Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Personeelsfeest kaartje afstaan?

+10
Zora
dolfijn1982
Siem
blondje1313
rapa nui
Antibes
Ibbeltje
SarahKey
ellibre
Truttebol
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Personeelsfeest kaartje afstaan? Empty Personeelsfeest kaartje afstaan?

Bericht  Truttebol do 15 maa 2012 - 6:47

Hierbij mijn dilemma;
Een aantal weken geleden kon ik me opgeven voor het personeelsfeest van de instelling waarvoor ik werk. Dit is met zo'n 1300 man. Zelf heb ik hier niet zoveel behoefte aan, maar de artiest waar mijn klasgenoot he-le-maal fan van is treed op. Een andere klasgenoot die bij dezelfde instelling werkt bood daarom aan haar kaartje af te staan aan haar.
Ik heb daarbij aangeboden om mijn kaartje ook af te staan zodat ze iemand mee kon nemen.
Nu kreeg ik vandaag het kaartje binnen met mijn naam er op en in de begeleidende brief nadrukkelijk omschreven dat dit persoonsgebonden en niet overdraagbaar is. Introducees zijn daarom ook niet welkom.
Ik heb haar mijn kaartje dus al beloofd (ik wist dat ik me hiervoor op moest geven) maar wist niet dat dit ZO persoonsgebonden zou zijn.
Zal ik het er op wagen en haar dat kaartje geven of zal ik daar echt mee in de problemen kunnen komen?
Ik weet niet in hoeverre de kaartjes aan de deur nog gecontroleerd worden, behalve dat ze gescand worden..
Toevallig vroeg mijn klasgenoot vandaag weer enthousiast of ik het kaartje al binnen had (toen nog niet) en ze heeft er dus echt veel zin in. Maar riskeer ik daar mogelijk iets mee?
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Personeelsfeest kaartje afstaan? Empty Re: Personeelsfeest kaartje afstaan?

Bericht  ellibre do 15 maa 2012 - 6:55

Ik zou het niet doen. Ik vind het sowieso niet de bedoeling om dat te doen bij een personeelsfeest en je bent er nu ook nog eens uitdrukkelijk op gewezen dat het niet toegestaan is.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  SarahKey do 15 maa 2012 - 7:30

Ik zou het ook niet doen. Het is een personeelsfeest voor personeel wat daar werkt en niet voor iedereen, ik zou niet eens willen gaan als het niet van mijn werk was.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 7:35

Zal wel iets verzekeringstechnisch zijn ook. Ik zou mijn kaartje ook niet afgeven. Niet als het zo nadrukkelijk vermeld wordt. Gewoon sorry zeggen, dat je dit niet wist.

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje do 15 maa 2012 - 7:44

Anders belllen met de organisatie en overleggen?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 7:45

Ibbeltje schreef:Anders belllen met de organisatie en overleggen?

Maar dat heeft toch geen zin als ze zo'n duidelijke brief ontvangen heeft? Ik zou het er niet op wagen, hoe lullig het ook voor je klasgenoot is.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 7:48

Hebben jullie ook niet iets van een personeelspas wat je bij de ingang moet laten zien?

Gast
Gast

Bericht  Antibes do 15 maa 2012 - 7:52

Ik betwijfel dat 1300 man elkaar herkent. Zolang je geen bedrijfslegitimatie hebt zou ik het er waarschijnlijk wel op wagen. Mocht je dan betrapt worden zou ik heel geschrokken mijn excuses aanbieden "oh, dat wist ik echt niet, ik wilde gewoon die vriendin een plezier doen, heb de begeleidende brief niet echt gelezen eigenlijk, sorry"..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 7:55

Eline schreef:

Maar dat heeft toch geen zin als ze zo'n duidelijke brief ontvangen heeft? Ik zou het er niet op wagen, hoe lullig het ook voor je klasgenoot is.

Haha nee inderdaad, je zet alleen jezelf voor joker Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  Truttebol do 15 maa 2012 - 7:58

Ik heb niet een personeelspas/ bedrijfslegitimatie nee.
Het zijn echt van die kaartjes die ze scannen bij de ingang.
Ik denk dus inderdaad aan de ene kant van tja 1300 man dus zal niet heel erg opvallen.
Maar aan de andere kant is het daarvoor inderdaad niet bedoeld en ben ik ook wel een beetje bang wat er kan gebeuren als ze er wel achter komen.
Ik acht de kans dat dat gebeurt klein, maarja.. Ik ben niet zo goed in 'nee' zeggen en mensen teleurstellen dus is wel echt een dilemma voor mij Embarassed
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Truttebol do 15 maa 2012 - 7:59

Zusje schreef:
Eline schreef:

Haha nee bellen ga ik echt niet doen! zeker niet na die brief Personeelsfeest kaartje afstaan? 827601
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Antibes do 15 maa 2012 - 8:00

Ik zou het dan wel gewoon doen. Ik denk niet dat ze door de mand vallen en zo wel, dan denk ik niet dat het een dermate grote overtreding is dat dat echt consequenties voor jou gaat hebben. Zoals ik al zei, dan zeg je gewoon sorry sorry sorry ik heb dat écht niet gelezen.

Hoe is je positie bij het bedrijf? Als ik in een proefperiode zat (of net tegen een contractverlenging aan) zou ik het niet doen, maar verder... Het lijkt me geen reden voor serieuze consequenties.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  rapa nui do 15 maa 2012 - 8:01

Werk je er al langer en weet je hoe ze het andere jaren deden? Ik zou het zelf normaal niet doen maar werk ook bij een kleinere organisatie waar ze me wel kennen. Maar aan de andere kant ook wat sneu omdat je het al toegezegd heb. Als je inderdaad een personeelspas oid hebt dan zou ik het niet doen. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je anders bv je ID zou moeten laten zien bij de entree. Lijkt me wel erg lang te duren om dan naar binnen te gaan met zo veel mensen. Dus dan zou ik het er op wagen, ze kennen iedereen toch niet lijkt me.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 8:06

Ik hou het bij 'niet doen'. Ik snap wel dat het moeilijk is maar jij komt in de problemen als ze erachter komen. En alleen omdat zij die artiest wilt zien die ze waarschijnlijk ook heus nog wel ergens anders kan bewonderen ook. Je kunt toch gewoon tegen haar zeggen dat je dit hebt gekregen in een brief en je liever niet het risico wilt lopen?

Gast
Gast

Bericht  Truttebol do 15 maa 2012 - 8:09

@Antibes Ik heb er vorig jaar stage gelopen en ben er blijven plakken als weekendhulp (ik studeer nog)
Het is dus wel in mijn richting bij een grote stichting, waar veel bedrijven aan gebonden zijn.

@rapa nui Ik ben nog niet eerder naar een personeelsfeest geweest, dus echt geen idee.
Lijkt mij ook vergezocht dat ze van iedereen id bewijs vragen hoor. Denk meer dat het een waarschuwing is om dat te voorkomen. Maar ik weet dus niet wat consequenties kunnen zijn als dit wel zo is.
Wordt er dus niet gecontroleerd dan heb ik hier nutteloos een kaartje, want ik ga er sowieso niet heen. En dan heb ik mijn klasgenoot echt teleurgesteld. Maar als er wel wordt gecontroleerd, ben ik niet bereid om mijn (bij)baan daarvoor te riskeren. Die heb ik iets te hard nodig Personeelsfeest kaartje afstaan? 561177

@zusje ja daar neig ik dus ook wel heel erg naar nu. Ik hoop eigenlijk dat mijn andere klasgenoot er net zo over denkt, anders is het extra lullig Embarassed
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Ibbeltje do 15 maa 2012 - 8:19

Truttebol schreef:
Zusje schreef:
Eline schreef:

Haha nee bellen ga ik echt niet doen! zeker niet na die brief Personeelsfeest kaartje afstaan? 827601

Je kan toch uitleggen dat jij niet kan maar wel iemand anders er blij mee wil maken zo dat er toch iemand kan gaan?
Ik zou het kaartje niet zo maar geven aan een ander iig.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 8:42

Dus, ik stuur 1300 mensen een brief waarin ik nadrukkelijk vermeld dat de kaartjes echt persoonsgebonden zijn en niet aan anderen gegeven mogen worden en jij wilt mij dan gaan bellen om te vragen of je hem mag weggeven? Sorry, dat zou ik eerlijk gezegd nogal dom vinden.

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 do 15 maa 2012 - 8:49

Zou het niet te maken hebben met illegale verkoop dat het er zo op staat?
Ik denk echt niet dat ze van 1300 man gaan controleren of het wel klopt met diegene die erop staat.
Maar of je het aan durft is aan jou (ik weet niet of ik het zou durven).

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Siem do 15 maa 2012 - 8:52

Ik sluit me aan bij Zusje, jammer voor haar maar het is het niet waard om hiervoor in de 'problemen' te komen en de brief is meer dan duidelijk

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Ibbeltje do 15 maa 2012 - 9:08

Zusje schreef:Dus, ik stuur 1300 mensen een brief waarin ik nadrukkelijk vermeld dat de kaartjes echt persoonsgebonden zijn en niet aan anderen gegeven mogen worden en jij wilt mij dan gaan bellen om te vragen of je hem mag weggeven? Sorry, dat zou ik eerlijk gezegd nogal dom vinden.

Nou dat zou ik eerder doen dan weggeven en inde problemen komen. Ik zou ze sowieso al niet weg geven laat dat voorop staan.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 9:17

Zusje schreef:Dus, ik stuur 1300 mensen een brief waarin ik nadrukkelijk vermeld dat de kaartjes echt persoonsgebonden zijn en niet aan anderen gegeven mogen worden en jij wilt mij dan gaan bellen om te vragen of je hem mag weggeven? Sorry, dat zou ik eerlijk gezegd nogal dom vinden.

Hahahaha ja idd. Dalijk onthouden ze nog je naam van het domme telefoontje en gaan ze jouw kaartje extra controleren.

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje do 15 maa 2012 - 9:19

Dat mogen ze dan want als ik hem niet weg geef en zelf ga is er totaal geen probleem Laughing
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  dolfijn1982 do 15 maa 2012 - 9:22

ik zou het ook niet doen

dolfijn1982
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 94
Punten : 94
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Truttebol do 15 maa 2012 - 9:25

Ik heb net een berichtje aan mijn andere klasgenoot met kaartje gestuurd en die doet het ook niet.
Zij zegt ook dat ze haar baantje er niet voor op wil geven. Maakt voor mij de keuze ook makkelijker; ik zal haar helaas moeten teleurstellen
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 9:29

Ibbeltje schreef:

Nou dat zou ik eerder doen dan weggeven en inde problemen komen. Ik zou ze sowieso al niet weg geven laat dat voorop staan.

Ik zou ook niet bellen en voor lul staan omdat dat meisje perse daar heen wil. Waarom zouden ze in vredesnaam ja gaan zeggen als in de brief zo expliciet vermeld wordt dat het niet de bedoeling is?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: