Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zijn hier advocaten?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Zijn hier advocaten? Empty Zijn hier advocaten?

Bericht  Sanne do 1 aug 2013 - 8:20

Zijn hier meiden die in de advocatuur werken of hebben gewerkt? Of die misschien een advocaat kennen in hun omgeving en mij wat kunnen vertellen over de wereld van de advocatuur?

Is het echt zo'n harde wereld vol corpsballen? Altijd overwerken? Elke vrijdag verplicht naar de borrel? Geen tijd meer voor een privéleven?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier advocaten? Empty Re: Zijn hier advocaten?

Bericht  ellibre do 1 aug 2013 - 8:25

Wat jij omschrijft ken ik alleen als de sfeer bij de grote kantoren, de zuidas-kantoren zeg maar. Ik heb meerdere vriendinnen en vrienden die als advocaat werken en de meesten beginnen rond half 9 met werken en zijn elke dag voor 19u thuis, hebben hele leuke en normale collega's en borrelen op vrijdag middag doen ze vooral omdat ze het leuk vinden, niet omdat het moet of zo.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier advocaten? Empty Re: Zijn hier advocaten?

Bericht  Gast do 1 aug 2013 - 8:25

Haha! Ligt er aan op wat voor kantoor en in welk rechtsgebied je gaat werken.
Ik werk nu op een Amsterdams kantoor en dat is al een wereld van verschil met het Haarlemse kantoor waar ik stage liep. Hard werken doen ze wel allemaal. Maar soms kun je ook wel gewoon om 18 uur weg. En soms zit je tot diep in de nacht incl. Weekend.

Denk je er over te gaan solliciteren naar een advocaat stage? Dan zou ik eerst een student stage lopen!

De borrel bij ons is trouwens altijd heel leuk en geen verplichting haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier advocaten? Empty Re: Zijn hier advocaten?

Bericht  Sanne do 1 aug 2013 - 8:28

De zuidas wordt het in ieder geval niet, dat is veel te ver weg voor mij.
Ik overweeg inderdaad om de overstap te maken naar de advocatuur. Een student-stage gaat hem niet meer worden, ik ben al even afgestudeerd en heb een fulltime vaste baan bij de overheid.

Ik ben allen zo 'bang' dat mijn hele privéleven eraan gaat, ik heb ook nog een kind die ik graag aandacht wil geven, dus ik zou graag 4 dagen werken.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier advocaten? Empty Re: Zijn hier advocaten?

Bericht  Gast do 1 aug 2013 - 8:39

Dat kan prima hoor! Er werken bij mij best veel mensen part time!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier advocaten? Empty Re: Zijn hier advocaten?

Bericht  Sanne do 1 aug 2013 - 8:43

Oh echt? Ook advocaat-stagiairs? Bij welk kantoor zit jij dan?

Ik ben ook echt niet te beroerd om hard te werken en een keer overwerken vind ik ook niet erg, maar structureel wil ik dat niet.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier advocaten? Empty Re: Zijn hier advocaten?

Bericht  Gast do 1 aug 2013 - 11:07

Oh grapje, stagiaires niet nee. Maar dat duurt "maar" drie jaar. Ik weet eigenlijk niet of je dat ook parttime kunt doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier advocaten? Empty Re: Zijn hier advocaten?

Bericht  iloverocknroll1984 vr 2 aug 2013 - 9:07

Er zijn ook wel kantoren waar je parttime kunt werken tijdens je stageperiode (je krijgt dan stageverlenging naar rato van de tijd die je gemist heb, dus je bent dan wel langer dan 3 jaar advocaat-stagiair), maar zal misschien in deze tijden wel lastig te vinden zijn, omdat er op elke vacature zoveel mensen af komen. Ik werk op een middelgroot kantoor, en inderdaad soms is het lang werken (avonden en af en toe in het weekend), maar er zijn ook dagen dat ik om 6 uur naar huis ga. Borrelen met collega's doen we bij ons echt alleen omdat we er zin in hebben, zeker geen verplichting!

Oh ja, en bij ons werken zeker geen corpsballen :P

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier advocaten? Empty Re: Zijn hier advocaten?

Bericht  Sanne vr 2 aug 2013 - 10:16

Misschien moet ik het toch maar eens proberen dan. Er zijn geen vacatures, maar bellen kan altijd.
Het voelt alleen wel als een hele grote stap, dus ik vind het best een beetje moeilijk. En dan te bedenken dat de kans inderdaad vrij klein is dat je aangenomen wordt.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier advocaten? Empty Re: Zijn hier advocaten?

Bericht  Elliot vr 2 aug 2013 - 20:23

Ik heb gewerkt bij een groot kantoor op de Zuidas en daar was het wel echt structureel overwerken (als je voor half 9 's avonds van kantoor wegging had je mazzel). Best veel corpsballen ook en weinig tijd voor een privéleven. Maar volgens mij is dat bij kleinere kantoortjes niet zo erg, het ligt ook een beetje aan de cliënten. Wij hadden veel internationale cliënten uit Amerika, Azië etc. dus je zat ook veel met tijdsverschil natuurlijk!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier advocaten? Empty Re: Zijn hier advocaten?

Bericht  chipa za 3 aug 2013 - 0:05

Voor mij was dat precies de reden om niet de advocatuur in te gaan. Ik wil ook max 4 dagen werken en als advocaat stagiair was dat niet mogelijk. Daarnaast ook echt geen zin om iedere avond pas laat thuis te zijn. Heb daarom bewust gekozen voor een andere baan. Misschien dat ik de advocatuur overweeg als de kids groter zijn.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier advocaten? Empty Re: Zijn hier advocaten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum