Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

voor een kindje 2012

+70
Linnie1985
Weegschaal
holaagirl
Shy
Alex
boekenwurm83
sanne-84
blonky1986
Ayla
kellebel
Laced
Wennes
Liselot
snoezel
Annie24
Ugly Betty
Vintage
SleepingBeauty
Jasmine
Parisienne
Jezzie
RYW
myloon
nillis
cupcake23
Roodkapje
Paper Crown
Limburg85
Caramba
Blue flower
Filoria
Alyssa
Smaragdje
RedRose
Muppetje
Roos
Clapperdie
Ellebel
Flower_L
mauwmauw
Lejow
maiadebij
Susan
JD
Pien
joyce0606
ShallY
Jazzlyn
Amber-
SarahKey
Pandora
CCC
Coco
Darius
bolus26
**_pearl_**
Mysterious
Silver
Bloem86
PapillonRose
PiP
Flip Fluitketel
Teddyaapje
Vancity_girl
Tania
Annemie
Monnie
L!ND@
Pussycat
liesje
74 plaatsers

Pagina 25 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 25 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Muppetje ma 21 nov 2011 - 4:40

FryskeFlinter schreef:Ook begrijpelijk, hoe is het verder met jou? Of zit ik in het verkeerde topic hier over te beginnen.

Maakt toch niet uit? Het gaat steeds een beetje beter, ik kan het een beetje beter relativeren. Maar soms ben ik ook nog ontzettend verdrietig en moet ik ineens weer enorm huilen. Ups en downs dus, maar ik kom er wel hoor

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 25 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Silver ma 21 nov 2011 - 4:43

Begrijpelijk de ups en downs, het heeft tijd nodig. iig sterkte ermee, en hopelijk mogen jullie "snel" weer gaan voor een wondertje I love you
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 25 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Muppetje ma 21 nov 2011 - 4:46

Zou leuk zijn ja, ben je er weer op een positieve manier mee bezig, nu is het het alleen maar negatief natuurlijk

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 25 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Silver ma 21 nov 2011 - 5:34

Ja idd... Nou succes en sterkte ermee, hug

fijne avond meiden. Ik reageer morgen wel weer :P
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 25 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  sanne-84 ma 21 nov 2011 - 7:40

ik ben nu net gestopt met de pil (had zaterdag eigenlijk moeten beginnen). mis de pil nu al niet haha. dit is meer om te ontpillen, maar vooral om te weten hoe mn cyclus zal zijn (en of die er wel is)
wanneer we er precies voor gaan weet ik nog niet, mss wel snel, mss wachten we toch maar tot de bruiloft.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 25 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  JD ma 21 nov 2011 - 9:35

zo zeg...dit is voor het eerst dat ik een middagje niet op t forum ben, en meteen 4 pagina's mis! Werken jullie niet ofzo? Laughing

Ik hou t inderdaad maar lekker op 2 december wat betreft t einde van mn cyclus....uitgaande van een keurige cyclus van 28 dagen:)

Heb ook t idee dat ik er een beetje téveel mee bezig ben....of ben ik niet de enige die op internet babykamertjes kijkt, websites voor geboortekaartjes doorpluist etc? Embarassed
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 25 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Alyssa ma 21 nov 2011 - 9:37

Sanne, zijn jullie er nog niet uit wanneer jullie het precies willen? Iig al goed dat je met de pil gestopt bent om te kijken wat je cyclus doet.

JaneDoe, ik zoek op internet nog niet naar babykamers/babyspullen/geboortekaartjes e.d. Ben allang blij als ik zwanger mag worden, dan heb ik nog tijd genoeg om dat allemaal uit te zoeken Very Happy Wel fijn dat je nu geen tussentijdse bloedingen meer hebt gehad en duimen voor een mooie cyclus nu he!
Alyssa
Alyssa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 25 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  sanne-84 ma 21 nov 2011 - 9:43

het liefst zou ik er nu al voor gaan, maar gezien de bruiloft en verbouwing is dat niet slim (helaas haha) maar daarom weet ik niet of we nog een half jaar wachten, of bijv al over 2 of 3 maanden. of misschien dat we dan zeggen; 'onveilig' en we zien wel, en dan na de bruiloft er écht voor gaan.
maar vind het wel fijn dat ik al gestopt ben, voelt dan toch al een beetje als een stap nemen.

heb hier al een tijdje meegelezen, maar kan alles van iedereen nog niet onthouden. maar alyssa, jou situatie heeft me wel aan het denken gezet, ook een reden dat ik gestopt ben. en ben dan ook blij dat je ongesteld bent geworden (maar de volgende keer zijn we niet blij voor je hoor;))
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 25 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Flower_L ma 21 nov 2011 - 9:43

@ Sanne, wanneer ga je precies trouwen? Of heb ik er overheen gelezen?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 25 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Roodkapje ma 21 nov 2011 - 9:44

Sanne: wanneer ga je trouwen?

Janedoe: ik heb dat niet, maar ik heb er al 3 waar ik me heerlijk mee kan vermaken... (en een huis die net is opgeleverd waar nu hun kamertjes gemaakt moeten worden dus daar ligt nu even mijn energie in :-) )
Wel weet ik dat ik sowieso een nieuwe kinderwagen wil tzt. Maargoed, welke moeten we dan maar eens zien....

Maar dat kijken naar al die dingen is toch alleen maar leuk:) Voorpret smile

Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 25 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Alyssa ma 21 nov 2011 - 9:46

Ik snap dat het inderdaad een moeilijke keuze is wanneer nu 'slim' is om ervoor te gaan. Laat het op zijn beloop, jullie komen er vanzelf wel uit. Jullie trouwen 13 mei toch?

Ik vind jouw reactie nog steeds erg lief en heb ook niet meer gereageerd op je laatste pm denk, maar wilde het even laten rusten toen. Ik hoop dat de Clomid nu wel aanslaat, maar heb er alle vertrouwen in.
Alyssa
Alyssa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 25 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  sanne-84 ma 21 nov 2011 - 9:50

wij trouwen 16 mei, over een half jaartje. dat is ook weer zo, dus we zien nog wel. sowieso wil ik nu niet al meteen aantellen, maar weet ik dus nog niet of ik tot mn bruiloft wil wachten of niet.
eerst 'zorgen' dat we ongesteld zijn, en een beetje de cyclus leren, en dan weer verder kijken.
en als je er geen behoefte aan had om te reageren kan ik dat best begrijpen hoor. en fijn dat je er nu vertrouwen in hebt, dat doet al heel veel;)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 25 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Alyssa ma 21 nov 2011 - 9:53

Oh 16 mei, klopt ja, net voor hemelvaart zeker?

Ik had er de vorige ronde ook alle vertrouwen in, maar toen sloeg het dus niet aan. Ik wil alleen niet in het negatieve blijven hangen, gewoon vooruit kijken en daarom stap ik hier wederom vol goede moed in.
Alyssa
Alyssa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 25 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  sanne-84 ma 21 nov 2011 - 9:54

dat zal vast heel moeilijk zijn, en daarom hartstikke knap!
maar het is wel wat je zegt, in het negatieve blijven hangen is ook niet goed
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 25 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Roodkapje ma 21 nov 2011 - 10:00

Sanne: 16 mei is het zo! althans dat hoop ik, want grote kans dat wij er vanaf juni 2012 echt voor gaan ( mits manlief niet terugkrabbelt). Zelf zou ik nooit zwanger( iig niet pril zwanger ) willen trouwen... maar dat komt omdat ik gewoon kots en kotsmisselijk ben de eerste 14 weken. Met een mooie dikke buik trouwen vind ik wel weer romantisch al zou ik er zelf niet voor kiezen.

Alyssa: het komt vast wel goed als jij zo positief bent!!
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 25 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  JD ma 21 nov 2011 - 10:02

Mooie datum, 16 mei! (= my birthday Very Happy )

Misschien een stomme vraag...maar degene onder ons die al kindjes hebben; hebben jullie je zorgverzekering erop aangepast?
Ben nu aan het kijken voor een andere zorgverzekering, maar vraag me af of ik een extra aanvulling moet nemen voor zwangerschap/bevallen.
Maar ja, aan de andere kant....als het nog een paar maanden duurt, beval ik niet eens meer in 2012 haha.....

aan de ene kant vind ik t onzin, maar aan de andere kant....
ik weet uberhaupt niet wat er bij een standaard verzekering vergoed wordt? zoals een ziekenhuisbevalling?

Jaja ik weet het, ik loop op de zaken vooruit, maar ja....ik ga die verzekering nu regelen, toch wel handig dan:)
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 25 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Ayla ma 21 nov 2011 - 10:05

Als je nu al weet dat je in het ziekenhuis zou willen bevallen zou ik het regelen, ook voor vergoeding van de kraamzorg. Ik heb er behoorlijk wat gezeik mee gehad begin dit jaar.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 25 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  sanne-84 ma 21 nov 2011 - 10:05

die misselijkheid met de bruiloft is ook wel iets wat meespeelt in mn twijfel (en daar geeft mn vriend niet echt zn mening over, want die voelt dat niet haha) maar een dikke buik vind mn vriend niet mooi (en daar is het nu al te laat voor haha)
en het is idd zo mei (maar kan me niet snel genoeg zijn)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 25 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Flower_L ma 21 nov 2011 - 10:05

@ roodkapje. een groot gezin lijkt me geweldig, maar meer dan 3 zullen het er hier niet worden smile of het moeten er in 1x 2 of 3 of .... zijn
maar het lijkt mij zo lastig met praktische dingen. Zoals een auto. Je moet dan wel een auto hebben met 2 zittingen achterin.
Maar lijkt me superleuk zo'n tafel vol rijkdom!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 25 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Flower_L ma 21 nov 2011 - 10:08

JaneDoe schreef:Mooie datum, 16 mei! (= my birthday Very Happy )

Misschien een stomme vraag...maar degene onder ons die al kindjes hebben; hebben jullie je zorgverzekering erop aangepast?
Ben nu aan het kijken voor een andere zorgverzekering, maar vraag me af of ik een extra aanvulling moet nemen voor zwangerschap/bevallen.
Maar ja, aan de andere kant....als het nog een paar maanden duurt, beval ik niet eens meer in 2012 haha.....

aan de ene kant vind ik t onzin, maar aan de andere kant....
ik weet uberhaupt niet wat er bij een standaard verzekering vergoed wordt? zoals een ziekenhuisbevalling?

Jaja ik weet het, ik loop op de zaken vooruit, maar ja....ik ga die verzekering nu regelen, toch wel handig dan:)

klinisch wel, maar poliklinisch (eigen keuze voor zeikenhuis) niet. Daarvoor geldt een eigen bijdrage. Die kun je vergoed krijgen vanuit een aanvullend pakket.
Ik zou zelf ook op fysio letten, en evt. lactatiekundige. Ik heb fysio voor L. nodig gehad, en was ruim 75 euro kwijt aan 1 belletje met de lactatiekundige, en 1 flitsbezoek van die mevrouw.
Je kunt wel googlen wat doorgaans de eigen bijdrage van een poliklinische bevalling is. Kun je afwegen of je aanvullend verzekerd wilt zijn of niet.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 25 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  JD ma 21 nov 2011 - 10:15

Flower_L, als ik je goed begrijp (sorry sorry, ik ben blond en niet altijd even snel van begrip angel ) wordt een ziekenhuisbevallng wel vergoed, maar dan heb je geen keuze over welk ziekenhuis het wordt? en bij aanvullende verzekering wel? of snap ik je nu verkeerd?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 25 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Roodkapje ma 21 nov 2011 - 10:20

Janedoe: Ik heb mijn zorgverzekering er toen bij de 1e op aangepast. Ik wist toen eind november dat ik zwanger was dus ik was nog net optijd smile.

Ik zit nu eigenlijk met hetzelfde dilemma hoor... Ik zat altijd bij mijn ouders is het pakket en die bleven lief voor mij en zusjes de zorgverzekering betalen. Ik word in februari 27 dus het wordt wel eens tijd dat ik het zelf ga betalen angel . Mijn ouders hebben altijd het meest luxe gehad voor mij qua verzekering wat mogelijk was, elk jaar tig euro voor een nieuwe bril, veel fysio, tandarts duurste pakket etc. Ik ben nu ook zorgverzekeringshoppen. Er zitten toch wat verschillen in wat ze vergoeden en wat niet. Ik wil niet het mega uitgebreide pakket wat mijn ouders altijd hadden, dat vind ik onnodig en daarbij gebruik ik de helft niet. Maar goed, verloskunde en kraamzorg hoeft er niet in als het eruit gelaten kan worden als er geen kindje komt in 2012.
Ik wil van manlief eigenlijk ook weten wat zijn (onze) plannen nu echt definitief zijn.. maar goed, zo zeker voel ik me ook niet om er over te beginnen.. wat hij van de week zei was positief... maar toch...

Eerst de verhuisstress maar even uit dit huis... en dan maar tussen neus en lippen door maar even over de zorgverzekering beginnen...
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 25 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Flower_L ma 21 nov 2011 - 10:20

JaneDoe schreef:Flower_L, als ik je goed begrijp (sorry sorry, ik ben blond en niet altijd even snel van begrip angel ) wordt een ziekenhuisbevallng wel vergoed, maar dan heb je geen keuze over welk ziekenhuis het wordt? en bij aanvullende verzekering wel? of snap ik je nu verkeerd?

als het op medische indicatie is (dus als je in ziekenhuis moet bevallen), dan wordt het sowieso vergoed.
Mag je in principe thuis bevallen, en wil je zelf graag in ziekenhuis bevallen, dan moet je een eigen bijdrage betalen (geloof rond 200, maar weet niet meer zeker).
Voor deze eigen bijdragen kun je je laten verzekeren, door het kiezen van een aanvullend pakket.

Dan moet je dus even uitrekenen...wat betaal je extra op jaarbasis aan een aanvullend pakket, en wat is die eigen bijdrage (googlen of anders ziekenhuis contacteren).
Maar ik wilde toch een nieuwe bril, dus nam sowieso een aanvullend pakket. Dus ik had de premie er al uit.


Ja, voor een kindje gaan is niet alleen fysieke inspanning Cool smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 25 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  mauwmauw ma 21 nov 2011 - 10:22

@janedoe,ik heb mijn verzekering er niet op aan gepast,ik heb een goede verzekering(1 van de beste van nederland)en V zit nu bij in de verzekering.Eerlijk gezegd heb ik er ook niet over nagedacht om het na te kijken toen we voor een kindje gingen en de verzekeringen er weer aan kwamen,nooit bij nagedacht.Dus ik vind je helemaal niet op de zaken voor uit lopen,mocht je wel snel zwanger zijn,en je bevalt in 2012 en je hebt een flut verzekering,betaal je je eigen scheel.dus zal er goed naar kijken,en inderdaad zoals al gezegd zal ik goed kijken naar fysio ect.ben met V nu al voor 2 verschillende dingen bij de fysio geweest,mijn ervaring is dat het cb vrij snel door stuurt(maar goed ook)
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 25 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Roodkapje ma 21 nov 2011 - 10:24

Flower_L schreef:@ roodkapje. een groot gezin lijkt me geweldig, maar meer dan 3 zullen het er hier niet worden smile of het moeten er in 1x 2 of 3 of .... zijn
maar het lijkt mij zo lastig met praktische dingen. Zoals een auto. Je moet dan wel een auto hebben met 2 zittingen achterin.
Maar lijkt me superleuk zo'n tafel vol rijkdom!

Wij hebben 3 auto's. Ik een Mazda 121, super lelijk klein ding. Ik en de 3 kids kunnen erin, mijn man kan dan niet mee rijden. Puur voor in de stad en even naar school brengen ( andere kant van de stad).
Mijn mannetje heeft een zwak voor oude Landrover auto's en heeft 2 oldtimer Landrover Defender 110. Officieel kunnen daar 11 mensen in zitten. Volgens de Nederlandse regelgeving mogen er in een personenauto niet meer dan 9 personen. Dus op het kentekenbewijs staat dat er niet meer dan 9 in mogen. Dus qua ruimte kunnen we nog even doorgaan Wink Na 4 wil ik absoluut geen kinderen meer hoor( of het moet een meerling worden ofcourse). Die tafel vol is ook mijn droombeeld.



Laatst aangepast door Roodkapje op ma 21 nov 2011 - 10:29; in totaal 1 keer bewerkt
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 25 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 25 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum