Hoeveel melk (bv) op voorraad?
+3
Flip Fluitketel
snoezel
Teddyaapje
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoeveel melk (bv) op voorraad?
Hoi,
Ik ben bezig met een voorraadje melk (borstvoeding) aan te leggen in de vriezer maar ik vroeg me eigenlijk af hoeveel ik "moet" hebben. Niet dat ik straks veel te veel heb en het kan weggooien.
Ik ben van plan om sowieso tot aan het einde van mn verlof borstvoeding te geven en daarna zou ik er graag mee doorgaan maar als het te lastig wordt zou ik wel de keuze willen hebben om te stoppen (die keuze heb je natuurlijk altijd, I know, dus ga hier maar geen discussie over beginnen ) en ons kleine mannetje toch zolang mogelijk bv te geven tot hij 6 maanden is dmv de melk uit de vriezer.
Ik heb tot nu toe ruim 4L in de vriezer liggen en ben 1-12 begonnen aan mn voorraad. De melk van voor die tijd mochten we niet bewaren ivm spruw.
xx teddy
Ik ben bezig met een voorraadje melk (borstvoeding) aan te leggen in de vriezer maar ik vroeg me eigenlijk af hoeveel ik "moet" hebben. Niet dat ik straks veel te veel heb en het kan weggooien.
Ik ben van plan om sowieso tot aan het einde van mn verlof borstvoeding te geven en daarna zou ik er graag mee doorgaan maar als het te lastig wordt zou ik wel de keuze willen hebben om te stoppen (die keuze heb je natuurlijk altijd, I know, dus ga hier maar geen discussie over beginnen ) en ons kleine mannetje toch zolang mogelijk bv te geven tot hij 6 maanden is dmv de melk uit de vriezer.
Ik heb tot nu toe ruim 4L in de vriezer liggen en ben 1-12 begonnen aan mn voorraad. De melk van voor die tijd mochten we niet bewaren ivm spruw.
xx teddy
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Hoeveel melk (bv) op voorraad?
4 liter??? Wow... Ik heb denk ik de helft ofzo. Ik ga 3 dagen in de week werken, en ga kolven op mijn werk. En elke avond kolf ik sowieso een estra maaltijd af... Mijn dochtertje is trouwens niet verzot op diepvriesmelk, dus weet niet of je het al gedaan hebt, maar van tevoren even kijken of ze het wel wat vindt is wel aan te raden...
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Hier is een hele diepvrieslade gevuld met voeding. Is denk ik ook wel onderhand een aantal liter. Ik vul het nu nog steeds bij ook voor als ik straks weer moet werken is het handig. Weet nog niet of ik volledig BV ga geven als ik werken. Wil in ieder geval wel proberen te gaan kolven op m'n werk. J. drinkt hier trouwens de diepvriesmelk net zo goed als de andere afgekolfde melk.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10
Hmm... misschien idd eerst maar eens kijken wat T eigenlijk vindt van melk uit de vriezer!
Ik heb behoorlijk wat productie dus de voorraad schiet lekker op!
Ik ga straks 2 dagen volledig werken (9u-22u ofzo), 1 avond (19u-22u) en 3 dagen wisselend een paar uurtjes. Ik kan alles zelf plannen dus opzich kan ik het zo regelen dat ik tussendoor evt. naar huis ga om te voeden of kolven maar weet niet hoe praktisch dat is...
Hoeveel drinken baby's van 3, 4 en 5 maanden ong aan cc per dag? Dan kan ik een beetje schatten wat ik op voorraad wil hebben.
xx teddy
Ik heb behoorlijk wat productie dus de voorraad schiet lekker op!
Ik ga straks 2 dagen volledig werken (9u-22u ofzo), 1 avond (19u-22u) en 3 dagen wisselend een paar uurtjes. Ik kan alles zelf plannen dus opzich kan ik het zo regelen dat ik tussendoor evt. naar huis ga om te voeden of kolven maar weet niet hoe praktisch dat is...
Hoeveel drinken baby's van 3, 4 en 5 maanden ong aan cc per dag? Dan kan ik een beetje schatten wat ik op voorraad wil hebben.
xx teddy
Teddyaapje- Ratel
Ik gaf op mijn werkdagen naar het kdv altijd 3 flesjes mee van 150 ml. Volgens mij was dat tot ze 6 maanden was.
Ik had liters in de vriezer, maar kolfde op mijn werk wel altijd net wat minder dan 3 keer 150 ml.
Ik had liters in de vriezer, maar kolfde op mijn werk wel altijd net wat minder dan 3 keer 150 ml.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Als ik ga werken geef ik 3 flesjes van 200ml mee. S.ara drinkt 5x 200ml.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Liadan schreef:Ik gaf op mijn werkdagen naar het kdv altijd 3 flesjes mee van 150 ml. Volgens mij was dat tot ze 6 maanden was.
Ik denk dat dit ook bij mij precies zo zal gaan zijn. Ze drinkt nu ook meestal rond de 130.
Ik kolf ook eigenlijk altijd net iets minder dan 1 voeding. Maar dat hoop ik op te vangen met het extra voorraadje wat ik s avonds laat en s ochtends kolf... En anders heb ik altijd nog de 4 vrije dagen om mijn voorraadje in de vriezer weer bij te vullen
snoezel- Prater
Coccinelle schreef:Als ik ga werken geef ik 3 flesjes van 200ml mee. S.ara drinkt 5x 200ml.
Grappig om te zien.. even oud, maar L.iz drinkt echt VEEL minder.. Vaak rond de 130 en dan ook 5 voedingen, soms zelfs maar 4... Haha, en ze doet het er goed op, hihi, het is niet dat ik een dun meisje heb.. Hollands welvaren zeg maar
snoezel- Prater
Coccinelle schreef:Als ik ga werken geef ik 3 flesjes van 200ml mee. S.ara drinkt 5x 200ml.
Haha, dan heb ik nu dus genoeg op voorraad voor 4 dagen! Ben bang dat het dus geen optie is om (veel) eerder te stoppen en het alleen nog met diepvries bv te doen.
Teddyaapje- Ratel
Mijn dochtertje dronk rond die tijd ook 3x een flesje van 150 cc dus je zal meer als genoeg hebben. Ik kolfde juist altijd meer als wat ze mee kreeg. Ik kon dus zo een voorraad opbouwen en op slot af en toe smokkelen met kolven op mijn werk. Succes ermee!
Bloempjuh23- Fluisteraar
- Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10
Ook hier een hongerig kereltje van 3 maanden dat 200ml per fles wegdrinkt ondertussen. Ik heb ± 40 ijsblokzakjes liggen. Hij krijgt nu 1x per dag flesvoeding want mijn voeding loopt heel hard achteruit en heb besloten om toch langzaam aan over te stappen op fles voeding. Tot nu toe kolf ik nog 2 voedingen per dag dus ik zie wel hoe lang het duurt. Ik combineer het nu gewoon.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel voorraad melk?
» hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren?
» Hoeveel halfvolle melk?
» Hoeveel afgekolfde melk doe je in een flesje?
» hoeveel melk drinken met 2 jaar?
» hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren?
» Hoeveel halfvolle melk?
» Hoeveel afgekolfde melk doe je in een flesje?
» hoeveel melk drinken met 2 jaar?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: