Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

voor een kindje 2012

+70
Linnie1985
Weegschaal
holaagirl
Shy
Alex
boekenwurm83
sanne-84
blonky1986
Ayla
kellebel
Laced
Wennes
Liselot
snoezel
Annie24
Ugly Betty
Vintage
SleepingBeauty
Jasmine
Parisienne
Jezzie
RYW
myloon
nillis
cupcake23
Roodkapje
Paper Crown
Limburg85
Caramba
Blue flower
Filoria
Alyssa
Smaragdje
RedRose
Muppetje
Roos
Clapperdie
Ellebel
Flower_L
mauwmauw
Lejow
maiadebij
Susan
JD
Pien
joyce0606
ShallY
Jazzlyn
Amber-
SarahKey
Pandora
CCC
Coco
Darius
bolus26
**_pearl_**
Mysterious
Silver
Bloem86
PapillonRose
PiP
Flip Fluitketel
Teddyaapje
Vancity_girl
Tania
Annemie
Monnie
L!ND@
Pussycat
liesje
74 plaatsers

Pagina 11 van 40 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 11 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  JD zo 23 okt 2011 - 0:12

bolus26 schreef:hoever vn te voren begin je met slikken van foliumzuur dan? (wat is slim?)

Daar ben ik ook wel benieuwd naar...
Ik neem nog 1 strip en stop daarna...moet ik het dan al gaan slikken?

En is foliumzuur van bijv etos eigen merk net zo goed als de dure uitvoering? Zit daar verschil tussen?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Jezzie zo 23 okt 2011 - 0:35

JaneDoe schreef:
bolus26 schreef:hoever vn te voren begin je met slikken van foliumzuur dan? (wat is slim?)

En is foliumzuur van bijv etos eigen merk net zo goed als de dure uitvoering? Zit daar verschil tussen?

Ik heb die van de etos eigen merk, geen idee of die net zo goed is.
Ik ben begonnen met slikken toen ik stopte met de pil.
Op het potje staat dat je vanaf 4 weken voordat je zwanger wilt worden moet beginnen.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  RYW zo 23 okt 2011 - 0:39

ik heb nooit foliumzuur gebruikt, ik kwam beide keren te laat achter de zwangerschap smile

Ik heb het wel meegemaakt bij mijn eerste zwangerschap dat ik mijn baan erom verloor. Nou ja, niet letterlijk 'erom' want dat mag niet, maar met een rotsmoesje, natuurlijk. De tweede keer had ik ook geen vast contract, maar toen is het geen probleem geweest. Ze hebben mijn jaarcontract gewoon met een halfjaar verlengd zodat ze me een heel jaar lang hebben kunnen beoordelen, en toen heb ik een vast contract gekregen.

Ik wil niet al te lang meer wachten omdat mijn oudste in december al 7 wordt en mijn jongste wordt 4 in februari. Ik wil niet echt een heel groot leeftijdsverschil, anders wordt het echt zo'n tweede leg, en dat zou ik vervelend vinden, als het zo gezien wordt. Het is mijn gezin, niet een ranglijst.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Alyssa zo 23 okt 2011 - 1:24

JaneDoe schreef:

Ik zou het dan wel al gaan slikken, JaneDoe. Kan nooit kwaad om het te slikken.

Eerst heb ik altijd Evasin van Kruidvat gehad. Maar nu slik ik zwangerschapsvitaminen van Pharmaton, daar zit alles in (ook foliumzuur) en die heb ik een hele reeks gekregen van iemand die op gynaecologie werkt.
Alyssa
Alyssa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11

Bericht  myloon zo 23 okt 2011 - 1:33

Ik ben ook begonnen met foliumzuur alvast, heb gewoon een busje gekocht bij de trekpleister.
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Bericht  **_pearl_** zo 23 okt 2011 - 2:52

ik word gewoon helemaal blij cheers van het idee dat veel mensen er gewoon al voor gaan !
ik kan gewoon niet wachten op het moment dat ik ook gewoon naar de winkel kan gaan voor foliumzuur haha je kan maar ergens blij mee zijn toch ...
vind wel spannend hoor het idee dat we nu steeds dichter bij komt dat mijn partner en ik voor ons eerste kindje gaan ... herkennen jullie dit ? terwijl ik zo zeker ben van me zaak ...

succes allemaal ! smile
**_pearl_**
**_pearl_**
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  JD zo 23 okt 2011 - 3:03

thanks voor de tip over foliumzuur, toch maar alvast even gaan halen dan van de week smile

En heel herkanbaar hoor, die spanning.... ik heb t ook....
Ik ben zo zeker van mn zaak, maar toch denk ik af en toe "of zullen we toch nog maar even wachten?" puur omdat ik de spanning dan even niet aankan haha....

Volgens mij ben je nooit echt helemaal klaar voor een kindje, en is het altijd heel anders dan wat je ervan verwacht....het is en blijft toch iets waar je je nooit helemaalop kunt voorbereiden...
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Jezzie zo 23 okt 2011 - 3:07

Heel herkenbaar die spanning. Ik vind het ook best wel spannend allemaal!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Roos zo 23 okt 2011 - 3:38

Ik was bij de eerste heeeeeeel zeker van de keuze. Wilde het al lange tijd daarvoor.
Maar kreeg toch even de kriebels toen ik de positieve test in handen had... Maar het is zo mooi, het moederschap!
Half februari begin ik met foliumzuur, half maart slik ik de laatste pil...
In theorie (als, als, als...) zouden we in onze huwelijksnacht ons tweede wonder kunnen maken Very Happy

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Roodkapje zo 23 okt 2011 - 8:28

haha als wij hier over 1.5 week ons best doen zou dat in de huwelijksnacht ook kunnen smile hahaha... Maar goed, ik weet niet of ik dat mijn mannetje aan wil doen... Ik geloof dat ik maar even geduld moet hebben tot 2012.

Foliumzuur zou ik nu tegelijk met je laatste strip mee beginnen Janedoe!

Ik vind het ook eng hoor, omdat de wens voor een 4e vooral van mijn kant komt.. Als het tegen valt ben ik bang te horen: "ja, jij wilde een 4e" . Net als dat we nu geen anticonceptie gebruiken dat hij dan zegt " ik wil het niet, je wist dat ik geen 4e wilde " ( wat natuurlijk onzin is, hij is 30 en weet heel goed hoe hij het evt. moet voorkomen)..

Zoals Janedoe zegt: er is altijd een reden om iets te verplaatsen... gewoon voor gaan en op je af laten komen!

@Janedoe: waarom laten jullie die laatste strip dan niet?
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  JD zo 23 okt 2011 - 9:13

@roodkapje, nou t probleem is....dat ik pas sinds juli bij mijn huidige werkgever werk, en pas sinds 1 oktober op deze nieuwe vestiging. Voordeel is dat het team nog niet compleet is, en het daardoor makkelijk is om straks met dagen te schuiven en minder te gaan werken, maar het nadeel is....dat ik nog niet zo lang in dienst ben bij deze manager, en ik heb zoiets van 'elke maand die ik me hier meer kan bewijzen voordat ik ga vertellen dat ik zwanger ben, is mooi meegenomen'.
Ik blijf gewoon ontzettend bang voor haar reactie....t is nogal een kil typetje, niet erg meelevend zeg maar.... dus ik blijf stiekem bang dat ze het me moeilijk gaat maken. Dus t is een stomme reden, maar ik vind het fijn om nog een maandje extra te hebben om me te bewijzen.....en dan nog een week of 10 a 12 voordat ik t zou gaan vertellen is nog minimaal 2 maanden....en ach, t lukt vast niet in 1x.....

pffff....ik maak me veelste druk!
je hebt waarschijnlijk een punt, ik moet niet zo tobben over t werk, maar gewoon nu al stoppen....
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Roodkapje zo 23 okt 2011 - 11:59

JaneDoe schreef:@roodkapje, nou t probleem is....dat ik pas sinds juli bij mijn huidige werkgever werk, en pas sinds 1 oktober op deze nieuwe vestiging. Voordeel is dat het team nog niet compleet is, en het daardoor makkelijk is om straks met dagen te schuiven en minder te gaan werken, maar het nadeel is....dat ik nog niet zo lang in dienst ben bij deze manager, en ik heb zoiets van 'elke maand die ik me hier meer kan bewijzen voordat ik ga vertellen dat ik zwanger ben, is mooi meegenomen'.
Ik blijf gewoon ontzettend bang voor haar reactie....t is nogal een kil typetje, niet erg meelevend zeg maar.... dus ik blijf stiekem bang dat ze het me moeilijk gaat maken. Dus t is een stomme reden, maar ik vind het fijn om nog een maandje extra te hebben om me te bewijzen.....en dan nog een week of 10 a 12 voordat ik t zou gaan vertellen is nog minimaal 2 maanden....en ach, t lukt vast niet in 1x.....

pffff....ik maak me veelste druk!
je hebt waarschijnlijk een punt, ik moet niet zo tobben over t werk, maar gewoon nu al stoppen....

Haha... ach je moet doen wat voor jou goed voelt he? Maar ik denk niet dat als jij je kille werkgever over 2 maanden na je positieve test gaat vertellen dat je zwanger bent ( mits je niet eerder al kotsmisselijk thuis zit daardoor) dat je werkgever gaat denken "Janedoe wat fijn voor je dat je een maand hebt gewacht om je te kunnen bewijzen" JIj ziet dat zelf natuurlijk wel, maar zo'n werkgever ( zeker als je al zegt dat het een kil iemand is) zal geen onderscheid maken in een maand meer of minder zwanger denk ik. Maar dat kan ik natuurlijk ook verkeerd zien. Ik denk dat je werkgever sowieso al een indruk van jou heeft. Ik zou er zelf voor gaan, maar ik ben jou niet smile
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  SleepingBeauty zo 23 okt 2011 - 21:39

Het is jammer dat ik nog geen vast contract heb. Dat is iets wat ik toch wel graag wil bij het bedrijf waar ik nu werk.
Ik heb het er gewoon erg na mijn zin. En banen in de revalidatie zijn er gewoon niet heel erg veel.

Dus hopelijk krijg ik per februari een vast contract en mogen we dan verder aan onze droom gaan werken Very Happy
Het hoeft voor mij ook niet nu gelijk al, maar volgend jaar zomer ofzo hebben we in ons gedachten!
Misschien dat we nog een mooie reis willen maken....dat wil ik dan graag nog als niet zwanger zijnde doen.
Wel grappig we wilden altijd nog een keer oud & nieuw groots vieren. Dus nu gaan we dit jaar w.s. naar Londen ofzo onder het mom van je weet nooit hoe het volgend jaar lijkt . I love you
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Mysterious ma 24 okt 2011 - 5:42

De mijne komen bij het kruitvat vandaan
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  JD ma 24 okt 2011 - 8:53

Zo de foliumzuur is in huis:)

Nu nog twijfelen of ik nog aan die laatste strip ga beginnen of niet....
Vriendlief maakt het niet uit, dusse.....kunnen we hier even een stemronde doen? Very Happy
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Flower_L ma 24 okt 2011 - 8:54

JaneDoe schreef:Zo de foliumzuur is in huis:)

Vriendlief maakt het niet uit, dusse.....kunnen we hier even een stemronde doen? Very Happy

stoppen voor hij zich bedenkt smile die maand maakt nu ook niets meer uit...

edit: toch zou ik er wel goed over nadenken. Het is niet zomaar iets...het kan ook in 1x raak zijn, en dan ben je binnen nu en een paar weken zwanger.
Houdt daar wel rekening mee, en stop alleen als jullie er zeker van zijn.

Laatst aangepast door Flower_L op ma 24 okt 2011 - 9:04; in totaal 1 keer bewerkt

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  PapillonRose ma 24 okt 2011 - 8:55

Flower_L schreef:
JaneDoe schreef:Zo de foliumzuur is in huis:)

stoppen voor hij zich bedenkt smile die maand maakt nu ook niets meer uit...
+1 smile
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  **_pearl_** ma 24 okt 2011 - 8:56

volg je gevoel ...
maar ik zeg stoppen hihi
ik wist het wel haha als ik jou was .... helaas voor mij Wink
**_pearl_**
**_pearl_**
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Alyssa ma 24 okt 2011 - 9:02

Als het jouw vriend niets uitmaakt en jij wil het graag, waarom zou je dan nog aan die laatste strip beginnen?
Ik zou het niet doen, maar je moet er zelf wel helemaal achter staan natuurlijk.
Alyssa
Alyssa
Prater
Prater

Bericht  CCC ma 24 okt 2011 - 9:30

Gewoon stoppen, als hij zich bedenkt kun je nog altijd condooms gebruiken... Ik ben in december vorig jaar al gestopt met de pil, en ben blij dat ik dat heb gedaan... Hierdoor is mijn cyclus op gang gekomen, en voelde me ook veel lekkerder zonder pil...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 9:33

Idd stoppen als het hem niet uitmaakt, scheelt weer een maand minder aan hormonen in je lijf.

Gast
Gast

Bericht  JD ma 24 okt 2011 - 9:33

haha das duidelijk!

ja ik sta er 100% achter, het enige waar ik me dus druk over maak is mn baan..... maar daar maak ik me over een jaar nog zorgen om zeg maar, dus sja.... hopen op een goede reactie van mijn baas tegen de tijd dat het raak is een ik het vertel, en anders is er altijd wel ergens werk te vinden......
Maar dat is het enige wat ik in mijn achterhoofd heb waardoor het beter zou zijn om te wachten, maar ach....f*ck it.... ik stop gewoon met de pil, per nu!

Moest m eigenlijk vanavond weer innemen...

Is het snel raak, dan is het heel erg welkom.... I love you
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  JD ma 24 okt 2011 - 9:35

We gaan er dus in 2011 al voor....mag ik dan hier nog meeschrijven? of moet ik verhuizen naar het 2011 topic? Embarassed
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Alyssa ma 24 okt 2011 - 9:37

JaneDoe schreef:We gaan er dus in 2011 al voor....mag ik dan hier nog meeschrijven? of moet ik verhuizen naar het 2011 topic? Embarassed
Kom al maar naar ons Very Happy

Ik verhuis toch sowieso met je mee naar het 2012 topic, weet zeker dat ik 2011 niet meer zal halen Wink

Oh edit: je mag hier natuurlijk best blijven schrijven hoor haha smile
Alyssa
Alyssa
Prater
Prater

Bericht  JD ma 24 okt 2011 - 9:40

ik zal eens even om een hoekje gluren in het 2011 topic.... maar stiekem vind ik t hier zo leuk, dus denk dat ik hier ook blijf schrijven hoor....
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud