Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zijn er hier freelancers?

Ga naar beneden

Zijn er hier freelancers? Empty Zijn er hier freelancers?

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 9:13

Ik zit erover te denken om te gaan freelancen en ik ben bezig om me hierin te verdiepen. Zijn er hier ook freelancers?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier freelancers? Empty Re: Zijn er hier freelancers?

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 18:51

Hey, wat leuk dat je erover denkt om te gaan freelancen! Als je wil, kan ik je wel op bepaalde punten op weg helpen. Ik heb geen verstand van het financiële/belastingtechnische gedeelte, maar ik werk natuurlijk wel veel met freelancers uit die branche en ik weet hoe er vanuit een (ons) bedrijf naar freelancers wordt gekeken, wat je vooral wel en niet moet doen. Ik hoor het wel als ik je kan helpen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 5:00

Oh dat zou super zijn, thanks! Ik weet dat het StartersCentrum oriëntatiebijeenkomsten heeft, maar die zijn pas eind september weer, dus misschien maak ik voor die tijd wel zelf een afspraak.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 5:29

Ik heb een aantal maanden als freelancer gewerkt. Ik vond na die tijd dat ik te weinig ervaring had om al als freelancer aan de slag te gaan. Ik heb zo kort als freelancer gewerkt dat ik je waarschijnlijk nit goed kan helpen, sorry!

Waarin wil je gaan freelancen?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 8:45

Vertalen. Ik hoor van sommige mensen dat je eerst alles goed moet uitzoeken en daar wel een jaar mee bezig bent voor je echt kunt beginnen, terwijl anderen zeggen dat je alleen naar de KvK moet om je in te schrijven en moet zorgen dat je je administratie in een Excelbestand goed bijhoudt en dat de rest zich dan vanzelf wel wijst.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 20:51

Dat je een jaar bezig bent voor je aan de slag kunt, is echt onzin hoor! Het is wel zo dat het zeker een jaar duurt voordat je een enigszins stabiele opdrachtenstroom hebt en vaak een jaar of 5 voordat je echt een fulltime baan hebt aan vertaalwerk. Maar in principe kun je zodra je bent ingeschreven bij de kamer van koophandel beginnen met klanten werven en je aanmelden bij vertaalbureaus etc. etc. En aangezien je dan echt nog niet direct helemaal volgeboekt wordt met opdrachten, heb je in tussentijd meer dan genoeg tijd om een website te bouwen, een handig Excel-document te maken voor je administratie, boekhoudkundige en belastingtechnische aspecten uit te zoeken, etc. etc.

Je moet er alleen rekening mee houden dat vertaalbureaus vaak alleen met mensen werken die 5 jaar of meer ervaring hebben. Daarnaast moet je je even goed oriënteren qua tarief, dat je redelijk blijft met wat je als beginneling kunt vragen.

Ik had hier net nog veel meer getypt, maar realiseerde me dat het misschien niet handig is al die informatie op internet te zetten. Misschien kunnen we beter een keer ergens afspreken als je meer informatie wilt of je moet even mailen, dan wil ik je wel op weg helpen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 5:43

Dijn82 schreef:Vertalen. Ik hoor van sommige mensen dat je eerst alles goed moet uitzoeken en daar wel een jaar mee bezig bent voor je echt kunt beginnen, terwijl anderen zeggen dat je alleen naar de KvK moet om je in te schrijven en moet zorgen dat je je administratie in een Excelbestand goed bijhoudt en dat de rest zich dan vanzelf wel wijst.
Ik heb t laatste gedaan. Ik ben maar een aantal maanden echt aan t werk geweest en heb een accountant in opleiding om hulp gevraagd. Dat ging eigenlijk prima. Bij de kvk helpen ze je ook goed op weg. Spannend hoor! Ik vond de vrijheid wel heerlijk. Kijk er af en toe nog jaloers op terug. Succes!

Gast
Gast

Bericht  Aziraphale za 9 jul 2011 - 11:38

Dijn82 schreef:Vertalen. Ik hoor van sommige mensen dat je eerst alles goed moet uitzoeken en daar wel een jaar mee bezig bent voor je echt kunt beginnen, terwijl anderen zeggen dat je alleen naar de KvK moet om je in te schrijven en moet zorgen dat je je administratie in een Excelbestand goed bijhoudt en dat de rest zich dan vanzelf wel wijst.

Mijn vriend is nu 3 jaar aan het freelancen naast zijn studie. Hij is naar de KvK gegaan en houdt idd alles bij in Excel en in een multomap. Wel gaan we nu voor de belastingaangifte naar een accountant. Verder lukt het allemaal prima en is het niet zo moeilijk smile
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 1:35

Ik kan voorlopig bij m'n stageverlener aan de slag Very Happy, maar ik ga je mailen, Vergeet-me-nietje! Lijkt me sowieso leuk om een keer ergens koffie te gaan drinken!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: