Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

+12
Pien
Ezzer
blondje1313
Monnie
Bruintje Beer
Vancity_girl
Happydobby
mauwmauw
Susan
nisavi
Dora
studiebol
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  Jelin di 5 apr 2011 - 21:10

Ik wist pas met 8 weken dat ik zwanger was. Tja onregelmatige cyclus. We hebben toen de echo afgewacht en toen heb ik het mijn werkgever verteld.

Maar het ligt er ook aan hoe je zwangerschap is. Als je vaak misselijk bent en niet veel kunt verdragen zou ik het idd eerder aan mijn werkgever vertellen. Bij weinig klachten zou ik wachten tot de 12 weken.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  Flip Fluitketel di 5 apr 2011 - 21:14

Met 6weken aan mijn leidinggevende en aan mijn afdelingsteam. De reden dat ik het zo vroeg verteld heb is omdat er toen erysipelas (wondroos) heerste op de afdeling waar ik werkt en aangezien dit besmettelijk/gevaarlijk is met name de 1e 3maanden van een zwangerschap. Mocht ik deze personen niet verplegen.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  studiebol wo 6 apr 2011 - 0:04

Ik heb lichamelijk geen zwaar werk dus om die reden zou ik het niet hoeven te vertellen.
Mijn eerste ingeving zegt ook dat ik gewoon ff wil wachten tot de 12 weken, maar ik dacht dat je misschien verplicht bent om het voor een bepaalde tijd te vertellen maar met 12 weken kan dus ook nog begrijp ik uit jullie verhalen.
Ik ben wel ontzettend moe en merk dat ik me daardoor gewoon slecht concentreer maar goed misschien trekt dat nog een beetje bij binnenkort.
.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  Pien wo 6 apr 2011 - 0:11

voor zover ik weet mag je je zwangerschap tot en met 6 maanden verborgen houden....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  Susan wo 6 apr 2011 - 0:13

Ik zou het ook wel heel erg raar vinden als je verplicht zou zijn het voor 12 weken te vertellen. Er zijn vrouwen genoeg die het dan nog niet eens aan hun naaste familie en beste vriendinnen willen vertellen omdat ze gewoon liever eerst dat eerste trimester willen afwachten, en dan zou je wel gedwongen zijn het met mensen te bespreken met wie je een veel minder intieme band hebt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  Happydobby wo 6 apr 2011 - 0:43

Pien schreef:voor zover ik weet mag je je zwangerschap tot en met 6 maanden verborgen houden....

Precies, dat staat in onze cao.
Dat lijkt me alleen wel lastig, ik ben nu zo'n 6 maanden en ik kan het echt niet meer verbergen, zelfs niet onder mijn uniform.

Ik denk idd dat je het je leidinggevende gewoon altijd kan vertellen. Ik wilde perse de echo afwachten maar daarna hebben we het iedereen verteld. Mijn vriend heeft het de volgende dag ook verteld op zijn werk. Dat omdat ik in de zomervakantie ben uitgerekend.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  Rupsie wo 6 apr 2011 - 1:35

Bij de eerste heb ik gewacht tot we de echo hadden gehad. Dus met 12 weken ongeveer.
Bij de tweede heb ik het al heel snel verteld, met 5 of 6 weken.
Mijn contract verliep toen bijna en ik wilde eerlijk zijn. Gelukkig werd mijn contract wel gewoon verlengd.

Deze keer weet ik het eigenlijk niet precies meer. Volgens mij rond de 9 weken. Toen kon ik het niet meer verbergen.
Buikje begon al aardig te groeien.
Rupsie
Rupsie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 308
Punten : 318
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  *Lookie* za 9 apr 2011 - 6:13

Ik ben van plan om het straks meteen aan mijn supervisor te vertellen (zij is nl ook op de hoogte van het ziekenhuistraject enzo, en het is ook wel handig dat zij het weet als ik eens onder werktijd hiervoor weg moet), en de collega's met 12 weken.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer heb jij op je werk vertelt dat je zwanger bent?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum