Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bride to be-gedrag

+6
Niekske
Elliot
tuttebel
RYW
Slakje
Sterre
10 plaatsers

Ga naar beneden

bride to be-gedrag Empty bride to be-gedrag

Bericht  Sterre do 25 okt 2012 - 20:25

Hoe het plotseling zo ver heeft kunnen komen weet ik niet, maar binnen de vriendengroep van mijn vriend zijn wij straks het enige niet getrouwde stel. Ik voel me daar echt meer dan prima bij, voor ons heeft het nu geen meerwaarde. Maar waar ik me wel aan stoor is het volgende:

De vriendin die het meest recent ten huwelijk is gevraagd door haar vriend slaat een beetje door. Ik hoef maar te vertellen dat we op vakantie gaan, en ze zegt: 'nouhou, wie weet...'. Of 'nou Sterre, nou jullie nog he'. Ik weet dat ze er lang op heeft moeten wachten, fijn voor haar dat hij ze eiiinnnnndelijk is gevraagd en ze er in haar ogen ook bij hoort, maar ze legt haar ideaalbeeld van de werkelijkheid aan mij op. Ik wilde haar nu niet van haar roze wolk/voor haar gezicht stoten, maar als dit vaker gebeurt dan ga ik er wel wat van zeggen. Ik heb geen zin om steeds uit te moeten leggen dat we er niet mee bezig zijn, om onze keuze hierin te verdedigen. Vermoeiend!

Jullie nog bruiloftsgerelateerde frustraties Suspect?


Laatst aangepast door Sterre op do 25 okt 2012 - 20:30; in totaal 1 keer bewerkt

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bride to be-gedrag Empty Re: bride to be-gedrag

Bericht  Slakje do 25 okt 2012 - 20:27

Ik krijg allemaal reclame van baby's ('hoera, je bent zwanger!') en huwelijksdingen (fotograaf, locaties, DJ's, catering, ...). AUW!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

bride to be-gedrag Empty Re: bride to be-gedrag

Bericht  Sterre do 25 okt 2012 - 20:30

Van wie krijg je die aanbiedingen Slakje? En waarom Auw? Ik snap je even niet geloof ik.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bride to be-gedrag Empty Re: bride to be-gedrag

Bericht  RYW do 25 okt 2012 - 20:33

Ik hoor ze vaak omgekeerd, van 'jij zal wel noooooit meer willen trouwen' smile toch wel, dus. Ik zou het toch eens gaan zeggen, hoor. Leuk voor die vriendin, maar dit wordt wel wat storend zo. Ik zou gewoon eens zeggen 'ik begrijp dat jij er heel blij mee bent, maar voor mij/ons hoeft het niet zo nodig' of zo.

Slakje: jij ging toch ook trouwen? Zetten jullie het huwelijk niet door?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bride to be-gedrag Empty Re: bride to be-gedrag

Bericht  Sterre do 25 okt 2012 - 20:39

RYW schreef:Ik hoor ze vaak omgekeerd, van 'jij zal wel noooooit meer willen trouwen' bride to be-gedrag 561177 toch wel, dus. Ik zou het toch eens gaan zeggen, hoor. Leuk voor die vriendin, maar dit wordt wel wat storend zo. Ik zou gewoon eens zeggen 'ik begrijp dat jij er heel blij mee bent, maar voor mij/ons hoeft het niet zo nodig' of zo.

Slakje: jij ging toch ook trouwen? Zetten jullie het huwelijk niet door?

Haha nou het erge is, ik heb dat heel vaak gezegd. Zij denkt alleen dat ik dat alleen maar zeg om te maskeren hoe graag ik eigenlijk gevraagd wil worden bride to be-gedrag 394967. Vandaar dat ik misschien even moet wachten tot ze uitgezweefd is en er weer normaal te communiceren valt.

Andersom lijkt me dat ook stom ja, het feit dat jullie getrouwd waren heeft er niks mee te maken dat het uiteindelijk zo is gelopen. Dan kan je net zo goed zeggen dat je nooit meer een relatie aan gaat, zelfde effect. Maar leuk dat jullie die plannen hebben Very Happy!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bride to be-gedrag Empty Re: bride to be-gedrag

Bericht  RYW do 25 okt 2012 - 20:47

Oh jeetje, ze weet dus beter dan jij hoe jij je voelt en wat jij wil... Ja, even afwachten lijkt me de beste zet dan, tot ze weer geland is. Doet ze dit ook bij andere dingen (dat projecteren van haar eigen wensen op anderen), of alleen bij trouwen?

Inderdaad, wat je zegt, bij ons had het niets met het huwelijk te maken. Maar het komt ook wel een beetje door mezelf, want ik heb ook hard 'ik trouw nooit meer' geroepen, toen. Maar dat roep je in emotie, niet zo raar ook gezien wat er gebeurd is, vind ik.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bride to be-gedrag Empty Re: bride to be-gedrag

Bericht  tuttebel do 25 okt 2012 - 21:18

Laatst werd nog in mijn bijzijn tegen mijn vriend gevraagt wanneer hij nou eens op zijn knieën ging. Ik weet dat m'n vriend zich ongemakkelijk voelt als dat soort dingen gevraagt worden, dus heb ik heel dom geantwoord: hij gaat pas op z'n knieën als hij niet meer op zijn voeten verder kan bride to be-gedrag 394967. Als mensen dat soort dingen gaan vragen dan kunnen ze ook echt domme antwoorden terug verwachten.
tuttebel
tuttebel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

bride to be-gedrag Empty Re: bride to be-gedrag

Bericht  Sterre do 25 okt 2012 - 21:20

Ja, ze heeft er vaker een handje van om dingen in te vullen. Ze bedoelt het dan goed hoor, maar ze heeft gewoon een rigide beeld van hoe dingen horen te zijn. Ik kan er vaak wel om lachen hoe stellig ze uit de hoek kan komen.

Heb je je vrienden verteld dat jullie aan trouwen denken? Anders kun je ze in elk geval leuk verrassen met een feestje smile

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bride to be-gedrag Empty Re: bride to be-gedrag

Bericht  Elliot do 25 okt 2012 - 21:28

Oh bah wat irritant zeg! Er is van mijn vriendinnen pas ééntje getrouwd, dus hier speelt dat gelukkig niet zo. Al is een andere vriendin van mij afgelopen zomer ten huwelijk gevraagd (ik ben haar getuige) en zij heeft het nu precies andersom. We praten wel eens over haar ideeën voor haar bruiloft en als ik dan zeg: Oh, als wij gaan trouwen zou ik dat zo en zo willen doen. Dan zegt zij: Ja, maar ja, het is niet alsof jullie gaan trouwen ofzo. Echt best wel lullig, alsof zij het alleenrecht heeft op trouwen en alsof S. en ik nooit zouden willen trouwen.. :nopompom:
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

bride to be-gedrag Empty Re: bride to be-gedrag

Bericht  Niekske do 25 okt 2012 - 21:37

Heel herkenbaar! In mijn vriendengroep zijn nu 5 van de 9 meiden getrouwd. Eentje is single, dus de pijlen van de bruiden zijn gericht op de andere drie relaties, waaronder de mijne dus. Eén stel is heel erg gesloten over hun relatie, en zij heeft er een hekel aan om in de belangstelling te staan, dus dat zij de volgende zijn, vinden de bruiden niet aannemelijk. En van de andere relatie geloven ze niet dat het een blijvertje is laughcry ofwel, wij blijven over om alle hints en 'leuke' grapjes te incasseren.
Eén van de zussen van mijn vriend heeft ook zo'n zelfde analyse losgelaten op de relaties van de broers en zussen en daar en ook zij vinden dat wij de eerstvolgende moeten zijn die trouwen... ik wil ooit wel trouwen, maar we zijn er nu nog niet mee bezig. Ik wimpel het altijd maar weg met 'dat komt ooit nog wel', maar sinds de laatste bruiloft (drie weken geleden, de bruid was behoorlijk wanhopig geweest voor het aanzoek) is het wel heel erg geworden. Ik ga ook maar eens oefenen op scherpe one-liners zoals die van tuttebel denk ik Wink
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bride to be-gedrag Empty Re: bride to be-gedrag

Bericht  Sterre do 25 okt 2012 - 21:44

Aaah dat is ook irritant Caroline. Ik ken ook mensen die het niet leuk vinden wanneer een bekende of familielid rond dezelfde tijd zou trouwen. Want kijk, dan kun je natuurlijk niet alle aandacht opeisen. Trouwen haalt echt evil dingen naar boven bij mensen!

@ Niekske, voglens mij worden die mensen zenuwachtig er van dat ze je niet in een hokje kunnen plaatsen. Dat ze bijna gaan denken dat er iets mis is met je relatie wanneer je NIET de keuze maakt om na X jaar relatie te trouwen. Ik wil zelf misschien ook wel ooit, maar ik ben er gewoon totaal niet mee bezig op dit moment.

Tuttebel: goede opmerking!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bride to be-gedrag Empty Re: bride to be-gedrag

Bericht  Pompoen do 25 okt 2012 - 22:31

Jeetje, wat irritant! In mijn omgeving is nog bijna niemand getrouwd. Heb één vriendin die in maart dit jaar getrouwd is en verder allemaal vriendinnen die niet getrouwd zijn en dat volgens mij ook niet echt willen, of in ieder geval niet nu. Er zijn wel al kinderen.

Dus met trouwen speelt dat helemaal niet bij ons en ik vind dat ergens ook een beetje ouderwets ofzo, dat van jou verwacht word dat je ook maar gaat trouwen. Haha bij mij was het juist andersom, volgens mij had niemand verwacht dat wij zouden gaan trouwen!

Maar ik had wél een vriendin die zelf een kindje heeft die echt continue wilde weten wanneer wij nou eens een kindje kregen en wanneer we gingen beginnen etc. Na mijn afstuderen kreeg ik een potje foliumzuur van haar cadeau en ga zo maar door. Op zich had ik nou juist wél een grote kinderwens, maar daardoor vond ik het eigenlijk soms des te vervelender. Want je kunt niet altijd alles afdwingen en dat zij nou zo graag wilde dat ík ook een kind zou krijgen, dat betekend nog niet dat ik daar zelf aan toe was.

Dus ik snap je irritaties wel een beetje, die vriendin was verder niet zo héél erg opdringerig gelukkig en accepteerde het ook wel als ik zei dat het gewoon er nog even niet in zat. Maar ze begon er dan een maand later wel rustig weer over...

Dat potje foliumzuur 1,5 geleden heeft trouwens nog wat gedoe opgeleverd. Want mijn zusje had dus gezien dat ik dat kreeg, keurig haar mond gehouden. Ik heb dat hele potje niet in gebruik genomen toen. Uiteindelijk zijn we er pas deze zomer echt vol serieus mee aan de slag gegaan om zwanger te raken en het was gewoon in 1 keer raak. Dus ik vertelde dat aan mijn moeder (die helaas ook echt álles wil weten en ik ben te eerlijk om te liegen). Werd ik later opgebeld door mijn moeder dat mijn zusje had gezegd dat ik al 1,5 jaar bezig was en of ik daar over zou liegen enzo... Pffffff waar bemoeid iedereen zich toch mee?!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bride to be-gedrag Empty Re: bride to be-gedrag

Bericht  SoGood do 25 okt 2012 - 22:35

Ik heb bijna een burn-out gekregen van die bruiloften de afgelopen tijd. En toen ik ceremoniemeester was.. Nou ja.. Laten we zeggen dat ik DAT NOOIT MEER WORD! Tenzij mijn zus trouwt.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bride to be-gedrag Empty Re: bride to be-gedrag

Bericht  Shisha do 25 okt 2012 - 22:37

Dat is ook niet leuk Pompoen. Ik vind het trouwens wel een beetje raar om een potje foliumzuur cadeau te doen haha!

Ik heb ook 1 vriendin die vanaf de dag dat ik trouwde iedere keer vroeg of ik al zwanger was en dat ik het echt wel moest vertellen. Ze heeft zelf een zoontje van nu 6 maanden. Ik heb het haar dan ook wel gelijk verteld. En ik had 1 vriendin die echt duidelijk liet merken dat ze het wat minder leuk zou vinden. Dat vond ik af en toe wel moeilijk en niet zo leuk om te horen. Maar nu het zover is is ze wel heel blij hoor.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

bride to be-gedrag Empty Re: bride to be-gedrag

Bericht  Pompoen do 25 okt 2012 - 22:43

Shisha schreef:Dat is ook niet leuk Pompoen. Ik vind het trouwens wel een beetje raar om een potje foliumzuur cadeau te doen haha!

Ik heb ook 1 vriendin die vanaf de dag dat ik trouwde iedere keer vroeg of ik al zwanger was en dat ik het echt wel moest vertellen. Ze heeft zelf een zoontje van nu 6 maanden. Ik heb het haar dan ook wel gelijk verteld. En ik had 1 vriendin die echt duidelijk liet merken dat ze het wat minder leuk zou vinden. Dat vond ik af en toe wel moeilijk en niet zo leuk om te horen. Maar nu het zover is is ze wel heel blij hoor.

Ja dat potje foliumzuur daarvan had ik ook echt zoiets van eh... HUH?! Een beetje zo van, nou ik zal je wel eens even een handje helpen. Weet je het was lief bedoeld, omdat ze ook wel wist hoe graag ik zwanger wilde worden. Alleen ik vond het des te pijnlijker dat zij zo zat te pushen terwijl het nog helemaal niet kon.

Wat stom dat jouw vriendin steeds zei dat ze het niet zo leuk zou vinden! En die andere het persé wilde weten, ik ben blij dat dat me bespaard is gebleven na ons huwelijk, haha, tip voor de volgende keer Shisha, trouw tijdens je studie!

Die pas getrouwde vriendin is trouwens dolblij dat ík zwanger ben want dan word de aandacht tenminste een beetje van haar afgeleid, haha! Ik wist wel dat ze bezig was, maar ik zou daar dus echt nóóit naar vragen he. Ik heb dan echt zoiets van: "nou ik hoor het wel als het zo ver is".
Zou trouwens wel gaaf zijn als ze nu dan toch ook zwanger blijkt te zijn, kunnen we nog even samen zwangeren.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bride to be-gedrag Empty Re: bride to be-gedrag

Bericht  Shisha do 25 okt 2012 - 22:48

Als er een volgende weer komt zal ik het onthouden haha! bride to be-gedrag 1578173417
En van die vriendin begrijp ik het ook wel hoor. Iedereen om haar heen gaat samenwonen, trouwen of krijgt een kind en zij is nog vrijgezel en daar baalt ze af en toe wel van. En ik was de enige (getrouwde) vriendin die nog wel wou stappen en spontaan wat wil gaan doen maar dat kan straks ook niet meer zo gemakkelijk.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

bride to be-gedrag Empty Re: bride to be-gedrag

Bericht  Sterre do 25 okt 2012 - 23:11

Oeehh foliumzuur als cadeautje, daar kan je zo hard de mist mee in gaan! Ik kan me voorstellen dat je dat als pusherig hebt ervaren ja.

Dat van dat enige niet-getrouwde stel is binnen een bepaalde vriendengroep die ik meer via mijn vriend ken. Ik heb gelukkig ook een hoop vrienden die er niet zo mee bezig zijn of op een manier waarbij ze anderen er niet negatief bij betrekken smile.

Dit is wat anders hoor, maar ik merk dat ik er echt heel erg aan moet wennen dat alle levens zo 'volwassen' worden. Ik heb mijn eigen leven ook rustiger ingericht dan een paar jaar geleden, maar de storm van bruiloften en babies is in mijn ogen heel plotseling tot stand gekomen bride to be-gedrag 561177.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bride to be-gedrag Empty Re: bride to be-gedrag

Bericht  Gast do 25 okt 2012 - 23:15

*Weggehaald*


Laatst aangepast door Youandi op za 27 okt 2012 - 1:53; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bride to be-gedrag Empty Re: bride to be-gedrag

Bericht  Slakje do 25 okt 2012 - 23:53

Sterre schreef:Van wie krijg je die aanbiedingen Slakje? En waarom Auw? Ik snap je even niet geloof ik.

Wij gingen trouwen tot we een relatiecrisis kregen. Dus ik wil eerst zekerheid over de relatie voor we verder gaan.
En ik heb in juni een miskraam gehad... Ik krijg die aanbiedingen omdat ik ben aangesloten bij een aantal site's, maar dat was ik even helemaal vergeten.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

bride to be-gedrag Empty Re: bride to be-gedrag

Bericht  Minx vr 26 okt 2012 - 0:16

Dat lijkt me heel erg vervelend, ik kan me er weinig bij voorstellen maar als ik naar mijn vriendinnen kijk ben ik ook een behoorlijke uitzondering de meesten zijn nog alleen. In dat opzicht ben ik echt knetter burgerlijk hahaha
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bride to be-gedrag Empty Re: bride to be-gedrag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum