Wisselgeld bij de kassa
+26
Chocolate Cookie
Laquisia
VeryCherry
_DoI
Cheesegirl
Winegum
Phileine
Effie_O
mauwmauw
SleepingBeauty
Mizz_S
Serena
smooch
Error
Middleme
Roxi3
aniet
Sjors
Lieke128
Zora
Pussycat
Qiara
Melis_je
Tullow
Lies
Jeanette
30 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wisselgeld bij de kassa
ja zoiets,ik zeg met 25 cent is 19 en 1 is 20 euro met 30 is 50!Sweety schreef:Ik leer het personeel altijd terug te tellen. Ik vind het niks als het zo in iemands hand wordt geduwd. Ik kijk eigenlijk naar het bedrag wat het is en dan wat de klant mij terug geef dan weet ik dat gelijk uit mijn hoofd. Sommige toetsen graag het bedrag in wat ze krijgen en dan zien ze wat ze terug moeten geven. Geen probleem maar dan wil ik dat ze het wel tellen wat ze teruggeven.
Maar met terugtellen bedoelen jullie dan : het is 18.75 met 0.25 is het 19 met 1 20 en dan met 3x 10 wordt het in totaal 50. ( als de klant een briefje geeft van 50. )
aniet- Kletskop
- Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10
Ik heb bij de grote M gewerkt en daar heb ik geleerd altijd terug te tellen. En ook bij het aannemen van het geld het bedrag te noemen dat jekrijgt van de gast. Ik tel het altijd na als het geld op een hoopje in mijn hand wordt gegeven.
Gast- Gast
Ik tel altijd mee; heb zelf jarenlang achter de kassa gezeten dus zie het ook heel snel.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Jeanette schreef:Ik geef er snel een oogopslag op en merk snel genoeg wanneer iemand mij te weinig terug geeft.
+ 1
Daarstraks bij de Blokker was er zo'n schattig meisje dat het nog moest leren haha. Ze snapte het principe van terugtellen niet. Andere meisje: ehhh geef maar gewoon, ik leg het je zo wel uit
Gast- Gast
Ik pin bijna alles, maar kijk het wel na al ik contant betaal.
Wat ik ook zo irritant vind is als ze het zo raar in je handen geven.
Eerst briefpapier en dan het kleingeld erboven op. En dan sta je daar met je handen vol.
Meestal hebben ze het dan ook niet terug geteld. Ik heb dat vroeger zo geleerd en doe het nog steeds zo bij mijn klanten.
Wat ik ook zo irritant vind is als ze het zo raar in je handen geven.
Eerst briefpapier en dan het kleingeld erboven op. En dan sta je daar met je handen vol.
Meestal hebben ze het dan ook niet terug geteld. Ik heb dat vroeger zo geleerd en doe het nog steeds zo bij mijn klanten.
Butterfly78- Fluisteraar
- Aantal berichten : 163
Punten : 200
Registratiedatum : 01-01-11
Ik heb ook een tijdje achter de kassa gezeten bij een supermarkt en soms snapten klanten zelf het terugtellen niet haha Zit je daar mooi terug te tellen, zeggen ze: he? doe dat nog eens?
Gast- Gast
Jen_ schreef:Heb zels jaren achter de kassa gezeten als bijbaantje, dus ja uit automatische tel ik mee terug. Vind het trouwens heel irritant als ze eerst het briefgeld in je hand geven, en daarna het wisselgeld. Het hoort ook andersom.
Volgens mij doen ze dat alleen als ze niet kunnen terugtellen. In deze tijd wordt namelijk aangegeven wat de klant terugkrijgt en ik merk heel erg vaak dat ze enkel van het beeldscherm uit kunnen gaan en in de war raken van de vraag of ze er misschien 5 cent bijwillen. Dan moeten ze dat eerst intikken op de kassa en dan krijg ik mijn wisselgeld. Dan lijken ze het pas inzichtelijk te hebben.
Zelf heb ik bij een ouderwetse pompstation gewerkt en dus was terugtellen noodzakelijk. Als ze 3.85 betaalden. Dan was het riddeltje; 15 cent maakt vier, 1 maakt vijf, vijf maakt tien en tien maakt twintig. Dat waren the good old days.
Zelf pin ik meestal, dus ik hoef nooit echt in de gaten te houden of ik voldoende terugkrijg.
Gast- Gast
Ik tel meestal mee en als ik alles op een hoopje in mijn hand krijg vind ik het echt heel vervelend.
Ik heb ook achter de kassa gezeten en het eerste wat wij leerden was terugtellen. We zaten dan in het kantoor en daar werden nepbedragen verzonnen en hier op moesten wij geld teruggeven. Met inderdaad het bekende verhaal.
'10 cent maakt 5, en 2 van 10 maakt 25 (dat was nog in mijn tijd hahaha)'
Ik heb ook achter de kassa gezeten en het eerste wat wij leerden was terugtellen. We zaten dan in het kantoor en daar werden nepbedragen verzonnen en hier op moesten wij geld teruggeven. Met inderdaad het bekende verhaal.
'10 cent maakt 5, en 2 van 10 maakt 25 (dat was nog in mijn tijd hahaha)'
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: