Buren
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Buren
Buren, ze kunnen erg leuk zijn,r maar nu gewoon ff niet. Ben vanavond vroeg naar bed gegaan omdat ik moe was (en ben). Slaap ik net, komen de buren op het fantastische idee om nog ff gezelli g te borrelen met een stel vrienden. Zo te horen worden er kratten bier aangesleept en hen kennende gaat het straks nog luidruchtiger worden dan het nu al is. Muziekje er bij aan, schaterend gelach dat straks in hysterisch gegil zal overgaan. Heb het al meerdere keren meegemaakt. En dat op een normale doordeweekse dinsdag en ze zelf kleine kinderen binnen hebben slapen. Maar die schijnen door alles heen te kunnen slapen. En ik ben te veel schijterd om er iets van te zeggen.. jullie nog frustraties wat wonen/buren betreft?
Gast- Gast
Re: Buren
Wat asociaal zeg dat ze geen rekening met de buren houden! In het weekend kan ik mij er enigzins nog wat bij voorstellen, maar op een donderdeweekse dag vind ik dat je na een bepaalde tijd wel wat mag dimmen.
Onze directe buren hebben we nooit last van, snap alleen niet hoe ze het met zoveel mensen in huis uithouden. Ik zou gek worden denk ik. Wel heb ik last van mensen uit de buurt met honden die nergens de poep opruimen of in het putje dumpen wat dichtbij onze tuin zit. Getver wat een stank steeds. Gelukkig is dat bij de voortuin en niet de achtertuin, maar ze zijn ook zo aso om ze bij anderen in de tuin hun behoefte te laten doen.
Hopelijk kun je weer in slaap vallen en doorslapen zo!
Onze directe buren hebben we nooit last van, snap alleen niet hoe ze het met zoveel mensen in huis uithouden. Ik zou gek worden denk ik. Wel heb ik last van mensen uit de buurt met honden die nergens de poep opruimen of in het putje dumpen wat dichtbij onze tuin zit. Getver wat een stank steeds. Gelukkig is dat bij de voortuin en niet de achtertuin, maar ze zijn ook zo aso om ze bij anderen in de tuin hun behoefte te laten doen.
Hopelijk kun je weer in slaap vallen en doorslapen zo!
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Uiteindelijk zijn de buren iets voor 1 uur naar binnen gegaan, vanmorgen om kwart voor 7 ging mijn wekker, dus kort nachtje gehad.. Nou ja, ik voel me iig wel fit dus dat scheelt.
Gast- Gast
Onze buren zijn echt super aardig, hele leuke mensen. Alleen hun kinderen. Die gillen en krijsen echt ontzettend veel (en hard). En kinderen moeten natuurlijk buiten kunnen spelen, maar dit is echt niet om aan te horen. Zo hard, gaat door merg en been.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Wat ontzettend vervelend! Vooral als je erzelf weer vroeg uitmoet.
Ik woon in een appartement en heb drie aardige buren. Alleen is de onderbuurman iemand waarvan we allen vermoeden dat hij een flinke slag van de molen heeft gehad. Tijdens elke vergadering van de VvE komt hij wel weer aan bod.
Hij heeft tegenwoordig de gewoonte om tussen 17.00u en 19.00u keiharde muziek te luisteren met de balkondeur open. Dus niet alleen hoor ik hem door de vloer heen, ook weergalmd het via de overburen zo mijn balkondeur binnen. Ik vind het vervelend, maar ach, het is al beter dan het was.
Meneer is alcoholist, wat hij ook zeer zeker niet ontkent, en heeft in het verleden weleens de badkamer midden in de nacht verbouwd. Of toen de kroeg om 02.30u dichtging en ik eindelijk kon slapen, hij om 06.30u begon met keiharde muziek. Op zondagmorgen! En toen ik hem vroeg of hij het doorhad zei hij:"Je kent het wel. Een lekker biertje, beetje harde muziek, gezellig". Nee, dat ken ik niet. Want dan lig ik te slapen en als ik wakker ben, dan is mijn gedachte niet om 06.30u een biertje en gezellig keiharde muziek.
Nog een paar minuten en dan mag ik weer even luisteren naar de disco. En daar kan ik honderd keer iets van zeggen, maar dat interesseert hem niet zoveel. Hij heeft het gezellig.... In zijn eentje...
Ik woon in een appartement en heb drie aardige buren. Alleen is de onderbuurman iemand waarvan we allen vermoeden dat hij een flinke slag van de molen heeft gehad. Tijdens elke vergadering van de VvE komt hij wel weer aan bod.
Hij heeft tegenwoordig de gewoonte om tussen 17.00u en 19.00u keiharde muziek te luisteren met de balkondeur open. Dus niet alleen hoor ik hem door de vloer heen, ook weergalmd het via de overburen zo mijn balkondeur binnen. Ik vind het vervelend, maar ach, het is al beter dan het was.
Meneer is alcoholist, wat hij ook zeer zeker niet ontkent, en heeft in het verleden weleens de badkamer midden in de nacht verbouwd. Of toen de kroeg om 02.30u dichtging en ik eindelijk kon slapen, hij om 06.30u begon met keiharde muziek. Op zondagmorgen! En toen ik hem vroeg of hij het doorhad zei hij:"Je kent het wel. Een lekker biertje, beetje harde muziek, gezellig". Nee, dat ken ik niet. Want dan lig ik te slapen en als ik wakker ben, dan is mijn gedachte niet om 06.30u een biertje en gezellig keiharde muziek.
Nog een paar minuten en dan mag ik weer even luisteren naar de disco. En daar kan ik honderd keer iets van zeggen, maar dat interesseert hem niet zoveel. Hij heeft het gezellig.... In zijn eentje...
Gast- Gast
Whahaha, wat een aparte vent Maura!
Ik heb wel aardige buren. Ene kant een vrouwtje van 97 die nog steeds zelfstandig woont en geen hulp krijgt (naja, nichtje komt helpen schoonmaken, maar geen thuiszorg ofzo) en aan de andere kant een man van een jaar of 45, ook een aardige vent.
Ik heb wel aardige buren. Ene kant een vrouwtje van 97 die nog steeds zelfstandig woont en geen hulp krijgt (naja, nichtje komt helpen schoonmaken, maar geen thuiszorg ofzo) en aan de andere kant een man van een jaar of 45, ook een aardige vent.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
En ja hoor, de troepen zijn aangerukt voor de 2e ronde
Het is ook een te mooie avond, ik geloof dat ik voorlopig nog maar niet naar bed ga. Gelukkig ben ik morgen vrij en kan ik uitslapen.
Het is ook een te mooie avond, ik geloof dat ik voorlopig nog maar niet naar bed ga. Gelukkig ben ik morgen vrij en kan ik uitslapen.
Gast- Gast
Heb je geen wijkcentrum/wijkagent?
Want wellicht kun je daar je klacht neerleggen. Ze mogen officieel tot 22.00 lawaai maken. Tot 01.00u is doordeweeks natuurlijk not done. Er zijn namelijk mensen die wel lekker een lange slaap willen. Ze hebben niet het alleenrecht.
Op een doordeweekse avond heb ik de kroegbaas ook weleens aangesproken op het feit dat het muziek keihard stond en de deuren open. Doe de deuren dicht, zet de airco hoger op en zorg dat ik kan slapen. Kan een chagrijnig kreng zijn dan.
Want wellicht kun je daar je klacht neerleggen. Ze mogen officieel tot 22.00 lawaai maken. Tot 01.00u is doordeweeks natuurlijk not done. Er zijn namelijk mensen die wel lekker een lange slaap willen. Ze hebben niet het alleenrecht.
Op een doordeweekse avond heb ik de kroegbaas ook weleens aangesproken op het feit dat het muziek keihard stond en de deuren open. Doe de deuren dicht, zet de airco hoger op en zorg dat ik kan slapen. Kan een chagrijnig kreng zijn dan.
Gast- Gast
Maura dat zou ik kunnen doen, maar dan zal ik ze er eerst zelf op moeten aanspreken. Ik laat ze vanavond wel hun gang gaan en als het weer zo rumoerig wordt als gisteravond, loop ik morgen wel ff bij ze aan om aan te geven dat ik last van ze heb en of ze er rekening mee willen houden. Normaal zijn het best redelijke mensen, die buren van mij.. En als dat niet helpt, kan ik het idd melden bij de wijkagent.
Gast- Gast
Ah, ik kreeg het idee dat het onredelijke mensen waren. Vraag me niet waarom, maar dat idee kreeg ik een beetje uit de eerste post.
Ik spreek ze er ook altijd eerst op aan. Al heb ik meestal enkel met mijn onderbuurman te maken. (De kroeg was eenmalig, haha)
Ik spreek ze er ook altijd eerst op aan. Al heb ik meestal enkel met mijn onderbuurman te maken. (De kroeg was eenmalig, haha)
Gast- Gast
Wij hebben ook leuke buren, ik mag niet klagen!
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Maura schreef:Heb je geen wijkcentrum/wijkagent?
[/img]
Volgens mij mag je in het weekend toch ook niet langer lawaai maken?
Ik vind het trouwens onzin dat het doordeweek niet zou mogen en in het weekend wel. Er zijn tegenwoordig genoeg mensen die ook in het weekend moeten werken en juist doordeweeks vrij zijn. Waarom zouden die er in het weekend wel last van mogen hebben en andere mensen doordeweeks niet. Ik vind zoveel lawaai maken sowieso niet kunnen, als je 'savonds laat nog zoveel herrie wil maken ga je maar binnen zitten.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Maura schreef:Ah, ik kreeg het idee dat het onredelijke mensen waren. Vraag me niet waarom, maar dat idee kreeg ik een beetje uit de eerste post.
Als ze rond 12 uur 's nachts zo veel lawaai zitten te maken, zijn ze alleen niet erg redelijk in mijn ogen
Uiteindelijk viel het gisteravond reuze mee, heb niks meer gehoord, en ben trouwens ook als een blok in slaap gevallen
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: