Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Studieontwijkend gedrag..

3 plaatsers

Ga naar beneden

Studieontwijkend gedrag.. Empty Studieontwijkend gedrag..

Bericht  PapillonRose di 5 apr 2011 - 6:34

Het is weer eens zover, de tentamens komen eraan. Ik ben over het algemeen echt een lastminute student, met name omdat het me vrij makkelijk afgaat en het ook niet erg nodig is om weken van tevoren te beginnen.

Alleen deze keer zal ik iets eerder dan een dag van tevoren moeten beginnen voor een bepaald tentamen, moet 3 boeken en 200 a4-tjes uit mijn hoofd stampen in 10 dagen tijd :shock: Vraag me af hoe ik dat in godsnaam ga doen! Op zich is 10 dagen best veel, alleen ik heb nogal last van studieontwijkend gedrag. Alles is interessanter dan leren voor dit tentamen.. Krijg me er ook echt niet toe gezet.. Plus dat ik voor mijn dochtertje moet zorgen en laat ze nou net nu ik vandaag met dag 1 van het leren wil beginnen de hele dag huilerig zijn en niet willen slapen.

Ik wil nu zo graag veranderen in een voorbeeldige student, want dit vak wil ik echt niet herkansen (dan moet ik weer die ellendige hoeveelheid leren)!

Ok, ik vraag me af wat ik hier eigenlijk mee wil maar ik ben het in elk geval ff kwijt zo Very Happy Nog meer mensen last van studieontwijkend gedrag? Ik eigenlijk altijd wel een beetje, maar dit keer is het wel heel erg :P
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Studieontwijkend gedrag.. Empty Re: Studieontwijkend gedrag..

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 6:56

Ik denk dat dat student eigen is Wink

Ligt er natuurlijk wel aan hoe dik die boeken dan zijn smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 7:01

Bij mij is het ook heel erg, moet nog een heel boek van 500 pagina's en zo'n 25 artikelen van gemiddeld 30 pagina's lezen voor donderdag 9.00 uur en ik kan me er niet toe zetten!

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose di 5 apr 2011 - 7:17

Giacomo schreef:Ik denk dat dat student eigen is Wink

Ligt er natuurlijk wel aan hoe dik die boeken dan zijn smile
Het hoort inderdaad wel een beetje bij de doorsnee student natuurlijk Wink

De boeken zijn niet heel erg dik en ik ben erachter dat ik daarvan niet alles hoef te lezen (gelukkig!!). Denk per boek ongeveer 100 pagina's die ik moet leren. Alleen de stof is zooooo droog Rolling Eyes De algemene vakken op de lerarenopleiding zijn over het algemeen makkelijker dan de rest, maar hier gaat het helaas niet op laughcry

@Ava: Jij bent ook al de klos dus.. Succes!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Parisienne di 5 apr 2011 - 7:39

Ik heb precies hetzelfde hoor! De motivatie voor mijn afstudeerstage en dus het schrijven van mijn scriptie is ver te zoeken. Ik doe 'mijn ding' wel, maar ik had al veel meer kunnen en moeten doen! Daarnaast heb ik volgende week ook een tentamen waarvoor ik gewoon echt veel moet doen (bedrijfseconomie, niet mijn sterkste vak). Ik denk dat het inderdaad een beetje student eigen is. Wel is het natuurlijk zo dat wij een heel ander leven hebben dan de gemiddelde student.. wij hebben de zorg voor een klein meisje er nog eens naast. Het is dus ook niet zo gek hoor, dat studieontwijkend gedrag! Wink Heb ook weinig tips voor je.. we zitten allebei in dezelfde soort situatie!

Ik hoop dat je snel de motivatie kunt vinden om toch nog even keihard te gaan leren! Ik hoop dit bij mezelf ook te vinden.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  PapillonRose di 5 apr 2011 - 8:13

@Parisienne: We zitten inderdaad in hetzelfde schuitje, en ik merk dat het nu toch anders is dan toen ik nog geen moeder was. Toen had ik ook vaak studieontwijkend gedrag, maar dat was niet helemaal hetzelfde. Uiteindelijk lukte het me dan wel om me er goed toe te zetten, soms alleen vrij laat maar het ging wel goed. Maar nu kan ik me er en niet toe zetten, en ik heb ook genoeg andere dingen te doen.Hopelijk vinden we allebei de motivatie en gaat het ons gewoon lukken! Jij ook veel succes!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 12:46

Misschien kunnen we dit topic gebruiken om elkaar te motiveren?
Ik ben druk bezig met m'n scriptie maar het zit ook niet echt mee.. Het is ook nog eens in het Engels, waar ik dus niet echt heel sterk in ben. Als ik terugkom moet ik een stuk of 10 toetsen nog herkansen, portfolios maken en nog een ander verslag Sad Ik ben ook bang dat ik vertraging ga oplopen, maar ja zo erg is dat ook weer niet..

Gast
Gast

Bericht  TGR wo 6 apr 2011 - 1:10

Zo herkenbaar. Sinds februari ben ik officieel bezig met afstuderen. Ik doe alleen veel minder dan ik eigenlijk kan en zou willen. Kortom: ik heb erg last van uitstelgedrag.

HELP!

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065

Bericht  PapillonRose wo 6 apr 2011 - 7:11

Goed idee Yasmin, een motivatietopic Very Happy En klinkt als veel, wat je nog moet doen, veel succes! En vertraging oplopen hoeft niet altijd erg te zijn, hoewel je het liever niet hebt natuurlijk. Ik loop waarschijnlijk een jaar vertraging op, maar dat komt omdat ik er een jaar tussenuit ben geweest dus feitelijk is er nog geen echte vertraging.

TGR: Heel herkenbaar, dat uitstelgedrag! Meestal zijn er genoeg dingen om je heen die interessanter zijn dan met je studie bezig zijn is mijn ervaring.. Wanneer hoop je af te studeren?
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 17:36

Ik heb ook last van studieontwijkend gedrag Sad Ik doe een HBO-studie in de avonduren. Daarnaast werk ik 40 uur, moet ik het huishouden doen en heb ik ook nog een paard. Het is 2 jaar goed gegaan maar nu kan ik me echt nergens toe zetten, ben al 3 weken aan een stuks niet naar school geweest en heb vanaf februari geen huiswerk gemaakt Mad
Ik ga maar proberen morgen een vrije dag te nemen zodat ik echt is wat kan gaan doen.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose zo 10 apr 2011 - 7:22

En is het nog gelukt om wat te doen Eline? Lijkt me ook best zwaar om te werken en dan in de avonduren te studeren! En het huishouden en ook nog een paard (heb zelf lang gereden dus weet dat het veel werk is als je er een hebt). Wel knap dat je het allemaal kunt combineren.

Hier is het studieontwijkend gedrag nog niet echt verbeterd, terwijl ik morgen al mijn eerste tentamen heb :shock: Gelukkig is dit grotendeels een vaardigheidstentamen, dus extreem veel kun je er niet aan voorbereiden (is aan de andere kant juist wel jammer). Dinsdag ook weer een, ook vooral vaardigheid maar wat meer voorbereiding mogelijk. En dan vrijdag het ergste tentamen van de hele studie tot nu toe :shock: Tenminste, of het echt zo erg is zie ik dan pas natuurlijk.. Alleen de inhoud van de stof en de hoeveelheid zijn wel erg vergeleken met alle andere vakken die ik tot nu toe gehad heb.

En dan is het ook nog eens lekker weer, ben ik gisteren ziek geweest en ben ik gezellig met mijn meisje bezig. Hopelijk gaat het allemaal goed deze week en ben ik er gauw weer vanaf van die tentamens (hopelijk geen herkansingen).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: