geboortekaartjes en kerstkaartjes?
+9
Flemy
bella
PiP
Tazz
Liadan
minoessepoes
Susan
VeryCherry
duckie
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
geboortekaartjes en kerstkaartjes?
ik ben 14 december uitgerekend en aangezien dat net rond de kerst valt zit ik met het volgende, als de baby er is sturen we iedereen een geboortekaartje maar ik zie het niet zitten om dat later ook nog kerstkaartjes te gaan sturen.... en om nou een kersttekst bij op het geboortekaartje te zetten vind ik ook niet echt wat... hoe zouden jullie dit doen/ hebben jullie dit gedaan?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: geboortekaartjes en kerstkaartjes?
Gewoon een officieel geboortekaartje sturen en kerstkaarten mailen
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Geen kerstkaartsturen.
Of een tekst printen of wat mooier print papier en dat erbij doen.
Of een tekst printen of wat mooier print papier en dat erbij doen.
Gast- Gast
Ik zou gewoon kerstkaarten sturen als ik dat anders ook had gedaan. Anders zou ik de kerstkaarten gewoon overslaan. Ik zou het in ieder geval niet gaan combineren.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Hahah!
Jullie mogen het allemaal horen,
want ons kindje is geboren!
Ik ben doodmoe nu ik hem/haar eruit heb geperst,
Daarom is dit kaartje ook maar vast voor Kerst
Klaar
Klaar
Gast- Gast
Darcy schreef:Hahah!
Klaar
nou, oplossing gevonden lijkt me..
Gast- Gast
hahaDarcy schreef:Hahah!
Klaar
Ik zou het niet gaan combineren, dan eventueel weglaten.
Gast- Gast
Ik zou t dan weg laten.
Kan me goed voorstellen dat je dan geen puf hebt om allemaal kerstkaarten te schrijven enzo, je hebt t dan al druk genoeg.
Maar je kan ze ook nu al versturen.
Kan me goed voorstellen dat je dan geen puf hebt om allemaal kerstkaarten te schrijven enzo, je hebt t dan al druk genoeg.
Maar je kan ze ook nu al versturen.
Gast- Gast
Of je print zelf op normaal papier een algemene kerstwens, kleed het een beetje aan met een kerstklokje erbij ed en print dat nu alvast en knip dat op maat, zodat je het als inleg vel tussen het geboortekaartje kan leggen. Net zoals je bij bruiloften ook weleens een extra kaartje krijgt als daggast.
Dan blijft het geboortekaartje gewoon het geboortekaartje en vang je toch ook meteen twee vliegen in 1 klap en je kan het nu al helemaal voorbereiden, straks hoef je het alleen in de envelop te schuiven.
Dan blijft het geboortekaartje gewoon het geboortekaartje en vang je toch ook meteen twee vliegen in 1 klap en je kan het nu al helemaal voorbereiden, straks hoef je het alleen in de envelop te schuiven.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben zelf op 27 december bevallen. Wij hebben geen kerstkaarten verstuurd maar bij alle geboortekaartjes een klein briefje gedaan met de tekst: Wij zijn heel gelukkig, wij wensen jullie ook veel geluk toe in het nieuwe jaar.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Het scheelde bij ons trouwens een paar euro aan postzegels, we konden op de enveloppen van de geboortekaartjes kerstzegels plakken.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Liadan schreef:Ik ben zelf op 27 december bevallen. Wij hebben geen kerstkaarten verstuurd maar bij alle geboortekaartjes een klein briefje gedaan met de tekst: Wij zijn heel gelukkig, wij wensen jullie ook veel geluk toe in het nieuwe jaar.
Dat vind ik dan wel weer een leuke briefje. Ik zou het niet combineren, op een geboorte kaartje heb ik weleens zien staan dat ze ook iedereen een gelukkig nieuwjaar etc. wenste, dat zag er best gek uit zo op een geboorte kaartje. Persoonlijk zou ik het net zo doen als Liadan of helemaal geen kerstkaarten sturen.
Gast- Gast
Ik zou de kerstkaartjes gewoon weglaten. Dat is veel minder 'belangrijk' dan een geboortekaartje.
Gast- Gast
Liadan schreef:Het scheelde bij ons trouwens een paar euro aan postzegels, we konden op de enveloppen van de geboortekaartjes kerstzegels plakken.
Ideaal daar had ik nog niet aan gedacht, dat gaan wij ook doen
Ik zit ook te twijfelen maar heb besloten om geen kerstkaarten te sturen, dat vind ik toch minder belangrijk dan het geboortekaartje. En mensen die een geboortekaartje krijgen snappen zelf ook wel dat er geen kerstkaarten van ons adres komen.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Ik was ook de 14e uitgerekend!!
Ik heb gewoon kerstkaartjes gestuurd en later dus geboortekaartjes.
Wat als je 2 weken overtijd bent? Ik ben de 24e bevallen en hadden de 27e pas de kaartjes in huis,
de 28/29e waren ze bij de mensen. Beetje raar als er dan nog een kerstwens op staat
Zou of gewoon sturen of geen kerstkaartjes.
Kerstzegels op een geboortekaartje hebben wij niet gedaan.
Met een geboortezegel zie je direct dat het om een geboortekaartje gaat, met een kerstzegel kan hij nog wel eens 1 of 2 dagen later open gemaakt worden en wat kost het extra? Bijna niks.
Ik heb gewoon kerstkaartjes gestuurd en later dus geboortekaartjes.
Wat als je 2 weken overtijd bent? Ik ben de 24e bevallen en hadden de 27e pas de kaartjes in huis,
de 28/29e waren ze bij de mensen. Beetje raar als er dan nog een kerstwens op staat
Zou of gewoon sturen of geen kerstkaartjes.
Kerstzegels op een geboortekaartje hebben wij niet gedaan.
Met een geboortezegel zie je direct dat het om een geboortekaartje gaat, met een kerstzegel kan hij nog wel eens 1 of 2 dagen later open gemaakt worden en wat kost het extra? Bijna niks.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Wij hebben het in 2008 ook over geslagen!
In november 2008 verhuiskaarten verstuurd.
Februari 2009 geboortekaarten,
en vond het te gek om dan in december de kerstkaarten te doen!
En daar komt bij, kerstkaarten zijn ja niet verplicht!
Sla soms gerust een jaartje over hoor!
In november 2008 verhuiskaarten verstuurd.
Februari 2009 geboortekaarten,
en vond het te gek om dan in december de kerstkaarten te doen!
En daar komt bij, kerstkaarten zijn ja niet verplicht!
Sla soms gerust een jaartje over hoor!
bella- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 196
Ik zou óf geen kerstkaart sturen, of dan zoiets als het voorbeeld van 'wij zijn gelukkig, we wensen jullie ook.....' in een gedichtje o.i.d. verwerken. Maar dan wel op zo'n manier dat het niet duidelijk een kerstwens is zeg maar.
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
om het op het geboortekaartje erbij te laten drukken vonden wij inderdaad ook niet mooi...
ik zat ook al te denken aan een klein briefje erbij in maar heb nu hele kleine kerstkaartjes gekocht en die stop ik er dan bij in die kan ik nu alvast schrijven want daar heb ik strax echt geen zin in (denk ik)
heb inderdaad gewoon kerstzegels gekocht scheelt weer iets
ik zat ook al te denken aan een klein briefje erbij in maar heb nu hele kleine kerstkaartjes gekocht en die stop ik er dan bij in die kan ik nu alvast schrijven want daar heb ik strax echt geen zin in (denk ik)
heb inderdaad gewoon kerstzegels gekocht scheelt weer iets
duckie- Ratel
hou je er dan wel rekening mee dat je waarschijnlijk bij moet plakken, omdat twee kaarten zwaarder is?
Gast- Gast
Ik ben 19 december uitgerekend. Wij sturen alleen nog een kerstkaart naar ouders, broers en zussen, opa's en oma's en hele goede vrienden. De rest moet maar een jaartje geduld hebben
Gast- Gast
Ik ga ook bijna bevallen (wordt ingeleid en morgen weten we de datum) maar dit zal de week van 13 december worden. Dus ik had hetzelfde probleem 'wat gaan we doen met de kerstkaartjes'.
Maar ik denk dat iedereen wel begrijpt dat je niet aan kerstkaarten gedacht hebt als ze jullie geboortekaartje binnen krijgen. En ik weet niet hoeveel kaartjes gaat versturen maar ik zit zelf rond de 90 kaartjes die normaal ook een kerstkaartje krijgen, dus qua kosten vind ik het ook wel welletjes
Misschien zoals sommige hierboven al beschreven, een digitaalkaartje is ook wel een optie. Daar had ik zelf ook niet aan gedacht maar vind dat wel een hele goeie. Bedankt daarvoor in ieder geval
Succes met de bevalling
Maar ik denk dat iedereen wel begrijpt dat je niet aan kerstkaarten gedacht hebt als ze jullie geboortekaartje binnen krijgen. En ik weet niet hoeveel kaartjes gaat versturen maar ik zit zelf rond de 90 kaartjes die normaal ook een kerstkaartje krijgen, dus qua kosten vind ik het ook wel welletjes
Misschien zoals sommige hierboven al beschreven, een digitaalkaartje is ook wel een optie. Daar had ik zelf ook niet aan gedacht maar vind dat wel een hele goeie. Bedankt daarvoor in ieder geval
Succes met de bevalling
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Darcy schreef:Hahah!
Klaar
haha, ik lig hier echt helemaal dubbel!
Ik zou een apart briefje tussen het geboortekaartje doen. Succes met de laatste loodjes!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Blue flower schreef:Ik ga ook bijna bevallen (wordt ingeleid en morgen weten we de datum) maar dit zal de week van 13 december worden. Dus ik had hetzelfde probleem 'wat gaan we doen met de kerstkaartjes'.
Succes met de bevalling
iedereen zal het wel snappen denk ik als we dit jaar over zouden slaan, het is meer een gevoel van mezelf denk ik
ik ga tussen de 70/80 kaartjes versturen en om nou dubbel te doen vind ik qua kosten ook wel welletjes inderdaad.
ga deze week gewoon de kleine kerstkaartjes alvast beschrijven en dan niet met onze 2 namen maar gewoon als familie
en qua gewicht mag het tot 50 gram 1 postzegel dus ik denk/hoop dat dat met die kleine kaartjes die ik er bij in wil doen wel goed moet komen
Blue flower jij ook succes volgende week
duckie- Ratel
Tot 20 gram is 1 postzegel!!
Ga er vanuit dat dit hetzelfde is met kerstzegels.
wij doen op het werk t/m 3 brieven met 0,44 dit is 22 gram en dat gaat ook altijd nog goed.
Ga er vanuit dat dit hetzelfde is met kerstzegels.
wij doen op het werk t/m 3 brieven met 0,44 dit is 22 gram en dat gaat ook altijd nog goed.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» geboortekaartjes
» lay out aanpassen op geboortekaartjes.nl
» Pfffff geboortekaartjes
» betaalbare geboortekaartjes
» Geboortekaartjes, hoe aan te pakken?
» lay out aanpassen op geboortekaartjes.nl