Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Reactie op geboortekaartjes

+19
Vixen
Shopaholic
Sophiee
rapa nui
Exogenesis
Susan
snoezel
Océane
Punk'd
Artemis
CCC
Linda
Pien
MADDIE
Twellie
_Lana_
SarahKey
Annemie
Lejow
23 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes Empty Reactie op geboortekaartjes

Bericht  Gast za 15 jun 2013 - 22:59

Voor de geboorte van mijn dochter hebben we een aantal kaartjes verstuurd. De meeste mensen hebben hier op gereageerd door op bezoek te komen en/of een kaartje terug te sturen. Er is echter ook een grote groep die niks heeft laten horen (dus ook geen kaartje). Dit is familie van mijn vriend. Ook zijn er een aantal mensen die uit zichzelf een kaartje hebben gestuurd, zonder dat wij een kaartje naar hen hadden gestuurd.

Zouden jullie de volgende keer dan nog een geboortekaartje sturen naar de mensen die niks van zich hebben laten horen? En wat doe je met de mensen die zonder het krijgen van een kaartje wel iets van zich hebben laten horen. Stuur je die de volgende keer (als die komt...) dan wel een kaartje?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  Lejow za 15 jun 2013 - 23:02

Herkenbaar, ik heb van een hele hoop familieleden echt 0.0 aan reactie gehad.
Het contact liep daarvoor al niet heel denderend (als in de deur plat lopen bij elkaar), maar als je niet eens de moeite neemt om op zo iets te reageren, is het voor mij klaar.
Zij zullen de volgende keer (mocht die er ooit komen) dus ook géén kaartje krijgen.

Andersom zou ik kijken wie het is die ons een kaartje sturen, of ik die de volgende keer wel een geboortekaartje stuur.
Ik moet eerlijk zeggen, ik zou echt niet meer weten van wie we allemaal kaartjes gekregen hebben. Het waren er zooooo veel.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  Annemie za 15 jun 2013 - 23:04

Wij sturen deze keer weer naar dezelfde mensen een kaartje, ook al hebben we van sommigen toen niks gehoord. We sturen geen kaartje naar de mensen van wie we toen een kaartje hebben gekregen, terwijl we daar niks naar hebben gestuurd, dan blijf je bezig. Sommigen hebben het waarschijnlijk ook in het plaatselijke krantje zien staan.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  SarahKey za 15 jun 2013 - 23:17

Wij hebben van iedereen wel een reactie gehad gelukkig. Reactie in de vorm van een kaartje of een bezoek.
Ook hebben we kaartjes gekregen van mensen die we geen kaartje hadden gestuurd, maar dat is dan familie van vrienden/kennissen of collega's van andere locaties. (Ik had wel naar iedere locatie een kaart gestuurd)
of zelfs een kaartje van iemand die altijd hier langs loopt met de hond en mij zwanger rond had zien lopen en het nu zo leuk vond dat er een jongen was geboren.
Maar die ga ik de volgende keer geen geboortekaart sturen. Dan zitten we echt over de 150 kaarten en dat vind ik toch echt veel te gek.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  _Lana_ za 15 jun 2013 - 23:18

Bij ons is echt iedereen die een kaartje heeft gehad, langs gekomen. Dat vond ik echt zo leuk! Dat mensen de moeite namen. Oja op een zieke tante na.

Ik zou, als mensen helemaal niet reageren, toch een kaartje sturen bij de tweede.
Tenzij het 'kennissen' zijn waar je niet zoveel mee hebt.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  Twellie za 15 jun 2013 - 23:22

Wij hebben dat ook wel gehad bij de geboorte van mijn jongste. Om de lieve vrede te bewaren, gaan we denk ik die mensen gewoon weer een kaartje sturen bij de geboorte van deze baby. Maar ik vind het niet echt een strakke actie om gewoon niks van je te laten horen als je een geboortekaartje krijgt.

Ik ga verder niet iedereen die wel een kaartje heeft gestuurd ook een kaart sturen. Want dan zou ik tig collega's / vage kennissen / mensen die 200 meter verderop in de straat wonen enzovoorts een kaartje moeten sturen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  MADDIE za 15 jun 2013 - 23:29

Ik heb maar 1 persoon gehad die niets heeft laten horen. En die sturen we geen kaartje meer wat mij betreft. Van een aantal mensen hebben we wel een kaartje gehad die we niets gestuurd hadden en een paar daarvan ga ik misschien de volgende keer wel sturen.
Ook hebben we mensen die ons geen geboortekaartje sturen van hun eigen kind. Dat laat ik aan mijn vriend over, want dat is zijn contact.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  Pien zo 16 jun 2013 - 0:00

Wij hebben de lijst van de vorige keer dusdanig aangepast dat de mensen van wie wij toen niks terug kregen, nu ook geen kaartje meer krijgen. Tevens hebben een aantal van die mensen nu zelf kinderen en die hebben ook geen kaartjes verstuurd naar ons.


Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  Linda zo 16 jun 2013 - 0:07

Ik heb daar laatst met m'n zus nog een hele discussie over gehad. Ik vind dat wanneer iemand je een geboortekaartje verstuurd, je op z'n minst een kaartje terug moet sturen. Dat noem ik gewoon fatsoen.
M'n zus was het daar totaal niet mee eens. Zij vindt het niet raar om niks terug te sturen.

Sommige mensen die verder van mij af staan en waarvan ik het wel leuk vind om een kaart te sturen, doe ik dat. Ik vond het zelf ook heel leuk om kaarten te krijgen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  CCC zo 16 jun 2013 - 1:05

Wij hebben van een deel ook geen reactie gehad op ons kaartje, die mensen sturen we de volgende keer geen kaart meer. De mensen die geen kaartje hebben gekregen en die ons een kaartje hebben gestuurd heb ik nog een kaartje verstuurd. Al met al heb ik 85 kaarten verstuurd en behoorlijk wat geld daarvoor betaald, volgende keer doen we dat dus anders. Steek dat geld dan liever in het spaarpotje van ons kind of dan kinderen.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  Artemis zo 16 jun 2013 - 4:14

Hou je uberhaupt bij van wie je een reactie krijgt dan? Dat vind ik al opmerkelijk eigenlijk. Ik kreeg zoveel kaarten dat ik echt geen idee heeft of iedereen wel gereageerd heeft. En dat boeit toch ook helemaal niet? Als ik een geboortekaartje stuur aan iemand die ik normaal ook niet vaak spreek verwacht ik echt niet dat ze opeens gaan reageren eigenlijk. Het is toch meer ter kennisgeving, en vraagt niet zozeer om antwoord? Je laat mensen weten dat je een kind hebt gekregen, en het is leuk en netjes als ze een kaartje sturen, maar als ze dat vergeten of niet zo attent zijn is dat toch geen reden om ze de volgende keer niet op de hoogte te stellen?

Maar nogmaals: hoe weet je wie er wel en niet gereageerd hebben?
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  Punk'd zo 16 jun 2013 - 4:50

@ Linda, ik ben het wel met jouw zus eens. Wij krijgen best regelmatig geboortekaartjes van bijv. buren en collega's die wij verder nauwlijks spreken. Ik vind het heel leuk om een kaartje te krijgen, maar stuur echt nooit wat terug. Mocht ik ze toevallig tegenkomen in het trappenhuis of op de werkvloer dan feliciteer ik ze natuurlijk, maar ik ga er ook niet naar op zoek als ik verder niets met die personen heb.

Ik dacht altijd dat verse ouders het gewoon leuk vonden om kaartjes te versturen. Niet dat ze ze versturen om er maar een reactie op te krijgen.

(Bij kenissen en familie is het een ander verhaal, daar ga ik gewoon langs op kraambezoek)

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  Punk'd zo 16 jun 2013 - 4:51

Nu moet ik er wel bij zeggen dat wij ook nooit verjaardagskaarten of kerstkaarten versturen. Niet zulke kaart personen denk ik :P

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  Océane zo 16 jun 2013 - 4:56

Is dat erg dan als je geen reactie krijgt en houden jullie serieus bij wie al wat heeft laten horen? Ik weet dat echt niet hoor, daarbij kregen ook kaartjes en bezoek van mensen die wij helemaal geen geboortekaartje gestuurd hadden. Ik moet eerlijk zeggen dat een kaartje terugsturen er hier ook weleens bij inschiet, om wat voor reden dan ook.

Edit: Artemis had al eenzelfde reactie geplaatst zie ik...
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  snoezel zo 16 jun 2013 - 5:08

Ik zou niet meer weten wie wel en niet gereageerd hebben nav L haar geboorte... 
Maar ik moet zeggen dat wij met kerstkaarten versturen wel vaak al zo denken- o, daar hebben we in jaren ook al niks van gehad, laat die dit jaar ook maar hoor... Andersom werkt het ook zo bij ons. De moeder van een oude vriend van mijn man stuurt nog elk jaar een (zelfgemaakte!) kerstkaart. Normaal hadden we die niks gestuurd meer, maar nu sturen we elk jaar een kaartje naar haar...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  SarahKey zo 16 jun 2013 - 5:16

Ik heb zelf de enveloppen geschreven dus wist precies wie een kaartje had gehad. Ook maakte ik de post open in de kraamweek en zag dus ook welke felicitatiekaartjes we kregen smile Niet dat ik een hele administratie had, maar had het wel zo'n beetje in mijn hoofd.
(Of een sms, email, telefoontje, bezoek etc etc)
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  Gast zo 16 jun 2013 - 5:17

Ik vind het wel een beetje zo 'horen' dat je in ieder geval iets laat horen op een geboortekaartje. De ouders zijn zo trots, al stuur je een sms of bel je ze eventjes. Een kaart terug zou ik zelf leuk vinden, ik ben gek op kaarten, dus zou het leuk vinden om het huis vol te hebben hangen en het naderhand eens rustig terug te kunnen lezen ook. Maar in ieder geval iets laten horen is wel zo netjes smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  Gast zo 16 jun 2013 - 5:19

Als iemand verder van me afstaat, dan zou ik zo'n kaart voor kennisgeving aannemen. Ik wist trouwens ook niet dat het verplicht is om iets terug te sturen. Sowieso zou ik in de eerste weken dan niet langskomen, maar misschien wel weken later eens contact opnemen hoe het ermee is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  Susan zo 16 jun 2013 - 5:19

Ik vroeg me hetzelfde af als Artemis, ik heb dat ook echt niet bijgehouden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  Exogenesis zo 16 jun 2013 - 5:35

Ik zou het wel een beetje raar vinden dat ik niks zou horen op een kaartje. Wanneer er een baby is geboren binnen de familie of van vrienden of kennissen die ik redelijk goed kan (regelmatig spreek), stuur ik direct een kaartje. Ik wacht zelfs meestal niet af of ik een geboortekaartje krijg.

Maar ondanks dat ik het wat vreemd zou vinden dat ik niks hoor, zou ik bij een tweede dan niet denken: zij reageerden niet, dus dan horen ze nu niks van me. No way, ik laat me niet kennen.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  CCC zo 16 jun 2013 - 5:40

Wij hadden geen administratie bijgehouden Wink Maar je weet toch wel wie je een kaartje stuurt of niet? En je maakt de post toch open, dus dat valt gewoon op. Of ik heb zo'n goed geheugen dat ik dat onthoud.

Hier was het een deel familie wat niets van zich heeft laten horen. Ik vind het ook niet meer dan normaal om een kaartje te sturen of even op een andere manier iets te laten weten.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  MADDIE zo 16 jun 2013 - 6:14

Ik heb alle kaartjes in een boek geplakt voor I. Maar ga niet de lijst na ofzo. Ik denk dat de personen die niet reageren ook gewoon minder betrokken zijn bij ons leven. En dat dat andersom ook geldt. Dus ik haal idd een paar mensen van de lijst. Maar niet alleen op basis van reactie op de kaart.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  Gast zo 16 jun 2013 - 6:32

Ik heb echt niet zitten turven, maar weet gewoon uit m'n hoofd wie er een kaartje heeft gestuurd en wie niet. Gezien het feit dat bijna alle familie van mijn vriend niet heeft gereageerd, viel dat gewoon op. Vandaar dat ik er nu over na denk hoe we dat een eventuele volgende keer zullen gaan doen. Ik vind het vrij netjes en normaal om een kaartje terug te sturen wanneer je een geboortekaartje hebt ontvangen. Hetzelfde als dat ik het netjes en normaal vind dat je iemand bedankt als hij je een kaartje heeft gestuurd (beterschap o.i.d.).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  rapa nui zo 16 jun 2013 - 7:18

Robin_ schreef:Hetzelfde als dat ik het netjes en normaal vind dat je iemand bedankt als hij je een kaartje heeft gestuurd (beterschap o.i.d.).

Maar dat schiet er toch vaak bij in? Als ik jarig ben geweest ga ik ook niet iedereen bedanken voor een kaartje. Moet maar net aan de orde komen. En bij beterschap kan ik het me wel voorstellen alleen zullen sommigen zoveel kaartjes krijgen en al zo druk zijn met de omstandigheden dat ik het echt niet erg zou vinden of het zelfs maar zou opmerken dat ik niet bedankt wordt voor een kaartje. Ik stuur meestal wel een geboortekaartje maar kan er soms even tussendoor schieten. Ik heb laatst ook maar een al geschreven kaartje in de oudpapier bak gegooid omdat ik het echt te laat vond om die nog te versturen, ik was eerst 2 weken op vakantie geweest, had daarna het kaartje geschreven maar niet gepost en vond ik pas na 2 weken weer terug. Ik vond het toen echt te laat om dat kaartje nog te versturen. Dus niet attent maar kan eens gebeuren.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  Sophiee zo 16 jun 2013 - 7:55

Ik heb op alle kaartjes reactie ontvangen. We hadden een hoop extra reacties, en de meeste daarvan ook een kaartje gestuurd.
Als wij van mensen geen reactie hadden gehad, die we wel een kaartje gestuurd hadden, zouden ze eenvolgende keer geen kaartje meer krijgen.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum