Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

+10
_Lacey_
Oasis
Blond
Rovine
Atelier Madame
Susan
Zwoesj
Jente10
Jeanette
TukTuk
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek Empty Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 20:41

Naar aanleiding van het topic van Leaf. Natuurlijk weet ik wel dat er veel mensen op zoek zijn naar werk en dat niet altijd even makkelijk is...

Maar hebben jullie weleens een functie/ bedrijf afgewezen? En waarom?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  TukTuk wo 6 apr 2011 - 20:48

Ja, was wel voor een bijbaantje. Ik had gesolliciteerd voor op het station bij de friettent, was destijds 18 of 19, en zou iets van 3,5 euro per uur gaan verdienen :shock: . Heb toen vriendelijk bedankt Laughing
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 20:58

Ja, ik zou via een huiswerkinstituut een jongen met behoorlijke autisme moeten begeleiden. Ze hadden me speciaal gevraagd omdat ik dat werk ook al doe. Leuk en aardig, maar tijdens het gesprek kwamen ze aan met een uurloon wat zowat nog minder was dan het minimumloon. Met schoonmaken verdiende ik zelfs nog meer, plus dat ik er nog een half uur voor moest rijden. Zou betekenen dat ik er 120 euro in de maand op achteruit zou gaan. Toen heb ik wel even vriendelijk bedankt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Jeanette wo 6 apr 2011 - 21:03

Nee, nog nooit.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Jente10 wo 6 apr 2011 - 23:52

Ja, een zomerbaantje. Had twee sollicitaties op 1 dag, kassabaantje bij Action en Ikea. Wilde veel liever bij de Ikea en na gesprek helemaal. Aan eind van de dag was ik bij beide ''aangenomen'' maar heb toen Action laten weten dat ik daar niet kwam werken.
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Zwoesj wo 6 apr 2011 - 23:55

Ik ook, was een functie die volgens de omschrijving goed bij me zou passen, maar daar stonden een aantal dingetjes niet in vermeld.. Daardoor stond het me verre van aan, en heb ik vriendelijk bedankt.
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Susan do 7 apr 2011 - 0:01

Ja, maar dat was een uitzendbaan voor een maandje. Ik vond het toen te ver. Achteraf heb ik wel zoiets van: wat zeikte ik nou eigenlijk, het was makkelijk te fietsen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Atelier Madame do 7 apr 2011 - 1:01

Jawel, omdat ik een leukere functie had gevonden ergens anders.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Rovine do 7 apr 2011 - 3:49

Ja. Er is momenteel een enorm tekort aan te.kenaar/construct.eurs in deze regio en zeker met een bepaald CAD-pakket waar ik inmiddels 7 jaar ervaring mee heb. Hoewel ik momenteel nog nergens aangenomen ben heb ik al wel 1 bedrijf afgewezen. Zij vroegen of ik voor hen wilde komen tekenen in 2 programma's die ik niet ken (terwijl die 7 jaar ervaring in dat andere pakket juist zo gewild zijn), eigenlijk zou ik puur dingen na gaan tekenen van het ene naar het andere programma. En dat dan voor een salaris onder mijn marktwaarde voor een uitzendcontract, best ver reizen ook nog.

Ze reageerden er een beetje vervelend op, door te zeggen dat anderen me er heus ook wel uitgooien als ze willen, ondanks een beter contract.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 3:50

Ja. Ik had 3 sollicitaties gehad en bij 2 van de 3 mocht ik beginnen als ik wilde, dus toen heb ik tegen 1 bedrijf nee moeten zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Blond do 7 apr 2011 - 4:14

Ja, omdat ik dan niet alleen in mijn woonplaats moest werken, maar ook een dorp drie kwartier fietsen verderop. En als ik dan om 7.30 moet beginnen, fiets ik liever niet door de bossen in mn uppie.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 6:14

Ja dat heb ik een paar keer meegemaakt. En dan om de reden dat ik bij 2 of 3 bedrijven tegelijk was aangenomen na een gesprek, en dan moet je toch kiezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 6:37

_Chance schreef:Ja, omdat ik dan niet alleen in mijn woonplaats moest werken, maar ook een dorp drie kwartier fietsen verderop. En als ik dan om 7.30 moet beginnen, fiets ik liever niet door de bossen in mn uppie.

Maar dit weet je toch al voor dat je daar gaat werken of niet?

Wat stom Nobucta, dat ze zo reageerde! Heb ik ook weleens gehad trouwens. Vroegen ze of ik nog een andere sollicitatie had lopen en ik vertelde van wel en waar en toen kraakte hij dat bedrijf aan alle kanten af. Ik vond dat zo stom haha. Die baan wees ik af en die andere nam ik dus maar het bleek idd niks te zijn. Binnen een maand was ik weg Very Happy

Ik opende dit topic omdat ik alleen maar over afwijzingen van werkgevers hoor maar ik zelf wel een paar keer zelf een werkgever heb afgewezen. Omdat ik me gewoon niet thuis voelde in het bedrijf bijvoorbeeld of omdat de mensen waarmee ik het gesprek had niet aardig overkwamen, negatief waren. Een indruk van een bedrijf is voor mij wat dat betreft erg belangrijk. Ik snap wel dat je minder waarde hecht aan zoiets op het moment dat je heel lang naar werk op zoek bent hoor maar ik vind best dat mensen hier ook bij stil mogen staan smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Oasis do 7 apr 2011 - 7:32

Jen_ schreef:Ja dat heb ik een paar keer meegemaakt. En dan om de reden dat ik bij 2 of 3 bedrijven tegelijk was aangenomen na een gesprek, en dan moet je toch kiezen.

+1. Ik heb dit gehad met bijbanen en ook met stages.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:17

Ja, ik was ergens aangenomen maar moest nog 2,5 maand wachten tot die functie zou beginnen. Ik had gelukkig nog geen contract binnengekregen om te ondertekenen. Intussen kwam een (huidige) leukere baan voorbij, daarop gesolliciteerd en kon binnen 2 weken beginnen. Toen heb ik die andere baan afgezegd en die waren HEEL pissig, kreeg echt boze mails enzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:22

Ja, dat heb ik weleens gedaan en dat was achteraf best dom want ik werd meteen gekort op mijn uitkering (20% geloof ik).
Ik stond bij het CWI ingeschreven als kapster en ik kreeg een aanbieding voor een herensalon, maar dat wilde ik dus niet. Ik wilde een salon waar dames en heren kwamen, heren vind ik juist het minst leuk om te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Rovine do 7 apr 2011 - 8:35

Auch mozzarella... daar ben ik best bang voor. Toen ik bij mijn vorige baan aangenomen was liep er ook nog iets, dus ik was best zenuwachtig dat dat ook iets zou worden, want dan moest ik iemand afwijzen en dat vond ik doodeng. Die tweede is nooit wat geworden toen, ergens ook wel opgelucht over.

UWV beschouwt alles als passend. Ik heb wel eens met zo'n werkcoach hun hele baan-aanbod doorgenomen. Zat niks bij omdat ik een vrij specifieke opleiding heb. Kreeg ik er toch een aantal in mijn handen gedrukt dat ik daar maar moest solliciteren. Terwijl ze me daar nooit aannemen omdat ik gewoonweg niet ervoor opgeleid ben. Maar als ik ze zou weigeren was het werkweigering. :s
Aanvraag uitkering loopt nu wel, maar ik hoop deze ronde die werkcoach-ellende te mogen skippen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:35

Echt Birgit? Ik wist niet dat dat zo werkte. Wat vervelend zeg... Al begrijp ik het ergens wel maar toch...

En Mozz haha, wat lomp van zulke bedrijven he die zo reageren... Ik begrijp dat echt niet! Je zou toch denken dat ze prof. blijven maar blijkbaar niet...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 16:49

Ja, was een bijbaantje. Het gesprek zelf liep al helemaal niet lekker op de 1 of andere manier en toen aan het einde vroeg hij: heb je nog vragen? Dus ik vroeg heel beleefd wat het zou verdienen. Toen was zn antwoord: hoezo wil je dat weten? Ik dacht nog bij mezelf, is toch een hele normale vraag tijdens 1e gesprek bij bijbaantjes :shock: Ik gaf gewoon heel normaal antwoord, iets in de zin van dat ik dan weet waar ik aan toe ben. En gaat het dan alleen maar om het geld dat je hier komt? Ik weer, nou voor het grootste gedeelte wel omdat het een bijbaan is en dus voor extra dingen. En toen begon hij echt moeilijk te doen, ik vind het nog steeds zo apart als ik eraan terug denk..:S En toen had ik ook echt geen zin meer om voor dat bedrijf te werken

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 22:52

mozzarella schreef:Ja, ik was ergens aangenomen maar moest nog 2,5 maand wachten tot die functie zou beginnen. Ik had gelukkig nog geen contract binnengekregen om te ondertekenen. Intussen kwam een (huidige) leukere baan voorbij, daarop gesolliciteerd en kon binnen 2 weken beginnen. Toen heb ik die andere baan afgezegd en die waren HEEL pissig, kreeg echt boze mails enzo.

Haha jeetje zeg, wat flauw dat je dan boze e-mails kreeg. Ik snap dat ze teleurgesteld waren, maar zij zouden toch ook moeten snappen dat je voor jezelf kiest.

Een vriendin van mij was ergens aangenomen, kon maandag starten. Toen werd ze óók aangenomen bij een ander bedrijf wat veel leuker was, en meer verdiende, in de buurt, enz. Heeft ze dat bedrijf op vrijdag afgebeld. Vonden ze ook niet leuk, want ze zou na het weekend starten. Begrijpelijk maar ik snapte haar heel goed. Soms moet je even egoistisch alleen aan jezelf denken. Je wordt er tegenwoordig ook net zo makkelijk weer 'uitgegooid' en dan denken ze ook niet aan jou.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 22:54

Yasmin schreef:Ja, was een bijbaantje. Het gesprek zelf liep al helemaal niet lekker op de 1 of andere manier en toen aan het einde vroeg hij: heb je nog vragen? Dus ik vroeg heel beleefd wat het zou verdienen. Toen was zn antwoord: hoezo wil je dat weten? Ik dacht nog bij mezelf, is toch een hele normale vraag tijdens 1e gesprek bij bijbaantjes :shock: Ik gaf gewoon heel normaal antwoord, iets in de zin van dat ik dan weet waar ik aan toe ben. En gaat het dan alleen maar om het geld dat je hier komt? Ik weer, nou voor het grootste gedeelte wel omdat het een bijbaan is en dus voor extra dingen. En toen begon hij echt moeilijk te doen, ik vind het nog steeds zo apart als ik eraan terug denk..:S En toen had ik ook echt geen zin meer om voor dat bedrijf te werken

Wat achterlijk! 'doe je het alleen voor het geld?' 'Nee meneer ik vind u zo aardig en heb zoveel hart voor de zaak, dat ik het puur doe omdat ik het zo leuk vind. Leuker dan afspreken met vriendinnen'. Wat raar. Heb je ooit nog antwoord gekregen op wat je uurloon zou zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 0:27

Alsof er ook echt veel bijbaantje is waar je onwijs je passie in kunt vinden... Buiten dat voel ik me ook nooit op mijn gemak die vraag te stellen hoor. Het lijkt soms wel zo'n taboe maar het is toch logisch dat je je vaste lasten wilt kunnen blijven betalen? Ik snap niet dat ze dit soort dingen niet standaard in een functie omschrijving/ vacature zetten. Dan kun je gelijk bepalen of het voor jou tijdsverspilling is of niet om er op te reageren. Al is een baan nog zo leuk, als ik mijn hypotheek er niet mee kan betalen houdt het natuurlijk snel op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Rovine vr 8 apr 2011 - 0:31

Ik maakte er altijd een grapje van zoals "de huur betaalt zichzelf niet". Maar die reactie was wel heel raar. Iedereen doet het voor het geld, al is het mooi meegenomen als het ook nog eens leuk is.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Blond vr 8 apr 2011 - 4:16

Zusje van Bert schreef:
_Chance schreef:Ja, omdat ik dan niet alleen in mijn woonplaats moest werken, maar ook een dorp drie kwartier fietsen verderop. En als ik dan om 7.30 moet beginnen, fiets ik liever niet door de bossen in mn uppie.

Maar dit weet je toch al voor dat je daar gaat werken of niet?

Wat stom Nobucta, dat ze zo reageerde! Heb ik ook weleens gehad trouwens. Vroegen ze of ik nog een andere sollicitatie had lopen en ik vertelde van wel en waar en toen kraakte hij dat bedrijf aan alle kanten af. Ik vond dat zo stom haha. Die baan wees ik af en die andere nam ik dus maar het bleek idd niks te zijn. Binnen een maand was ik weg Very Happy

Ik opende dit topic omdat ik alleen maar over afwijzingen van werkgevers hoor maar ik zelf wel een paar keer zelf een werkgever heb afgewezen. Omdat ik me gewoon niet thuis voelde in het bedrijf bijvoorbeeld of omdat de mensen waarmee ik het gesprek had niet aardig overkwamen, negatief waren. Een indruk van een bedrijf is voor mij wat dat betreft erg belangrijk. Ik snap wel dat je minder waarde hecht aan zoiets op het moment dat je heel lang naar werk op zoek bent hoor maar ik vind best dat mensen hier ook bij stil mogen staan smile.

Nee, want ik had geschreven om als oproepkracht te gaan werken in een verzoringstehuis in mijn eigen woonplaats, en niet voor dat verzorgingshuis in dat andere dorp.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  _Lacey_ vr 8 apr 2011 - 6:30

Ja: ik kon een keer via twee verschillende uitzendbureaus bij twee verschillende bedrijven aan de slag en ik heb de beste gekozen.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek Empty Re: Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum