dan moet ik gaan kijken, ik weet ook niet hoeveel dat is. Toen heb ik het maar opgegeven haha..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek - Pagina 2 Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  JD vr 8 apr 2011 - 14:13

ja, omdat ik in 1 week meerdere gesprekken had, en er toen opeens 3 bedrijven waren die me wilden hebben. dus toen heb ik er 2 af moeten zeggen....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek - Pagina 2 Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  RYW vr 8 apr 2011 - 19:35

Ik kan me ergens wel voorstellen bij die van Mozzarella dat ze teleurgesteld of verontwaardigd waren. Want dat zou ik ook zijn als een bedrijf zegt mij aan te nemen en terwijl ik in mijn opzegtermijn bij mijn oude baas zit kappen ze het ineens af omdat ze iemand anders hebben. Maar dat vind ik het echt onprofessioneel om dit soort acties te doen met boze mails enzo. Daar zouden ze zich niet toe moeten verlagen.

Ik heb het ook wel eens gedaan, afwijzen na een gesprek, omdat ze mij minder uren dan gehoopt konden bieden. Hadden ze keurig begrip voor.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek - Pagina 2 Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Linda vr 8 apr 2011 - 20:37

Ja, één keer na het eerste gesprek toen ik uit werd genodigd voor het tweede gesprek. Ik had gesolliciteerd voor een bepaalde locatie, maar ik moest een paar maanden eerst heel ergens anders werken, daar had ik weinig zin in. Ook wilde ik 36 uur over 4 dagen werken en dat mocht niet. Ik zag het helemaal niet zitten om dan heel ver te moeten reizen voor een half dagje.

En één keer in m'n proeftijd. Ik was afgestudeerd en ik had een paar sollicitaties lopen, de eerste waar ik werd aangenomen ben ik aan de slag gegaan. Maar de visie van de instelling stond me erg tegen, in de verslavingszorg mensen volstoppen met methadon. Haha, oké, misschien was dat lichtelijk overdreven. Maar ik kwam van de opleiding met de intentie om mensen te helpen en dat voelde op dat moment absoluut niet zo.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek - Pagina 2 Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Rovine vr 8 apr 2011 - 21:27

Ik kan me die boosheid bij Mozzarella juist minder voorstellen. Een bedrijf heeft het meest aan een gemotiveerde werknemer. Als ze wellicht toch voor dat bedrijf gekozen had, was ze misschien na een half jaar weer vertrokken omdat ze er toch niet zo paste. En dan ben je weer een half jaar aan investeringen verder. Het is wel zuur voor ze, maar ik kan wel begrijpen dat boze reacties je juist sterken in het besluit voor die ander te kiezen.

Ik ben nu in gesprek met verschillende detacheerders en ooit ga ik een baan vinden. Dan ga ik de anderen toch moeten teleurstellen. En ik heb nu vooraf al een beetje een idee welke hoe gaat reageren. En dat neem ik ook wel mee in mijn algemene oordeel.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek - Pagina 2 Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 22:21

Aan de ene kant kan ik het me wel voorstellen maar er was ook een reden voor de switch want die mensen hielden zich al direct niet aan afspraken...mij te bellen...mijn contract op te sturen....salaris werd opeens veranderd...master was opeens twijfelachtig. Dus ik had een HEEL fatsoenlijke mail gestuurd, me verontschuldigd en alles en ook eerlijk mijn bezwaren uitgelegd en toen kreeg ik dus die pissige mails van dat mens.

Kreeg overigens daarna nog een mail van de directeur met dat als ik er ooit anders over zou nadenken ik altijd met hem contact mocht opnemen want zijn indruk van mij was meer dan positief, zag veel in me. Dus dat maakte het weer een beetje goed. Maar die locatiedirectrice was echt onprofessioneel en werd persoonlijk. Zei zelfs met zo'n mentaliteit zou ik het nooit ver schoppen en zij boden mij zoveel kansen etc...vond dat echt heel rot.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek - Pagina 2 Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Melis_je vr 8 apr 2011 - 23:24

Ja, ik kreeg de voorwaarden en daar stond in dat je bij ziekte, een boete moest betalen aan het bedrijf. Die boete moest ook betaald worden bij een ladder in je (eigen) panty, de verkeerde hakhoogte, te laat komen en meer van dat soort onzin. Het bedrag was 70 euro, geloof ik.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek - Pagina 2 Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 17:00

Melis_je schreef:Ja, ik kreeg de voorwaarden en daar stond in dat je bij ziekte, een boete moest betalen aan het bedrijf. Die boete moest ook betaald worden bij een ladder in je (eigen) panty, de verkeerde hakhoogte, te laat komen en meer van dat soort onzin. Het bedrag was 70 euro, geloof ik.
pff wat raar! wat voor functie was het? maar als je ziek bent moet het bedrijf jouw toch betalen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek - Pagina 2 Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum