Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zwanger en verhuizen?

+8
Nana
blondje1313
mickey
Smaragdje
Clapperdie
CCC
PapillonRose
majo8782
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? - Pagina 2 Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  duckie vr 1 apr 2011 - 20:19

Wij kregen de sleutel toen ik ongeveer 5 maand zwanger was en zijn een maand aan het klussen geweest en daarna verhuisd. Ik zou het ook niet weer doen, ondanks dat ik niet heel veel klachten had van de zwangerschap, was wel misselijk en soms overgeven (ook na 3 mnd nog). Maar ik vond het gewoon lastig dat ik zelf niet veel kon doen qua schilderen breken sjouwen tillen enz... heb wel wat geverfd maar dan met verf die wel mocht en veel behang afgehaald enzo maar het viel toch wel tegen, heb daar in het begin denk ik een beetje te makkelijk over gedacht. Maar wij hadden ons huis eindelijk verkocht toen wist ik nog niet dat ik zwanger was... Ik vond het ook erg lastig om steeds weer te gaan zitten terwijl iedereen voor mij/ons aan het werk was
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? - Pagina 2 Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  majo8782 vr 1 apr 2011 - 23:32

mickey schreef:Je zegt dat je er rekening mee houdt dat je niet meteen zwanger bent, maar van de andere kant wil je nu je zwangerschapswens gaan uitstellen, omdat je in april 2012 gaat verhuizen.. Ik ben ook in augustus gestopt met de pil. Vandaag is april begonnen en ik weet nu sinds 2 weken dat ik zwanger ben. En dan hebben wij nog geluk gehad dat het zo snel is gelukt. Echt... de kans dat je meteen de eerste maand zwanger bent, is heel klein. Ik zou gewoon stoppen met de pil en eerst eens een cyclus afwachten hoe dat überhaupt gaat lopen. Wie weet heb je wel een heel onregelmatige cyclus en ben je in april 2013 nog niet zwanger! Ik hoop dit natuurlijk niet voor je, maar je ideeën komen niet heel realistisch over in je berichtjes (als ik 2 maanden later stop, dan ben ik in april 5 maanden zwanger)

Ik ben al gestopt met de pil, niet omdat ik gelijk zwanger wil worden, maar omdat ik mijn lichaam de tijd wil geven om na 13 jaar pil weer een beetje ''af te kicken'' Heb na twee rondes een cyclus van precies 28 dagen.
Maar wat ik bedoel, ik kan er wat dit betreft beter vanuit gaan dat ik gelijk zwanger ben, stel we gaan er in augustus voor en de kans is heel klein dat ik meteen zwanger ben, dan hoef ik me niet zoveel zorgen te maken, maar stel dat ik wél gelijk zwanger ben, dan moet ik me wel zorgen maken, dus kan ik het beter een maand of twee uitstellen, dat ALS ik gelijk zwanger raak, niet op hete kolen hoef te zitten.
majo8782
majo8782
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 200
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? - Pagina 2 Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  majo8782 vr 1 apr 2011 - 23:33

Minneke schreef:
mickey schreef:Je zegt dat je er rekening mee houdt dat je niet meteen zwanger bent, maar van de andere kant wil je nu je zwangerschapswens gaan uitstellen, omdat je in april 2012 gaat verhuizen.. Ik ben ook in augustus gestopt met de pil. Vandaag is april begonnen en ik weet nu sinds 2 weken dat ik zwanger ben. En dan hebben wij nog geluk gehad dat het zo snel is gelukt. Echt... de kans dat je meteen de eerste maand zwanger bent, is heel klein. Ik zou gewoon stoppen met de pil en eerst eens een cyclus afwachten hoe dat überhaupt gaat lopen. Wie weet heb je wel een heel onregelmatige cyclus en ben je in april 2013 nog niet zwanger! Ik hoop dit natuurlijk niet voor je, maar je ideeën komen niet heel realistisch over in je berichtjes (als ik 2 maanden later stop, dan ben ik in april 5 maanden zwanger)

Maar TO heeft het toch gewoon over een hypothetische situatie? Het KAN zo zijn dat ze meteen zwanger is en dan kan het een lastige situatie worden. Ze is dus gewoon realistisch aan het nadenken over mogelijke scenario's. Ze gaat er helemaal niet vanuit dat ze meteen zwanger is, maar het zou wel kunnen natuurlijk!

Klopt!
majo8782
majo8782
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 200
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? - Pagina 2 Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  majo8782 vr 1 apr 2011 - 23:34

blondje1313 schreef:Kun je het er niet met je vriend over hebben dat mochten jullie het geluk hebben dat je heel snel zwanger wordt de verhuizing een paar maanden uitgesteld wordt. Hij heeft dan meer tijd voor de verbouwing.
Of wonen jullie op dit moment nog apart van elkaar?
Ik ken wel mensen die met 8,5 maand verhuisd zijn van een caravan naar hun echte huis, dus het kan op zich wel, het ligt er ook aan wat voor persoon je zelf bent (en dat is tijdens een zwangerschap volgens mij niet altijd hetzelfde als 'normaal')

nee, dat gaat helaas niet, want ons huis is ook al verkocht... dus we moeten er iniedergeval 1 april uit.
majo8782
majo8782
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 200
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? - Pagina 2 Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  Rupsie za 2 apr 2011 - 1:21

Ik kan je nog geen tips geven, maar hier ben ik straks als goed is ook hoogzwanger als we gaan verhuizen. En ik kan me er nu al druk om maken.
Wij zijn ons huis aan het bouwen op dit moment en we willen het 1 juli klaar hebben. Er wordt dus kei hard gewerkt om dat te halen. zelf ben ik 2 augustus uitgerekend van de 3e. Dus het gaat iig krap worden qua tijd.

Die bouw van een huis als je zwanger bent vind ik niet aan te raden in ieder geval. Man is zelf bouwvakker, dus die is overdag gewoon aan het werk en dan komt hij thuis eten en daarna gaat hij gelijk weer verder aan ons eigen huis, zo is hij ook op zaterdag de hele dag aan het werk. Dit duurt nu al 1,5 jaar. En hij heeft dus erg weinig tijd voor mij, maar zeker ook voor de 2 kinderen. De zorg van de kids komt nagenoeg geheel op mijn schouders terecht.

Nu ik zwanger ben, tja die zwangerschap krijgt eigenlijk maar weinig aandacht. we hebben nog geen minuut over namen gehad, hij heeft het nog niet voelen bewegen. Dat ben ik wel eens beu. Maar nog even volhouden denk ik dan. We krijgen er straks iets erg moois voor terug. En dan is het allemaal snel vergeten.

Dus nee ik ben er niet enthousiast over. Scheelt ook wel denk ik, dat ik na 1,5 jaar er wel mee klaar ben.
Verhuizen hoeven we straks gelukkig niet ver. Wij wonen op dit moment in een woonunit / keet (net hoe je het wilt noemen) bij de bouw. Dus we hoeven maar over te steken. Dus ik kan inpakken en 10 meter verder straks weer uitpakken.
We wachten wel af zullen we maar zeggen
Rupsie
Rupsie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 308
Punten : 318
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? - Pagina 2 Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  mickey za 2 apr 2011 - 9:07

majo8782 schreef:
mickey schreef:Je zegt dat je er rekening mee houdt dat je niet meteen zwanger bent, maar van de andere kant wil je nu je zwangerschapswens gaan uitstellen, omdat je in april 2012 gaat verhuizen.. Ik ben ook in augustus gestopt met de pil. Vandaag is april begonnen en ik weet nu sinds 2 weken dat ik zwanger ben. En dan hebben wij nog geluk gehad dat het zo snel is gelukt. Echt... de kans dat je meteen de eerste maand zwanger bent, is heel klein. Ik zou gewoon stoppen met de pil en eerst eens een cyclus afwachten hoe dat überhaupt gaat lopen. Wie weet heb je wel een heel onregelmatige cyclus en ben je in april 2013 nog niet zwanger! Ik hoop dit natuurlijk niet voor je, maar je ideeën komen niet heel realistisch over in je berichtjes (als ik 2 maanden later stop, dan ben ik in april 5 maanden zwanger)

Ik ben al gestopt met de pil, niet omdat ik gelijk zwanger wil worden, maar omdat ik mijn lichaam de tijd wil geven om na 13 jaar pil weer een beetje ''af te kicken'' Heb na twee rondes een cyclus van precies 28 dagen.
Maar wat ik bedoel, ik kan er wat dit betreft beter vanuit gaan dat ik gelijk zwanger ben, stel we gaan er in augustus voor en de kans is heel klein dat ik meteen zwanger ben, dan hoef ik me niet zoveel zorgen te maken, maar stel dat ik wél gelijk zwanger ben, dan moet ik me wel zorgen maken, dus kan ik het beter een maand of twee uitstellen, dat ALS ik gelijk zwanger raak, niet op hete kolen hoef te zitten.
Dat was voor mij niet duidelijk, dat je al gestopt was. Ik denk dat je het dan inderdaad voor de zekerheid beter een paar maandjes kan uitstellen. Of nu al ervoor gaan Wink Dan ben je al bevallen tegen de tijd dat jullie gaan verhuizen Wink
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? - Pagina 2 Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  Pien za 2 apr 2011 - 23:09

ik ben op dit moment bijna 27 weken zwanger, ik zou er echt niet aan moeten denken nu te verhuizen!!

het lastige van alles is dat je gewoon niet weet hoe het allemaal loopt, misschien duurt het wel 8 ronde's voor je zwanger bent en ben je in plaats van hoogzwanger net zwanger en ben je alleen maar moe en misselijk. misschien is het in 3 ronde's raak en ben je dan ten tijde van de verhuizing 5 maanden en heb je helemaal nergens last van....

het is zo lastig te zeggen, ik zou eerder na gaan denken over het werk wat jullie te doen hebben, over hoe lang je nodig hebt om in ieder geval jullie slaapkamer, de badkamer en de babykamer af te hebben? stel dat je wel te vroeg bevalt, moet je waarschijnlijk toch een aantal dagen/ weken in het ziekenhuis blijven, zijn er dan mensen die jou vriend/ man kunnen helpen om de boel goed af te krijgen?


Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? - Pagina 2 Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum