Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Recept gezocht voor garnalenspiezen van de BBQ

+3
minoessepoes
Try
Roza
7 plaatsers

Ga naar beneden

Recept gezocht voor garnalenspiezen van de BBQ Empty Recept gezocht voor garnalenspiezen van de BBQ

Bericht  Roza vr 1 apr 2011 - 7:11

Wij gaan morgen barbecueën en nu wil ik daar garnalenspiezen voor maken.
Wie heeft er een lekkere marinade?

Thanks!

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Recept gezocht voor garnalenspiezen van de BBQ Empty Re: Recept gezocht voor garnalenspiezen van de BBQ

Bericht  Try vr 1 apr 2011 - 8:30

Iets met knoflook en chili, evt koriander lijkt me wel lekker, even googlen naar een recept?
Zonder recept maar even uit de duim gezogen:
Olijfolie, daar knoflook doorheen persen, gedroogde chili in stukjes snijden, koriander fijn snijden, dat er allemaal doorheen, zout en peper naar smaak. Hier de garnalen even inleggen/doorhalen, en dan op de grill/bbq smile

Een frisse mango(koriander) chutney zal er dan ook lekker bij smaken smile

Oja, als je grote garnalen gebruikt moet je zowel het staartje als kopje aan de spies prikken (dus halve maantjes), dat gaart makkelijker smile
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Recept gezocht voor garnalenspiezen van de BBQ Empty Re: Recept gezocht voor garnalenspiezen van de BBQ

Bericht  minoessepoes vr 1 apr 2011 - 19:08

Zelf vind ik het lekker om ze te marineren in wat olijfolie met een goede teen knoflook, wat peper en zout en wat citroensap. Dat gewoon lekker 's morgens al maken en de hele dag laten staan.
Dan van een deeltje van de citroen plakjes erbij serveren zodat je er nog een beetje van over de garnalen kan doen als ze gebakken zijn.
En dan nog (alleen de gele) schil raspen en dat samen met een beetje van het sap (naar smaak) door wat mayonaise roeren, eventueel kan je daar ook nog wat knoflook doorheen doen en wat peper om het goed op smaak te brengen!

Dan de citroenmayonaise met de garnaaltjes en een plakje citroen serveren.

Haal je wel het darmkanaal uit de garnaaltjes?!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Verona vr 1 apr 2011 - 22:20

Bij de Lidl hebben ze garnalen spiesen uit de diepvries en die zijn al gemarineerd en al!
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708

Bericht  SoezieQ vr 1 apr 2011 - 23:30

Hmm, garnalen gemarineerd in olijfolie met knoflook, rode peper en citroengras!
Heerlijk op de BBQ!
SoezieQ
SoezieQ
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 372
Punten : 414
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 1:03

Ik gebruik veel (geperste) knoflook, ketjap, sambal en olijfolie. Echt heerlijk !
Ik laat ze altijd een halve dag intrekken

Gast
Gast

Bericht  Caro zo 3 apr 2011 - 21:15

Verona schreef:Bij de Lidl hebben ze garnalen spiesen uit de diepvries en die zijn al gemarineerd en al!

Ja maar daar zit altijd zoveel zout op. Plus dat het darmkanaal er nog inzit... Persoonlijk vind ik dat niet zo heel erg lekker..

Ik maak het ook weleens met goede olijfolie, verse chili, bosui en curry poeder. Eventueel voor de smaak nog een beetje citroensap erdoor (wordt het wat frisser). Uiteraard gaat de bosui niet mee de grill op (behalve als je er een pakketje van maakt, dan stoom je de garnalen in eigen vocht), maar de smaak is wel lekker erbij.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Aziraphale di 5 apr 2011 - 6:45

Ik marineer ze een dagje in olijfolie, geperste knoflook, peper, zout, geraspte gember, peterselie en fijngesneden rode peper. Heerlijk Wink
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: