Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verhuizen met een peuter

5 plaatsers

Ga naar beneden

Verhuizen met een peuter Empty Verhuizen met een peuter

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 1:47

Hoe reageerde jullie kindje op jullie nieuwe huis? En sliep je kindje meteen goed in zijn nieuwe kamertje?

S. houdt helemaal niet van veranderingen en ligt alleen maar in zijn eigen bed of in het campngbedje bij m'n ouders. Een ander bed of een andere omgeving vind hij helemaal niks. Het was toen ook drama toen we 2 weken terug in Centerparcs waren. Maargoed dat is een ander verhaal Wink Ik denk dat hij het straks helemaal niks vind en totaal niet wil gaan slapen in zijn nieuwe kamer ondanks het gewoon zijn oude vertrouwde bedje is en zijn spulletjes. Het is nog niet zo ver dat we gaan verhuizen maar hopelijk duurt het niet lang meer ! Maar ik kijk er wel erg tegenop hoe hij gaat reageren. En hoe zou ik een peuter kunnen betrekken bij een verhuizing zodat hij het misschien een beetje snapt? Iemand nog tips?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen met een peuter Empty Re: Verhuizen met een peuter

Bericht  Lejow di 20 maa 2012 - 1:51

Misschien kan hij je helpen met verhuizen? Dus iets lichts van zijn eigen spulletjes naar zijn nieuwe kamertje laten brengen. En hem voorstellen aan het huis, dus langs elke kamer gaan en zeggen wat daar gebeurd en dat jullie daar gaan wonen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen met een peuter Empty Re: Verhuizen met een peuter

Bericht  meisjesmama di 20 maa 2012 - 1:56

Wij hebben net in december een verhuizing achter de rug en gaan eind juni weer.
We hebben ze hun eigen speelgoed in een verhuisd laten inpakken. En voor dat ze het gingen inpakken hebben ze de doos mogen kleuren.
de dag van de verhuizing waren ze er niet bij maar toen ze kwamen in het nieuwe huis hebben we lekker laten spelen en ontdekken.
Ik 2 kinderen die slecht tegen veranderingen kunnen maar ze sliepen die nacht meteen goed.

Nu met ons nieuwe huis betrekken we ze ook zo veel mogelijk bij nieuwe behang uitzoeken enz maar dat is vooral voor de oudste
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen met een peuter Empty Re: Verhuizen met een peuter

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 1:57

Wij zijn verhuisd toen de oudste 2 jaar en 3 maanden was. We hebben hem meegenomen tijdens het klussen om de vorderingen te laten zien, op de dag van de verhuizing was hij erbij toen het oude huis werd leeggehaald en is hij ook komen kijken in het nieuwe huis. Hij sliep ook niet makkelijk ergens anders maar dit viel nog wel mee, drie nachten was het wennen voor hem en toen ging het prima. En hij heeft zelf ook zijn knuffels in zn rugzakje gedaan en meegenomen naar oma en toen 's avonds naar het nieuwe huis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen met een peuter Empty Re: Verhuizen met een peuter

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 2:06

Wij gaan over ongeveer een half jaar ook verhuizen. Wij hebben het 'geluk' dat wij dit huis zelf (ver)bouwen, waardoor onze dochter er sowieso al wat meer in betrokken wordt. Zij kan het proces volgen. Zij begrijpt al ontzettend veel, dus ik denk dat zij ook wel begrijpt als wij het haar uitleggen. ik ben ook heel benieuwd hoe ze erop gaat reageren, helemaal omdat ze in die periode ook nog grote zus gaat worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen met een peuter Empty Re: Verhuizen met een peuter

Bericht  Coco di 20 maa 2012 - 3:42

Wij zijn 1,5 maand terug verhuisd en ik heb ze direct de eerste dag dat we de sleutel hadden meegenomen naar ons nieuwe huis en ze verteld dat we over een paar dagen hier gingen wonen. De volgende dag toen ik hun kamer ging verven zijn ze ook mee geweest en liet ik na elke geverfde muur even hun kamer zien. De dag erop zijn ze met mijn moeder in het oude huis gebleven om spullen in te pakken en hebben toen ook hun eigen speelgoed ingepakt. Ik had hun kamer al helemaal leeggehaald in het weekend voordat we de sleutel kregen en toen sliepen ze de laatste week bij ons op de kamer zodat ik alles wat ingepakt had op hun kamer kon plaatsen en ze dat ook konden zien. De dag dat we gingen verhuizen heb ik de vrachtwagen door mijn man, schoonvader en zwagers in laten pakken en met de kinderen vanuit het raam gekeken. En toen zeiden ze zelf ook wel steeds " nieuw huis" toen ze zagen dat alles ingeladen werd. En vervolgens keken ze bij het nieuwe huis weer hoe alles daar naar binnen werd gebracht. Eigenlijk is het mij 100% meegevallen. Ze waren alleen maar heel blij dat er nu een tuin is en trappen.
Ben erna ook nog 2 keer naar ons oude huis geweest met ze toen het leeg was en afscheid genomen van het huis. Ze hebben hier eigenlijk helemaal niet hoeven wennen.

Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen met een peuter Empty Re: Verhuizen met een peuter

Bericht  Parisienne di 20 maa 2012 - 3:43

Ik zou ook samen met hem een nieuwe kamer gaan uitzoeken of nieuw behang of nieuwe spulletjes op zijn kamer. Betrek hem helemaal bij het verhuisproces, dus laat hem in het lege huis alles ontdekken, daarna tijdens het verbouwen, laat zien dat er hard gewerkt wordt om er een mooi huis van te maken. Op de verhuisdag zelf kan opa of oma (of andere oppas) misschien ook even met hem komen kijken, dat mensen zijn spullen naar het nieuwe huis brengen. Misschien kan hij zelfs dan al helpen met zijn bedje op de goede plek te zetten en zijn kleding in de kast te hangen?! Hij is dan denk ik wel oud genoeg dat je hem zulke dingen een beetje uit kan leggen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen met een peuter Empty Re: Verhuizen met een peuter

Bericht  Filoria di 20 maa 2012 - 8:09

Arden schreef:Wij zijn verhuisd toen de oudste 2 jaar en 3 maanden was. We hebben hem meegenomen tijdens het klussen om de vorderingen te laten zien, op de dag van de verhuizing was hij erbij toen het oude huis werd leeggehaald en is hij ook komen kijken in het nieuwe huis. Hij sliep ook niet makkelijk ergens anders maar dit viel nog wel mee, drie nachten was het wennen voor hem en toen ging het prima. En hij heeft zelf ook zijn knuffels in zn rugzakje gedaan en meegenomen naar oma en toen 's avonds naar het nieuwe huis.
Bij ons is het haast hetzelfde gegaan. Tomas was ook 2 jaar en 3 maanden. We hebben hem ook steeds meegenomen met het klussen. Zijn bedje is het eerste dat we verhuisd hebben, en hij deed dan een dutje terwijl wij aan het klussen waren.
Ik denk dat het proces inclusief de verhuizing belangrijk is om mee te maken voor een peuter, dan wordt zo'n verhuizing heel visueel.
Tomas zei steeds opgelucht dat we allerlei spullen mee hadden genomen (PLANT! PRULLENBAK! Very Happy)

Betrekken bij het inrichten van een nieuw kamertje is ook zeker leuk, maar het terugzien van vertrouwde spulletjes is ook belangrijk voor jonge kinderen denk ik.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen met een peuter Empty Re: Verhuizen met een peuter

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum