Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stelling: iedereen moet verplicht DNA afstaan

+7
TGR
Jeanette
blondje1313
Zora
girli
rozeblond
Zininzon
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Stelling: iedereen moet verplicht DNA afstaan - Pagina 2 Empty Re: Stelling: iedereen moet verplicht DNA afstaan

Bericht  luisa wo 6 apr 2011 - 7:52

Tea-Leaf schreef:
Zininzon schreef:Het CDA doet een voorstel dat iedereen verplicht wordt DNA af te staan in zware criminele zaken.
Wat vinden jullie daarvan? En nog een stap verder (dit is geen voorstel, gewoon eigen gedachte): een 'preventieve' DNA-bank met daarin DNA van alle inwoners van Nederland?

Ah, lang leve het CDA. Neuh, ik ga mijn DNA niet afgeven als het niet nodig is. In een zaak/onderzoek ben ik daar zeker toe bereid, maar niet op voorhand.

Maar waarom ben je daar dan niet toe bereid? Ik quote jou, maar lees bijna alleen maar reacties dan mensen dna niet willen afstaan (of iig geen databank) o.g.v privacy. Is het oplossen van misdrijven niet belangrijk genoeg dan? En wat vinden jullie dan schending van de privacy? Welke details mag de overheid dan niet weten van jullie? Ik neem aan dat het niet goed om de kleur van je ogen......
Zoals ik het zie, als je niks te verbergen hebt of geen kwaad in de zin zie ik er ook weinig negatiefs in om je dna af te staan.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: iedereen moet verplicht DNA afstaan - Pagina 2 Empty Re: Stelling: iedereen moet verplicht DNA afstaan

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 8:09

blondje1313 schreef:Als het puur gebruikt zou worden voor het opsporen van plegers van een misdrijf ben ik voor. Helaas is het nooit met zekerheid te zeggen dat het alleen daarvoor gebruikt zal worden (in de toekomst) en ik moet zeggen dat ik het dan een eng idee vind.

+1

Gast
Gast

Bericht  Zininzon wo 6 apr 2011 - 8:41

Eens met Luisa. Ik geloof niet dat ik iets te verbergen heb... Very Happy
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SuperGrover do 7 apr 2011 - 6:38

Ik vind dat zo raar, als het gaat om privacy, dat mensen dan zeggen: ik heb niks te verbergen. Alsof dat de enige reden is dat je privacy hebt. Er zitten toch ook sloten op toiletdeuren, je seksleven bespreek je niet met een wildvreemde bij de bushalte.

Ik ben er absoluut op tegen. Ik zou ook niet DNA willen afstaan in het geval dat hier genoemd wordt, een moordzaak in de buurt. Als ze mij specifiek zouden verdenken, oké, maar niet omdat ik toevallig in dat dorp woon. Ik weet zeker dat ik niemand vermoord heb, en zolang de politie geen reden heeft om mij daarvan te verdenken, wil ik mijn privacy niet zo laten schenden. Wat ook gezegd wordt, het DNA wordt daarna vernietigd. Wie controleert dat? Wie vernietigt dat? Wie garandeert je dat er niet een of andere mol bij de politie zit, die je DNA verkoopt?

Mijn privacy is me veel waard en ik snap ook werkelijkwaar niet waarom zoveel mensen daar zo weinig om geven.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: