Rijden jullie wel eens te hard?
+38
Zeester
Sweety
Vanillivi
Kqip
Silver
Rumble
Caramba
Mint
Serena
Moezie
VeryCherry
Jerry
Blond
Lotus
Arwyn
Gizmo
blondje1313
mzcharlotte
Error
SoezieQ
Lady4
Suus
Laquisia
Roxi3
M-G
Happy
Joli86
Rouxxxe
Chocolate Cookie
Winegum
Mizz_S
SparklingEyes
Lejow
Angela_1986
Try
silly-one
Zwoesj
Lynn_
42 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Rijden jullie wel eens te hard?
Cimic, ik rijd eerder te zacht dan te hard. Als je bijv. ergens 50 mag en ik rijd per ongeluk 53, houd ik in om zo exact weer 50 te rijden.
Mijn man zegt wel eens ''je mag hier .....hoor'' als ik weer eens te langzaam rijd dan mag.
Mijn man zegt wel eens ''je mag hier .....hoor'' als ik weer eens te langzaam rijd dan mag.
Gast- Gast
Ik erger me dood aan mensen die langzamer rijden dan de toegestane snelheid.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
VeryCherry schreef:Ik erger me dood aan mensen die langzamer rijden dan de toegestane snelheid.
+ 1
Vooral als er geen mogelijkheid is tot inhalen vind ik het bloedirritant.
Zelf rij ik regelmatig te hard, behalve waar er bijv. kinderen kunnen spelen / zomaar oversteken. Dat vind ik te riskant.
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Ik reed altijd 130-140 op de snelweg, 1 keer 150... Die boete vond ik niet zo leuk. Probeer nu wel meer 120 op de cruise te rijden. Vandaag waren ze ook aan het laseren. Ik blij dat ik niet meer zo rond skeur.
Op binnenweggetjes waar je 60 mag, en wat rechttoe rechtaan is, ga ik soms ook wel 120 rijden.. Komt toch niets aan... En sommige dorpen hier, hebben 30 aangegeven... Maar iedereen echt iedereen rijd daar 60.
Op binnenweggetjes waar je 60 mag, en wat rechttoe rechtaan is, ga ik soms ook wel 120 rijden.. Komt toch niets aan... En sommige dorpen hier, hebben 30 aangegeven... Maar iedereen echt iedereen rijd daar 60.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10
Mwoah echt te hard rijden doe ik zelden. Das meer 's avonds laat even op de a1 de 170 aantikken maar dat is echt zelden. Binnen de bebouwde kom rij ik gewoon 50 a 54 op de teller. Hier staan overal flitspalen, dus ja ach dan leer je het vanzelf. Op de snelweg rijd ik meestal rond de 135 op de teller ofzo, wat inhoudt dat ik dan ongeveer 125 rij op de tomtom. Ik rij gewoon vlot, geen getrut en neem zeker geen alcohol als ik nog moet rijden.
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Nucia schreef:VeryCherry schreef:Ik erger me dood aan mensen die langzamer rijden dan de toegestane snelheid.
+ 1
Vooral als er geen mogelijkheid is tot inhalen vind ik het bloedirritant.
Zelf rij ik regelmatig te hard, behalve waar er bijv. kinderen kunnen spelen / zomaar oversteken. Dat vind ik te riskant.
+1
Ik rij op de snelweg meestal zo 130, omdat ik het risico op een hoge boete nog een beetje wil beperken. Het stomme is dat als ik 's nachts na het stappen naar huis rij (ben regelmatig de bob) dat ik dan vaak keurig 120 rij. In de bebouwde kom let ik wel op, omdat je zo vaak hoort over kindjes die ineens achter auto's vandaan rennen e.d.
Vanillivi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 176
Punten : 189
Registratiedatum : 19-11-10
Waar ik me ook dood aan erger zijn van die mensen die een laptop naast zich hebben staan en continu op dat ding kijken en ook nog eens met 160 voorbij komen. Of afgelopen zaterdag hadden wij en motorrijder die graag dood wilde ofzo..bumperen, rechts inhalen, over de vluchtstrook en uitvoegstrook mensen inhalen en overal tussendoor slingeren. En elk kleine stukje dat leeg was meteen richting de 190, wij reden zelf ook al veel te hard maar hij was zo verdwenen
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Ik rij meestal op de snelweg 110 a 120. Harder niet, tenzij ik even ga inhalen maar daarna neem ik weer gas terug. Op wegen waar er 80 staat rij ik meestal tussen de 80 en de 100. Verschillend eigenlijk. Ik heb weleens op een weg gereden waar je 80 mocht en er zat een auto te kleven terwijl ik al 100 reed. Ben uiteindelijk expres 80 gaan rijden
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Gizmo schreef:SparklingEyes schreef:Ik snap niet waarom je standaard te hard zou rijden. Misschien ben ik zo'n braaf burgertrutje, maar ik hou me aan de snelheid. Die is niet voor niets opgelegd en natuurlijk heb ik ook wel eens zoiets van jemig waarom mag ik hier nou maar .... k/u maar goed..
Dus nee... ik rij niet standaard harder dan toegestaan. Hooguit bij inhalen en daarna laat ik me weer terug zakken, maar dat is vrijwel nooit meer dan 5 km per uur of zo..
Helemaal eens.
Daarnaast kan ik mijn geld ook wel beter gebruiken dan weggooien aan bekeuringen.
Hier ben ik het mee eens.
Daarnaast heb ik ook een oud autootje (van '88) Die wil ook niet heel hard.
Zeester- Fluisteraar
- Aantal berichten : 85
Punten : 105
Registratiedatum : 25-11-10
Ik rijd ook weleens te hard, maar dan is dat ongeveer 10 kilometer per uur.
Gast- Gast
Ja, ik rij vrijwel altijd te hard.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Lotus schreef:Zero schreef:
Ik rij meestal de toegestane snelheid, mits ik dat echt onzin vind. Soms staan er borden dat ze aan de weg aan het werken zijn en dat je opeens 70 moet, nou mijn grootje! Niemand doet dat, als er nou daadwerkelijk mensen aan de weg stonden was het wat anders maar 9 van de 10 keer staat er niemand.
Slecht excuus natuurlijk, maar er bestaat ook bijna geen excuus voor te hard rijden.
Je bedoelt hier precies het tegenovergestelde van mits. Mits betekent op voorwaarde dat.
Ehm nee, zoals het er staat. Ik rij de toegestane snelheid. Hier staat mits voor tenzij.
(Officieel geen schrijftaal wellicht, maar daar let ik niet op)
Gast- Gast
Ik dacht altijd dat ik veel te hard reed, maar mijn navigatie geeft het wat accurater aan en meestal zit ik er 3-5 km boven. Soms raak ik eventjes enthousiast en wordt het weleens 10, maar als ik dat merk laat ik mijn gas vaak wel los. Op de snelweg mag ik wel graag stevig blazen, zeker in Limburg, waar het niet zo druk is.
In Duitsland heb ik wel eens 160 gereden. Niet slecht voor een Suzuki Swift.
In Duitsland heb ik wel eens 160 gereden. Niet slecht voor een Suzuki Swift.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ik rijd regelmatig iets te hard, als de situatie het toelaat tenminste. Ook hoeveel ik dan te hard rijd ligt aan de situatie.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Op de snelweg ga ik vaak net wat te hard, maar over het algemeen hou ik mij aan de snelheid.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Nou nee, eigenlijk ben ik heel braaf in het verkeer. Ik rijd eigenlijk nooit harder dan de toegestane snelheid.
Gast- Gast
Alleen op de snelweg, dan rijd ik eigenlijk altijd tussen de 125 en 130. Maar voor de rest niet dus.
Gast- Gast
VeryCherry schreef:Ik erger me dood aan mensen die langzamer rijden dan de toegestane snelheid.
Slaat dat op mij? Zo ja, ik rijd niet langzamer dan wat er op dat moment mag, maar juist exact wat wel mag dus ik snap je probleem niet!
Gast- Gast
Exact op je teller?Caribbeanlover schreef:VeryCherry schreef:Ik erger me dood aan mensen die langzamer rijden dan de toegestane snelheid.
Slaat dat op mij? Zo ja, ik rijd niet langzamer dan wat er op dat moment mag, maar juist exact wat wel mag dus ik snap je probleem niet!
Gast- Gast
Dan rij je dus langzamer dan te max snelheid, want de teller wijkt altijd 3-tot 5 km af als het niet meer is.
van mij mag men wel langzamer rijden, maar op de linkerbaan een beetje tempo graag. Daar te langzaam rijden als je gewoon door kunt rijden is echt een ergenis van mij.
van mij mag men wel langzamer rijden, maar op de linkerbaan een beetje tempo graag. Daar te langzaam rijden als je gewoon door kunt rijden is echt een ergenis van mij.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Kortom, je rijdt dus vrijwel altijd onder de toegestane snelheid. Aangezien de snelheid op je teller nooit de geijkte snelheid aangeeft..
Gast- Gast
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?
» Hebben jullie dat ook wel eens?
» Hebben jullie dat ook wel eens....
» hebben jullie wel eens....
» n.a.v. Zijn jullie wel eens opgelicht?
» Hebben jullie dat ook wel eens?
» Hebben jullie dat ook wel eens....
» hebben jullie wel eens....
» n.a.v. Zijn jullie wel eens opgelicht?
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: