Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

jou sinterklaas herinnering

5 plaatsers

Ga naar beneden

jou sinterklaas herinnering Empty jou sinterklaas herinnering

Bericht  ijsjemeisje za 4 dec 2010 - 9:17

Als klein kind vond ik sinterklaas een groot feest maar enorm spannend!
Ik ging er helemaal in op.
Sinterklaas en de pieten vond ik best eng.
En op pakjes avond werd er bij ons heel hard op de deur gebonst terwijl we sinterklaas liedjes aan het zingen waren. Daarna gingen we de pakjes uitpakken! Geweldig.
Ik vond het alleen wel vreemd dat wij de pakjes altijd in een grote mand kregen terwijl op tv en bij andere mensen het in een zak zat. Embarassed

Ik vond het best erg om op latere leeftijd te horen dat de beste man helemaal niet bestond. pale

Wat is jou herinnering? Of leukste sinterklaas geweest?
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jou sinterklaas herinnering Empty Re: jou sinterklaas herinnering

Bericht  Sarah1985 za 4 dec 2010 - 9:25

Ik weet wel dat we vroeger in ons huis hadden we op de wc zn raampje, en daar zat ik toen op en hoorde ik dat er bij de buren kadotjes werden gebracht. Dus ik snel van de wc netjes op de bank zitten maar nee de sint kwam nog niet. Pas een hele tijd later. Werd er keihard op het achterraam geklopt wij erheen. Stond daar onze eigen wasmand vol met kadotjes
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jou sinterklaas herinnering Empty Re: jou sinterklaas herinnering

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 9:31

Ik vond het enorm spannend! Ik herinner me het beste de avonden in Center Parcs, dat hebben we een aantal jaar achter elkaar gedaan. Samen met opa en oma, en opa die dan "ineens" verdween haha en dan ineens werd er snoep naar binnen gegooid. Gedichten lezen en kadootjes uitpakken en dan met rode ogen van de slaap nog half met je speelgoed proberen te spelen, maar dan toch echt naar bed gestuurd worden. Zucht, good old days.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

jou sinterklaas herinnering Empty Re: jou sinterklaas herinnering

Bericht  Verona za 4 dec 2010 - 9:33

Het leukste vond ik altijd dat opeens dan de muziek hard ging en dat we dan stonden te zingen en te springen in de kamer. Tja wisten wij veel dat de buurvrouw de voordeur moest openmaken zodat de zakken in onze gang stonden. Geweldige tijd! Al geloofde ik op mijn 6de niet meer hahaha.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

jou sinterklaas herinnering Empty Re: jou sinterklaas herinnering

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 10:05

*weg*


Laatst aangepast door Tesita op zo 5 jun 2011 - 3:19; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

jou sinterklaas herinnering Empty Re: jou sinterklaas herinnering

Bericht  Sterre za 4 dec 2010 - 10:13

Ik vond dat de leukste avond van het jaar, haha. De hele dag al vol spanning, lekker maar snel eten, daarna met mijn broertje sinterklaas bij Sesamstraat kijken. Altijd als mijn vader even het tafelkleed ging uitschudden buiten werd er opeens aangebeld of op de deur gebonkt, en dan stond er een hele mand met cadeautjes. Onze eigen wasmand welteverstaan, maar daar dacht ik blijkbaar niet over na. En inderdaad na het hele uitpak festijn nog spelen met de cadeautjes tot we echt naar bed moesten.

Toen we wat ouder waren deden we ook wel surprises, en had mijn moeder een groot sinterklaasspel gemaakt. Een soort ganzenbord waarbij af en toe iemand een cadeautje moest pakken, liedjes moest zingen, in de schoorsteen bleef steken (gevangenis) en heel vaak een lekkernij moest pakken waardoor we gauw misselijk werden van de marsepeinbolletjes en borstplaat Very Happy. De winnaar was de sinterklaas, en die mocht de rest van de cadeautjes uitdelen die nog over waren. Erg leuke avonden!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jou sinterklaas herinnering Empty Re: jou sinterklaas herinnering

Bericht  smurfie za 4 dec 2010 - 10:18

Wij keken vroeger altijd de intocht op de tv, we mochten dan bij de salontafel soep eten.
Daarna gingen we altijd naar mijn opa en oma om daar naar de intocht te gaan.
Mijn opa en oma hebben een echte openhaard en als we dan terug kwamen lag er voor ieder kleinkind een cadeautje in de schouw.

Pakjesavond was altijd met de hele familie heel gezellig bij elkaar en dat is nog steeds zo alleen doen we nu ieder jaar een spel omdat de kinderen allemaal groot zijn.
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jou sinterklaas herinnering Empty Re: jou sinterklaas herinnering

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum