Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand ervaring met EMDR therapie?

+7
Cato
Silver
bolus26
Chocolate Cookie
norah
Toet
Inge
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? Empty Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 4:02

Heeft hier iemand ervaring met deze therapie en zo ja, heb je er baat bij gehad?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 4:08

Ik heb er ervaring mee, maar bij mij hielp het niet. Misschien omdat de psychologe het niet goed uitvoerde omdat het haar eerste keer was dat ze het deed Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 4:09

Storm schreef:Ik heb er ervaring mee, maar bij mij hielp het niet. Misschien omdat de psychologe het niet goed uitvoerde omdat het haar eerste keer was dat ze het deed Wink
Hahah ja dat scheelt misschien ook wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Inge ma 27 dec 2010 - 4:12

Ja! Ik heb er wel baadt bij gehad
Het is een heftige emotionele therapie en heb meerdere keren op het punt gestaan er mee te stoppen, maar ben blij dat ik er mee door gegaan ben.
Ook vanuit mijn werk veel ervaring ermee, jongeren die deze therapie volgen. Bij deze jongeren wordt altijd uitgelegd, je hoofd bestaat uit laatjes, deze laatjes staan nu op het moment allemaal open. dmv EMDR gaan we zorgen dat deze laatjes dicht gaan en dat je alleen een laatje nog kan openen in je hoofd als jijzelf dit wilt.
Collega van mij volgt deze therapie nu ook en heeft er ook veel baadt bij. Het is wel pittig en ze vind het ook heel pittig, maar stukje bij beetje gaat het iets beter
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 4:13

Maar wat gebeurd er dan precies? Krijg je dan flashbacks ofzo?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Inge ma 27 dec 2010 - 4:19

Je herbeleeft situaties opnieuw in je hoofd, dit meerdere keren...
Dmv afleiding (tikjes, piepjes of volgen vinger... ik vond piepjes het fijnste) gaat dit een plekje krijgen als het ware.
Ik had wel dat ik na de EMDR sessie nog last had van herinneringen, maar dit hoort bij de verwerking
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 4:40

Misschien is dat ook wel iets voor mij..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Toet ma 27 dec 2010 - 4:42

Dit topic houd ik in de gaten, het is mij namelijk wel aangeraden.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Inge ma 27 dec 2010 - 4:45

Ik moet zeggen ik ben er echt heel positief over... achteraf gezien natuurlijk Wink op het moment zelf vond ik het behoorlijk heftig... maar ben achteraf zo blij dat ik doorgezet heb.
Ik denk ook wel dat er mensen zijn bij wie het niet werkt of die er geen baadt bij hebben... ieder mens is natuurlijk verschillend, maar ik vond het een fijne therapie (voor zo ver therapie fijn is)... opzich is het vrij laagdrempelig en je hoeft geen elle lange verhalen te vertellen over hetgeen je meegemaakt heb... en toch vertel je tijdens een sessie meer dan je van te voren dacht te gaan vertellen... ik had wel een fijne therapeute, dat scheelt ook denk ik.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 4:55

Dat is ook wat ik zo zat ben, dat eindeloze gepraat. Ik heb mijn verhaal nu al 1000 keer moeten doen en ik word er alleen maar moe van. En dan ben ik het zat en dan zeg ik gewoon dat het goed gaat. En dat wordt dan ook maar zo aangenomen en wordt het weer afgekapt. En wat ben ik er uiteindelijk mee opgeschoten? Geen moer dus. Het wordt nu eens tijd dat alles een plekje krijgt en ik gewoon door kan gaan met mijn leven en gelukkig kan zijn en mezelf eens wat gunnen. Want mijn eigenwaarde zit op het moment ook ruim onder 0.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 4:57

Ik heb het vorig jaar gedaan voor m'n paniekaanvallen, faalangst en dat soort dingen.

Ik heb er niet veel baat bij gehad. Ik ben er denk ik te nuchter voor.

Elke keer dat ik naar die piepjes moest luisteren en de beelden maar moest laten komen, dacht ik van 'oh shit, zometeen moet ik zeggen wat ik zag, ik kan maar beter iets bedenken' of 'ik heb honger'.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 5:00

Voor mij zou het zijn vanwege traumatische gebeurtenissen, het is van ca 15 jaar tijd en ik weet gewoon niet meer waar ik moet beginnen met verwerken want het is zo verschrikkelijk veel geweest.
De mishandelingen, de vernederingen enz.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 5:03

Daar schijnt het wel uitermate geschikt voor te zijn. Je kan het allicht proberen.
Het is inderdaad wel heel heftig. Ik ging er echt enorm van dromen en was echt heel vermoeid na zo'n sessie. Dus blijkbaar heeft het wel wat gedaan. Maar de therapie zelf vond ik heel stom.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Inge ma 27 dec 2010 - 5:12

Marin, ik merkte ook wel dat je er niet teveel bij mij nadenken nee... van te voren dacht ik ook echt, yeah right dmv piepjes en dat helpt...

Doedell schreef:Voor mij zou het zijn vanwege traumatische gebeurtenissen, het is van ca 15 jaar tijd en ik weet gewoon niet meer waar ik moet beginnen met verwerken want het is zo verschrikkelijk veel geweest.
De mishandelingen, de vernederingen enz.
Hier is het echt heel geschikt voor
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  norah ma 27 dec 2010 - 5:22

ik heb ook ervaring met emdr. mijn ervaring is wisselend want verwerkt heb ik de trauma's zeker niet daar kom ik nu tijdens groepstherapie wel weer achter. maar ik kan wel zeggen dat ik er iets beter mee om kan gaan. maar wat er ook gezegd word ik heb het als heel zwaar ervaren en ik was blij dat ik op dat moment opgenomen was dat ik dus elk moment iemand had om er over na te kunnen praten en mijn gevoel mee te delen.
wat ik nog wel wil zeggen is dat er meerdere factoren een rol spelen bij of de therapie een succes word, in hoeverre is de therapeut geschikt, in welke mate heb je vertrouwen in je therapeut en hoeveel vertrouwen heb je in de therapie.
ik zou het iedereen aanraden die al elle lange therapie sessie gehad heeft en daar niet mee verder is gekomen
je heb ook een site op internet waar je kan kijken of je therapeut hierin is geschoold:http://www.amerweb.nl/EMDR/
ik hoop dat je er wat aan hebt
succes in ieder gevsal met het verwerken van je trauma's het is nooit makkelijk
norah
norah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 174
Registratiedatum : 25-11-10
Woonplaats : veluwe

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Chocolate Cookie ma 27 dec 2010 - 5:27

Inge schreef:Ik moet zeggen ik ben er echt heel positief over... achteraf gezien natuurlijk Wink op het moment zelf vond ik het behoorlijk heftig... maar ben achteraf zo blij dat ik doorgezet heb.
Ik denk ook wel dat er mensen zijn bij wie het niet werkt of die er geen baadt bij hebben... ieder mens is natuurlijk verschillend, maar ik vond het een fijne therapie (voor zo ver therapie fijn is)... opzich is het vrij laagdrempelig en je hoeft geen elle lange verhalen te vertellen over hetgeen je meegemaakt heb... en toch vertel je tijdens een sessie meer dan je van te voren dacht te gaan vertellen... ik had wel een fijne therapeute, dat scheelt ook denk ik.

Hier kan ik me zeker bij aansluiten. Kheb er een goede ervaring mee!
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 6:21

Mijn moeder heeft dit gehad en het heeft bij haar heel goed geholpen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 23:55

Een vriendin van me, is hier ook mee bezig. Ze heeft er zeker wel baat bij, maar staat vaak op het punt om er mee te stoppen, omdat ze het idee heeft alles telkens opnieuw te moeten vertellen. Ik stimuleer haar het echt af te maken,omdat ze al zo ver is gekomen. En wat ik van haar heb gehoord moet je gebeurtenissen die zich dan opnieuw in je gedachten afspelen, ook punten gaan geven. Als het goed is worden de punten telkens lager ( dus beter verdraagzaam)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  bolus26 wo 29 dec 2010 - 1:13

persoonlijk heb ik er geen ervaring mee maar ee naantal kinderen op mijn werk reageerd er echt heel goed op al vinden ze het wel zwaar.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Silver wo 29 dec 2010 - 2:00

Ik heb 2 jr geleden voor het eerst EMDR therapie gehad, Dit ging om een traumatische ervaring van in 10 jr. en langer. Deze ervaring kwam op alle manieren weer terug, om gek van te worden. Door middel van de EMDR is het nu een soort standbeeld geworden in mijn herinnering. Gericht op DIE ene siuatie. Nu komt het helaas weer terug in een andere, en ik ben nu aan het kijken samen met mijn therapeut of EMDR dan wel goed is, of dat we wat anders moeten zoeken.

*edit*
Wat razz zegt klopt, je moet je een gebeurtenis naar voren laten komen, en je focussen op bijv, de gezichtsuitdrukking. Hier moet je bij zeggen hoe jij je erbij voelt op schaal van 1 tot 10, 10 is ansgtig/emotioneel en 1 is doet-je-niets. Verder moet je aangeven op schaal van 1 tot 10 wat het met je doet..
En dit gaat zo door tot het op alle manier op schaal 1 -3 staat. En als het goed is kan je dan wel terug denken aan die gebeurtenis zonder dat je boos, emotioneel en een hopeloos gevoel krijgt.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Cato wo 29 dec 2010 - 4:50

hey hallo..

IK heb een half jaar geleden EMDR therapie gehad en bij mij heeft het echt super geholpen maar de sessie waren vaak heftig en zwaar, mijn psychologe raade ook aan om om de dag van de sessie niet te gaan werken en dat er daarna altijd iemand vertrouwd was waar je je verhaal bij kon doen. Ik blij dat ik de stap heb genomen afgelopen jaar want naar al wat jaren bij een andere psycholoog te zijn geweest heeft dit het beste effect gehad.
Cato
Cato
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 365
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 4:26

Nu ik dit zo lees zie ik dat ik wel ooit emdr heb gehad. Heel kort dat wel maar ik vond het voornamelijk saai.
Elke keer dezelfde vragen enzo. Op een gegeven moment snapte ik
gewoon de vragen niet meer die ze stelde terwijl het steeds dezelfde waren. Tijdens de piepjes zat ik ook te
bedenken wat ik moest zeggen wat ik op dat moment dacht. Ik werd er ook erg moe van en was na zo'n sessie
echt bek af. Maar ook al vond ik het saai en vermoeiend ik had het eigenlijk wel af willen maken. Maargoed naar
een psycholoog gaan en emdr volgen is niet goedkoop. Nu bijna 2 jaar verder zit ik nog steeds met m'n trauma en
ik zit er toch aan te denken om binnenkort de telefoon te pakken voor weer een afspraak. Je ben veel geld
kwijt maar na 2 jaar het zelf proberen vind ik het eigenlijk wel weer welletjes geweest en heb ik gewoon weer
hulp nodig want af en toe word ik gewoon gek van mezelf *zucht*

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Lotus ma 3 jan 2011 - 4:43

Misschien kun je proberen deze therapie bij een GGZ-instelling te volgen. Dan hoef je zelf niets te betalen. Je hebt dan alleen het nadeel dat je waarschijnlijk op een wachtlijst komt te staan.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Silver ma 3 jan 2011 - 4:45

Ja of naar een alternatieve GGZ instelling, ik zit dan bij Molemann ook goed en niet meterslange wachtrijen.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Schaapke ma 3 jan 2011 - 10:03

Mijn vriend heeft ook een EMDR-sessie ondergaan vanwege een mishandeling van 8 jaar geleden. Voor hem heeft het niets opgeleverd, de psychologe vermoedt dat dit komt doordat het al wat langer geleden is dat deze mishandeling heeft plaatsgevonden.
Mijn vriend heeft het bij een psychologen-praktijk laten doen, waar hij al langer bij een psychologe gesprekken had.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum