Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn zus heeft kanker

+93
yellow
Nana
Tazz
papilon
Ilargi
Poisongirl
Pien11
Sjaantje
mzcharlotte
klavertje
bolus26
Polly
Try
Nala
sterremaan
Qiara
Effie_O
Pien
minoessepoes
Travelgurly
Rev3rie
Atelier Madame
Roze Roos
Sarah1985
Pussycat
Kabouter
Jeanette
juf_1984
Mermaid
Flip Fluitketel
Caro
Laquisia
Chocolate Cookie
PapillonRose
Moon
Lindsya
M_as
Mizz_S
SnowWhite
Vanillivi
Lotus
Zwoesj
Elin
Suus
Tullow
Gizmo
Sweety
Lejow
juffie001
Niekske
Joli86
Zora
Snoes
Merai
SoGood
Kqip
Rupsie
Susan
Zininzon
Miss G
Oasis
JD
Beachgirl
pindaatje
Catwoman79
Lady4
Minx
SuperGrover
Inge
_Lacey_
Lynn_
miss piggy
Muppetje
studiebol
nina
smooch
Sterre
Aziraphale
_DoI
Ella
Curious
Jordana
banjer49
patjuhhh
Blond
FireButterfly
Caroow
Mamsie
Koffieleut
Monte
ekiaam87
May
Burn
97 plaatsers

Pagina 8 van 18 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 13 ... 18  Volgende

Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 8 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 5:46

Youandi, hebben de artsen ook gezegd welk stadium de ziekte heeft bij jouw zus? (Stadium 1, 2, 3 of 4)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 8 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 5:54

Ava schreef:Youandi, hebben de artsen ook gezegd welk stadium de ziekte heeft bij jouw zus? (Stadium 1, 2, 3 of 4)

Nee, dat weet ik niet...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 8 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 5:57

Heel veel sterkte meid!

Kunnen ze nu niet opereren, en is er na de chemo en bestralingen nog wel kans dat ze het kunnen doen, of is die optie er niet meer?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 8 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 6:01

Ok, dat vroeg ik me even af. Ik weet natuurlijk niet de precieze situatie, maar dat ze de eierstokken "alleen maar" verplaatsen en de baarmoeder niet verwijderen en de ziekte met chemo en bestraling gaan behandelen is een heel goed teken. Dat betekent dat de kanker zich in een vroeg stadium bevindt en zeer goed te behandelen is. Het feit dat het niet operatief weggehaald kan worden is misschien even schrikken, maar dat is vooral het idee. In een vroeg stadium is een combinatie van bestraling en chemo namelijk bijna net zo effectief. Het zal zwaarder zijn voor je zus (en dus ook voor jullie) dan wanneer het operatief verwijderd had kunnen worden, maar de kans dat ze uiteindelijk geneest blijft nog steeds ontzettend groot.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 8 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 6:05

Zelf ben ik gelukkig uit ''de molen'', maar hier wel vijf lange jaren ingezeten door mijn moeders ziekte (kanker). Ik weet hoe zwaar het kan zijn. Steeds weer een nieuw onderzoek, een nieuwe operatie, chemo, en steeds die hoop, het wachten op uitslagen.... en dan weer een slechte uitslag waardoor je even helemaal uit t veld wordt geslagen... Mijn moeder is uiteindelijk weer helemaal hersteld en is nu weer fulltime aan het werk met haar 55 jaar (zo kan het dus ook aflopen).

Iedereen die hier met elkaar meeleeft wil ik bij deze even sterkte wensen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 8 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Lotus ma 4 apr 2011 - 6:08

Heel veel sterkte, Youandi en Koffieleut! hug
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 8 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 6:29

Ava schreef:Ok, dat vroeg ik me even af. Ik weet natuurlijk niet de precieze situatie, maar dat ze de eierstokken "alleen maar" verplaatsen en de baarmoeder niet verwijderen en de ziekte met chemo en bestraling gaan behandelen is een heel goed teken. Dat betekent dat de kanker zich in een vroeg stadium bevindt en zeer goed te behandelen is. Het feit dat het niet operatief weggehaald kan worden is misschien even schrikken, maar dat is vooral het idee. In een vroeg stadium is een combinatie van bestraling en chemo namelijk bijna net zo effectief. Het zal zwaarder zijn voor je zus (en dus ook voor jullie) dan wanneer het operatief verwijderd had kunnen worden, maar de kans dat ze uiteindelijk geneest blijft nog steeds ontzettend groot.

Dankjewel voor je bemoedigende woorden... Very Happy

Ze gaan ze inderdaad verplaatsen, zodat ze uit het bestraalde gebied blijven.
Ik heb ook wel vertrouwen in de artsen hoor, maar mijn zus had de hele boel het liefst verwijderd gehad, zodat ze het idee heeft dat ze helemaal 'schoon' is. Die gedachte begrijp ik volkomen en ook de gedachte van 'zo snel mogelijk alles achter de rug hebben' vind ik niet raar. Maar dit zal wel de beste manier zijn en dat ze voor de keuze wordt gesteld 'of de eileiders ophangen en de overgang 10 jaar uitstellen óf aan de hormonen', vind ik ook wel veelbelovend en op de toekomst gericht. Dat toekomstbeeld hebben we nodig om positief te blijven.

Werk jij in een ziekenhuis of doe je iets medisch qua studie/beroep? Of heb je zelf iets dergelijks meegemaakt?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 8 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 7:14

---


Laatst aangepast door Ava op di 2 aug 2011 - 9:26; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 8 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Koffieleut ma 4 apr 2011 - 19:00

Wat naar dat een operatie toch niet kan... Maar als ik de woorden van Ava (toch?) lees klinkt het toch niet zo negatief als ik dacht. En dat ophangen van de eierstokken doen ze ook niet voor niks natuurlijk. Nogmaals heel veel sterkte YouandI, ik blijf het allemaal volgen!

@Noa, wat fijn dat je moeder volledig genezen is van deze rot-ziekte!!! Bedankt dat je je verhaal hier neergezet hebt, dat is voor mij even een goede opsteker!!
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 8 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 22:21

Koffieleut schreef:Wat naar dat een operatie toch niet kan... Maar als ik de woorden van Ava (toch?) lees klinkt het toch niet zo negatief als ik dacht. En dat ophangen van de eierstokken doen ze ook niet voor niks natuurlijk. Nogmaals heel veel sterkte YouandI, ik blijf het allemaal volgen!
Dat klopt helemaal. Het is vooral het idee dat veel mensen erbij hebben: dat het wel of niet kunnen opereren ontzettend belangrijk is, dat dat je kans op genezing enorm vergroot. Veel vormen van kanker zijn tegenwoordig echter net zo goed met chemotherapie en bestraling te behandelen. Het zal ongetwijfeld een zwaar proces worden, want het is niet zomaar iets om chemo te krijgen, maar ik heb er alle vertrouwen in dat Youandi's zus helemaal gaat genezen.

Overigens wil ik ook nog even alle dames en hun omgeving heel veel sterkte wensen met het omgaan met deze verschrikkelijke ziektes!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 8 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 5:49

Oké, Ava, zoiets dacht ik al, gezien je heldere taalgebruik en professioneel aandoende woorden Very Happy

Noa: Wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat met je moeder Very Happy Dit soort succes-verhalen moet je natuurlijk ook in je achterhoofd houden!!

Ik weet nu meer feiten:

Mijn zus zit in stadium 1 (redelijke overlevingskans) en in fase 2 (de grootte van het gezwel is nu inmiddels meer dan 4 bij 4 cm).

Ze moest vandaag de keuze maken: eierstokken besparen of niet.. Ik wacht nog op haar antwoord.

Uiterlijk mei beginnen ze met het bestralen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 8 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 6:59

Dat dacht ik inderdaad al, dat het stadium 1 zou zijn. Dat is fijn om te horen, dat betekent namelijk dat het gezwel zich beperkt tot de baarmoederhals en dat er een hele goede genezingskans is. Wel een heftige beslissing zeg, over haar eierstokken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 8 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 9:01

De beslissing is genomen: de eierstokken worden omhoog gebracht.

Als ze worden vernietigd, krijgt ze opeens geen hormonen meer. Dat is een te groot risico. Ze heeft geen vet, waaruit het lichaam hormonen kan halen. Dus dan zou ze ineens zonder hormonen zitten en verouderd haar lichaam (voornamelijk de botten) en dan zit ze volgend jaar misschien wel in een rolstoel.

De artsen hebben dit voor haar besloten, dus dat is weer een keuze minder. M'n zus is nu wel weer aardig positief gelukkig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 8 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Koffieleut di 5 apr 2011 - 18:36

Wel een heftige beslissing hoor, die ze moest maken. Ik denk dat het fijn is dat de artsen voor haar besloten hebben, volgens mij is het erg moeilijk te overzien voor haarzelf wat de gevolgen van zo'n vernietiging zijn. Ze kunnen het wel vertellen natuurlijk, maar dat weet je waarschijnlijk toch pas als je er middenin zit....
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 8 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 2:33

Koffieleut schreef:Wel een heftige beslissing hoor, die ze moest maken. Ik denk dat het fijn is dat de artsen voor haar besloten hebben, volgens mij is het erg moeilijk te overzien voor haarzelf wat de gevolgen van zo'n vernietiging zijn. Ze kunnen het wel vertellen natuurlijk, maar dat weet je waarschijnlijk toch pas als je er middenin zit....

Precies. En helemaal lastig als je het binnen 24 uur moet beslissen. Dus ze was erg blij dat de keuze al gemaakt was.

Morgen wordt ze meteen al geopereerd!! Ze krijgt voorrang Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 8 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Pien wo 6 apr 2011 - 2:49

Youandi, wat een vreselijke situatie zeg.... Ik ga duimen dat de operatie morgen goed verloopt!

Morgen gaan ze dus in principe als ik het goed begrijp haar eierstokken veilig stellen?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 8 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Effie_O wo 6 apr 2011 - 2:55

Fijn dat de operatie zo snel al kan, hoeft ze daar ook niet lang tegenop te zien! Ik ga voor jullie duimen, veel sterkte morgen!
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 8 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 7:52

Pien schreef:Youandi, wat een vreselijke situatie zeg.... Ik ga duimen dat de operatie morgen goed verloopt!

Morgen gaan ze dus in principe als ik het goed begrijp haar eierstokken veilig stellen?

Dankje, Pien!
Ja. Het schijnt niet een heel ingrijpende operatie te zijn hoor. Het is eigenlijk een soort kijkoperatie: ze gaan op drie punten met zo'n 'breinaald' haar lichaam in. Ik ben er van overtuigd dat het goed gaat.

Dankje, Effie_O!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 8 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Koffieleut wo 6 apr 2011 - 19:38

Wat fijn dat ze vandaag al geopereerd wordt!! Dat klinkt idd als niet zo'n grote operatie, maar kan me voorstellen dat het toch even spannend is.... Ik duim voor jullie.
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 8 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 21:32

Ik duim even voor jullie mee dat vandaag alles goed mag gaan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 8 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 21:34

Ik duim ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 8 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 2:58

Elodie schreef:Ik duim ook.

+1 !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 8 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 6:21

Het is goed gegaan. Ze mocht gisteravond meteen al weer mee naar huis. Ze reageert goed op de narcose gelukkig, want ze is maandag ook al onder volledige narcose geweest.

Ze heeft wel veel pijn nu. Hopelijk gaat dat snel over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 8 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 6:22

Fijn dat het goed is gegaan! hopelijk heeft ze wat goede pijnstilling.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 8 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Koffieleut vr 8 apr 2011 - 23:42

Wat fijn dat het goed gegaan is, en dat ze zo snel alweer thuis is!!
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zus heeft kanker - Pagina 8 Empty Re: Mijn zus heeft kanker

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 8 van 18 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 13 ... 18  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum