Wat is normaal bij een crematie..
+9
Juul
Lotus
Xanna
Sweety
Zwerver
Caro
Hoochie
Tullow
remover27
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wat is normaal bij een crematie..
Leg je dan iets op de kist?
Ik heb werkelijk geen idee!!
Ik heb werkelijk geen idee!!
remover27- Fluisteraar
- Aantal berichten : 126
Punten : 251
Registratiedatum : 19-03-11
Re: Wat is normaal bij een crematie..
Ik ben 1x bij een crematie van mijn oma geweest en voordat ze werd gecremeerd, stond haar kist in een zaaltje met zo'n bloemstuk en een foto erop.
Laatst aangepast door Tullow op wo 30 maa 2011 - 3:52; in totaal 1 keer bewerkt
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
Wat normaal is, is voor iedereen verschillend.
Hoochie- Prater
- Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10
Bij de crematies waar ik ben geweest legde mensen volgens mij niks op de niks. Behalve de écht naaste familie. Bij mijn schoonvader hadden we rozen. Bij iemand die verder af stond, werd alleen een kruisje gegeven boven de kist door de aanwezigen.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Maar is het normaal dat je als familie zijnde iets op de kist legt of laat bezorgen?
Gaat over een oma.
Ik hoor altijd veel mensen van wij laten een bloemstuk bezorgen enz enz
Gaat over een oma.
Ik hoor altijd veel mensen van wij laten een bloemstuk bezorgen enz enz
Laatst aangepast door remover27 op wo 30 maa 2011 - 3:52; in totaal 1 keer bewerkt
remover27- Fluisteraar
Dat is verschillend..
Bij de crematie van het zoontje van een vriend van me was zijn kistje gewoon open en hebben wij allemaal rozen eromheen gelegd.. In de kist lagen knuffeltjes..
Bij de crematie van het zoontje van een vriend van me was zijn kistje gewoon open en hebben wij allemaal rozen eromheen gelegd.. In de kist lagen knuffeltjes..
Gast- Gast
Soms worden er dingen in de kist gelegd, soms op en soms ook erbij.
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Sommige families doen gezamelijk één bloemstuk. Sommige mensen doen apart een bloemstuk met een tekst erbij. En anderen alleen een roos met een kaartje: beetje afhankelijk van wat de familie afspreekt. En natuurlijk hoever het familie is: een ouder of een verre oom/ tante maakt een hoop verschil..
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Bij ons is niks afgesproken waar ik iets van af weet.
Maar een bloemstuk vind ik zo sonde als iemand gecremeerd wordt maar dat vind ik bij een begrafenis heel anders.
Maar een bloemstuk vind ik zo sonde als iemand gecremeerd wordt maar dat vind ik bij een begrafenis heel anders.
remover27- Fluisteraar
Bij mijn oom hebben we een bloemstukje gekocht en die legden de mensen van het crematorium er mooi bij, bij mijn andere oom mocht er op de kist wat geschreven worden door iedereen, bij mijn opa hadden we een bloemstuk bezorgd en ik had een roos op de kist gelegd.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Wanneer is het? En waarom vind je het zonde?remover27 schreef:Bij ons is niks afgesproken waar ik iets van af weet.
Sweety- Ratel
Omdat het wordt verbrand meteen en bij een begrafenis komt het mooi op de kist.
Ik denk toch wel aan diegene en dat hoef ik niet met een bloemstuk te bezegelen zie daar geen meerwaarde in want vind het net zo erg. (bij een crematie dan)
Maar vraag me af wat gebruikelijk is want dan ga ik daarin mee.
Ik denk toch wel aan diegene en dat hoef ik niet met een bloemstuk te bezegelen zie daar geen meerwaarde in want vind het net zo erg. (bij een crematie dan)
remover27- Fluisteraar
Ik zou het er gewoon even over hebben met je ouders of hun wat doen en dat jullie dan gezamenlijk wat doen en anders een roos meenemen om die op de kist te leggen als je weggaat.
Sweety- Ratel
Sweety schreef:Ik zou het er gewoon even over hebben met je ouders of hun wat doen en dat jullie dan gezamenlijk wat doen en anders een roos meenemen om die op de kist te leggen als je weggaat.
Daar heb ik geen contact mee dus dat zal niet gaan.
remover27- Fluisteraar
remover27 schreef:Omdat het wordt verbrand meteen en bij een begrafenis komt het mooi op de kist.
Bij de crematies waar ik ben geweest werd het bloemstuk niet verbrand, maar neer gelegd op een speciaal grasveld. Als je het mij vraagt ook wel een gek gezicht (niet lullig bedoeld, maar ik krijg er steeds de rillingen van), dat grasveldje is namelijk bij de ingang van het crematorium en er liggen dus ook allemaal bloemen van voorgaande crematies eerder die dag/week. Maar ik denk dat het in ieder crematorium ook weer anders is..
Xanna- Prater
- Aantal berichten : 504
Punten : 556
Ik weet ook niet beter dan dat de bloemen op een speciaal grasveldje worden neergelegd.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Wat Caro ook al zei: het is voor iedereen verschillend.
Echt iets gebruikelijks is er niet.
Bij de crematie van mijn vader hebben we met mam, de kinderen en kleinkinderen een grote krans met witte rozen.
Op het lint hadden wij een mooie tekst laten drukken. Het lint heeft mijn moeder nog in het bezit.
Wij als familie vonden het een mooi 'eerbetoon' (weet het even niet anders te zeggen) om een bloemstuk er op te leggen.
Zelf hebben we er dan ook niets meer op de kist gelegd.
Wat Sweety ook zegt; overleg het met je ouders wat jullie willen doen.
Echt iets gebruikelijks is er niet.
Bij de crematie van mijn vader hebben we met mam, de kinderen en kleinkinderen een grote krans met witte rozen.
Op het lint hadden wij een mooie tekst laten drukken. Het lint heeft mijn moeder nog in het bezit.
Wij als familie vonden het een mooi 'eerbetoon' (weet het even niet anders te zeggen) om een bloemstuk er op te leggen.
Zelf hebben we er dan ook niets meer op de kist gelegd.
Wat Sweety ook zegt; overleg het met je ouders wat jullie willen doen.
Juul- Fluisteraar
- Aantal berichten : 456
Punten : 485
Registratiedatum : 02-02-11
Oh sorry.. Dat wordt dan inderdaad lastig. Heb je misschien iemand anders in de familie waar je contact mee kan zoeken?remover27 schreef:Sweety schreef:Ik zou het er gewoon even over hebben met je ouders of hun wat doen en dat jullie dan gezamenlijk wat doen en anders een roos meenemen om die op de kist te leggen als je weggaat.
Sweety- Ratel
Sweety schreef:Oh sorry.. Dat wordt dan inderdaad lastig. Heb je misschien iemand anders in de familie waar je contact mee kan zoeken?remover27 schreef:Sweety schreef:Ik zou het er gewoon even over hebben met je ouders of hun wat doen en dat jullie dan gezamenlijk wat doen en anders een roos meenemen om die op de kist te leggen als je weggaat.
Nee momenteel niet want die hebben het nu te druk met zichzelf.
Het is dus niet raar als ik niks doe, en het gewoon op mijn eigen manier afsluit?
remover27- Fluisteraar
Ik weet natuurlijk niet hoe jouw familie is, maar als je niks wil doen is dat niet verplicht. ( bedoel of ze raar ervan gaan opkijken of het je kwalijk gaan nemen ) Mensen die geen bloemstuk doen nemen meestal een roos ofzo mee om toch wat neer te leggen.
Sweety- Ratel
Bedankt sweety!!!!!!!!!!
remover27- Fluisteraar
Toen mijn oma gecremeerd werd waren er veel bloemen, het bloemstuk van mijn opa een stuk van de kinderen een een stuk van de klein en achterkleinkinderen lagen op de kist en de rest eromheen.
Na de crematie zijn alle linten eraf gehaald, die kregen we mee en de bloemen bij het stooi veld neergezet.
Na de crematie zijn alle linten eraf gehaald, die kregen we mee en de bloemen bij het stooi veld neergezet.
smurfie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10
Ik vind dat je moet doen waar jij je goed bij voelt!
De bloemen worden voor zo ver ik weet in ieder geval niet verbrand maar ik weet niet wat er 'standaard' mee gebeurd.
Bij mijn moeder lagen er iets van 30 bloemstukken op/rondom haar kist. Wie het bedacht/geregeld heeft weet ik niet maar toen wij uit het crematorium kwamen lagen die bloemstukken (zonder de linten, die hadden ze al voor ons apart gelegd) buiten en konden mensen hun bloemstuk evt. weer meenemen. Ik weet dat dit door een aantal mensen is gedaan, zij hebben het bloemstuk toen bij hun overleden dierbare op het graf gelegd. Zelf hebben wij 'ons' bloemstuk (van mijn vader, broertje en mij) op het graf van mijn opa gelegd. Er is ook 'n stuk naar het graf van mijn oma gegaan.
Wat er met de rest van de bloemstukken is gedaan durf ik niet te zeggen, dat heb ik even gemist...
Gecondoleerd, veel sterkte! Jammer dat je nu niet bij je familie terecht kan...
De bloemen worden voor zo ver ik weet in ieder geval niet verbrand maar ik weet niet wat er 'standaard' mee gebeurd.
Bij mijn moeder lagen er iets van 30 bloemstukken op/rondom haar kist. Wie het bedacht/geregeld heeft weet ik niet maar toen wij uit het crematorium kwamen lagen die bloemstukken (zonder de linten, die hadden ze al voor ons apart gelegd) buiten en konden mensen hun bloemstuk evt. weer meenemen. Ik weet dat dit door een aantal mensen is gedaan, zij hebben het bloemstuk toen bij hun overleden dierbare op het graf gelegd. Zelf hebben wij 'ons' bloemstuk (van mijn vader, broertje en mij) op het graf van mijn opa gelegd. Er is ook 'n stuk naar het graf van mijn oma gegaan.
Wat er met de rest van de bloemstukken is gedaan durf ik niet te zeggen, dat heb ik even gemist...
Gecondoleerd, veel sterkte! Jammer dat je nu niet bij je familie terecht kan...
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Meestal legt de directe familie wat op de kist en de andere bloemen gaan er meestal naast. Maar dat is vooraf vaak besproken.
Met me vader wilde we alleen onze rozen en foto op de kist hebben. Alle andere bloemen gingen er naast. De regelde de man van de uitvaart centrum zeg maar als hij iemand met bloemen zag...
Niks mee nemen kan ook, is niet verplicht. Is wat jij ook wilt.
Met me vader wilde we alleen onze rozen en foto op de kist hebben. Alle andere bloemen gingen er naast. De regelde de man van de uitvaart centrum zeg maar als hij iemand met bloemen zag...
Niks mee nemen kan ook, is niet verplicht. Is wat jij ook wilt.
Butterfly78- Fluisteraar
- Aantal berichten : 163
Punten : 200
Registratiedatum : 01-01-11
Bij alle crematies waar ik bij ben geweest waren er bloemen, veel bloemen. Op de kist, naast de kist. Erg mooi. Meestal gaan ze idd naar het veldje waar de persoon dan uitgestrooid wordt. Dit wordt altijd met de familie besproken volgens mij. 1 Keer was alleen een afscheid, die persoon werd in het buitenland begraven, en toen zijn de bloemen naar de plek gebracht waar die persoon is omgekomen. In overleg dus, met de familie.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Kleding begrafenis/crematie
» Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?
» Enorme twijfel/onzekerheid - crematie
» is dit normaal?
» Dochter meenemen naar crematie?
» Wat trek jij aan naar een begrafenis / crematie?
» Enorme twijfel/onzekerheid - crematie
» is dit normaal?
» Dochter meenemen naar crematie?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: