Wisselgeld bij de kassa
+26
Chocolate Cookie
Laquisia
VeryCherry
_DoI
Cheesegirl
Winegum
Phileine
Effie_O
mauwmauw
SleepingBeauty
Mizz_S
Serena
smooch
Error
Middleme
Roxi3
aniet
Sjors
Lieke128
Zora
Pussycat
Qiara
Melis_je
Tullow
Lies
Jeanette
30 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wisselgeld bij de kassa
Eigenlijk pin ik vrijwel altijd en anders zie ik het altijd wel meteen of het goed is want ik heb zelf jaren achter de kassa gezeten.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Ik tel meestal wel mee, maar datgaat meer onbewust.
Bonnetjes kijk ik eignelijk nooit na. Als ik er thuis achter kom dat iets niet klopt ga ik meestal ook niet terug, of het moet een grove fout zijn.
Bonnetjes kijk ik eignelijk nooit na. Als ik er thuis achter kom dat iets niet klopt ga ik meestal ook niet terug, of het moet een grove fout zijn.
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
Ik stop t direct terug zonder na te tellen. Dat zou ik niet eens kunnen zo snel. Ben al opgelucht als ik vóór het betalen al eens m'n bedrag foutloos heb verzameld. Al krijg je dan geen wisselgeld natuurlijk. Nee, doe mij pinnen maar. Scheelt me een hoop gestress.
Gast- Gast
in veel winkels word het niet meer geleerd het terug tellen.al is het voor je zelf als kassière veel makkelijker om terug te tellen,dan ontdek je je fout sneller,want er staat wel op je scherm hoeveel je terug moet geven maar kan altijd gebeuren dat je verkeerd pakt.Lily schreef:als het teruggeteld wordt geloof ik het wel en stop ik het in m`n portemonnee, maar soms krijg je het wisselgeld ook zo in je hand geduwd met de tekst erbij van en nog 3,60. Dat vind ik wel zeer onprettig
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Ik tel meestal ook mee, uit gewoonte. Werk zelf met kassa's en let er onbewust vaak op hoe anderen met mij als klant omgaan.
Zelf tel ik altijd terug, maar met kleine bedragen als 1,25 euro verspreid ik de munten meestal over mijn hand, laat het even zien en zeg het bedrag erbij en geef het daarna aan de klant. Als ik veel munten terug moet geven, ook al gaat het om een klein bedrag, tel ik wel terug om duidelijk te laten zien dat het klopt (ook aan mezelf). Bij grotere bedragen tel ik ook altijd terug.
Dump het nooit zo in de hand van de klant, erg onvriendelijk vind ik.
Zelf tel ik altijd terug, maar met kleine bedragen als 1,25 euro verspreid ik de munten meestal over mijn hand, laat het even zien en zeg het bedrag erbij en geef het daarna aan de klant. Als ik veel munten terug moet geven, ook al gaat het om een klein bedrag, tel ik wel terug om duidelijk te laten zien dat het klopt (ook aan mezelf). Bij grotere bedragen tel ik ook altijd terug.
Dump het nooit zo in de hand van de klant, erg onvriendelijk vind ik.
Effie_O- Prater
- Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10
Zora schreef:Ik betaal dus echt nooit contant.
Ik pin ook altijd. De enkele keer dat ik contant betaal, tel ik wel mee.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
aniet schreef:
Edit:wat ik superirritant vind is dat de cassiere eerst het papiergeld in je hand legt en dan het kleingeld erboven op!
En dus niet terugtelt,maar zegt:en nog 12 euro 45
Ja dat vind ik ook niet echt netjes. Volgens mij kunnen nog maar weinig mensen terug tellen tegenwoordig. Ik heb zelf 4.5 jaar achter de kassa gezeten/gestaan en kon het erg goed, vind het ook wel een vereiste als je kassawerk doet, zo moeilijk is het niet.
Gast- Gast
Ik werk zelf ook in een supermarkt, maar wij mogen officieel gezien niet terug tellen, geen geld bij vragen etc. Omdat dat teveel tijd zou kosten. Vandaar ook dat de jongere caissières niet meer weten hoe ze terug moeten tellen, omdat wij dat eigenlijk niet meer aan ze leren.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
@ Wingeum: wat een super slechte supermarkt dan zeg
Ik vind dat dat echt een stukje service is.
Als ze het bij mij zo in mijn hand gooien dan tel ik het zelf op mijn gemak terug of ik vraag of ze het even voor me terug willen tellen. Ik heb zelf jaren bij de Blokker gewerkt en als ik iets onbeschoft vond dan was het wel geld in de klant zijn/haar hand gooien en het bedrag roepen. Als er een nieuw iemand kwam werken, nam ik haar (of soms een hem...) eerst mee de kantine in en daar speelde we "kassa-juf".
Ze gingen bij mij pas achter de kassa als ze wisten hoe ze etrug moesten tellen.
Het is overigens niet alleen fijn en een service naar de klant toe maar het is ook voor jezelf een extra controle om kasverschillen te voorkomen.
Ik vind dat dat echt een stukje service is.
Als ze het bij mij zo in mijn hand gooien dan tel ik het zelf op mijn gemak terug of ik vraag of ze het even voor me terug willen tellen. Ik heb zelf jaren bij de Blokker gewerkt en als ik iets onbeschoft vond dan was het wel geld in de klant zijn/haar hand gooien en het bedrag roepen. Als er een nieuw iemand kwam werken, nam ik haar (of soms een hem...) eerst mee de kantine in en daar speelde we "kassa-juf".
Ze gingen bij mij pas achter de kassa als ze wisten hoe ze etrug moesten tellen.
Het is overigens niet alleen fijn en een service naar de klant toe maar het is ook voor jezelf een extra controle om kasverschillen te voorkomen.
Gast- Gast
Wat apart, ik ben tot voor kort in een supermarkt gewerkt maar wij leerden dit de cassiéres juist! Ik vind het ook netjes om terug te tellen en zelf doe ik het ook nog als de cassiére het niet doet.Winegum schreef:Ik werk zelf ook in een supermarkt, maar wij mogen officieel gezien niet terug tellen, geen geld bij vragen etc. Omdat dat teveel tijd zou kosten. Vandaar ook dat de jongere caissières niet meer weten hoe ze terug moeten tellen, omdat wij dat eigenlijk niet meer aan ze leren.
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Het is officieel gezien het beleid van de supermarktketen. En ja, het is de grootste supermarktketen van NL waar ik het over heb. Nou zijn er uiteraard verschillen tussen het zo in iemands hand kwakken en tot op de puntjes terug tellen. Het in iemands hand kwakken zou ik als leidinggevende totaal niet waarderen bij mijn collega's.
Winegum- Prater
Toch niet de AH? Geweldig want daar zitten hier juist de sloomste cassières ever Scannen gaat op tempo bejaarde.. Wij moesten waar ik werkte wel een aantal aanslagen per minuut halen achter de kassa, maar afrekenen telde dan niet mee.
Gast- Gast
+1Roxi3 schreef:Bij kleine bedragen (losgeld) kijk ik nooit maar bij grotere bedragen let ik beter op.
_DoI- Fluisteraar
- Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Ik tel meestal wel terug, en ik zeg het ook als ik te weinig terugkrijg. Of het nou €0,10 of €1,-
Als ik teveel terugkrijg zeg ik trouwens meestal niks.
Als ik teveel terugkrijg zeg ik trouwens meestal niks.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik denk dat ze het daarom hebben doorgevoerd, Reeza
Winegum- Prater
Dat zal je werkgever veel kleingeld schelen,als je het vraagt aan de klant..Winegum schreef:Ik werk zelf ook in een supermarkt, maar wij mogen officieel gezien niet terug tellen, geen geld bij vragen etc. Omdat dat teveel tijd zou kosten. Vandaar ook dat de jongere caissières niet meer weten hoe ze terug moeten tellen, omdat wij dat eigenlijk niet meer aan ze leren.
Mijn werkgever wil graag dat wij kleingeld bijvragen want dat scheelt enorm.
Anders moet ie het bestellen bij de bank en daar gaat nog een bedrag overheen.
Ik werk bij Sdb en daar moeten wij ook zoveel aanslagen per minuut achter de kassa verwerken en dat loopt bij ons vlekkeloos! :-)
aniet- Kletskop
- Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10
Dat weet ik, daarom hou ik me er ook niet aan, omdat het voor jezelf veel prettiger is om toch die 20 cent aan te nemen zodat je een briefje van 5 terug kan geven, ipv 4,80 aan kleingeld. Maar een aantal jaar geleden hebben we te horen gekregen dat je eigenlijk niks bij mag vragen, omdat men dan moet zoeken naar extra geld, terwijl jij het wisselgeld allang uit had kunnen geven..aniet schreef:Dat zal je werkgever veel kleingeld schelen,als je het vraagt aan de klant..Winegum schreef:Ik werk zelf ook in een supermarkt, maar wij mogen officieel gezien niet terug tellen, geen geld bij vragen etc. Omdat dat teveel tijd zou kosten. Vandaar ook dat de jongere caissières niet meer weten hoe ze terug moeten tellen, omdat wij dat eigenlijk niet meer aan ze leren.
Mijn werkgever wil graag dat wij kleingeld bijvragen want dat scheelt enorm.
Anders moet ie het bestellen bij de bank en daar gaat nog een bedrag overheen.
Ik werk bij Sdb en daar moeten wij ook zoveel aanslagen per minuut achter de kassa verwerken en dat loopt bij ons vlekkeloos! :-)
Edit: oh, je hebt je post bewerkt zie ik. Ook dat weet ik, dat je geld moet betalen voor het wisselgeld wat je in huis hebt. Ik moet het zelf regelen met het geldkantoor. Ik bedenk die regels zelf ook niet.
Winegum- Prater
Ik vind het een raar systeem,in jou winkel,Winegum!
Bij ons is het één deel van het jaar heel erg druk en zijn er over de hele dag 8 tot 11 kassa's tegelijk open.
Dan wil ik juist kleingeld van de klant,maar omdat de klant ziet dat er een hele rij staat geven ze allemaal 50 euro.
Als ik aangeef wat kleingeld erbij te willen dan zeggen ze:ja dat heb ik wel,maar er staat zo'n rij.
Oh mevrouw/meneer die rij staat er hier de hele dag,zeg ik dan standaard. :-)
Als ik dat zeg dan tellen ze rustig het kleingeld bij elkaar en blijft mijn lade op peil.
+ als mn kleingeld opraakt en ik bij wil hebben van de hoofdcassiere kan het nog wel es lang duren voordat ik het heb gekregen.
Dus ik vraag bijna altijd bij en vind het heel makkelijk.
Maar zo heeft iedere winkel een eigen systeem hiervoor.
Bij ons is het één deel van het jaar heel erg druk en zijn er over de hele dag 8 tot 11 kassa's tegelijk open.
Dan wil ik juist kleingeld van de klant,maar omdat de klant ziet dat er een hele rij staat geven ze allemaal 50 euro.
Als ik aangeef wat kleingeld erbij te willen dan zeggen ze:ja dat heb ik wel,maar er staat zo'n rij.
Oh mevrouw/meneer die rij staat er hier de hele dag,zeg ik dan standaard. :-)
Als ik dat zeg dan tellen ze rustig het kleingeld bij elkaar en blijft mijn lade op peil.
+ als mn kleingeld opraakt en ik bij wil hebben van de hoofdcassiere kan het nog wel es lang duren voordat ik het heb gekregen.
Dus ik vraag bijna altijd bij en vind het heel makkelijk.
Maar zo heeft iedere winkel een eigen systeem hiervoor.
aniet- Kletskop
- Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10
Ik kijk altijd wel of het klopt, zeker als de cassiere het niet teruggeteld heeft. Het gaat toch ook geld, en dat heb ik al niet zoveel.
Gast- Gast
Jeanette schreef:Ik geef er snel een oogopslag op en merk snel genoeg wanneer iemand mij te weinig terug geeft.
+1.
Laquisia- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11
Ik geloof het meestal wel. Kijk even snel en dan is het goed. Maar laatst bij de Kruidvat kreeg ik wisselgeld, niet veel, ik geloof € 1,85, en dat meisje zei: "En hier is € 1,85 terug, als dat klopt tenminste." Toen heb ik even nageteld, ik vond het zo gek dat ze dat zo zei.
Gast- Gast
9 van de 10 keer pin ik. Maar als ik contant betaal, tel ik automatisch toch mee.
Laquisia- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11
Heb zels jaren achter de kassa gezeten als bijbaantje, dus ja uit automatische tel ik mee terug. Vind het trouwens heel irritant als ze eerst het briefgeld in je hand geven, en daarna het wisselgeld. Het hoort ook andersom.
Gast- Gast
Ik heb dyscalculie dus als ik al contant betaal ga ik er vanuit dat ze het goed doen, want zelf terugtellen kan ik niet. In principe pin ik altijd.
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Ik leer het personeel altijd terug te tellen. Ik vind het niks als het zo in iemands hand wordt geduwd. Ik kijk eigenlijk naar het bedrag wat het is en dan wat de klant mij terug geef dan weet ik dat gelijk uit mijn hoofd. Sommige toetsen graag het bedrag in wat ze krijgen en dan zien ze wat ze terug moeten geven. Geen probleem maar dan wil ik dat ze het wel tellen wat ze teruggeven.
Maar met terugtellen bedoelen jullie dan : het is 18.75 met 0.25 is het 19 met 1 20 en dan met 3x 10 wordt het in totaal 50. ( als de klant een briefje geeft van 50. )
Maar met terugtellen bedoelen jullie dan : het is 18.75 met 0.25 is het 19 met 1 20 en dan met 3x 10 wordt het in totaal 50. ( als de klant een briefje geeft van 50. )
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: