Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geen pet of zonnebril op.

+3
Susan
knets
Monnie
7 plaatsers

Ga naar beneden

Geen pet of zonnebril op. Empty Geen pet of zonnebril op.

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 1:20

Ons zoontje wil met mooi weer dus echt geen pet of zonnebril op en trekt het er zo weer vanaf, iemand een oplossing of gewoon door blijven zetten en hopen dat ie er aan gaat wennen? smile

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen pet of zonnebril op. Empty Re: Geen pet of zonnebril op.

Bericht  Monnie ma 4 apr 2011 - 1:23

Ik zou zorgen dat hij goed ingesmeerd is met zonnebrand en een parasol op de kinderwagen. Verder kun je denk ik weinig, als hij hem zelf weer aftrekt.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  knets ma 4 apr 2011 - 3:15

Hier wilde ze ook nooit een pet op. Maar ik deed dan wel zonnebrand op hun hoofd sprayen..
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 3:23

Een zonnebril zou ik denk ik sowieso niet zo héél snel opzetten, alleen als je merkt dat hij echt last heeft van de zon. Maar verder zou ik zorgen dat hij zo min mogelijk tegen de zon in kijkt.

Misschien ten overvloede trouwens, maar als je dan tóch graag een zonnebril op wilt zetten, koop dan wel een goede zonnebril bij de echte brillenzaak (misschien ook wle bij de Hema of V&D hoor, maar ik weet niet zeker of die ook goed zijn). Veel kinderzonnebrillen zijn slecht, de pupillen verkleinen niet waardoor er heel veel schadleijk zonlicht op de netvliezen komt, en dat kan blijvende schade veroorzaken in de ogen.

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 4 apr 2011 - 3:53

Hier hetzelfde probleem. Ezra wilde vorige zomer alleen het broderie zonnehoedje van Yrsa op waardoor hij net op Zeeuws meisje leek, Yrsa wilde helemaal niets op en dat is nog steeds zo, zelfs een touwtje onder haar kin werkt niet, ze gaat net zo lang sjorren tot ze het los heeft. Ik hoop dat ik het perfecte hoedje of petje ga vinden voor de komende zomer.

In de winter had ik overigens hetzelfde probleem. Heb tig verschillende mutsen gekocht, maar ze belandden allemaal naast de kinderwagen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  klavertje ma 4 apr 2011 - 3:58

Susan schreef:Hier hetzelfde probleem. Ezra wilde vorige zomer alleen het broderie zonnehoedje van Yrsa op waardoor hij net op Zeeuws meisje leek,

hier moest ik wel ff om lachen Very Happy ik denk indd dat het niet gaat werken als je maar blijft proberen, voor die kleintjes is het makkelijk om maar steeds weer af te doen. dan indd met parasol of opletten dat ie zo min mogelijk in de zon kijkt..
klavertje
klavertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 646
Punten : 693
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Susan ma 4 apr 2011 - 4:05

Ja, ik dacht nog, nu heeft hij in ieder geval een hoedje op, maar van mijn moeder mocht ik hem zo niet over straat laten gaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  knets ma 4 apr 2011 - 4:18

Susan schreef:Ja, ik dacht nog, nu heeft hij in ieder geval een hoedje op, maar van mijn moeder mocht ik hem zo niet over straat laten gaan.

haha geweldig!
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  PiP ma 4 apr 2011 - 6:47

Heb helaas geen tips.
F wou van het zomer gewoon haar hoedjes op.
Van het winter was maar af en toe de muts een probleem, helemaal als het echt nodig was dan vond ze het goed.
Zonnebril wil ze niet altijd, maar op de fiets is dit geen probleem. Heb het dit jaar nog niet geprobeerd, dus ben benieuwd!

Als ze het wel een keer niet wou deed ik het op en dan snel met wat anders afleiden, dat hielp soms wel.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 6:50

H vind het geen probleem om iets op haar hoofd te hebben.
Dus ik verwacht van de zomer geen probleem.

Een zonnebril hebben we ook. De ene keer laat ze `m goed opzitten, de andere keer probeert ze de poten zo ver mogelijk uit elkaar te trekken... Ik zie het wel. Ik smeer haar goed in en voor de buggy hebben we een parasol en op vakantie neem ik hydrofiele luiers mee om evt. mee af te dekken.

Gast
Gast

Bericht  Jelin ma 4 apr 2011 - 20:57

Mijn dochter wilde ook nooit een petje of een zonnebril op. Ja voor een minuutje en dan gooide ze hem snel af.

Nu heeft ze druppeltjes voor haar ogen en staan haar pupillen heel groot. Moeten vandaag haar oogjes op laten meten ivm scheel kijken. Nu heeft ze bijna de hele dag haar pet en zonnebril op. Dus als ze er echt last van hebben, denk ik dat ze die wel ophouden.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Huppekee di 5 apr 2011 - 1:50

Jelin schreef:Mijn dochter wilde ook nooit een petje of een zonnebril op. Ja voor een minuutje en dan gooide ze hem snel af.

Nu heeft ze druppeltjes voor haar ogen en staan haar pupillen heel groot. Moeten vandaag haar oogjes op laten meten ivm scheel kijken. Nu heeft ze bijna de hele dag haar pet en zonnebril op. Dus als ze er echt last van hebben, denk ik dat ze die wel ophouden.

Even nieuwschierig; kwam er nog wat bijzonders uit?
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jelin di 5 apr 2011 - 2:15

Huppekee schreef:
Jelin schreef:Mijn dochter wilde ook nooit een petje of een zonnebril op. Ja voor een minuutje en dan gooide ze hem snel af.

Ben net terug. Mijn dochter heeft aan beide kanten een minsterkte van een kwart en een half. Ze heeft nu nog geen bril nodig, maar in de toekomst waarschijnlijk wel. We moeten over een jaar terug komen en haar goed in de gaten houden. Het scheel zien komt doordat ze zich veel moet inspannen.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  Huppekee di 5 apr 2011 - 2:21

Jelin schreef:
Huppekee schreef:

Ben net terug. Mijn dochter heeft aan beide kanten een minsterkte van een kwart en een half. Ze heeft nu nog geen bril nodig, maar in de toekomst waarschijnlijk wel. We moeten over een jaar terug komen en haar goed in de gaten houden. Het scheel zien komt doordat ze zich veel moet inspannen.

Ok en laat het nu net de pech zijn dat min (vaak) alleen maar meer wordt... Hoe oud is ze nu? Gewoon maar goed in de gaten houden, meer kan je niet doen.
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jelin di 5 apr 2011 - 2:44

Huppekee schreef:
Jelin schreef:
Huppekee schreef:

Ok en laat het nu net de pech zijn dat min (vaak) alleen maar meer wordt... Hoe oud is ze nu? Gewoon maar goed in de gaten houden, meer kan je niet doen.

Ze is nu 3 jaar. Had al gevraagd of ze erover kon groeien en helaas is dat idd niet zo. Nu maar hopen dat haar ogen "stil" blijven staan. We zullen zien wat de toekomst gaat brengen. Helaas zitten er in onze beide families veel brillen, dus gek kijk ik er niet van op, maar had het graag anders gezien.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: