Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Twijfel over zomervakantie...

+10
duckie
Coccinelle
Flip Fluitketel
Susan
Mamsie
Teddyaapje
Diese
Famke
knets
Pussycat
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Twijfel over zomervakantie... Empty Twijfel over zomervakantie...

Bericht  Pussycat di 5 apr 2011 - 22:14

Ik ben heel erg benieuwd naar verhalen van mensen die met een jonge baby op zomervakantie zijn geweest naar het buitenland. En dan het liefste in hotel, want dat is wat wij ook willen gaan doen.
Dus ik zit al helemaal te bedenken hoe het dan gaat.
En ik heb er al onwijs veel zin in, alleen vraag ik me 1 ding af.

Namelijk met het ontbijt en lunch kan ze gewoon mee naar het restaurant, maar met het diner twijfel ik...
Aangezien het dan altijd vrij laat is.
Hoe deden jullie dat? Namen jullie je baby dan toch mee of lieten jullie hem/haar op hotelkamer met bijvoorbeeld een babyfoon?
Als jullie de baby wel meenamen worden ze dan niet erg onrustig door de combinatie drukte en moe?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfel over zomervakantie... Empty Re: Twijfel over zomervakantie...

Bericht  knets di 5 apr 2011 - 22:24

Ik ben met beide jongens op vakantie geweest toen ze nog heel klein waren.. (jason was 11 weken en Jordan met 16 weken)
Ze sliepen gewoon in de kinderwagen dus wij gingen gewoon savonds naar het restaurant en daarna een loopje over de boulevard..
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfel over zomervakantie... Empty Re: Twijfel over zomervakantie...

Bericht  Famke di 5 apr 2011 - 22:26

Ik heb geen ervaring met de vakantie in het buitenland op die leeftijd. Maar slaapt je kindje goed in de kinderwagen? Ook in ruimtes met lawaai? Wij hebben L. regelmatig s avonds mee genomen naar restaurants etc. die sliep gewoon overal dwars doorheen. Maar als dat niet zo is dan is de hotelkamer misschien een beter optie. Ik zou dan alleen eerst wel testen of de babyfoon idd bereik heeft in het restaurant.

Mijn voorkeur zou toch zijn om het kindje mee te nemen in de kinderwagen.
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfel over zomervakantie... Empty Re: Twijfel over zomervakantie...

Bericht  Pussycat di 5 apr 2011 - 22:29

Ze slaapt alleen in de wandelwagen als ik ermee loop zodra ik stil sta begint ze al te huilen Laughing
Dus vandaar.. en als ik haar hier op bed leg in het donker is ze zo vertrokken en aangezien ze s'avonds snel mopperig is als ze moe wordt... dus vandaar.

Ooh en ze is dan 7 maanden natuurlijk dus heb geeeeen idee hoe ze het dan nog zou vinden in de wandelwagenbak/tegen die tijd buggy?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfel over zomervakantie... Empty Re: Twijfel over zomervakantie...

Bericht  Diese di 5 apr 2011 - 23:08

Hier geen ervaring met (hotel)vakanties en kindjes, maar ik zou het ook wel graag willen.
Ik denk dat rond de 7 maanden juist de ideale leeftijd is, omdat ze dan juist nog kunnen slapen in de wandelwagen. Misschien kun je over een paar maandjes beslissen, als je kindje wat ouder is en misschien wel wat beter gaat slapen? Wij twijfelen of we juist dit jaar niet nog een keer lekker naar een hotel moeten gaan. Als de kindjes ouder zijn en echt in bed moeten slapen, lijkt me camperen/een appartement geschikter, zodat je 's avonds zelf ook wat hebt te doen. Een hotelkamer heb je nog wel eens gezien lijkt me Wink

Ik zou mn kindje alleen never nooit niet alleen op een hotelkamer laten liggen, ook al ben je in de buurt.
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfel over zomervakantie... Empty Re: Twijfel over zomervakantie...

Bericht  Teddyaapje di 5 apr 2011 - 23:18

Wij gaan als T 10maanden is naar Italie (met de auto) en we hebben een hotel geboekt met volpension. We zien wel hoe het dan gaat, als T dan slaapt blijft ie lekker op de kamer en nemen we de babyphone mee, is ie wakker dan gaat ie gewoon gezellig mee en dan zien we wel.
Ik zou me er niet al te druk over maken, met kindjes kun je je alles van te voren bedenken maar het loopt toch altijd anders.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfel over zomervakantie... Empty Re: Twijfel over zomervakantie...

Bericht  Mamsie di 5 apr 2011 - 23:20

Teddyaapje schreef:Wij gaan als T 10maanden is naar Italie (met de auto) en we hebben een hotel geboekt met volpension. We zien wel hoe het dan gaat, als T dan slaapt blijft ie lekker op de kamer en nemen we de babyphone mee, is ie wakker dan gaat ie gewoon gezellig mee en dan zien we wel.
Ik zou me er niet al te druk over maken, met kindjes kun je je alles van te voren bedenken maar het loopt toch altijd anders.

Dat zou ik nooit durven om mijn kind alleen op de kamer te laten.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfel over zomervakantie... Empty Re: Twijfel over zomervakantie...

Bericht  Teddyaapje di 5 apr 2011 - 23:25

Mamsie schreef:
Teddyaapje schreef:Wij gaan als T 10maanden is naar Italie (met de auto) en we hebben een hotel geboekt met volpension. We zien wel hoe het dan gaat, als T dan slaapt blijft ie lekker op de kamer en nemen we de babyphone mee, is ie wakker dan gaat ie gewoon gezellig mee en dan zien we wel.
Ik zou me er niet al te druk over maken, met kindjes kun je je alles van te voren bedenken maar het loopt toch altijd anders.

Dat zou ik nooit durven om mijn kind alleen op de kamer te laten.

Daar ben ik opzich niet zo moeilijk in, maar het zal er ook aan liggen wat voor hotel het is en waar onze kamer ergens in het hotel is. Maar zoals ik al zei, we zien dan wel
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfel over zomervakantie... Empty Re: Twijfel over zomervakantie...

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 23:29

Mamsie schreef:
Teddyaapje schreef:Wij gaan als T 10maanden is naar Italie (met de auto) en we hebben een hotel geboekt met volpension. We zien wel hoe het dan gaat, als T dan slaapt blijft ie lekker op de kamer en nemen we de babyphone mee, is ie wakker dan gaat ie gewoon gezellig mee en dan zien we wel.
Ik zou me er niet al te druk over maken, met kindjes kun je je alles van te voren bedenken maar het loopt toch altijd anders.

Dat zou ik nooit durven om mijn kind alleen op de kamer te laten.

Ik ook niet. Dat hebben wij zelfs niet in Centerparcs gedaan !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfel over zomervakantie... Empty Re: Twijfel over zomervakantie...

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 23:39

Nee ik zou mn kind dan ook niet alleen laten. Zit dan zelf echt niet rustig.
Toen L. 11 maanden was zijn we voor het eerst met vliegtuig op vakantie gegaan. Ik heb toen wel gekozen voor een appartement ipv een hotel. Sowieso omdat ik het makkelijk vind om met een kind een keukentje te hebben en als hij dan een middag dutje deed als we van het strand terug kwamen, dan kon ik ook mn eigen ding doen omdat hij gewoon in een aparte slaapkamer lag. 's avonds nam ik hem gewoon mee en gingen we lekker uit eten. Ik ben op vakantie niet zo met al die tijden bezig, maar je kind moet daar dan natuurlijk wel een beetje tegen kunnen. Als ze jong zijn ze vaak nog wel makkelijk. Ik vond het wat lastiger toen mn zoon 2 was en nu gaat het ook weer super.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfel over zomervakantie... Empty Re: Twijfel over zomervakantie...

Bericht  Susan di 5 apr 2011 - 23:41

Ik zou ook no way mijn kinderen alleen in een hotelkamer laten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfel over zomervakantie... Empty Re: Twijfel over zomervakantie...

Bericht  Flip Fluitketel di 5 apr 2011 - 23:45

ik wilde ook heel graag naar het buitenland op vakantie van de zomer. Maar mijn man durft dit nog niet aan. Omdat ze nog klein is, de lange zit in de auto en of het vliegtuig en de drukte daarom heen. Wij zijn nu van plan om niet al te ver te gaan bijv Belgie, Duitsland of Nederland zelf. Wel willen we volgend jaar wel graag weer naar het buitenland als de situatie het toelaat.

Ik zou m'n dochter ook niet alleen laten op de kamer. Thuis laat ik haar ook niet alleen thuis. Maar is inderdaad even kijken hoe alles loopt denk ik.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfel over zomervakantie... Empty Re: Twijfel over zomervakantie...

Bericht  Coccinelle wo 6 apr 2011 - 2:28

Wij zijn pas met onze dochter naar het buitenland geweest (vliegvakantie).
We hebben alleen niet gekozen voor een hotel maar voor een bungalow. Het grote voordeel hiervan vond ik dat wij gewoon voor het huisje konden zonnen als onze dochter op bed lag. Het was ook maar een complex met 10 huisjes ong. dus het zwembad lag ook zo goed als voor de deur. Als ik in een hotel had gezeten was ik daar op het balkon gaan zitten denk ik want ik zou haar niet alleen op de kamer laten.
S' ochtends haalden we broodjes bij de bakker en aten we bij het huisje, als we 's avonds uit eten gingen was ze of wakker (gingen meestal niet zo heel laat), of sliep ze in de kinderwagen.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfel over zomervakantie... Empty Re: Twijfel over zomervakantie...

Bericht  duckie wo 6 apr 2011 - 2:58

Coccinelle schreef:Wij zijn pas met onze dochter naar het buitenland geweest (vliegvakantie).
We hebben alleen niet gekozen voor een hotel maar voor een bungalow. Het grote voordeel hiervan vond ik dat wij gewoon voor het huisje konden zonnen als onze dochter op bed lag. Het was ook maar een complex met 10 huisjes ong. dus het zwembad lag ook zo goed als voor de deur. Als ik in een hotel had gezeten was ik daar op het balkon gaan zitten denk ik want ik zou haar niet alleen op de kamer laten.
S' ochtends haalden we broodjes bij de bakker en aten we bij het huisje, als we 's avonds uit eten gingen was ze of wakker (gingen meestal niet zo heel laat), of sliep ze in de kinderwagen.

mag ik vragen waar jullie zijn geweest? bungalow met zwembad zoals je verteld klinkt wel goed
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfel over zomervakantie... Empty Re: Twijfel over zomervakantie...

Bericht  Darius wo 6 apr 2011 - 3:13

Toen Laurens 7 maanden was hebben we vijf dagen in een hotel gezeten in Berlijn. En ik ga dus nooit meer in een hotel, wat een gedoe zeg. Savonds (het was december) was het eigenlijk te koud om nog buiten te zijn en Laurens moest natuurlijk ook gewoon om 18 uur zijn hapje hebben. Dus wij zaten iedere avond om 18 uur op de hotelkamer (Laurens blerde in het restaurant alles bij elkaar) en meneer wilde daarna gewoon niet slapen, dus tot 11 uur nog met een baby op de kamer gezeten. Nee, hotel is helemaal niks voor ons!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfel over zomervakantie... Empty Re: Twijfel over zomervakantie...

Bericht  Coccinelle wo 6 apr 2011 - 3:55

duckie schreef:
Coccinelle schreef:Wij zijn pas met onze dochter naar het buitenland geweest (vliegvakantie).
We hebben alleen niet gekozen voor een hotel maar voor een bungalow. Het grote voordeel hiervan vond ik dat wij gewoon voor het huisje konden zonnen als onze dochter op bed lag. Het was ook maar een complex met 10 huisjes ong. dus het zwembad lag ook zo goed als voor de deur. Als ik in een hotel had gezeten was ik daar op het balkon gaan zitten denk ik want ik zou haar niet alleen op de kamer laten.
S' ochtends haalden we broodjes bij de bakker en aten we bij het huisje, als we 's avonds uit eten gingen was ze of wakker (gingen meestal niet zo heel laat), of sliep ze in de kinderwagen.

mag ik vragen waar jullie zijn geweest? bungalow met zwembad zoals je verteld klinkt wel goed

Ja, we hebben echt een heerlijke vakantie gehad. Ik heb je een pm gestuurd.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfel over zomervakantie... Empty Re: Twijfel over zomervakantie...

Bericht  Vancity_girl wo 6 apr 2011 - 6:09

Nog geen ervaring met op vakantie gaan met een baby maar wel ruime ervaring met uit eten. Wij gaan elke week eigenlijk wel een keertje uit eten en nemen onze dochter dan altijd mee. Vaak slaapt ze in de kinderwagen en kunnen wij rustig eten. Als ze wakker wordt nemen we haar bij ons in de draagzak zodat we toch onze handen vrij hebben om te eten. Afgelopen weekend heb ik haar zelfs gewoon gevoed terwijl ik zelf zat te eten Very Happy Je wordt daar steeds handiger in.

Ik weet niet of je je dochter nu vaak mee neemt naar drukke omgevingen? Onze dochter is daar nl wel aan gewend en heeft er ook geen last van later. Ik zou haar gewoon meenemen en eventueel haar hapje ( als ze dat tegen die tijd eet) geven als jullie zitten te eten. Echt relax uitgebreid tafelen zal er niet in zitten maar het komt vast goed!
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfel over zomervakantie... Empty Re: Twijfel over zomervakantie...

Bericht  M@niek wo 6 apr 2011 - 6:38

F.elice is net 1 jaar als we naar spanje gaan. We zagen het helemaal zitten! Maar naar een weekendje weg geweest te zijn en daar met een vreselijk overspannen kind, veel huilen en vooral niet willen slapen, zag ik en mijn man het niet meer zo zitten om 2 weken in de hitte in een app. te zitten.

Daarna heb ik ook veel rondgevraagd aan mensen, maar de meeste zeiden toch wel dit nooit meer met een baby en of klein kindje te doen. Misschien gaat het wel goed hoor, maar dit jaar slaan wij spanje over!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfel over zomervakantie... Empty Re: Twijfel over zomervakantie...

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 6:43

Wij doen lekker een weekje CP dit jaar smile volgend jaar kijken we wel even verder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfel over zomervakantie... Empty Re: Twijfel over zomervakantie...

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 6:46

Wij gaan in mei 12 dagen naar Turkije.
Ik zie geen problemen eigenlijk. Nu is H ook al wel wat ouder natuurlijk...

Ik zou me er nu niet zo druk over maken en tegen die tijd even kijken.

De kinderen alleen laten zou ik echt never nooit doen!
Wat als er brand uit breekt? Je komt nooit mer bij je kind.
En als ik terug denk aan Madeleine McCain... Nee dank u.

Wij nemen haar `s avonds gewoon mee naar het barretje/terras en dan kan ze in de buggy slapen.
Naar verwachting zal het daar al redelijk warm zijn en zal ze toch niet vroeg gaan slapen.
En zowel, dan hebben we ook nog een zitje voor onze hotelkamer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfel over zomervakantie... Empty Re: Twijfel over zomervakantie...

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 8:02

Hazeltje schreef:Wij gaan in mei 12 dagen naar Turkije.
Ik zie geen problemen eigenlijk. Nu is H ook al wel wat ouder natuurlijk...

Ik zou me er nu niet zo druk over maken en tegen die tijd even kijken.

De kinderen alleen laten zou ik echt never nooit doen!
Wat als er brand uit breekt? Je komt nooit mer bij je kind.
En als ik terug denk aan Madeleine McCain... Nee dank u.

Wij nemen haar `s avonds gewoon mee naar het barretje/terras en dan kan ze in de buggy slapen.
Naar verwachting zal het daar al redelijk warm zijn en zal ze toch niet vroeg gaan slapen.
En zowel, dan hebben we ook nog een zitje voor onze hotelkamer.

Wij gaan in juni naar Spanje en doen het precies als jullie. Als hij goed gemutst is gaat hij lekker mee naar restaurant oid. En anders gaan we lekker met zn 2-en kaarten of andere spelletjes spelen op het balkon.

Gaan trouwens niet naar een hotel, omdat je dan vaak maar 1 kamer hebt. Wij hebben een 2kamer appartement gekozen. X. slaapt bij ons op de kamer dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfel over zomervakantie... Empty Re: Twijfel over zomervakantie...

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 8:18

Alleen in de hotelkamer laten zou ik echt nooit doen. Je weet niet wat voor idioten er verder rondlopen daar, je kent er geen mens. En idd, wat als er brand uitbreekt?
Toen ze hier 7 maanden waren sliepen ze ook echt amper meer in de kinderwagen, alleen als we een rondje liepen, maar niet langer dan een half uur. Dus daar zou ik ook niet teveel op rekenen.

Ik zou een hotel boeken met room service en een balkon, zodat je lekker op het balkon kunt eten, de kleine meid rustig kan slapen of spelen o.i.d.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfel over zomervakantie... Empty Re: Twijfel over zomervakantie...

Bericht  duckie wo 6 apr 2011 - 8:19

hoe doe je het met eten van je kleine dan.... laat je die ook alles eten van het restaurant of neem je potjes oid mee?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfel over zomervakantie... Empty Re: Twijfel over zomervakantie...

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 8:27

wij nemen potjes mee.

voor anderhalve week 2 of 3 fruitpotjes. Prak daar wel een banaan of rasp een appeltje / peer / mango.

Avondeten wordt lastiger. Gezien wij appartement hebben, denk ik dat ik (als wij 'thuis' eten) wat rijst + groente apart kook en extra portie in koeling zet voor volgende dag.
Doe ik nu ook...om de dag koken voor hem. Neem wel wat potjes mee, just in case.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfel over zomervakantie... Empty Re: Twijfel over zomervakantie...

Bericht  duckie wo 6 apr 2011 - 8:35

ohja... want ik vraag me altijd af bij die all inclusice hotels of je dat eten aan je kindje geeft... fruit zou nog kunnen dnek ik (goed wassen/schillen) maar met warm eten weet je niet hoe dat bereid is natuurlijk

enne hebben ze dat een bedje voor je kindje of moet je zelf een camping bedje ofzo meenemen?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfel over zomervakantie... Empty Re: Twijfel over zomervakantie...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum