Zijn hier Smart For Two rijders?
Pagina 1 van 1
Zijn hier Smart For Two rijders?
Ik weet het, het zijn belachelijke autootjes om te zien.. Maar... gisteren heb ik een proefritje gemaakt in een Smart en ik moet zeggen dat ik 'm prima vond rijden. Ik vond 'm lekker pittig (had ik niet verwacht) en ik had niet het gevoel dat ik in een mini autootje zat. (zolang je niet achterom kijkt natuurlijk ). Daarbij, ze rijden super zuinig, zijn goedkoop in de verzekering en de wegenbelasting. De nieuwere zijn zelfs vrijgesteld..
Qua kostenplaatje zou het heel aantrekkelijk voor me zijn. Ik ben niet van plan er hele afstanden mee te rijden (denk aan woon-werkverkeer over lokale wegen, max. 40 km per dag). Incidenteel zou ik er stukjes mee over de snelweg rijden. Ik weet dat het stadsautootjes zijn en ik ben ook niet van plan er wekelijks mee het halve land door te rijden..
Mijn mening is zodanig bijgsteld dat ik het uiterlijk niet eens meer zo erg vind en nu ben ik zo ver dat ik het wel zie zitten.
Maar nou ben ik wel benieuwd naar ervaringen met deze autootjes.. Wie rijdt er in een Smart For Two? Wat zijn de pluspunten en minpunten? Waar moet ik op letten?
Qua kostenplaatje zou het heel aantrekkelijk voor me zijn. Ik ben niet van plan er hele afstanden mee te rijden (denk aan woon-werkverkeer over lokale wegen, max. 40 km per dag). Incidenteel zou ik er stukjes mee over de snelweg rijden. Ik weet dat het stadsautootjes zijn en ik ben ook niet van plan er wekelijks mee het halve land door te rijden..
Mijn mening is zodanig bijgsteld dat ik het uiterlijk niet eens meer zo erg vind en nu ben ik zo ver dat ik het wel zie zitten.
Maar nou ben ik wel benieuwd naar ervaringen met deze autootjes.. Wie rijdt er in een Smart For Two? Wat zijn de pluspunten en minpunten? Waar moet ik op letten?
Gast- Gast
Re: Zijn hier Smart For Two rijders?
Hoi, ik heb geen Smart, maar weet er wel wat vanaf en weet hoe hij rijdt.
Op de snelweg is ie inderdaad geen held, maar het is te doen.
Het motortje zit achterin en die hoor je nog weleens.
De ouder modellen, ik dacht rond bouwjaar 2002-2003 hebben een motor die gewoon bij een bepaalde kilometerstand kapot gaat. Gaat geen ton mee dus.
Als je een proefrit hebt gemaakt in een nieuwe(re) is er volgens mij niks aan de hand.
Ik vind een nieuwe wel wat duur voor wat je ervoor krijgt. De auto is dus niet heel compleet naar mijn mening, maar je moet er nog allemaal opties bijkopen.
Wat ik je aanraad is eens op Autoweek kijken. Hier staan reviews van auto's door particulieren geplaats, erg handig en waardevol dus!
Hierbij de link:
http://www.autoweek.nl/myreviewautoindex.php?sort=4&desc=1
Op de snelweg is ie inderdaad geen held, maar het is te doen.
Het motortje zit achterin en die hoor je nog weleens.
De ouder modellen, ik dacht rond bouwjaar 2002-2003 hebben een motor die gewoon bij een bepaalde kilometerstand kapot gaat. Gaat geen ton mee dus.
Als je een proefrit hebt gemaakt in een nieuwe(re) is er volgens mij niks aan de hand.
Ik vind een nieuwe wel wat duur voor wat je ervoor krijgt. De auto is dus niet heel compleet naar mijn mening, maar je moet er nog allemaal opties bijkopen.
Wat ik je aanraad is eens op Autoweek kijken. Hier staan reviews van auto's door particulieren geplaats, erg handig en waardevol dus!
Hierbij de link:
http://www.autoweek.nl/myreviewautoindex.php?sort=4&desc=1
BJA- Prater
- Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Kan ik hier zo moe van zijn?
» Zijn hier kraamverzorgsters?
» Zijn hier zzp-ers of freelancers?
» Zijn er hier wielrensters?
» Zijn er hier P&O medewerkers?