Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren?

+3
snoezel
Teddyaapje
duckie
7 plaatsers

Ga naar beneden

hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren? Empty hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren?

Bericht  duckie vr 1 apr 2011 - 11:32

ik kolf nu alle voedingen en kolf meer (zo tussen de 1100cc en 1200cc) dan dat mn dochtertje drinkt. Nu vries ik elke dag wat in maar vraag me af wat handig is... Heb namelijk al bijna 1 diepvriesla vol met zakjes liggen maar heb daarna niet heel veel ruimte meer om op te bergen. Nweggooien vind ik ook zonde maar als k geen ruimte meer heb...

Hoeveel hebben jullie liggen?

En verwarmen jullie bv wel eens in de magnetron? Lees weleens dat het niet goed zou zijn maar ja je kan moeilijk altijd je flessenwarmer meeslepen...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren? Empty Re: hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren?

Bericht  Teddyaapje vr 1 apr 2011 - 12:11

Ik heb nu 23L in de diepvries. Hij ligt ook echt bomvol met melk en we hebben nog maar 1 la voor ons eigen eten. Ik ga denk ik wat melk bij mijn ouders in de diepvries leggen. Ik vind het ook echt zonde om weg te gooien en ik ben bang dat als ik minder ga kolven dat mn voeding te hard terug loopt.

We warmen de melk meestal op in de flessenwarmer maar heel af en toe ook in de magnetron, inderdaad als we ergens anders zijn (al nemen we meestal de flessenwarmer wel mee, die past makkelijk in de luiertas). Als je het af en toe doet en de melk niet te warm laat worden kan dat geen kwaad.
Toen T in het ziekenhuis lag werd ook alle melk in de magnetron verwarmd...best slecht eigenlijk dat ze daar geen flessenwarmer hadden!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren? Empty Re: hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren?

Bericht  snoezel vr 1 apr 2011 - 14:47

Ik sta hier echt met mijn oren te klapperen... 23liter?? Ik heb nu 1 la met zakjes, denk een liter of 10 en dat is eigenlijk al meer dan genoeg voor mij. Ondertussen ook al een en ander weg gedaan... zolang ik niet inloop op mijn voorraad vind ik het prima .

Ik verwarm altijd in de magnetron. Zolang je m niet te warm maakt en regelmatig even schudt kan dat prima hoor.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren? Empty Re: hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren?

Bericht  duckie vr 1 apr 2011 - 18:32

Teddyaapje schreef:Ik heb nu 23L in de diepvries. Hij ligt ook echt bomvol met melk en we hebben nog maar 1 la voor ons eigen eten. Ik ga denk ik wat melk bij mijn ouders in de diepvries leggen. Ik vind het ook echt zonde om weg te gooien en ik ben bang dat als ik minder ga kolven dat mn voeding te hard terug loopt.

We warmen de melk meestal op in de flessenwarmer maar heel af en toe ook in de magnetron, inderdaad als we ergens anders zijn (al nemen we meestal de flessenwarmer wel mee, die past makkelijk in de luiertas). Als je het af en toe doet en de melk niet te warm laat worden kan dat geen kwaad.
Toen T in het ziekenhuis lag werd ook alle melk in de magnetron verwarmd...best slecht eigenlijk dat ze daar geen flessenwarmer hadden!

dat deden ze hier denk ik ook (weet het niet zeker hoor) maar ik had binnen no time (voor mn gevoel dan) een fles warm als ik er om vroeg terwijl hij thuis minimaal 6 min in de flessenwarmer moet.

we willen namelijk vandaag middagje weg en dan kan ik gewoon 1 fles meenemen en hem dan even in de magnetron doen, heel kort. ze drinkt ook wel melk die lauw is.

maar 23 liter Very Happy dan mag ik nog wel ff, heb nu 1 la bijna vol en ga nog wat verplaatsen naar zolder in de vriezer maar dan houd het wel op denk ik... ff kijken wat ik dan doe want weggooien vind ik ook zo zonde... had een paar avent bakjes er in liggen maar die heb ik nu al staan te ontdooien want dat neemt zo veel ruimte in, heb nog een paar zakjes die erg dik zijn ingevroren die ga ik ook nog ontdooien zodat ik alleen platte zakjes heb zeg maar.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren? Empty Re: hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren?

Bericht  Linda vr 1 apr 2011 - 20:54

Halleluja, wat hebben jullie veel zeg! Ik heb 7 flesjes in de vriezer liggen van ongeveer 120 a 130 cc per flesje. Ik had eerst wel meer, maar ivm spruw heb ik dat opgemaakt. En tussendoor kolven durf ik niet meer, want ik zit met hyperlactatie.

Duckie, poeh, knap hoor om alles te kolven, respect! Lijkt me eigenlijk behoorlijk zwaar. Hoe lang denk je dat te blijven doen?
En is er een reden dat je dit nu zo doet? Lukt live voeden niet meer? (ben gewoon even nieuwsgierig). smile

Ik heb trouwens gelezen dat in de magnetron verwarmen niet heel goed is. Maar voor af en toe een keer kan het vast geen kwaad. Zolang je het maar niet iedere keer doet.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren? Empty Re: hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren?

Bericht  duckie vr 1 apr 2011 - 21:00

Linda schreef:Halleluja, wat hebben jullie veel zeg! Ik heb 7 flesjes in de vriezer liggen van ongeveer 120 a 130 cc per flesje. Ik had eerst wel meer, maar ivm spruw heb ik dat opgemaakt. En tussendoor kolven durf ik niet meer, want ik zit met hyperlactatie.

Duckie, poeh, knap hoor om alles te kolven, respect! Lijkt me eigenlijk behoorlijk zwaar. Hoe lang denk je dat te blijven doen?
En is er een reden dat je dit nu zo doet? Lukt live voeden niet meer? (ben gewoon even nieuwsgierig).
smile

Ik heb trouwens gelezen dat in de magnetron verwarmen niet heel goed is. Maar voor af en toe een keer kan het vast geen kwaad. Zolang je het maar niet iedere keer doet.


Sinds mijn dochtertje in het ziekenhuis heeft gelegen ivm verborgen reflux geef ik zo goed als alle voedingen in de fles, borst wil ze niet echt meer. Ligt voor haar denk ik op de een of andere manier niet echt fijn, dat de voeding omhoog komt. Moet het nu eigenlijk nog wel weer eens proberen of ze nog wil want vind het ook wel weer gezellig als ze wel aan de borst weer zou willen drinken.... Vind het nog wel mee vallen eigenlijk hoe zwaar het is, vind het ook wel makkelijk in de zin van dat ik kan kolven wanneer het mij uitkomt en dat mn man bijv haar de fles geeft en ik nog even wat af kan maken ofzo Embarassed angel Zolang het nog goed gaat blijf ik het voorlopig zo doen, ben er voor mezelf nog niet over uit om over te gaan op fles voeding. (al vraagt iedereen wel waarom niet omdat ze nu toch veel in de fles krijgt confused )

hoelang doe je ongeveer in de magnetron? hoeveel watt? en tussendoor schudden?

ik doe thuis altijd in de flessenwarmer en heb laatst zelf pas 1 x in de magnetron gedaan omdat we in het zkh waren en daar hadden ze even niets anders.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren? Empty Re: hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren?

Bericht  Linda vr 1 apr 2011 - 21:07

Ja, als je productie zo niet terug loopt dan kan het prima. En komt ze 's nachts nog? Lijkt me niks om in de nacht te moeten kolven, maar ik ben dan ook uber lui hoor, haha. Ik rol haar naar me toe, leg d'r aan en rol d'r weer terug en dan slapen we gauw weer verder, haha.
Soms vraag ik me wel eens af of mijn dochter ook niet iets van reflux heeft. Ze spuugt ook heel veel en zittend voeden lukt bijna niet. Ik moet echt met haar liggen, dan gaat het wel. Heb een lactatiekundige laten komen en die zei dat het door de hyperlactatie kwam..
Ik heb geen idee hoe lang het in de magnetron moet... Mijn dochter drinkt het ook lauw en ik warm het altijd een beetje op in een beker warm water.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren? Empty Re: hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren?

Bericht  duckie vr 1 apr 2011 - 21:52

Nee houd het sinds een week bij wat ik kolf op een dag en dat ligt elke keer zo tussen de 1100 en 1200 cc dus het is heel gelijk matig. Ze komt snachts (bijna) niet meer. ze krijgt zo tegen 23 uur de laatste voeding en dan komt ze sochtends zo tussen 6 en 7 vaak weer. heel soms rond 5 uur al. Maar ik kolf dan niet eerst om het daarna te geven, heb gewoon een aantal flessen al kant en klaar in de koelkast staan zodat ik altijd direct kan geven als ze honger heeft. Soms al voor de hele dag klaar staan. Als ze namelijk honger heeft laat ze dat echt horen Embarassed dan kan ze soms al moeilijk 6 min wachten tot de fles warm is... vrouwtje ongeduld hahaha
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren? Empty Re: hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren?

Bericht  Teddyaapje za 2 apr 2011 - 0:03

duckie schreef:
Teddyaapje schreef:Ik heb nu 23L in de diepvries. Hij ligt ook echt bomvol met melk en we hebben nog maar 1 la voor ons eigen eten. Ik ga denk ik wat melk bij mijn ouders in de diepvries leggen. Ik vind het ook echt zonde om weg te gooien en ik ben bang dat als ik minder ga kolven dat mn voeding te hard terug loopt.

We warmen de melk meestal op in de flessenwarmer maar heel af en toe ook in de magnetron, inderdaad als we ergens anders zijn (al nemen we meestal de flessenwarmer wel mee, die past makkelijk in de luiertas). Als je het af en toe doet en de melk niet te warm laat worden kan dat geen kwaad.
Toen T in het ziekenhuis lag werd ook alle melk in de magnetron verwarmd...best slecht eigenlijk dat ze daar geen flessenwarmer hadden!

dat deden ze hier denk ik ook (weet het niet zeker hoor) maar ik had binnen no time (voor mn gevoel dan) een fles warm als ik er om vroeg terwijl hij thuis minimaal 6 min in de flessenwarmer moet.

we willen namelijk vandaag middagje weg en dan kan ik gewoon 1 fles meenemen en hem dan even in de magnetron doen, heel kort. ze drinkt ook wel melk die lauw is.

maar 23 liter Very Happy dan mag ik nog wel ff, heb nu 1 la bijna vol en ga nog wat verplaatsen naar zolder in de vriezer maar dan houd het wel op denk ik... ff kijken wat ik dan doe want weggooien vind ik ook zo zonde... had een paar avent bakjes er in liggen maar die heb ik nu al staan te ontdooien want dat neemt zo veel ruimte in, heb nog een paar zakjes die erg dik zijn ingevroren die ga ik ook nog ontdooien zodat ik alleen platte zakjes heb zeg maar.

Ja ik sta er ook van te kijken hoeveel melk er uit mn lichaam komt! haha. In het begin hadden we spruw en ik ben sinds 1-12 begonnen met invriezen. Ik heb alles gelabeld met datum en heb het zelf ook op een blaadje in de keuken bijgehouden hoeveel cc er per dag in de vriezer ging. Per maand had ik zo'n 6 a 7 liter over. Ik kolf trouwens ook zo goed als alle voedingen, alleen die van 11u of van 15u drinkt T aan de borst, dat probeer ik elke dag te doen zodat hij dat niet verleerd. Is altijd handig voor in noodgevallen denk ik. Ik kolf omdat T heel snel is afgeleid en met de fles kun je meedraaien als hij wegdraaid...met de borst natuurlijk niet. Verder is het nu makkelijker om op schema te voeden (dit moet ivm mijn werk, zo kan ik afspraken inplannen), met de fles weet je dat hij genoeg heeft binnengekregen tot de volgende voeding, aan de borst is dat nog maar afwachten.

Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren? Empty Re: hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren?

Bericht  Bruintje Beer za 2 apr 2011 - 2:54

Ik had denk ook zeker wel meer dan 23 liter op voorraad. Had 2 lades van de diepvriezer altijd vol. Scheelde wel dat wij nog een diepvriezer in de schuur hebben staan.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren? Empty Re: hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren?

Bericht  Flip Fluitketel za 2 apr 2011 - 3:28

Ik heb een hele diepvrieslade vol zitten met afgekolfde BV. Ik kolf al vanaf de geboorte alle voedingen voor mijn dochter. En heb ook een flinke melkproductie. Als mijn diepvries weer 'leeg' dreigt te raken, kolf ik gewoon een keer extra om de voorraad weer wat omhoog te brengen. Wij laten de melk ontdooien in de koelkast en warmen de Bv op in de magnetron.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren? Empty Re: hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren?

Bericht  Coccinelle za 2 apr 2011 - 6:32

Flip Fluitketel schreef:Ik heb een hele diepvrieslade vol zitten met afgekolfde BV. Ik kolf al vanaf de geboorte alle voedingen voor mijn dochter. En heb ook een flinke melkproductie. Als mijn diepvries weer 'leeg' dreigt te raken, kolf ik gewoon een keer extra om de voorraad weer wat omhoog te brengen. Wij laten de melk ontdooien in de koelkast en warmen de Bv op in de magnetron.

Ik heb eens gelezen dat er belangrijke voedingsstoffen verloren kunnen gaan omdat er plaatselijk hete plekken kunnen ontstaan door het verwarmen in de magnetron, maar dat zal vast een kwestie van regelmatig schudden zijn.
Ik warm de melk op in de flessenwarmer.

Ik heb nu ong een diepvrieslade met melk, voorheen had ik er ong 2, maar nu mijn dochter ook eet en minder is gaan drinken ben ik de voorraad wat op gaan maken en wat minder gaan kolven.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren? Empty Re: hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren?

Bericht  Teddyaapje za 2 apr 2011 - 9:19

Coccinelle schreef:
Flip Fluitketel schreef:Ik heb een hele diepvrieslade vol zitten met afgekolfde BV. Ik kolf al vanaf de geboorte alle voedingen voor mijn dochter. En heb ook een flinke melkproductie. Als mijn diepvries weer 'leeg' dreigt te raken, kolf ik gewoon een keer extra om de voorraad weer wat omhoog te brengen. Wij laten de melk ontdooien in de koelkast en warmen de Bv op in de magnetron.

Ik heb eens gelezen dat er belangrijke voedingsstoffen verloren kunnen gaan omdat er plaatselijk hete plekken kunnen ontstaan door het verwarmen in de magnetron, maar dat zal vast een kwestie van regelmatig schudden zijn.
Ik warm de melk op in de flessenwarmer.

Ik heb nu ong een diepvrieslade met melk, voorheen had ik er ong 2, maar nu mijn dochter ook eet en minder is gaan drinken ben ik de voorraad wat op gaan maken en wat minder gaan kolven.

Mijn vriend heeft jaren als bijbaantje op een kaasboerderij gewerkt, en het "snel opwarmen" is wat slecht is voor de melk, niet dat de melk op sommige plaatsen heter kan worden dan op andere, want dat heb je zo opgelost door de melk even te laten rondgaan in de fles.
Door het snel opwarmen 'valt de melk uitelkaar' de vetten scheiden zich af van de vloeistof zeg maar en dat krijg je niet meer hersteld door het te mengen. Melk in de flessenwarmer wordt een stuk langzamer verwarmd en heeft hier minder last van.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren? Empty Re: hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum