Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zwanger en verhuizen?

+8
Nana
blondje1313
mickey
Smaragdje
Clapperdie
CCC
PapillonRose
majo8782
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? Empty zwanger en verhuizen?

Bericht  majo8782 vr 1 apr 2011 - 3:43

Hoi allemaal,

wat vinden jullie hiervan?
Wij willen in augustus voor een kindje gaan (heb het al een maand uitgesteld, wilde eigenlijk in juli al..)
We gaan in april 2012 verhuizen, dat betekent dat ik dan 7.5 a 8 maanden ben...
Heeft iemand dit wel eens gedaan? En hoe beviel dat?
Ik weet dat ik dan waarschijnlijk niet veel meer mag en kan tillen, mijn vriend vindt dit geen probleem en zegt dat ik dan maar de broodjes moet smeren tijdens het verhuizen Wink

Aan de ene kant wil ik in augustus heel graag voor kindje gaan, ik heb al zoooo lang moeten wachten.. én, als ik dan gelijk zwanger ben, dan beval ik in de lente, heb ik de hele zomer de tijd om leuke dingen te doen, lekker wandelen buiten enz.
Aan de andere kant denk ik ''ja, wat als het kindje 4 weken eerder komt? Wat als ik in het ziekenhuis kom te liggen, wat als de verhuizing langer duurt dan gepland...
majo8782
majo8782
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 200
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  PapillonRose vr 1 apr 2011 - 4:14

Ik ben verhuisd toen ik 3 maanden was. Vond het toen al niet echt aan te bevelen, maar dat kwam vooral omdat ik extreem misselijk was. Verder kan je ook een stuk minder doen bij het verhuizen, zoals zware dozen tillen en dat soort dingen. Het was wel te doen, maar persoonlijk zou ik echt niet willen verhuizen als ik tegen de 8 maanden zwanger zou zijn. Toen was ze bij mij al zover ingedaald dat ik de laatste paar weken nog amper kon lopen.

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je je voelt tegen die tijd (maar dat weet je van tevoren niet) en of je veel hulp hebt. Heb je heel veel hulp zodat je praktisch niets hoeft te doen, scheelt het al een stuk. Maar dan nog zou ik het niet aanraden, verhuizen brengt ook vaak wel stress met zich mee. Zo kijk ik er tegen aan, maar het is natuurlijk niet onmogelijk.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 4:27

Toen ik 30 weken zwanger was heb ik een huis toegewezen gekregen. Ik heb er 5 weken over gedaan om te verven, behangen etc. Ik zou het je niet aanraden. s'Avonds was ik kapot en ik heb de andere 5 weken (tot week 40) nog nodig gehad om een beetje uit te rusten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 4:27

Ik zou er niet aan moeten denken om met 8 maanden nog te moeten verhuizen. Dus nee ik zou dan de zwangerschap nog even uitstellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 4:31

Een vriendin van mij is met 39 weken verhuisd en stond op de dag van de bevalling nog tussen de dozen. Toen kon het helaas niet anders, maar ze zou het nooit meer zo doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  majo8782 vr 1 apr 2011 - 4:32

mmm, jammer, maar wel redelijk inderdaad... wil ook aan de andere kant echt wel van mijn zwangerschap genieten...
2 maandjes uitstellen dan maar denk ik, dan ben ik een maand of 5... iniedergeval beter dan 7 a 8 maanden...
majo8782
majo8782
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 200
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 4:34

Het ligt denk ik helemaal aan je situatie. Wij zijn verhuisd toen ik ruim 6 maanden zwanger was van de jongste. We hadden van tevoren afgesproken dat ik niks zou doen wat betreft tillen en klussen. Ik heb me dus alleen bezig gehouden met dozen inpakken, broodjes smeren en dingen regelen. We hadden verder hele goed hulp van onze familie.

Ik vond het prima te doen. Voor mijn man was het natuurlijk wel een stuk zwaarder omdat hij alles alleen moest doen. Maar goed, ik ben toch niet zo handig, dus ik denk dat het op deze manier (zonder mijn bemoeienis) nog het snelste ging ook laughcry .

Ik zou het wel alleen doen als je zeker weet dat het verhuizen niet wordt uitgesteld met bijvoorbeeld een maand. Want dan krijg je denk ik wel erg veel stress.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  majo8782 vr 1 apr 2011 - 4:42

Minneke schreef:Het ligt denk ik helemaal aan je situatie. Wij zijn verhuisd toen ik ruim 6 maanden zwanger was van de jongste. We hadden van tevoren afgesproken dat ik niks zou doen wat betreft tillen en klussen. Ik heb me dus alleen bezig gehouden met dozen inpakken, broodjes smeren en dingen regelen. We hadden verder hele goed hulp van onze familie.

Ik vond het prima te doen. Voor mijn man was het natuurlijk wel een stuk zwaarder omdat hij alles alleen moest doen. Maar goed, ik ben toch niet zo handig, dus ik denk dat het op deze manier (zonder mijn bemoeienis) nog het snelste ging ook laughcry .

Ik zou het wel alleen doen als je zeker weet dat het verhuizen niet wordt uitgesteld met bijvoorbeeld een maand. Want dan krijg je denk ik wel erg veel stress.

hihi zal voor de mijne ook wel schelen zonder bemoeienis smile
Nee, de verhuizing wordt zeker niet uitgesteld, het is geen nieuwe woning en we hebben al getekend voor 1 april.. maar hoelang de verbouwing duurt weet ik dus niet, mijn lieve vriend wil namelijk een kelder laten bouwen, een vijver, de electriciteit moet vernieuwd worden, nieuwe cv ketel en nieuwe vloer met vloerverwarming... ik sta er qua babykamer dus wel alleen voor, die moet namelijk wel echt af zijn voor eind april...
Is het trouwens niet schadelijk om te verven als je zwanger bent?
majo8782
majo8782
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 200
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 4:47

Ik ben met 34 weken zwangerschap nog verhuisd, het was niet fijn om met een dikke buik dozen te sjouwen, maar ja het kon niet anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  CCC vr 1 apr 2011 - 4:52

majo8782 schreef:mmm, jammer, maar wel redelijk inderdaad... wil ook aan de andere kant echt wel van mijn zwangerschap genieten...
2 maandjes uitstellen dan maar denk ik, dan ben ik een maand of 5... iniedergeval beter dan 7 a 8 maanden...

Niet lullig bedoeld hoor, maar zou je niet eens eerst afwachten of dat wel zo snel gaat lukken en of het wel gaat lukken? Het is niet altijd vanzelfsprekend om zwanger te raken natuurlijk...

Ik zou er zelf niet enthousiast van worden... Zou het geheel uitstellen tot na de verhuizing... Misschien 2 maanden van te voren stoppen met de pil ofzo...

Waarom heb je al zo lang moeten wachten dan?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  Clapperdie vr 1 apr 2011 - 4:59

Hi,

Ik denk dat je er inderdaad niet vanuit moet gaan dat je meteen zwanger bent. Die gedachte had ik ook maar daar ben ik vies van terug gekomen.

Maar het kan natuurlijk wel. Dus ja moeilijk. Ik denk dat je het beste je gevoel kan volgen.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  Smaragdje vr 1 apr 2011 - 5:04

Ik ben ook tijdens de zwangerschap verhuisd. Dit ging gewoon goed en zware dingen slepen heb ik aan wat mannen overgelaten. Alleen zou er persoonlijk niet aan moeten denken om met 7,5/8 maanden nog te verhuizen. Het zou wel gegaan zijn, maar als je de keuze hebt zou ik het niet doen. Misschien gaat het dan nog hartstikke goed, maar misschien ook niet en dat idee lijkt mij niet fijn. Als ik jouw was zou ik dus nog iets langer wachten.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  majo8782 vr 1 apr 2011 - 5:31

chococupcake schreef:
majo8782 schreef:mmm, jammer, maar wel redelijk inderdaad... wil ook aan de andere kant echt wel van mijn zwangerschap genieten...
2 maandjes uitstellen dan maar denk ik, dan ben ik een maand of 5... iniedergeval beter dan 7 a 8 maanden...

Niet lullig bedoeld hoor, maar zou je niet eens eerst afwachten of dat wel zo snel gaat lukken en of het wel gaat lukken? Het is niet altijd vanzelfsprekend om zwanger te raken natuurlijk...

Ik zou er zelf niet enthousiast van worden... Zou het geheel uitstellen tot na de verhuizing... Misschien 2 maanden van te voren stoppen met de pil ofzo...

Waarom heb je al zo lang moeten wachten dan?

Mijn verhaal is ook gebasseerd op het feit als ik in een keer zwanger wordt, natuurlijk weet ik dat het ook gewoon heel lang kan duren!
Ik wilde drie jaar geleden al kinderen, mijn vriend nog niet, vandaar dat ik nu zo blij ben dat we het samen willen en vandaar dat ik, voor mijn gevoel, al zo lang heb moeten wachten. Uistellen tot na de verhuizing, betekend dat ik pas in 2013 een kindje kan verwelkomen (als het meezit natuurlijk) maar dit vindt ik te lang...
majo8782
majo8782
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 200
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 5:56

Ik doe het nooit weer! Ik was 34 weken zwanger toen we de sleutel kregen, en ben met 38 weken bevallen.
Ik kreeg na de sleuteloverdracht pijnlijke buiken aan de lopende band....Mijn ouders + vriend moesten alles doen, en daar baalde ik gigantisch van.

Eigenlijk moet je er vanuit gaan dat jij gewoon niet kunt helpen. Dan kan het alleen maar 'meevallen' mocht je tzt nog wat kleine klusjes doen.

En ik heb ook niet genoten van de laatste weken zwangerschap, vind ik persoonlijk nog het ergste.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  majo8782 vr 1 apr 2011 - 6:04

ivax schreef:Ik doe het nooit weer! Ik was 34 weken zwanger toen we de sleutel kregen, en ben met 38 weken bevallen.
Ik kreeg na de sleuteloverdracht pijnlijke buiken aan de lopende band....Mijn ouders + vriend moesten alles doen, en daar baalde ik gigantisch van.

Eigenlijk moet je er vanuit gaan dat jij gewoon niet kunt helpen. Dan kan het alleen maar 'meevallen' mocht je tzt nog wat kleine klusjes doen.

En ik heb ook niet genoten van de laatste weken zwangerschap, vind ik persoonlijk nog het ergste.

Daar ben ik inderdaad ook bang voor, wil wel echt optimaal genieten...

Jullie hebben me overtuigd, paar maanden uitstellen dus maar! angel
majo8782
majo8782
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 200
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 6:08

majo8782 schreef:
ivax schreef:Ik doe het nooit weer! Ik was 34 weken zwanger toen we de sleutel kregen, en ben met 38 weken bevallen.
Ik kreeg na de sleuteloverdracht pijnlijke buiken aan de lopende band....Mijn ouders + vriend moesten alles doen, en daar baalde ik gigantisch van.

Eigenlijk moet je er vanuit gaan dat jij gewoon niet kunt helpen. Dan kan het alleen maar 'meevallen' mocht je tzt nog wat kleine klusjes doen.

En ik heb ook niet genoten van de laatste weken zwangerschap, vind ik persoonlijk nog het ergste.

Daar ben ik inderdaad ook bang voor, wil wel echt optimaal genieten...

Jullie hebben me overtuigd, paar maanden uitstellen dus maar! angel

ja, je moet het helemaal zelf weten uiteindelijk...maar ik doe het nooit weer, en mn partner ook niet.
En ik kon ook niet lekker weken bezig met de kinderkamer, dat moest ik in 2 weken doen. Heb alleen de kleertjes kunnen vouwen en in de kast kunnen leggen. Dingen ophangen hadden we geen tijd voor, dat kwam tijdens mijn verlof na de bevalling.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 6:35

Ik zou persoonlijk het risico niet nemen, ik beval ook rond de 8 maanden en had dat vantevoren ook totaal niet verwacht.
En verhuizen in de tijd dat je ook moet bevallen lijkt me vreselijk!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  mickey vr 1 apr 2011 - 8:14

Je zegt dat je er rekening mee houdt dat je niet meteen zwanger bent, maar van de andere kant wil je nu je zwangerschapswens gaan uitstellen, omdat je in april 2012 gaat verhuizen.. Ik ben ook in augustus gestopt met de pil. Vandaag is april begonnen en ik weet nu sinds 2 weken dat ik zwanger ben. En dan hebben wij nog geluk gehad dat het zo snel is gelukt. Echt... de kans dat je meteen de eerste maand zwanger bent, is heel klein. Ik zou gewoon stoppen met de pil en eerst eens een cyclus afwachten hoe dat überhaupt gaat lopen. Wie weet heb je wel een heel onregelmatige cyclus en ben je in april 2013 nog niet zwanger! Ik hoop dit natuurlijk niet voor je, maar je ideeën komen niet heel realistisch over in je berichtjes (als ik 2 maanden later stop, dan ben ik in april 5 maanden zwanger)
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 8:28

mickey schreef:Je zegt dat je er rekening mee houdt dat je niet meteen zwanger bent, maar van de andere kant wil je nu je zwangerschapswens gaan uitstellen, omdat je in april 2012 gaat verhuizen.. Ik ben ook in augustus gestopt met de pil. Vandaag is april begonnen en ik weet nu sinds 2 weken dat ik zwanger ben. En dan hebben wij nog geluk gehad dat het zo snel is gelukt. Echt... de kans dat je meteen de eerste maand zwanger bent, is heel klein. Ik zou gewoon stoppen met de pil en eerst eens een cyclus afwachten hoe dat überhaupt gaat lopen. Wie weet heb je wel een heel onregelmatige cyclus en ben je in april 2013 nog niet zwanger! Ik hoop dit natuurlijk niet voor je, maar je ideeën komen niet heel realistisch over in je berichtjes (als ik 2 maanden later stop, dan ben ik in april 5 maanden zwanger)

Maar TO heeft het toch gewoon over een hypothetische situatie? Het KAN zo zijn dat ze meteen zwanger is en dan kan het een lastige situatie worden. Ze is dus gewoon realistisch aan het nadenken over mogelijke scenario's. Ze gaat er helemaal niet vanuit dat ze meteen zwanger is, maar het zou wel kunnen natuurlijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  blondje1313 vr 1 apr 2011 - 8:43

Kun je het er niet met je vriend over hebben dat mochten jullie het geluk hebben dat je heel snel zwanger wordt de verhuizing een paar maanden uitgesteld wordt. Hij heeft dan meer tijd voor de verbouwing.
Of wonen jullie op dit moment nog apart van elkaar?
Ik ken wel mensen die met 8,5 maand verhuisd zijn van een caravan naar hun echte huis, dus het kan op zich wel, het ligt er ook aan wat voor persoon je zelf bent (en dat is tijdens een zwangerschap volgens mij niet altijd hetzelfde als 'normaal')

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  Nana vr 1 apr 2011 - 8:53

Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken! Wij waren hier met 36 weken zwangerschap klaar met klussen en ik heb niets hoeven doen... maar ik werd gek van alle troep, stress, niets voor kunnen bereiden enzo. Dus een hele verhuizing zou ik zeker niet zien zitten!
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 9:45

Een kennis van mij is vandaag verhuisd en ze is nu 30 weken zwanger. Ze wil dit nooooit meer doen...Iedere 10 minuten heeft ze last van harde buiken, de baby is al ingedaald, ze heeft last van haar rug en bekken...En ze vermoeden een vroeggeboorte door het aantal harde buiken wat ze de afgelopen weken al gehad heeft en omdat het kindje voor ligt qua groei.

Voor hen kon het echt niet anders, maar ze vond het verschrikkelijk. Wij nemen nl hun oude appartement over, dus wij waren er vandaag voor de sleutel. Zij mogen er van ons een paar dagen langer over doen, zodat ze niet zoveel stress heeft en het allemaal wat rustiger kan, en idd, verven is ook niet de beste optie als je zwanger bent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  Teddyaapje vr 1 apr 2011 - 10:35

Ik denk dat ik het best gekund had, ik had vrij weinig klachten, maar het lijkt me niet ideaal. En je kunt nooit van te voren weten hoe je je voelt. Ik vind het idee van Mickey om alvast te stoppen met de pil en te kijken hoe je cyclussen verlopen wel een goed idee. Dan kun je de komende tijd condooms gebruiken en alvast foliumzuur gaan slikken (dit wordt aangeraden om 4w voor bevruchting mee te starten). Ik heb ook eens gehoord dat het niet goed was om in de eerste 3 maanden na het stoppen met de pil zwanger te raken, maar waarom en of dit klopt weet ik eigenlijk ook niet.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 10:37

Mijn ouders zijn verhuisd op het moment dat m'n moeder 7 maanden zwanger was van mij. Ik ben op dat moment gestopt met groeien, en was ik dus een dismatuurtje. Wel voldragen (9 maanden), maar sinds de 7e maand niet meer gegroeid. Of het nou echt van de verhuizing komt, is natuurlijk niet duidelijk, maar het zal vast extra stress gegeven hebben. In mijn geval is het dus zeker wel goed gekomen, maar m'n moeder heeft de eerste maanden na haar verhuizing alleen maar in het ziekenhuis gelegen. Ook niet echt leuk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 11:11

Wij zijn verhuisd toen ik 12 weken was, maar echt nooit en nooit weer. Wat een hel vond ik dat. Ik kon alleen maar toekijken, had geen rust en irriteerde mij een ongeluk aan constant mensen over de vloer terwijl ik zelf kotsmisselijk was. Met eenmaal verhuizen ben je er nog niet. De maanden erna moet er ook nog vanalles gebeuren.

Maar ook ik denk niet dat het realistisch is om te stellen dat je dan al zwanger bent. En met 8 maanden zwangerschap lijkt het mij echt niet te doen, maar als je een goede zwangerschap hebt zonder kwalen, harde buiken, zonder stress etc. zal het wellicht vast te doen zijn als je een maand of 4-5 bent. Dan kun je misschien beter de pil nog 3 maanden langer slikken, zodat je met verhuizen iig niet op het eind van je zwangerschap loopt. En je moet dingen wel echt uit handen kunnen geven. En beter is nog om helemaal niet in het huis aanwezig zijn als je niets kunt doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en verhuizen? Empty Re: zwanger en verhuizen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum