Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn zus heeft kanker

+93
yellow
Nana
Tazz
papilon
Ilargi
Poisongirl
Pien11
Sjaantje
mzcharlotte
klavertje
bolus26
Polly
Try
Nala
sterremaan
Qiara
Effie_O
Pien
minoessepoes
Travelgurly
Rev3rie
Atelier Madame
Roze Roos
Sarah1985
Pussycat
Kabouter
Jeanette
juf_1984
Mermaid
Flip Fluitketel
Caro
Laquisia
Chocolate Cookie
PapillonRose
Moon
Lindsya
M_as
Mizz_S
SnowWhite
Vanillivi
Lotus
Zwoesj
Elin
Suus
Tullow
Gizmo
Sweety
Lejow
juffie001
Niekske
Joli86
Zora
Snoes
Merai
SoGood
Kqip
Rupsie
Susan
Zininzon
Miss G
Oasis
JD
Beachgirl
pindaatje
Catwoman79
Lady4
Minx
SuperGrover
Inge
_Lacey_
Lynn_
miss piggy
Muppetje
studiebol
nina
smooch
Sterre
Aziraphale
_DoI
Ella
Curious
Jordana
banjer49
patjuhhh
Blond
FireButterfly
Caroow
Mamsie
Koffieleut
Monte
ekiaam87
May
Burn
97 plaatsers

Pagina 9 van 18 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 13 ... 18  Volgende

Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 9 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Lejow vr 8 apr 2011 - 23:43

Fijn dat het goed verlopen is, nu hopen dat de pijn snel wat afneemt!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 9 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Merai za 9 apr 2011 - 10:07

Wat fijn dat het goed is gegaan!
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 9 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 19:40

Lejow schreef:Fijn dat het goed verlopen is, nu hopen dat de pijn snel wat afneemt!

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 9 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Atelier Madame za 9 apr 2011 - 22:13

Elodie schreef:Fijn dat het goed is gegaan! hopelijk heeft ze wat goede pijnstilling.
+1
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 9 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Susan zo 10 apr 2011 - 4:36

Fijn dat het achter de rug is en dat het goed is gegaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 9 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Lynn_ zo 10 apr 2011 - 4:51

Wat fijn te horen dat het goed gegaan is! Dat is in ieder geval al achter de rug... Hopelijk heeft ze ook snel minder pijn.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 9 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 5:55

Het gaat nu even helemaal niet zo goed meer...
Ik maak me behoorlijk ongerust.
Gisteravond vertelde ze me dat ze heel bang is voor wat komen gaat en dat ze totaal geen rust in haar hoofd heeft. Ze valt erg af, terwijl ze al op een ondergewicht zit en ze juist wat sterker moet zijn voor de behandeling. Als ze nu nóg meer afvalt, mogen ze de behandeling niet starten... Sad
Ze maakt zich heel druk om de kinderen, of er wel goed voor gezorgd wordt wanneer zij ziek op bed ligt of wanneer ze in het ziekenhuis is.

Ze krijgt 25 bestralingen en 6 chemo's.
De chemo's krijgt ze elke maandag op dinsdag (1 nacht in ziekenhuis) en ze krijgt elke dag bestralingen, behalve in het weekend.

Ze moet dan echt bijkomen, waarschijnlijk, en dát ziet ze niet zitten. Als één van de kinderen huilt, wil ze ze dicht bij zich hebben en troosten.. en dat kan dan niet.

Bah. Dit is klote.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 9 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Lejow do 14 apr 2011 - 6:05

Dat is zeker klote youandi,
Nu gaat alles natuurlijk echt beginnen Sad Het zal veel tijd en energie gaan vergen om een 'manier van leven' te gaan vinden in deze situatie Sad
Ik wens jullie veel sterkte en ik hoop dat jullie er met elkaar voor kunnen gaan!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 9 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Merai do 14 apr 2011 - 6:06

Wat een intensieve behandeling, ik kan me heel goed voorstellen dat je zus daardoor het overzicht niet meer ziet. Hoe is het geregeld met haar kinderen? Is haar man op die momenten thuis of gaan ze naar opvang oid? Misschien dat ze daar meer rust in heeft op het moment dat ze weet dat er goed voor hen gezorgd wordt.

Jullie gaan door een heftige tijd heen, het is logisch dat je zus, en jij, en anderen om haar heen de angst voelen dat het misloopt, maar gelukkig ís er behandeling mogelijk en is de operatie goedgegaan. Hoe loos mijn woorden ook klinken, probeer je daar aan op te trekken als het niet gaat.

Heel veel sterkte! hug
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 9 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 6:20

Krijgt ze tegelijk bestralingen en chemo's??? :shock: Wow dat is wel heftig. Heeft ze steun aan haar man/vriend? Hij zal toch waarschijnlijk de kindjes moeten opvangen. Maar het kan wel verschillen hoor, hoe ze op de behandeling reageert. De een is er doodziek van, de ander kan redelijk functioneren. En bang zijn is echt niet raar, dat is ook een deel van het proces waar je doorheen moet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 9 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 6:22

Dankje Lejow...

Merai, haar man heeft 3 maanden 'verlof' van zijn werk. De kinderen zijn gewoon thuis en de oudste gaat een keer per week naar het kdv.
Mijn vader en moeder passen ook veel op, maar helaas zijn de schoonouders van m'n zus niet meer beschikbaar sinds vorige week, omdat bij haar schoonvader ook kanker is ontdekt (in de longen..)
Haar man wil de zorg niet afstaan. Hij is er echt heel fel tegen, wil het zelf in de hand houden. Mijn zus is bang dat hij het niet aankan, omdat hij heel prikkelbaar is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 9 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Merai do 14 apr 2011 - 6:26

Wat ontzettend klote dat bij haar schoonvader ook kanker is geconstateerd, ik kan me voorstellen dat haar man even heel prikkelbaar is. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat hij het zelf wil doen, misschien doet het hem juist wel goed. Gelukkig zijn jouw ouders wel beschikbaar, zijn daar vaste afspraken mee of komen ze wanneer hij het niet meer redt? Het lijkt me belangrijk dat hij duidelijk aangeeft hoe het met hem gaat en of hij het nog ziet zitten, zodat er in ieder geval een vangnet is als het nodig is.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 9 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Koffieleut do 14 apr 2011 - 19:37

Wat kl*te dat je zus zich zo voelt, al denk ik wel dat het eigenlijk vrij logisch is, het is niet niks wat ze moet ondergaan en ik kan me voorstellen dat ze erg bang is hoe het allemaal zal gaan verlopen. Van chemo's hoeft ze niet zo vreselijk ziek te worden als je vaak hoort! Ik ken iemand die helemaal geen last gehad heeft van bijwerkingen, behalve haaruitval, verder voelde ze zich prima! Zij heeft 3 kleine kinderen, en kon alle zorg voor hun heel goed aan!

Ik kan me voorstellen dat je zus erg bang is dat je man de zorg voor hun kinderen niet aankan, maar ik kan me voorstellen dat dit voor hem een grote afleiding is. Is het niet mogelijk dat jullie met zijn alleen een soort van schema maken wie er wanneer voor de kinderen zorgt?? Ik kan me voorstellen dat dit voor haar een stukje van die zorg wegneemt.

Die chemo's is dat iedere week, of zitten daar weken tussen?? Mijn moeder had nl elke 3 week chemo, in de 2e week pillen en de 3e week niks. In die 1e week voelde ze zich redelijk goed (alleen de eerste keer is ze erg misselijk geweest, maar daarna niet meer), week 2 goed, en week 3 topfit!

En dan heeft haar schoonvader ook nog kanker, jeetje zeg..... k*tziekte!!!
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 9 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 4:24

@Merai:
Ze hebben er niet echt vaste afspraken over gemaakt. Ja, als hij het niet redt, dan weet hij dat mijn ouders klaarstaan. Maar hij is zeer koppig, dus of dat ook echt zal gebeuren...?

@ Koffieleut:
Ze heeft elke week een chemo ja.. Lijkt me echt ontzettend zwaar, dus hopelijk gaat dat goed..
Een schema opstellen wil haar man niet. Hij wil de zorg echt niet afstaan, alleen zo nu en dan, een middagje of ochtend, maar niet te vaak.

Ik hoop ook dat ze zelf nog voor de kinderen kan blijven zorgen, maar zoals het nu lijkt niet, omdat ze heel zwak is.

Ze gaan nu in ieder geval nog even een weekend samen met de twee meisjes weg, voordat vanaf maandag de wereld even op zijn kop gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 9 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Koffieleut vr 15 apr 2011 - 19:18

Dat lijkt me heel zwaar idd, maar ik blijf natuurlijk hopen dat ze niet te veel last van vervelende bijwerkingen heeft.

Lekker dat ze nog even een weekendje weg is met haar gezin, hopelijk kunnen ze een beetje genieten!

Heel veel sterkte de komende tijd!!
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 9 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  sterremaan vr 15 apr 2011 - 22:59

©️youandi, Het is ontzettend zwaar niet alleen voor je zus. Maar ook voor alle mensen om haar heen. Ik denk dat haar man het ook niet los wil laten en uit wil besteden. Omdat hij daar nog grip op heeft. En geen grip op hoe het allemaal gaat lopen bij je zus. En dat is moeilijk om te zien. Maar een hele begrijpbare situatie.
de therapie is erg intensief. Maar wel heel erg nodig. Kunnen ze jouw zus geen extra drink geven met proteïne erin? Zodat ze toch nog een beetje op gewicht blijft?
Ik neem aan dat er een diëtiste mee gemoeid is. Want dat is erg belangrijk. Omdat, toch je eetpatroon kan veranderen na zo'n therapie. Dan is een diëtiste wel heel erg fijn.

Zoals ik het dus lees heeft ze drie intensieve weken te gaan. Hele zware weken ook. Aangezien ze veel van thuis aantrekt. Kan ze mits ze zelf ook wil he. Niet even ergens anders heen. Zodat ze de zorg voor de kinderen heel even los kan laten. Ook al schrijf je dat ze het al moeilijk vind als ze op bed ligt. En zich afvraagt of het goed gaat met de kinderen.

Vind het zo ontzettend heftig voor jullie. Gelukkig is het laatst wel goed gegaan met de narcose en zo. En tussen de regels lees ik ook door hoe sterk je zus is.
Maar ik begrijp haar angst voor alles ook heel erg goed. Wel heel fijn dat ze er zo eerlijk met jou over praat. Ik denk dat, dat jou ook een fijne gevoel geeft.

Heel erg veel sterkte hug
sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 675
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.sterremaan.tk

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 9 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Try vr 15 apr 2011 - 23:06

Lieve Youandi, ik ben niet zo goed met woorden maar ik wil je graag heel veel sterkte toewensen voor de komende tijd. Wat een verschrikkelijk nare situatie, ik hoop dat de chemo's en de bestralingen aanslaan en dat je zus zich snel beter zal voelen, al zal de komende tijd erg zwaar worden. hug
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 9 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 3:46

@Sterremaan: ze krijgt nu nog geen extra voeding, maar moet er echt op letten dat ze de hele dag door eet. Een diëtiste houdt haar vanaf maandag goed in de gaten, dus dat is een geruststelling voor ons.
Ze gaat 7 weken behandeling tegemoet. Elke week 5 bestralingen en één chemobehandeling..
In het weekend heeft ze 'vrij'.

Bedankt voor je lieve woorden..

En ook Koffieleut en Try bedankt.. Doet me goed, jullie woorden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 9 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Polly za 16 apr 2011 - 3:54

Heel veel sterkte voor jullie allemaal, en ik hoop dat alles weer goed komt met je zus. Veel sterkte voor de komende zware tijd. hug
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 9 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Sterre za 16 apr 2011 - 4:44

Wat moeilijk voor jou om je zus zo kwetsbaar en machteloos te zien lijkt me. Sterkte voor jou en je familie in deze zware tijd, ik duim dat alle chemo's en bestralingen heel goed hun werk gaan doen!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 9 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 5:10

Ik had dit gemist maar wat ontzettend heftig dit. Ik kan me je zus haar angst zo goed voorstellen. Ik was ook verschrikkelijk bang toen ik een knobbel in mijn borst had en dat bleek nog wel goedaardig te zijn.
Jouw zus weet dat ze kanker heeft en moet het gevecht aangaan....
Heel veel sterkte en kracht toegewenst!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 9 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 7:07

Het is begonnen...

Ik zal, als ik meer weet gedurende week, wel wat up-dates doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 9 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  bolus26 ma 18 apr 2011 - 9:08

voor jou ook heftige dagen zo.Ik hoop dat ze de zorgen om thuis een beetje los kan laten.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 9 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 2:42

Ze is vandaag 32 geworden! Very Happy

Vandaag was de derde bestraling en ze heeft 1 chemo gehad.
Haar lichaam reageert momenteel door vocht vast te houden. Alles is opgezwollen. Verder voelt ze zich nog oké.

Ik ben net naar het tuincentrum geweest om allerlei leuke spulletjes voor haar te kopen, want morgen ga ik met haar en mijn vader mee naar zo'n bestraling en daarna even kort haar verjaardag vieren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 9 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  klavertje wo 20 apr 2011 - 2:52

wat heftig allemaal zeg, en zo jong.. hopelijk gaat het indd allemaal redelijk goed verlopen en kan ze zelf voor haar kindjes blijven zorgen..
sterkte met alles youandi!
klavertje
klavertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 646
Punten : 693
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 9 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 9 van 18 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 13 ... 18  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum