Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+23
Rupsie
Theezakje13
kletskousje
Annie24
Miekie
Novalee
Happydobby
Mizzie
Fearie
Dora
Nana
Mel
blondje1313
Mamsie
Liadan
Pien
Laced
Chelle
chipa
Smaragdje
Bruintje Beer
schuddebuikje
Limburg85
27 plaatsers

Pagina 35 van 40 Vorige  1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 35 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 3:50

chipa schreef:Gefeliciteerd Chelle! Ben erg benieuwd naar je bevallingsverhaal en foto en natuurlijk de naam!
onze dochter Anne :P

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 35 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  chipa vr 6 mei 2011 - 4:06

o haha sorry, overheen gelezen Embarassed Leuke naam!
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Smaragdje vr 6 mei 2011 - 4:15

Ben benieuwd of er bij Mel nu ook al echt wat aan de gang is smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Bruintje Beer vr 6 mei 2011 - 4:23

Chell± hier ook nogmaals gefeliciteerd met jullie dochter.
Waarom rekenen ze vanaf de ineminatie? Als ik vragen mag want eigenlijk ben je toch 38 weken?
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Bruintje Beer vr 6 mei 2011 - 4:25

Smaragdje schreef:Ben benieuwd of er bij Mel nu ook al echt wat aan de gang is smile
Ik ben ook wel benieuwd naar Mel??
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Happydobby vr 6 mei 2011 - 4:31

@Rupsie, eind mei willen we het klaar hebben en de meubels komen begin juni.
Dus we redden het makkelijk.

@blondje, ik haalde positiekleding in de aanbieding.

@theezakje, ja de ramen zijn schoon, heb ze zowel binnen als buiten gedaan.

@mel, ik was al een half jaar niet naar de schoonheidssalon geweest, ga nu nog eens met 36 weken.

@chelle, 2 nachten met het kussen geslapen. Slaap er wel iets beter mee ondanks de nachtmerries.
Wow, ik lees dat je bevallen bent, gefeliciteerd met Anne.

@kletskousje, fijne vakantie hoor!

@laced, jammer dat je niet naar Dubai kon gaan, ik ben er 4 jaar geleden geweest en ik wil er nog wel een keer naartoe.

@pm, je kan beter een kolf huren, als het niet lukt dan heb je niet onnodig geld uitgegeven.

Hier het plafond van de babykamer gewit, vanavond laminaat halen en behang dan gaat manlief morgen beginnen.
Moest vanmorgen ook nog naar de tandarts, ben weer goedgekeurd dus hoef ik daar voorlopig ook niet aan te denken.
Morgen en zondag weer werken.
Moederdag vieren wij niet omdat mijn zwager jarig is, volgend jaar zijn we zelf moeder!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 5:06

ProudMama schreef:@Theezakje: Lekker toch, een rustig weekend? Cool

De dingen als borstkolf en grote flessen heb ik niet, maar dat is afwachten of het wel nodig is de eerste tijd.

In het ziekenhuis hebben ze sowieso een hele fijne elektrische kolf die je daar kunt gebruiken, en als je daarna naar huis mag, kun je zo'n soort kolf ook huren.
Deze heb ik in het ziekenhuis gebruikt, en heb ik 1 dag gehuurd:
http://www.medela.com/BX/nl/breastfeeding/products/pumping/symphony.html

Voor nu heb ik gewoon een medela swing. Kolf zelden, alleen als ik weer tegen een ontsteking aanzit, en zondag worden de meiden gedoopt, dus dan zorg ik dat er voor diegene die weer met ze naar huis gaat 2 flesjes klaarstaan, maar verder kolf ik dus nooit.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 5:22

_MamaRosa_ schreef:

De dingen als borstkolf en grote flessen heb ik niet, maar dat is afwachten of het wel nodig is de eerste tijd.

In het ziekenhuis hebben ze sowieso een hele fijne elektrische kolf die je daar kunt gebruiken, en als je daarna naar huis mag, kun je zo'n soort kolf ook huren.

Voor nu heb ik gewoon een medela swing. Kolf zelden, alleen als ik weer tegen een ontsteking aanzit, en zondag worden de meiden gedoopt, dus dan zorg ik dat er voor diegene die weer met ze naar huis gaat 2 flesjes klaarstaan, maar verder kolf ik dus nooit.
Ja, daarom ook. En eerst maar eens afwachten of het lukt met de voeding voor ik dure afschaf ga doen!

O, compressen moet ik ook nog bedenk ik me ineens, lek nu al... Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 vr 6 mei 2011 - 5:34

_MamaRosa_ schreef:

Ik had in het ziekenhuis ook die elektrische, was zeker handig, na 10 minuten klaar. Al voelde ik me wel zo'n koe haha. In de kraamweek had ik een handmatige van de kraamverzorgster, ook van Medela en deze heb ik ookzelf gekocht omdat ik eerst een beetje moest kolven omdat R. anders de borst niet kon pakken ondanks tepelhoedje.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Smaragdje vr 6 mei 2011 - 5:34

@ MamaRosa, ik ga een handkolf aanschaffen om af en toe eens te kunnen kolfen als ik bijvoorbeeld weg moet. Maar waar bewaar jij de melk in? In van die zakjes of bekertjes? Heb namelijk geen idee wat nou eens handig zou zijn daarvoor.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 vr 6 mei 2011 - 5:36

ProudMama schreef:
_MamaRosa_ schreef:

Ja, daarom ook. En eerst maar eens afwachten of het lukt met de voeding voor ik dure afschaf ga doen!

O, compressen moet ik ook nog bedenk ik me ineens, lek nu al... Rolling Eyes

Irritant dat lekken he! Ik heb gelukkig tijdens m'n zwangerschap en de eerste dagen na fe bevalling geen last van gehad, pas na een week en nu ben ik er hopelijk vanaf.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 vr 6 mei 2011 - 5:38

Smaragdje schreef:@ MamaRosa, ik ga een handkolf aanschaffen om af en toe eens te kunnen kolfen als ik bijvoorbeeld weg moet. Maar waar bewaar jij de melk in? In van die zakjes of bekertjes? Heb namelijk geen idee wat nou eens handig zou zijn daarvoor.

Ik bewaarde het eerst in bakjes in de koelkast en als ik het niet had gebruikt deed ik het in diepvrieszakjes voor in de vriezer.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje vr 6 mei 2011 - 6:14

Limburg85 schreef:
Smaragdje schreef:@ MamaRosa, ik ga een handkolf aanschaffen om af en toe eens te kunnen kolfen als ik bijvoorbeeld weg moet. Maar waar bewaar jij de melk in? In van die zakjes of bekertjes? Heb namelijk geen idee wat nou eens handig zou zijn daarvoor.

Ik bewaarde het eerst in bakjes in de koelkast en als ik het niet had gebruikt deed ik het in diepvrieszakjes voor in de vriezer.

En dan had je van die speciale zakjes ervoor?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 vr 6 mei 2011 - 6:31

Smaragdje schreef:
Limburg85 schreef:

De zakjes die in de vriezer gingen waren gewon ijsblokzakjes, de bakjes waren van Avent. Ik had deze bakjes omdat R. soms niet goed aan de borst dronk waardoor ik moest afkolven en het zo makkelijk kon bewaren voor als die weer slecht dronk bijvoorbeeld 's nachts.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje vr 6 mei 2011 - 6:36

Limburg85 schreef:
Smaragdje schreef:
Limburg85 schreef:

De zakjes die in de vriezer gingen waren gewon ijsblokzakjes, de bakjes waren van Avent. Ik had deze bakjes omdat R. soms niet goed aan de borst dronk waardoor ik moest afkolven en het zo makkelijk kon bewaren voor als die weer slecht dronk bijvoorbeeld 's nachts.

Oke, dank je wel smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 7:31

Ik heb die Avent bekertjes, die kunnen in de vriezer en zijn erg handig. Zakjes lijkt mij persoonlijk niet echt heel handig, zeker niet als je veel gekolfd hebt, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

Als je trouwens de avent handkolf koopt, kun je die bekers daar mooi op aansluiten, en als je dan avent-flessen hebt, passen de spenen ook weer op de bekers mbv de adapter die bij in de bekers zit. (die blauwe 'doppen' die je op het plaatje ziet)

Ik heb zelf de avent handkolf ook,en die werkt prima als je af en toe kolft. Heb nu de medela swing van mn zusje gekregen, electrisch, en die is ook heel prettig. Ik kolf dus zelden, maar moet wel zeggen dat de medela me minder pijn doet, maar dat kan ook aan mij liggen, ik heb hele gevoelige tepels, kan ook niet zonder tepelhoedje voeden. Verder is de handkolf een prima ding, ik kreeg er altijd genoeg mee uit.

http://www.beslist.nl/products/baby_peuter/r/AVENT_bewaarbekers_240ml/

Hier heb je trouwens een complete set, kolf en bewaarbekers ineen:

http://www.deonlinedrogist.nl/avent-borstkolf-isis-bewaar-systeem-p-4917.html?ref=2&utm_campaign=beslist&utm_medium=site&utm_source=affiliate

Laatst aangepast door _MamaRosa_ op vr 6 mei 2011 - 7:43; in totaal 4 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Schism vr 6 mei 2011 - 7:37

@ Happydobby: Het gaat bij jullie opschieten dan bij de babykamer, wou dat het bij ons ook eens op zou schieten.. zucht. Fijn dat je goedgekeurd bent bij de tandarts, vind ik toch altijd weer een hele opluchting.

@ Chelle: gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

@ Kletskousje: Fijne vakantie, geniet ervan!

@ Blondje: Gefeliciteerd en veel plezier vant weekend, jullie hebben in ieder geval mooi weer!

@ Laced: Wat doen jullie dat snel een kaartje uitzoeken! Ik vind het zo moeilijk, maar dan moet ik zeggen dat wij misschien ook wel niet een standaard smaak hebben Wink

@ Chipa: SOrry kan je niet helpen met kado ideetjes, vind het al moeilijk genoeg als ik zelf iets moet verzinnen voor mijn vriend!

@ All: Wij hebben bij de gemeente een afspraak gemaakt om onze kleine te erkennen, kunnen we maar beter vast gedaan hebben toch? Verder had ik vandaag na 2 dagen achter elkaar werken toch wel weer last van harde buiken aan het eind van dag. Ben toch wel erg blij dat ik een dag minder ben gaan werken want dit is al zwaar genoeg!
Morgen gaan we voor de laatste keer het plafond witten, en het raamkozijn verven en dan ga ik van de week met mijn vader behangen. Dan hopelijk volgend weekend de muren verven zodat de meubels er weer in kunnen, die staan nu her en der verspreid door het huis, het is hier echt één grote bende haha.
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Smaragdje vr 6 mei 2011 - 7:42

@ MamaRosa, ik denk dat ik de medela handkolf ga kopen. Deze heb ik tijdens de kraamweek al een keer uitgeprobeerd en vond ik wel goed werken. Vind het een beetje een risico om er één te nemen, waarvan ik niet zeker weet of ik die prettig vind. Denk dat ik electrische niet echt prettig zal vinden door het geluid, denk dat dat nogal afleid of valt dat wel mee? Maar als ik die ander neem dan giet ik de melk gewoon wel over.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 7:49

Smaragdje schreef:@ MamaRosa, ik denk dat ik de medela handkolf ga kopen. Deze heb ik tijdens de kraamweek al een keer uitgeprobeerd en vond ik wel goed werken. Vind het een beetje een risico om er één te nemen, waarvan ik niet zeker weet of ik die prettig vind. Denk dat ik electrische niet echt prettig zal vinden door het geluid, denk dat dat nogal afleid of valt dat wel mee? Maar als ik die ander neem dan giet ik de melk gewoon wel over.

Ik zou ook voor een handkolf gaan als je niet vaak kolft hoor, het is dat ik de elektrische gekregen heb, anders hield ik het ook mooi bij de handkolf. Het geluid is idd wel aanwezig, maar ik vind het niet storend. En de melk kun je idd net zo goed overgieten.
Zat gewoon even te kijken naar kolven en zag die complete set, en als je toch beide nog moest hebben was dat misschien wel handig.

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje vr 6 mei 2011 - 7:52

@ MamaRosa, is dat electrische dan niet makkelijker voor je, omdat je voor een tweeling kolft en dus dubbel zoveel kolft? Hoe gaat het eigenlijk met de borstvoeding voor je meiden?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan vr 6 mei 2011 - 8:04

Chelle, wat een supernieuws dat jullie kleine meisje is geboren! Mooie naam hoor, ik hoop dat de bevalling helemaal goed is gegaan, fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie!

mel, van jou hebben we vandaag niks gehoord, ik ben heel benieuwd!

kruumel, je bent nu al weg maar ik wens je toch veel plezier in sanadome!

blondje, Yara geeft af en toe wel een eigen invulling aan de liedjes, klinkt erg leuk:-) Oooh ik lees dat je vandaag jarig bent, gefeliciteerd! En wat een grap dat je het zelf vergeten was, haha! Veel plezier in Zeeland!

Laced, ben je je werkdag nog een beetje doorgekomen, klinkt erg saai als het zo rustig is! En lekker gezwommen? Jullie zijn er al snel uit welk geboortekaartje jullie gaan bestellen!

theezakje, heb je nog lekker in de tuin gezeten met een boek? Het was hier in ieder geval mooi weer en morgen nog mooier!

chipa, leuk zo'n voetafdrukje voor vaderdag, is toch speciaal zo'n eerste moeder en vaderdag! Ik ben benieuwd wat ik dit jaar van Yara krijg, ik moet in ieder geval van mijn vriend nog even het huis uit morgen zodat hij met haar nog iets kan maken (lekker last minute, haha). En wel rustig aan doen he, stofzuigen is niet goed voor je rug!

PM, raar he hoe je buik er soms uit kan zien, hier ligt de kleine meestal rechts en daar heb ik dan een dikke bobbel, terwijl links niks zit. Mijn buik is dan helemaal scheef en er steken heel vaak voeten/ellebogen/knieen uit:-)
Dat is goedkoop trouwens, 2 euro voor een thermometer, kan me voorstellen dat je er dan wel 2 hebt.
Het klinkt als meer dan genoeg wat je hebt aan boxershorts/pyama's enz. Ik had vooral de eerste dagen wel veel aan netbroekjes en grote boxershorts/onderbroeken, daarna was dat minder nodig.

happydobby, leuk dat je man aan de babykamer gaat beginnen!

smaragdje, ik bewaarde de borstvoeding meestal in flesjes die ik in de vriezer deed. Ik heb een medelakolf dus had ik medelaflesjes en ook de goedkope gewone flesjes van hema en kruidvat passen onder die kolf en daar vroor ik ook veel in in. IJsblokjeszakjes vond ik echt verschrikkelijk, niet om te vullen, maar wel om het weer uit te halen. Dat lukte me niet zonder het aan te raken en werd echt een smeerboel.
Aventbekertjes had ik ook een aantal, maar ik vond ze niet zo fijn afsluiten, soms ging het deksel er lastig op of af, maar als je een aventkolf hebt, dan zijn die wel weer handig.
Oja, ik vind de medela swing helemaal niet veel lawaai maken, ik werd er in ieder geval niet door afgeleid.

schism, slim dat je het kindje al gaat erkennen, dan heb je dat ook weer gedaan! Wij hebben dat ook rond die tijd gedaan en hebben daarna ook nog een geregistreerd partnerschap gedaan, dus we hoeven dit keer niet de voogdij meer te regelen.

Vandaag heb ik weer controle gehad bij de verloskundige, het kindje lag weer mooi met het hoofd naar beneden maar wel heel hoog in mijn buik, een stuk boven mijn bekken. Dus als mijn vliezen breken moet ik nog steeds meteen bellen en gaan liggen. Maar bij een tweede komt het vaker voor dat een kindje niet indaalt dus ik maak me er maar niet te druk om.
Zondag blijf ik lekker thuis, ik ben benieuwd wat mijn dochter geknutseld heeft voor moederdag en ik mag dan lekker uitslapen (al lukt uitslapen me de laatste tijd niet echt, ik ben klaarwakker om 7.30 uur). En we gaan hier bbc-en. Maar eigenlijk ben ik gewoon van plan om zondag te gaan bevallen Laughing, dat zou ik het mooiste moederdagkadootje vinden.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 8:06

Ik kolf in principe gewoon net als bij 1 kind, gewoon een borst per kind. Ze drinken ook 1 borst per keer ieder. Maar elektrisch is nu idd wel handiger, gaat net wat sneller. Maar goed, ik kolf dus alleen uit noodzaak, komt zelden voor, nu nog maar 2x gedaan.

Verder gaat het voeden heel goed. Heb alleen echt heel veel voeding. Daardoor iedere keer stuwing, en dan is het echt opletten, want voor ik jet weet krijg ik weer een borstontsteking. En als ik dat voel opkomen kolf ik ze dus helemaal leeg en ga ik meteen koelen met zo'n zak uit de diepvries. Dan ben ik het meestal net voor.
En ben er lekker druk mee, als ik 'pech' heb, zit ik zo op 18 voedingen per 24 uur. En dat is wel intensief, maar gelukkig drinken ze niet zo heel lang per keer. Dat scheelt wel. Als je kinderen hebt die ieder ruim een half uur drinken hou je het volgens mij nooit vol, met 2 andere kinderen er bij nog die ook zorg en aandacht nodig hebben.

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje vr 6 mei 2011 - 8:17

@ Liadan, dank je wel voor ook jouw ervaring met het opslaan van de melk. Fijn dat de kleine weer goed lag, als ze nou nog eens gaat indalen zou natuurlijk helemaal mooi zijn! Lekker hoor dat je mag uitslapen, ook al lukt dat niet, lekker op bed blijven liggen is meestal ook niet zo erg. Hoop voor jouw dat je zondag bevalt hoor Wink

@ MamaRosa, dat is inderdaad behoorlijk intensief dan zoveel voedingen op een dag! Ze komen zeker ook niet te gelijk voor het drinken dan? Wel vervelend dat je zoveel stuwing hebt, maar heb je al vaker een borstonsteking gehad dan?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 8:27

Smaragdje schreef:@ MamaRosa, dat is inderdaad behoorlijk intensief dan zoveel voedingen op een dag! Ze komen zeker ook niet te gelijk voor het drinken dan? Wel vervelend dat je zoveel stuwing hebt, maar heb je al vaker een borstonsteking gehad dan?

Ik voed in principe op verzoek, en meestal komen ze wel netjes tegelijk. (met soms een huilend, hongerig kind dus omdat ik ze om de beurt voed..)Maar als ik pech heb, gebeurt nooit overdag maar soms wel in de nacht, dan slaapt de ander nog heel vast, en die krijg ik dus ook echt niet wakker.
Dus dan leg ik de 1 maar weer terug, ga weer in bed en wacht op de ander. Slaap je dus net weer in en begint de ander.
Maar merk wel dat het steeds beter gaat, afgelopen nacht om 22.00 laatste voeding gegeven, en toen kwamen ze netjes rond 3.00, en daarna weer om 7.00.
Hopen dat het vannacht weer zo gaat.

Ik heb bij de andere kinderen meerdere keren borstontsteking gehad ja. Dit keer kreeg ik het net nadat de kraamzorg weg was, de 10e dag. Ik was echt heel erg ziek weer. Heb toen meteen een kuur gekregen. En met pasen was het weer bijna zo ver, maar toen ben ik dus meteen gaan kolven en koelen en was ik het net voor. Heb toen maar even koorts gehad, en de harde plek was gelukkig ook net op tijd weg.

Ik ben er blijkbaar gewoon gevoelig voor. Dat is echt een nadeel, want je bent er echt heel ziek van. Ik ga dan binnen een half uur van 37 naar 40+ graden koorts.

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje vr 6 mei 2011 - 8:47

@ MamaRosa, lijkt mij echt ontzettend vervelend om borstontsteking te hebben! Hoop voor je dat je dat nu verder niet meer krijgt! Maar dat plannen die dames goed om 's nachts niet tegelijk wakker te worden Wink hoop dat ze vannacht net zo slapen als afgelope nacht!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 35 van 40 Vorige  1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: