Wisselgeld bij de kassa
+26
Chocolate Cookie
Laquisia
VeryCherry
_DoI
Cheesegirl
Winegum
Phileine
Effie_O
mauwmauw
SleepingBeauty
Mizz_S
Serena
smooch
Error
Middleme
Roxi3
aniet
Sjors
Lieke128
Zora
Pussycat
Qiara
Melis_je
Tullow
Lies
Jeanette
30 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Wisselgeld bij de kassa
Kassiéres tellen je wisselgeld meestal wel terug en ik denk dan altijd dat het wel goed zit haha.
Stoppen jullie je wisselgeld net als ik ook gewoon terug in je portemonnee of tel te het (mee) na?
Stoppen jullie je wisselgeld net als ik ook gewoon terug in je portemonnee of tel te het (mee) na?
Gast- Gast
Re: Wisselgeld bij de kassa
Ik geef er snel een oogopslag op en merk snel genoeg wanneer iemand mij te weinig terug geeft.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
als het teruggeteld wordt geloof ik het wel en stop ik het in m`n portemonnee, maar soms krijg je het wisselgeld ook zo in je hand geduwd met de tekst erbij van en nog 3,60. Dat vind ik wel zeer onprettig
Gast- Gast
Ik tel altijd wel even mee, eigenlijk onbewust automatisch
Lies- Prater
- Aantal berichten : 767
Punten : 885
Registratiedatum : 18-11-10
Van te voren bedenk ik al hoeveel ik terug krijg, dus ik let goed op bij het teruggeven. Maar ik pin meestal
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
Ik pin of tel terug. Ik schaam me er niet voor om dan een paar tellen te blijven staan.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Als het teruggeteld wordt, tel ik mee en geloof ik het, maar het gebeurt steeds vaker dat ik het in de hand krijg (leren ze niet meer om terug te tellen? Toen ik achter de kassa werkte deed ik het altijd). Dan heb ik wel de neiging om het te gaan tellen, maar dat voelt zo wantrouwend dat ik het stom vind om te doen .
Qiara- Ratel
- Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10
Nou geld is geld... dus ik tel mee.
Zal niet de eerste keer zijn dat ik te weinig terug krijg haha.
Of wat ik ook regelmatig heb: Dan koop ik acties en dan denk ik zal allemaal wel goed zijn, maar dan loop ik de bon na en zijn ze de korting vergeten eraf te halen bijvoorbeeld.. kan ik weer terug.
Dus soms bedenk ik al wat ik ongeveer moet betalen (kan natuurlijk niet bij wekelijkse boodschappen) dus dan weet ik wel of het klopt of niet.
Zal niet de eerste keer zijn dat ik te weinig terug krijg haha.
Of wat ik ook regelmatig heb: Dan koop ik acties en dan denk ik zal allemaal wel goed zijn, maar dan loop ik de bon na en zijn ze de korting vergeten eraf te halen bijvoorbeeld.. kan ik weer terug.
Dus soms bedenk ik al wat ik ongeveer moet betalen (kan natuurlijk niet bij wekelijkse boodschappen) dus dan weet ik wel of het klopt of niet.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Ik betaal dus echt nooit contant.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Jeanette schreef:Ik geef er snel een oogopslag op en merk snel genoeg wanneer iemand mij te weinig terug geeft.
+1
Gast- Gast
Ik tel altijd terug, als controle voor mezelf en voor de klant. Als ik zelf iets koop, kijk altijd wel even mee.
Gast- Gast
Ik betaal ook eigenlijk nooit contant! Als ik het wel doe dan kijk ik er niet naar, best stom, vertrouw mensen soms te snel!
Bij mijn bijbaantje tel ik wel altijd terug, neem ik daar echt de tijd voor, je merkt ook dat mensen dat prettiger vinden dan gewoon alles in de hand duwen.
Bij mijn bijbaantje tel ik wel altijd terug, neem ik daar echt de tijd voor, je merkt ook dat mensen dat prettiger vinden dan gewoon alles in de hand duwen.
Lieke128- Fluisteraar
- Aantal berichten : 308
Punten : 346
Registratiedatum : 08-12-10
Als ze terugtellen dan geef ik er een snelle blik op maar geloof ik het meestal wel. Wanneer ze het in mijn hand kwakken dan tel ik het wel altijd na. Vind dat ook zwaar irritant en ook niet klantgericht. Meestal pin ik, net zo makkelijk
Sjors- Fluisteraar
- Aantal berichten : 148
Punten : 172
Registratiedatum : 07-12-10
ik gooi het altijd gelijk in mn portemonnee. ik kijk alleen of de hoeveelheid briefgeld klopt.
Gast- Gast
Na het betalen bereken ik altijd wat ik terug krijg. Ik zie snel genoeg of ik dat ook daar werkelijk in mijn handen heb.
Gast- Gast
Ik ben af en toe cassiere in een supermarkt.
En daar heb ik geleerd om het wisselgeld in de hand van de klant terug te tellen.
Dus eerst het kleingeld en dan het papiergeld,even wachten tot het geld is opgeruimd en dan vragen of ze het bonnetje meewillen.
Als ik zelf klant ben dan tel ik mee met de cassiere en dan heb ik gauw genoeg door als het niet klopt.
Edit:wat ik superirritant vind is dat de cassiere eerst het papiergeld in je hand legt en dan het kleingeld erboven op!
En dus niet terugtelt,maar zegt:en nog 12 euro 45
En daar heb ik geleerd om het wisselgeld in de hand van de klant terug te tellen.
Dus eerst het kleingeld en dan het papiergeld,even wachten tot het geld is opgeruimd en dan vragen of ze het bonnetje meewillen.
Als ik zelf klant ben dan tel ik mee met de cassiere en dan heb ik gauw genoeg door als het niet klopt.
Edit:wat ik superirritant vind is dat de cassiere eerst het papiergeld in je hand legt en dan het kleingeld erboven op!
aniet- Kletskop
- Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10
aniet schreef:Ik ben af en toe cassiere in een supermarkt.
Ik tel kleingeld nooit terug aan de kant, of wel maar meer van "met 3,60 maakt 5" en dan het briefgeld, Ik ga echt niet elk centje terug lopen tellen, kost teveel tijd
Gast- Gast
Bij kleine bedragen (losgeld) kijk ik nooit maar bij grotere bedragen let ik beter op.
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
FoolishSam schreef:aniet schreef:Ik ben af en toe cassiere in een supermarkt.
Ik tel kleingeld nooit terug aan de kant, of wel maar meer van "met 3,60 maakt 5" en dan het briefgeld, Ik ga echt niet elk centje terug lopen tellen, kost teveel tijd
Hier ben ik het wel mee eens. Tis mij ook geleerd om terug te tellen en vind dat persoonlijk niet meer dan netjes.
Volgens mij kunnen de meesten inderdaad niet terugtellen. Vaak als je zegt: wil je er (bijv.) 10 cent bij dan weten ze al niet eens meer wat ze terug moeten geven.!
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
@ foolishSam,ik ga ook niet ieder centje terugtellen,maar tel wel terug in de hand van de klant.
Dus met 1,25 is 5 en 5 is 10 euro bijvoorbeeld.
En inderdaad als je er wat bij wil geven dan begrijpen ze vaak niet meer hoeveel ze terug moeten geven omdat ze het wisselgeld al hebben aangeslagen in de kassa en de la al open staat.
Dus met 1,25 is 5 en 5 is 10 euro bijvoorbeeld.
En inderdaad als je er wat bij wil geven dan begrijpen ze vaak niet meer hoeveel ze terug moeten geven omdat ze het wisselgeld al hebben aangeslagen in de kassa en de la al open staat.
aniet- Kletskop
- Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10
.
Laatst aangepast door Tesita op ma 6 jun 2011 - 3:20; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik pin bijna altijd.. Maar anders tel ik het altijd wel even na. Ik vraag ook vaak wel even het bonnetje nog om het even na te kijken.
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Paraplu schreef:Ik pin bijna altijd.. Maar anders tel ik het altijd wel even na. Ik vraag ook vaak wel even het bonnetje nog om het even na te kijken.
+1
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
ik heb ook achter kassa's gewerkt, en telde alleen terug als het een ouder iemand was of het om heel veel geld gaat. kleingeld deed ik altijd: en nog 3,60..
Anders kost het veel te veel tijd..
Verder kijk ik altijd even in mijn hand of het goed is gegaan, zie dat altijd wel snel.
Anders kost het veel te veel tijd..
Verder kijk ik altijd even in mijn hand of het goed is gegaan, zie dat altijd wel snel.
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: