Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kip eten kan leiden tot resistentie tegen antibiotica

5 plaatsers

Ga naar beneden

Kip eten kan leiden tot resistentie tegen antibiotica Empty Kip eten kan leiden tot resistentie tegen antibiotica

Bericht  loesje ma 28 maa 2011 - 3:18

maar het is het eerste vlees dat een kindje mag hebben hoe gaan jullie hier mee om??
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Kip eten kan leiden tot resistentie tegen antibiotica Empty Re: Kip eten kan leiden tot resistentie tegen antibiotica

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 3:22

Gewoon geven? smile tegenwoordig is niets meer goed, en kan je overal wel wat van krijgen smile Ik ben zelf ook resistent voor antibiotica en ik leef ook nog Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kip eten kan leiden tot resistentie tegen antibiotica Empty Re: Kip eten kan leiden tot resistentie tegen antibiotica

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 3:29

Inderdaad gewoon geven. Is kip het eerste vlees wat ze mogen hebben ? Volgens mij maakt dat allemaal niet zo uit hoor als het maar met mate is, zo mogen ze een rundvlees eten met 6 maanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kip eten kan leiden tot resistentie tegen antibiotica Empty Re: Kip eten kan leiden tot resistentie tegen antibiotica

Bericht  Liadan ma 28 maa 2011 - 3:31

Mijn dochter kreeg pas voor het eerst vlees rond haar eerste verjaardag. Maar ze mogen eerder ook al wel ander vlees dan kip zoals gehakt, kalkoenfilet, lamsvlees, paardenvlees en je kan ook vis geven, soja, ei. (zie voedselintroductieschema: http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/schema/nederlands.html).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kip eten kan leiden tot resistentie tegen antibiotica Empty Re: Kip eten kan leiden tot resistentie tegen antibiotica

Bericht  maiadebij ma 28 maa 2011 - 4:21

Wij eten om die reden al zeker een jaar geen kip meer dus mijn kinderen krijgen het ook niet. Er is weinig kip meer te noemen aan een kip filet. N is ook geen vlees eter, vis vind hij wel lekker en tofu etc. Ik vind het te makkelijk om te zeggen ach niks is te vertrouwen en ik leef toch ook nog. Je kunt ook biologisch vlees eten toch?

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kip eten kan leiden tot resistentie tegen antibiotica Empty Re: Kip eten kan leiden tot resistentie tegen antibiotica

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 4:26

Eten jullie ook geen biologische kip maia of alleen geen kipfilet?


Onze kinderen krijgen gewoon kip, zijn ze gek op. Net als papa en mama. Kipfilet gebruik ik trouwens nooit. Ik maak altijd hele kip.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kip eten kan leiden tot resistentie tegen antibiotica Empty Re: Kip eten kan leiden tot resistentie tegen antibiotica

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 4:35

Zo heeft het meeste voedsel wel een nadeel. Hier blijven we het lekker eten Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kip eten kan leiden tot resistentie tegen antibiotica Empty Re: Kip eten kan leiden tot resistentie tegen antibiotica

Bericht  Susan ma 28 maa 2011 - 4:54

Zoals ik het begrijp loop je alleen risico als de kip niet voldoende gaar is en/of je niet hygiënisch te werk gaat en ik mag er vanuit gaan dat je dat sowieso wél doet als je een gerecht met kip klaarmaakt, in verband met salmonella en campylobacter.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kip eten kan leiden tot resistentie tegen antibiotica Empty Re: Kip eten kan leiden tot resistentie tegen antibiotica

Bericht  maiadebij ma 28 maa 2011 - 5:30

Coco schreef:Eten jullie ook geen biologische kip maia of alleen geen kipfilet?


Onze kinderen krijgen gewoon kip, zijn ze gek op. Net als papa en mama. Kipfilet gebruik ik trouwens nooit. Ik maak altijd hele kip.

Dat is een beetje lastig want we eten halal vlees en dat is biologisch niet te krijgen, tenminste hier in de buurt niet. Dus we eten weinig vlees en dus helemaal geen kip.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kip eten kan leiden tot resistentie tegen antibiotica Empty Re: Kip eten kan leiden tot resistentie tegen antibiotica

Bericht  Annemie ma 28 maa 2011 - 6:40

Aangezien onze zoon alleen potjes krijgt, krijgt hij heel vaak kip of rundvlees, aangezien ze maar 1 potje zonder kip of rundvlees hebben.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kip eten kan leiden tot resistentie tegen antibiotica Empty Re: Kip eten kan leiden tot resistentie tegen antibiotica

Bericht  Susan ma 28 maa 2011 - 6:54

In een potje zal de kip zeker wel gaar zijn en hygiënisch bereid.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kip eten kan leiden tot resistentie tegen antibiotica Empty Re: Kip eten kan leiden tot resistentie tegen antibiotica

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum