Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huis is perfect.. op de buren na

4 plaatsers

Ga naar beneden

Huis is perfect.. op de buren na  Empty Huis is perfect.. op de buren na

Bericht  Mari vr 1 apr 2011 - 0:50

Ik weet echt niet wat ik meer moet, ik kan niet meer in mijn huisje wonen met die vreselijke buren naast me.

2 jaar terug hebben mijn vriend en ik ons eerste huisje gekocht, het is helemaal naar onze zin en het huis opzich voelt ook prettig, maar mijn buren maken het mij onmogelijk om te kunnen genieten van ons woongenot.

Ze zorgen voor geluidsoverlast.. Het is ons ondertussen duidelijk dat het behoorlijk gehorige huizen zijn, en de buren maken graag herrie 1+1= dus gewoon vreselijk vervelend.

Er gaat geen dag voorbij dat we ze niet horen, en dan bedoel ik niet even een deur dichtslaan maar constant geluid. De kinderen mogen alles, gillen, schreeuwen, stampen, binnen voetballen, etc. ze noemen het ''vrije opvoeding''. Zelf smijten ze ook constant met van alles en nog wat. Elke dag tussen 5 en 8 is het sowieso een kabaal (vraag met niet wat ze doen, maar we eten nooit is lekker rustig). Ruzies vechten ze uit met het hele gezin in de tuin, iedereen kan meegenieten. Ik kan zelf niet in de tuin zitten dan gaan ze op een stoel staan en hele verhalen vertellen, waardoor ik dus tegenwoordig mijn tuin in sluip. In de voortuin idem, ik kan nooit is lekker rustig bezig zijn, of ze staan weer voor mijn neus.

Meerdere mensen in de buurt vinden ze niet leuk, mijn andere buurman hangt de vlag uit als ze op vakantie gaan, want dan kan hij eindelijk in zijn tuin liggen zonder herrie (met mooi weer verdwijnt hij normaal naar het huis van z'n vriendin). Ik ben er ook via mijn overbuurvrouw achter dat de vorige bewoners door die buren zijn verhuisd.

Gisteren was echt de druppel, die kinders waren weer heel de tijd aan het gillen, en na 60 minuten kon ik er niet meer tegen en ben ik toch gaan janken. Mijn vriend en ik zijn een rondje gaan rijden met de auto om het te ontvluchten.

Ik kan er niet meer tegen, maar als we ons huis te koop zetten lopen we dan niet ontzettend verlies, als we hier blijven wonen moet ik steeds het huis uitvluchten.

Wat denken jullie ik wil heel graag gaan verhuizen, maarja is dat wel slim in deze tijd? Ik heb er echt bijna alles voor over om in een rustig huisje terrecht te komen. Een huisje waar je gewoon op de bank kan zitten, en niet constant last heb van je buren.

Praten heeft geen nut, ze geven zelf aan ''van ons zul je wel last hebben, wij leven zo''.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis is perfect.. op de buren na  Empty Re: Huis is perfect.. op de buren na

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 0:53

Serieus, als een hele buurt er last van heeft, kan je dan niet naar de politie stappen? Of een vereniging van iets, geen idee of je dat hebt met een koophuis..

Maar dit kan zo niet.. De hele buurt heeft er last van en jullie woongenot daalt naar -10 zodra zij thuis zijn.. Als zij zo zijn, zoals ze zelf zeggen, moeten ze gewoon lekker vrijstaand in de middle of nowhere gaan wonen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis is perfect.. op de buren na  Empty Re: Huis is perfect.. op de buren na

Bericht  Melis_je vr 1 apr 2011 - 3:20

Maar ze vinden je dus aardig, want ze komen met je praten? Dan zou ik toch proberen te vragen of ze rekening met jullie willen houden of voorstellen om de woningen beter te isoleren. Als ze buiten ruzie maken, kan je ook zeggen: "Sorry, ik hoor jullie, volgens mij vang ik per ongeluk een privégesprek op!" Maar misschien hebben ze daar maling aan. Je kunt het nog proberen met niet-lollige grapjes over de onderwerpen waar ze ruzie over maken als je ze weer tegenkomt.

Als ze op een stoel gaan staan om je te zien, zou ik dat vreselijk vinden, dan heb je echt geen privacy meer. Ik zou ook geen Te Koop-bord in de tuin zetten. Straks komen ze leuk kennismaken met alle kijkers, gezellig!
Als iedereen er last van heeft en ze willen niet praten, dan kan je toch eens de wijkagent inschakelen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis is perfect.. op de buren na  Empty Re: Huis is perfect.. op de buren na

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 13:26

Jemig Mari! Was dat trouwens ook bij jou, dat die buurman weleens naakt in z'n tuin lag?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis is perfect.. op de buren na  Empty Re: Huis is perfect.. op de buren na

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 19:24

_Donnaa schreef:Serieus, als een hele buurt er last van heeft, kan je dan niet naar de politie stappen? Of een vereniging van iets, geen idee of je dat hebt met een koophuis..

Maar dit kan zo niet.. De hele buurt heeft er last van en jullie woongenot daalt naar -10 zodra zij thuis zijn.. Als zij zo zijn, zoals ze zelf zeggen, moeten ze gewoon lekker vrijstaand in de middle of nowhere gaan wonen..

Dit was ook mijn gedachte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis is perfect.. op de buren na  Empty Re: Huis is perfect.. op de buren na

Bericht  Floor di 5 apr 2011 - 20:08

Wat vervelend dat je buren zo'n herrie maken en overlast veroorzaken.
Wij zijn bij ons vorige huis echt weggepest door de buren (beide kanten afzonderlijk van elkaar).
Wij zijn bewust verhuisd omdat ik het niet meer trok. Ik weet niet in hoeverre jouw buren voor rede vatbaar zijn, misschien kan je het een keer aankaarten bij ze. Maar werkt dat niet (of kan dat niet) dan moet je voor jezelf de keuze maken of in je perfecte huis blijven wonen met overlast of ergens anders gaan wonen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis is perfect.. op de buren na  Empty Re: Huis is perfect.. op de buren na

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 20:47

Als de buren over de schutting hangen wil dat dus zeggen dat er wel enige vorm van communicatie mogelijk is. Ik zou gewoon vriendelijk blijven en het gesprek in eigen hand nemen. Kort daarop afronden dat je weer terug gaat met je boek lezen ofzo.

Verder zou ik er wel wat van zeggen als ze ruzie in de tuin gaan maken. Zoiets als dat je van de zon probeert te genieten en dat ie al niet zo vaak schijnt, mss dat zij het ook kunnen doen. Zoiets, een beetje als grapje, niet te zwaar maar wel duidelijk. Als ze echt onwijs aan het gillen zijn binnen dan kun je ook gewoon aanbellen en vragen of het iets zachter kan, dat je tv probeert te kijken ofzo. Begin klein, verwacht niet gelijk dat ze 100% veranderen. Geef het wat tijd. Je kunt best laten weten dat je last hebt van iemand, mits het redelijk gebeurd. Het gaat vaak ook gewoon om hoe je iets brengt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis is perfect.. op de buren na  Empty Re: Huis is perfect.. op de buren na

Bericht  Jeanette di 5 apr 2011 - 21:01

_Donnaa schreef:Serieus, als een hele buurt er last van heeft, kan je dan niet naar de politie stappen? Of een vereniging van iets, geen idee of je dat hebt met een koophuis..

Maar dit kan zo niet.. De hele buurt heeft er last van en jullie woongenot daalt naar -10 zodra zij thuis zijn.. Als zij zo zijn, zoals ze zelf zeggen, moeten ze gewoon lekker vrijstaand in de middle of nowhere gaan wonen..

Ja precies! Had dat mens met haar gezin daar maar niet moeten gaan wonen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis is perfect.. op de buren na  Empty Re: Huis is perfect.. op de buren na

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum